Verkkosivut antaa harhaanjohtavaa hintatietoa!

  • 19 marraskuu 2018
  • 7 kommenttia
  • 695 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kun käy katsomassa laajakaistahaun kautta tuotteita omaan osoitteeseen niin esimerkiksi Viihteen kanssa antaa hinnaksi "ALKAEN 9,95/KK" Jota ei kuitenkaan saa, mitä olette mieltä, menikö niin kuin strömsössä? eikä yhtään harhaanjohtavaa markkinointia???

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
9,95 €/kk koskee taloyhtiöitä, joissa osa yhteyden hinnasta maksetaan asunnon vuokrassa/vastikkeessa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Etuhinta on se alkaen 9,95€/kk eli jos Elisa Viihde ilman laajakaistaa tai taloyhtiön laajakaistan kanssa olisi normaalisti sen 19,90€/kk niin kampanjahinta ensimmäisiksi kuukausiksi on -50% eli 9,95€ 🙂
Käyttäjätaso 1
Etuhinta on se alkaen 9,95€/kk eli jos Elisa Viihde ilman laajakaistaa tai taloyhtiön laajakaistan kanssa olisi normaalisti sen 19,90€/kk niin kampanjahinta ensimmäisiksi kuukausiksi on -50% eli 9,95€ :)


tuota ei näy kun tiedot avaa, missään ei lue tarkempaa tietoa tosta hinnasta. jos kerran hinta ilmoitetaan alkaen Xe niin silloin se pitää lukea ja näkyä niin ettei tarvitse miettiä. ja mitä tarkoittaa "ensimmäisiksi kuukausiksi"? kuukausi, kaksi, kuusi, kymmenen?
Käyttäjätaso 1
irritus, toi sun ehdotus ei pidä paikkaansa. asiakas maksaa vastikkeessa perusosan jolla saa perusnopeuden. viihde maksaa 19,90 tai 24,90.
Käyttäjätaso 1
siellä on myös tuplalaajakaistan kohdalla samalla tavalla harhaanjohtavaa markkinointia. ilmoitetaan alk.19,90 ja kuitenkin edullisin hinta on 21,90. kohtalaisen epämiellyttävä tapa markkinoida tuotteita.
Minusta tämä Elisa viihde laajakaistalla 39,90€ täyttää harhaanjohtavan markkinoinnin perusteet, koska laskutuksessa lukee Saunalahti kotikuitu 100M 0€/kk, vaikka se todellisuudessa maksaa 20€/kk.

Itse olen tästä syystä ongelmissa, koska muutin viime kesänä taloyhtiöön, jossa olikin 100M taloyhtiö laajakaista.

Okei, vuokranantaja mokasi, kun ei kertonut siitä kiinteistövälittäjälle eikä asiasta ollutminkäänlaista mainintaa vuokrasopimuksessa.

Mutta niin mokasi Elisakin tai vähintään toimi hyvän maun vastaisesti kehottamatta minua ensin selvittämään onko taloyhtiössä kiinteä laajakaista. Näin ollen minulla ehti siis olla yli 1/2v kaksi kiinteää laajakaistaa, Elisan tarjoama Saunalahti kotikuitu 100M ja heidän kilpailijansa Elmon tarjoama yhtä nopea taloyhtiölaajakaista.

Asian selvitessä kävi myös ilmi, että Elisan tarjoama Saunalahti kotikuitu 100M oli ollut alhaalla miltein 2kk. Minä en siitä kuitenkaan mitään korvauksia saanut, koska en ilmoittanut asian tapahtuessa. Miten olisin voinut, kun Elisan ja Elmon yhteydet ovat yhtä nopeat ja niin ikään luulin käyttäneeni Elisan liittymää. Onneksi sentään Elisa suostui purkamaan tämän Saunalahti kotikuidun sopimuksesta. Lisäksi sain YHDEN ilmaisen kuukauden viihteeseen sekä 2 leffalippua vuokraamoon "mielipahasta", joka on aika lievä ilmaisu.

Isoin ongelma tällä hetkellä on kuitenkin tämä Elisan harhaanjohtava laskutus. Vuokranantajani nimittäin lupasi korvata töppäyksensä hyvittämällä minulle turhasta laajakaistasta aiheutuneet kulut, jos lähetän siitä aiheutuneet laskut.

Siinä päästäänkin ongelman ytimeen. Periaatteessa hänen ei tarvitse maksaa minulle senttiäkään, koska laskuissa lukee Saunalahti kotikuitu 0€/kk vaikka se todellisuudessa maksaakin 20€/kk. Lähetin asiasta Elisalle s-postiakin, mutta he vastasivat ettei erittelyn lähettäminen ole mukamas mahdollista. Kävin myös Elisan kivijalka kaupassa valittamassa asiasta. Siellä myyjä paljasti,että Elisa viihteen ja Saunalahti kotikuitu 100M hinta on ympätty yhteen, jotta se houkuttelevampi asiakkaalle. Toivon nyt Elisan kannalta, että saan vuokranantajalta korvauksen tekemälläni selvityksellä. Sillä jos en saa, niin voitte olla varmoja siitä, että vien asian eteenpäin kuluttajansuoja asiamiehelle ja vaadin koko määräaikaisen sopimuksen purkua. Sen voin myös luvata, että tämän nykyisen määräaikaisen sopimuksen päätyttyä en tule Elisa viihdettä jatkamaan. En enää ikinä!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
@Chroniksu anteeksi että tuosta on päässyt tulemaan noin ikävä tilanne kaiken kaikkiaan 😞 Tuota laajakaistan erittelyä laskulle erilliseksi osaksi suhteessa tuohon Elisa Viihteen hintaan on toivottu aiemminkin ja tämä on tietääkseni tulossa kyllä, tuo on monen etätyöläisen toivoma osuus sillä sen myötä tuon laajakaistalaskutuksen pystyy osoittamaan yritykselle ja yritys saa sen sitämyöten sitten myös verotukseen. Valitettavasti aikataulua tuohon ei ole antaa 😞 Uskoisin että tuossa vuokranantaja kyllä tulee vastaan tilanteen huomioiden kun tuota on jo itse lähtökohtaisesti tarjonnut, mutta tietenkään en voi hänen puolestaan mitään luvata vaan se on hänen harkittavissaan. Toivottavasti tuo selkenee hänen kauttaan ja jos ei, niin laittele profiiliisi asiakasnumero ja kuittaa tänne tuo viestillä niin katsotaan onko meidän puolelta vielä jotain tehtävissä 🙂

Osallistu keskusteluun