Kysymys

Valkoinen Pace digiboksi

  • 31 tammikuu 2014
  • 96 kommenttia
  • 21977 katselukerrat

Viime viikolla vanha harmaa digiboksi alkoi takkuilemaan oikein kunnolla, kaikki toiminnot tehdasasetusten palautukset ym eivät ottaneet toimiakseen joten asiakspalvelun/huollon kautta laittoivat sitten uuden boksin tulemaan. Keskiviikkona saatiin postista haettua...viikonloppu ja alkuviikko ilman boksia...ja tilalle tuli tämä valkoinen lasten lelulta näyttävä sinivalkoinen ihmetys, on ensinnäkin ruma, toimii hitaasti, käynnistyminen ja asetusten päivitys oli todella hidasta, käskyjä ottaa vastaan hitaasti, kapula eli kaukosäädin on kömpelö, huonot näppäimet ja käskyt ja muut ovat todella hitaita sekä jumitti jo heti alkujaan, harmaan digiboksin kapula oli huomattavasti ergonomisempi käteen sopiva hyvät näppäimet, ja käskytkin olivat huomattavasti nopeammat laitteen ja kapulan välillä. Myös huonoa että tällä et saa suoraan tallenteet näkyviin, niinkuin harmaassa, vaan avautuu tuo koko viihteen sekava näkymä. Ainut hyvä siinä toimintasivussa on Nuo Viaplay ja C-MorePlayn mm. elokuvat sarjat ym kun ovat omissa kansioissaan ja näin selkeämmin haettavissa...mutta 4 vuotta tuo harmaan toimi kuitenkin ihan mukavasti verrattuna tähän boksiin...

96 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Hei mkaikko,

Ikävä kuulla, että uuden boksin käyttö ei ainkaan aluksi ole tuntunut yhtä mukavalta kuin aikaisemman. Toivottavasti totut pian uuden laitteen ominaisuuksiin. Myös asiakastukisivuilta saat vinkkejä ja ohjeita boksin käyttöön: http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/viihde/
Hei

Kiitos, olen noihin tutustunut kyllä, eipä paljon auta, kapula on epämukava sekä kaipaan eniten tuon vanhan kapulan mukavaa ja sopivaa muotoa, sekä sitä että siinä pääsi suoraan tallenteisiin. En pidä myöskään tuon Elisaviihteen taustaväristä ja tekstistä on huonompi ja jotenkin suttuisempi ja pienempi kuin siinä harmaan boksin ulkomuodossa, ja siinä pääsi suoraan tallenteisiin ja huomattavasti nopeammin....
Käyttäjätaso 2
Muutamia huomioita tähän Elisan jakelemaan Pace-boxiin.

Minullekin kävi niin, että vanha harmaa Netgemini teki stopit parisen viikkoa sitten ja tilalle toimitettiin tuo valkea Pace.

Olin iloisesti yllättynyt erilaiseen käyttöliittymään, kuin mitä Netgemissä oli. Se oli .... periaatteessa .... paljon toimivampi, kuin vanha. Mutta, sitten tullaan niihin ikäviin ominaisuuksiin.

- ei ole mennyt päivääkään, etteikö boksi olisi jämähtänyt jumiin joko yrittäessäni käynnistää tallennetta tai selaillessani ohjelmalistaa. Tämä on ÄÄRIMMÄISEN tuskastuttavaa, hermoja raastavaa, kun mikään muu ei auta, kuin bootti, joka kestää kauemmin, kuin 90-luvun alkupuolella Windows-käyttiksen buuttaus, siiis todella pitkään....

- näppäinpainalluksen jälkeen laite miettii liian kauan, ennenkuin käsky toteutuu, eli kauko-ohjaimem käyttö on takkuista pitkää ohjelmalistaa selaillessa

- USB-liittimen käyttö? miksi tämä liitin on laitteessa? (sarkastinen kysymys)

Kysymys: Onko maksavan asiakkaan tyydyttävä tällaiseen ala-arvoiseen laitteeseen? Ja jos on, niin miksi?

Kun en nyt jaksa käydä läpi sopimustekstiä pilkulleen, niin kysyn onko asiakkaalla mahdollisuus irtisanoa Elisaviihdesopimus, koskien myös maksukanavasopimuksia, viitaten laitteen toimimattomuuteen, päivittäin?

P.S. Jotenkin hiipii mieleen sellainen inhottava ajatus, että Elisa viisveisaa siitä, mitä ja millaisessa paketissa asiakkaille toimitetaan. Modet todistakaa toisin, please.
Se on talon tapa, että maksava asiakas saa tyytyä siihen, mitä on tarjolla. Näin se on ollut aina Elisan palveluissa. Elisa tosin on painottanut markkinoinnissaan parantaneensa asiakaspalvelua. Itse en ole vaan nähnyt sellaista parannusta missään.

Sitä en ymmärrä, miten tällaisia perusasioita ei saada kuntoon. Se harmaa boksi toimi vallan mainiosti. Minkä takia sitä piti lähteä muuttamaan yhtään minnekään? Jokainen tietää, ettei toimivaa pitäisi koskaan lähteä muuttamaan tai korjaamaan. En olisi vaihtanut boksia, mutta kun se meni rikki. Jos nyt saisin valita, ottaisin koska tahansa toimivan harmaan boksin takaisin. Siinä se käyttöliittymä toimi ilman useampien sekunttien odotusta. Harmaa boksi meni jumiin ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa ja buuttaaminenkin kesti kohtuullisen ajan. Uusi boksi buuttailee itseään aina sen muutaman minuuttia. Ei oikein vakuuta Elisan puuhastelut. Olisko Elisa aika tehdä tälle jotakin ennen, kun maksavat asiakkaat katoavat toisen putiikin asiakkaiksi???
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
neoone kirjoitti:
Se on talon tapa, että maksava asiakas saa tyytyä siihen, mitä on tarjolla. Näin se on ollut aina Elisan palveluissa. Elisa tosin on painottanut markkinoinnissaan parantaneensa asiakaspalvelua. Itse en ole vaan nähnyt sellaista parannusta missään.

Juu, ei ole resursseja satsattu asiakaspalveluun riittävästi...

Sitä en ymmärrä, miten tällaisia perusasioita ei saada kuntoon. Se harmaa boksi toimi vallan mainiosti. Minkä takia sitä piti lähteä muuttamaan yhtään minnekään? Jokainen tietää, ettei toimivaa pitäisi koskaan lähteä muuttamaan tai korjaamaan.

Taisi valmistus loppua. Tyhjästä paha nyhjäistä, uusille asiakkaille siis saatva laitteita.

En olisi vaihtanut boksia, mutta kun se meni rikki. Jos nyt saisin valita, ottaisin koska tahansa toimivan harmaan boksin takaisin. Siinä se käyttöliittymä toimi ilman useampien sekunttien odotusta. Harmaa boksi meni jumiin ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa ja buuttaaminenkin kesti kohtuullisen ajan. Uusi boksi buuttailee itseään aina sen muutaman minuuttia. Ei oikein vakuuta Elisan puuhastelut. Olisko Elisa aika tehdä tälle jotakin ennen, kun maksavat asiakkaat katoavat toisen putiikin asiakkaiksi???

Jaa-a. Kuitenkin Viihteen käyttäjä-/asiakasmäärä kasvaa joka päivä, kun uusia immeisiä "sortuu" viihteen käyttäjiksi. Osa ei tiedä ongelmista mitään ennen sopparin tekoa. Osa tietää ja ottaa riskin. Osa osaa elää niiden kanssa. Osa ei. Osa saa puretuksi sopimuksen, kun ei täyty lupaukset lainkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
KooMikko kirjoitti:
neoone kirjoitti:
En olisi vaihtanut boksia, mutta kun se meni rikki. Jos nyt saisin valita, ottaisin koska tahansa toimivan harmaan boksin takaisin. Siinä se käyttöliittymä toimi ilman useampien sekunttien odotusta. Harmaa boksi meni jumiin ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa ja buuttaaminenkin kesti kohtuullisen ajan. Uusi boksi buuttailee itseään aina sen muutaman minuuttia. Ei oikein vakuuta Elisan puuhastelut. Olisko Elisa aika tehdä tälle jotakin ennen, kun maksavat asiakkaat katoavat toisen putiikin asiakkaiksi???

 Jaa-a. Kuitenkin Viihteen käyttäjä-/asiakasmäärä kasvaa joka päivä, kun uusia immeisiä "sortuu" viihteen käyttäjiksi. Osa ei tiedä ongelmista mitään ennen sopparin tekoa. Osa tietää ja ottaa riskin. Osa osaa elää niiden kanssa. Osa ei. Osa saa puretuksi sopimuksen, kun ei täyty lupaukset lainkaan.

Osa, kuten minä, hankkii Viihteen nopean 100M/5M kaapelinetin takia. Silloin boksin toimivuus ei merkkaa mitään, jos sitä ylipäätään edes käytetään. Minulla se on liitetty ja käytössä muutaman kerran viikossa, eniten katson Netflixistä laadukkaita Full HD -sarjoja ja -elokuvia.

Tällainen nettihankinta on yleensä halvempi kuin pelkkä netti Saunalahdelta käytti Viihde-palvelua tai ei.
hpguru kirjoitti:
Osa, kuten minä, hankkii Viihteen nopean 100M/5M kaapelinetin takia. Silloin boksin toimivuus ei merkkaa mitään, jos sitä ylipäätään edes käytetään. Minulla se on liitetty ja käytössä muutaman kerran viikossa, eniten katson Netflixistä laadukkaita Full HD -sarjoja ja -elokuvia.

Tällainen nettihankinta on yleensä halvempi kuin pelkkä netti Saunalahdelta käytti Viihde-palvelua tai ei.

Tämä taas on sitä aiheesta sivuun menemistä.:( Paras olisi pysyä aloitetussa aiheessa.;)
Käyttäjätaso 2
Aivan!!! Kysymys on Elisan asiakaspalvelusta eikä mistään s...........n kikkailuista. Elisa Viihteen käyttäjistä leijonanosa on ihan tavallisia Väinöjä ja Lyytejä, jotka eivät osaa tai jaksa tehdä reklamaatioita.

Niin kauan, kun ei tarpeeksi mene palautetta Elisan suuntaan, ei myöskään palvelut nouse sille tasolle, mitä me kuluttajat olemme olleet hankkimassa. Siis EDES sille tasolle, mikä sen pitäisi olla sopimustekstin/markkinoinnin mukaan.

Aivan käsittämätöntä asiakkaiden halveksuntaa......
Huomenta

Kaikki vinkit ja muut keskustelut nyt luettu, mikään ei silti muuta tilannetta. Boxi on hidas, tallenteita katsoessa kelaus jumittaa tai toimii miten sattuu. Huomioitu myös että kun avaa yhteyden kestää ennenkuin kaikki tallenteet latautuvat ja siksi varmaan hidas, vanha harmaa boxi oli huomattavasti nopeampi ja KYLLÄ meillä ikävä kyllä on meidän taloyhtiössä ADSL yhteys... olisikohan tätä voinut huomioda uutta laitetta lähetettäessä... ???!!! Tämä on mieheni mielestä kivikautinen laite...ja hän ei ole yhtä hyvä näissä laitteiden käytössä kuin minä.

Tämä on kyllä todella ikävä...että tällaisia laitteita saa tilalle...meillä tuo harmaa toimi nelisen vuotta huomttavasti paremmin, vaikka joutui välillä buuttaamaan...se on myös paremman näköinen ja myös kaukosäädin on huomattavasti parempi...olen tai me olemme pettyneitä...kyllä
Käyttäjätaso 6
Ei tuota Pacea nyt jatkuvasti pitäisi buuttailla. Ymmärrän jos muisti käy vähiin ollessa päällä pari päivää putkeen, mutta päivittäin tällaisia ongelmia. Tallennetta kelattaessa olevat ongelmat viittaisivat siihen, että koko kaista menee ihan tukkoon kelauksen aikana.

Olihan sinulla myös verkkokaapeli kytketty suoraan digiboksista modeemiin vai onko käytössä muita laitteita kuten datasähkösovittimia?

Jos lisäät asiakasnumerosi profiilitietoihisi, niin voin tarkistaa tuon verkkoyhteyden. Samalla tekniikka voi kurkata hiukan syvemmin juuri sinun digiboksin toimivuutta.
Ei sitä olla buutattu kuin pari kertaa näiden 2 viikon aikana...kaapeli on kytketty suoraan modeemista boxiin...ei ole datasähkösovittimia, ihan samalla tavalla kaikki kytketty kuin oli jo harmaan aikana..

Muisti käy vähiin ollessa päällä pari päivää ? Mitähän tämä nyt tarkoittaa ?

Olisi ihan mukava tietää ? Ei tällaisia ongelmia ollut harmaan boxin kanssa..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jaksuu kirjoitti:
Ei tuota Pacea nyt jatkuvasti pitäisi buuttailla. Ymmärrän jos muisti käy vähiin ollessa päällä pari päivää putkeen, mutta päivittäin tällaisia ongelmia. Tallennetta kelattaessa olevat ongelmat viittaisivat siihen, että koko kaista menee ihan tukkoon kelauksen aikana.

Olihan sinulla myös verkkokaapeli kytketty suoraan digiboksista modeemiin vai onko käytössä muita laitteita kuten datasähkösovittimia?

Jos lisäät asiakasnumerosi profiilitietoihisi, niin voin tarkistaa tuon verkkoyhteyden. Samalla tekniikka voi kurkata hiukan syvemmin juuri sinun digiboksin toimivuutta.

Käyttömuistin täyttyminen tilanteessa, jossa boksi on päällä pidempään, onkin siis suunniteltu ominaisuus :smileyhuh:

Vapaan kilpailun maailmaan suunnitelluissa laitteissa se tulkittaisiin suunnitteluviaksi ja korjattaisiin.
Käyttäjätaso 6
Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti 🙂
Jaksuu kirjoitti:
Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)

Kyllä tietokoneiden järjestelmät osaavat muistitilan vapauttaa. Elisan tasoa tämä vastaus.
Niinpä on kyllä aika omituista...tämä...jos muisti täyttyy...onhan tuo valmiustilassa silloin kun ei käytössä...niin oli harmaakin eikä siinä ollut ongelmia..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jaksuu kirjoitti:
Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)

Mitä ihmettä!! :smileyhuh: Mikä tietokone tuolla lailla toimii?? Voitko hieman avata, kun nyt tuli sellainen hätävalheelta kuulostava kommentti, joita ei ole kuulunut enää Win95 jälkeen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaksuu kirjoitti:
Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)

Niin että mitkä tietokoneet noin toimivat?

Minulla on pari Linux-palvelinta , jotka ovat olleet 24/7 päällä jo runsaat kuusi vuotta ilman mitään muistivuotoja. Eikä ole kyllä mitään muistin täyttymisiä ollut  Windows-koneissakaan , vaikka ovat olleet päällä välillä pari viikkoa putkeen.
joo ei minunkaan tietokoneen muisti täyty muuta kun silloin kun latailen sinne tiedostoja ja kuvia ...eikä ainakaan että buuttailla tarvis :smileyshocked:
Käyttäjätaso 6
V12 kirjoitti:

Jaksuu kirjoitti:

Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)


Mitä ihmettä!! :smileyhuh: Mikä tietokone tuolla lailla toimii?? Voitko hieman avata, kun nyt tuli sellainen hätävalheelta kuulostava kommentti, joita ei ole kuulunut enää Win95 jälkeen.



Kyllä minä saan koneeni jumiin ihan win7 64bit, i7 prossulla ja 16gigan rammilla, kun tarpeeks paljon striimaan HD-kamaa ulos jne. Toki ongelma voi johtua monesti tietyn ohjelman huonosta koodauksesta, jossa voi olla esim muistivuotoa.

Työkonetta saa buutata parin päivän välein ja näissäkin kiitettävät myllyt. Eipä se kone varmaan hidastu pelkkää nettiä selatessa.

Papparainen, juu linuxit tahtovat pyöriä vuosia 🙂
Jaksuu kirjoitti:
Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)



Pacehan buuttaa joka yö automaattisesti, jos se on lepotilassa ja jos sitä ei ole buutattu muuten päivän aikana.
no niin eli jos buuttaa yöllä niin miksi sitten kestää kun avaa noita tallenne/ viihde tietoja ? Muutoinkin harmaassa oli hyvä kun pääsi suoraan tallenne valikkoon -- tässä ei...
Käyttäjätaso 6
antero kirjoitti:

Jaksuu kirjoitti:

Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)



Pacehan buuttaa joka yö automaattisesti, jos se on lepotilassa ja jos sitä ei ole buutattu muuten päivän aikana.


No jos se edes lepotilaan laitetaan 🙂 On paljon ihmisiä jotka sammuttavat vain telkkarin ja jättävät digiboksin päälle. Näin teen myös minä.
Jaksuu kirjoitti:
V12 kirjoitti:
Jaksuu kirjoitti:
Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)

Mitä ihmettä!! :smileyhuh: Mikä tietokone tuolla lailla toimii?? Voitko hieman avata, kun nyt tuli sellainen hätävalheelta kuulostava kommentti, joita ei ole kuulunut enää Win95 jälkeen.

Kyllä minä saan koneeni jumiin ihan win7 64bit, i7 prossulla ja 16gigan rammilla, kun tarpeeks paljon striimaan HD-kamaa ulos jne. Toki ongelma voi johtua monesti tietyn ohjelman huonosta koodauksesta, jossa voi olla esim muistivuotoa.

Työkonetta saa buutata parin päivän välein ja näissäkin kiitettävät myllyt. Eipä se kone varmaan hidastu pelkkää nettiä selatessa.

Papparainen, juu linuxit tahtovat pyöriä vuosia :)

Ei sieltä muistila lopu, joku muu jumittaa. Elisan asiantuntija?  huh. huh

Ehdottaisin Jaksuulle, että avaa televisio ja katsele jääkiekkoa, niin hyödytät työnantaajaasi parhaiten.
siltikään ei aiheuttanut harmaassa boksissa ongelmia...mutta tässäkö systeemit toimii eritavalla ?

Itse olen töissä jossa netti ym...järjestelmät päällä 24/7 ja joo jotkut vanhat ohjelmat täyttyvät jne mutta johtuukin siitä että sisäänpäin tulevat hälyt täyttävät asemat...mutta miten tämä liittyy Pace boksiin ???
Käyttäjätaso 6
Maisanpappa kirjoitti:

Jaksuu kirjoitti:

V12 kirjoitti:

Jaksuu kirjoitti:

Kerran viikossa kuulostaa realistisemmalta. Tarkoitin sitä, että jos digiboksi on päällä 24/7 ja käytössä kokoajan, niin parin päivän päästä alkaa digiboksin keskusmuisti olemaan loppu. Tällöin digiboksi alkaa toimimaan samallalailla kuin tietokoneet. Tällöin buutilla lähtee taas toimimaan normaalisti :)


Mitä ihmettä!! :smileyhuh: Mikä tietokone tuolla lailla toimii?? Voitko hieman avata, kun nyt tuli sellainen hätävalheelta kuulostava kommentti, joita ei ole kuulunut enää Win95 jälkeen.



Kyllä minä saan koneeni jumiin ihan win7 64bit, i7 prossulla ja 16gigan rammilla, kun tarpeeks paljon striimaan HD-kamaa ulos jne. Toki ongelma voi johtua monesti tietyn ohjelman huonosta koodauksesta, jossa voi olla esim muistivuotoa.

Työkonetta saa buutata parin päivän välein ja näissäkin kiitettävät myllyt. Eipä se kone varmaan hidastu pelkkää nettiä selatessa.

Papparainen, juu linuxit tahtovat pyöriä vuosia :)


Ei sieltä muistila lopu, joku muu jumittaa. Elisan asiantuntija?  huh. huh

Ehdottaisin Jaksuulle, että avaa televisio ja katsele jääkiekkoa, niin hyödytät työnantaajaasi parhaiten.


Haha, mieluusti tuota matsia katsoisin 😞 No kyllä minä tiedän mikä siellä tietokoneella aiheuttaa sen ongelma ja miksei tietokone kykene vapauttamaan muistia käyttöön, vaikka kuinka kaataisi ohjelman väkisin. En ala väittelemään kanssasi asiasta, koska en tiedä minkälaista käyttöä sinulla on koneella jne. Annetaan tuon asian siis olla :)

Pace jumittaa kuitenkin yleensä tuon muistin takia. Dataa tullessa tarpeeksi sisälle, niin ei muisti enää piisaa. 

Tämä siis oletuksena, ettei linja virheile tai muuta vastaavaa. Pace on myös huomattavasti herkempi häiriölle jos verrataan vanhaan netgemiin.

Osallistu keskusteluun