Kysymys

uusi digibox

  • 21 syyskuu 2010
  • 48 kommenttia
  • 6101 katselukerrat

Milloin uusi digibox olisi saatavissa?

Uudessa boxissa on huolehdittava että käytetty teknologia on uuden uutta, eikä valmiiksi vanhentunutta (esim. HDMI portti).

Saako vanhat asiakkaat vaihdettua boxin uuteen ilman kustannuksia? Sinänsä tämä on varsin kohtuullinen pyyntö, koska jokainen meistä on maksanut täyttä kuukausimaksua palvelusta, joka ei vielä ole valmiiksi kypsä markkinoille.

48 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ei vielä tiedossa. Tästä tiedotetaan kyllä erikseen, kun tulee ajankohtaiseksi.

Koska kyseessä on uusi malli en usko, että vanhoja täysin toimivia digibokseja (puutteita tottakai on, joita pyritään parantamaan aktiivisesti) tullaan automaattisesti uuteen vaihtamaan, vaan todennäköisesti uusi malli tulee vaihdossa tilalle jos vanha laite rikkoutuu. Voisi myös kuvitella, että uuden mallisen digiboksin tulee saamaan lisämaksua vastaan niin halutessaan. Mutta nämä tosiaan ihan spekulaationa vielä tässä vaiheessa, koska mitään näiden suhteen ei ole vielä päätetty.
yksi tärkeä korjauksen kohde olisi myös tuo huonosti toimiva IR. Kumpaakaan (HDMI portti + IR vastaanottoa) ei pysty korjaamaan ilman koneen vaihtoa.
Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?
no eipä ole ei. Mutta ei se asiasta keskustelemista estä. 🙂
Pitäisi tulla. Nykyinen on täyttä kuraa.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Pitäisi tulla. Nykyinen on täyttä kuraa.


kyllä elisa saisi vaihtaa ton nykyisen uuteen mallin, mutta en usko että automaattisesti vaihtaa vaan pitää ahkerasti valittaa ja vaatia uutta boxia.

Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?

Eikö tässä edelläkin groner viittaa siihen, että uusi boksi on tulossa, vaikka aikataulu ei olekaan tiedossa. Muistaakseni joskus aiemminkin on mainittu Elisassa tutkittavan eri vaihtoehtoja uudeksi boksiksi.


Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?

Eikö tässä edelläkin groner viittaa siihen, että uusi boksi on tulossa, vaikka aikataulu ei olekaan tiedossa. Muistaakseni joskus aiemminkin on mainittu Elisassa tutkittavan eri vaihtoehtoja uudeksi boksiksi.


Tätä palstaa kun vähän aikaa lukee, niin aika äkkiä huomaa että kaikenlaisia uudistuksia on kyllä tulossa... mutta aikataulu ei oli tiedossa. Monista asioista on saanut vuodenkin päivät jankuttaa ja valittaa mutta vastaus on aina sama.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?

Eikö tässä edelläkin groner viittaa siihen, että uusi boksi on tulossa, vaikka aikataulu ei olekaan tiedossa. Muistaakseni joskus aiemminkin on mainittu Elisassa tutkittavan eri vaihtoehtoja uudeksi boksiksi.


Tätä palstaa kun vähän aikaa lukee, niin aika äkkiä huomaa että kaikenlaisia uudistuksia on kyllä tulossa... mutta aikataulu ei oli tiedossa. Monista asioista on saanut vuodenkin päivät jankuttaa ja valittaa mutta vastaus on aina sama.


Kehitys on ikävä kyllä välillä hidasta. Johtunee pitkälti siitä, että laitepäivitysten osalta mukana on laitevalmistajia, joiden kanssa yhteistyötä tehdään. Uusien ominaisuuksien kanssa sama juttu, palvelun taustalla pyörii jos jonkin näköistä laitteistoa ja niihin liittyvä kehitystyö joudutaan myös tekemään yhteistyössä eri laitevalmistajien kanssa, joten asiat eivät etene ihan hetkessä, koska mukana on monia tahoja.

Puhumattakaan sopimusneuvotteluista uusiin ominaisuuksiin liittyen, joiden takaa löytyy vielä enemmän yhteistyökumppaneita.
Minusta boksissa ei sinänsä ole vikaa toimintojensa puolesta, mutta jumitukset on kyllä valitettavan yleisiä. Ja kanavan vaihto on aika hidas. Mutta ottaen huomioon palvelun iän ja eri ominaisuuksien kirjon, arvosana 8+, (käytössä tosin ei ole hdmi, joten siihen en ota kantaa)




Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?

Eikö tässä edelläkin groner viittaa siihen, että uusi boksi on tulossa, vaikka aikataulu ei olekaan tiedossa. Muistaakseni joskus aiemminkin on mainittu Elisassa tutkittavan eri vaihtoehtoja uudeksi boksiksi.


Tätä palstaa kun vähän aikaa lukee, niin aika äkkiä huomaa että kaikenlaisia uudistuksia on kyllä tulossa... mutta aikataulu ei oli tiedossa. Monista asioista on saanut vuodenkin päivät jankuttaa ja valittaa mutta vastaus on aina sama.


Kehitys on ikävä kyllä välillä hidasta. Johtunee pitkälti siitä, että laitepäivitysten osalta mukana on laitevalmistajia, joiden kanssa yhteistyötä tehdään. Uusien ominaisuuksien kanssa sama juttu, palvelun taustalla pyörii jos jonkin näköistä laitteistoa ja niihin liittyvä kehitystyö joudutaan myös tekemään yhteistyössä eri laitevalmistajien kanssa, joten asiat eivät etene ihan hetkessä, koska mukana on monia tahoja.

Puhumattakaan sopimusneuvotteluista uusiin ominaisuuksiin liittyen, joiden takaa löytyy vielä enemmän yhteistyökumppaneita.


Eikä sovi unohtaa myös, että tukipalveluihin pitää ajaa sisään uuden ominaisuuden/laitteen tiedot ja toimintamallit. Ja tietysti myös myyntiin. Jonkunlainen käyttöohjeistuskin pitää tehdä asiakkaille!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki





Näissä keskusteluissa on useassa aiheessa puhetta "uudesta digiboksista". Mistä on kyse? Onko jossain juttua (Elisan puolelta) siitä, että uusi boksi olisi tulossa?

Eikö tässä edelläkin groner viittaa siihen, että uusi boksi on tulossa, vaikka aikataulu ei olekaan tiedossa. Muistaakseni joskus aiemminkin on mainittu Elisassa tutkittavan eri vaihtoehtoja uudeksi boksiksi.


Tätä palstaa kun vähän aikaa lukee, niin aika äkkiä huomaa että kaikenlaisia uudistuksia on kyllä tulossa... mutta aikataulu ei oli tiedossa. Monista asioista on saanut vuodenkin päivät jankuttaa ja valittaa mutta vastaus on aina sama.


Kehitys on ikävä kyllä välillä hidasta. Johtunee pitkälti siitä, että laitepäivitysten osalta mukana on laitevalmistajia, joiden kanssa yhteistyötä tehdään. Uusien ominaisuuksien kanssa sama juttu, palvelun taustalla pyörii jos jonkin näköistä laitteistoa ja niihin liittyvä kehitystyö joudutaan myös tekemään yhteistyössä eri laitevalmistajien kanssa, joten asiat eivät etene ihan hetkessä, koska mukana on monia tahoja.

Puhumattakaan sopimusneuvotteluista uusiin ominaisuuksiin liittyen, joiden takaa löytyy vielä enemmän yhteistyökumppaneita.


Eikä sovi unohtaa myös, että tukipalveluihin pitää ajaa sisään uuden ominaisuuden/laitteen tiedot ja toimintamallit. Ja tietysti myös myyntiin. Jonkunlainen käyttöohjeistuskin pitää tehdä asiakkaille!


Siitähän tulee sitten kaikin puolin parempi kuin tästä nykyisestä.
Siinä näyttäs olevan...
Ei paras mutta varmasti parempi kuin vanha...
Ainakin hienomman näkönen 8)

Pitääkö toi vanha saada hajoon vai saako uudempaan vaihdettua vaan pyytämällä asiakaspalvelusta?
edit. harhaanjohtava kommentti poistettu
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Siinä näyttäs olevan...
Ei paras mutta varmasti parempi kuin vanha...
Ainakin hienomman näkönen 8)

Pitääkö toi vanha saada hajoon vai saako uudempaan vaihdettua vaan pyytämällä asiakaspalvelusta?


Tuskin antavat uutta tilalle ellei vanha hajoa. kyllä minäkin ottaisin ennemmin ton uuden , mut toi entinen vaan kettuilee muttei hajoa.:-)


Siinä näyttäs olevan...
Ei paras mutta varmasti parempi kuin vanha...
Ainakin hienomman näkönen 8)

Pitääkö toi vanha saada hajoon vai saako uudempaan vaihdettua vaan pyytämällä asiakaspalvelusta?


Tuskin antavat uutta tilalle ellei vanha hajoa. kyllä minäkin ottaisin ennemmin ton uuden , mut toi entinen vaan kettuilee muttei hajoa.:-)


Ukkosiakin on kamalan vähän tähän aikaan vuodesta 😉
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki



Siinä näyttäs olevan...
Ei paras mutta varmasti parempi kuin vanha...
Ainakin hienomman näkönen 8)

Pitääkö toi vanha saada hajoon vai saako uudempaan vaihdettua vaan pyytämällä asiakaspalvelusta?


Tuskin antavat uutta tilalle ellei vanha hajoa. kyllä minäkin ottaisin ennemmin ton uuden , mut toi entinen vaan kettuilee muttei hajoa.:-)


Ukkosiakin on kamalan vähän tähän aikaan vuodesta ;)


ukkonen jos tuon boxin rikkoo, niin elisa syyttää että asiakkaan vika ja maksat itse uuden boxin.  😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.

Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.

ei kai sitä hajoittamista kukaan oikeesti suunnittele...eihän.
Toivottavasti vaihdon saa aikaiseksi sopuhintaan...
Onhan se uus paljo paremman näkönen...vielä kun olis jemmannu sen elisan logon johonkin laitteen kylkeen tai takapaneeliin 😉
Käyttäjätaso 4

Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.


Eikö tästäkään saa monikanava ääniä HDMI:n kautta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.


Eikö tästäkään saa monikanava ääniä HDMI:n kautta?


Ei muutosta tähän aiheeseenkaan uuden mallin myötä.



Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.


Eikö tästäkään saa monikanava ääniä HDMI:n kautta?


Ei muutosta tähän aiheeseenkaan uuden mallin myötä.


Onko uudessakin vanhahko hdmi portti kuten vanhassa boksissa johon ei  ole mahdollista saada ääniä vai onko kyse vain siitä että käytetään samaa softaa kuin vanhassa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki




Ennen kuin nyt suunnittelette laitteidenne tahallista hajottamista, niin mainittakoon, että mikäli laite todetaan tahallisesti hajotetuksi, niin uudesta vaihtolaitteesta veloitetaan laitteen normaali hinta, joka pyörii 100e paikkeilla.

Tuo uusi N8100-malli on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään nykyboksin tasolla, joten ainoa mikä siinä olennaisesti muuttuu, on kuoret. Jos uusien kuorien vuoksi välttämättä haluaa uudenmallisen laitteen, sen pystyy itselleen ostamaan kunhan laite nyt ensin saadaan toimitukseen. Lisäksi tuo uusi boksi tulee sisältämään saman firmwaren kuin nykyinenkin N7600-malli, joten mikään ei siis olennaisesti muutu.


Eikö tästäkään saa monikanava ääniä HDMI:n kautta?


Ei muutosta tähän aiheeseenkaan uuden mallin myötä.


Onko uudessakin vanhahko hdmi portti kuten vanhassa boksissa johon ei  ole mahdollista saada ääniä vai onko kyse vain siitä että käytetään samaa softaa kuin vanhassa?


Tämä on kiinni softasta juu.
Jäi hieman epäselväksi mutta ...

1 Onko uudella viihdeboxilla sisäänrakennettu kovalevy?
(niin että voidaan tallentaa KAIKKI kanavat)
Paikallinen kovalevy (kaapelitv:n tapaan) ohittaisi IPTV sopimusongelmat.

2 Onko uusi boxi yhteensopiva DVB-T2 standardin kanssa?
(YLEn HD lähetykset muutaman vuoden päästä)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
1) Ei ole Viihteessä, laitemalli kuitenkin mahdollistaisi tuon.
2) Valmiudet löytyy myös DVB-T2:lle.

Osallistu keskusteluun