Vastattu

viallinen tallenne modeemilla katsottaessa

  • 15 syyskuu 2020
  • 8 kommenttia
  • 150 katselukerrat

Viime aikoina käynyt jo kahdesti, että boxilla kotsottaessa tallenne ensin muuttuu äänettömäksi, sitten pysähtyy ja lopuksi boxi jumittuu. Jos resetoin boxin, pääsen noin puoli minuuttia pidemmälle ennen kuin sama toistuu. Tapahtuu vain tällä yhdellä tallenteella. Kaikki muut näkyvät normaalisti. Samoin tämätallenne näkyy normaalisti PC:llä & browserilla.

Sama ongelma toistuuu aina kyseisellä tallenteella tehden siitä katselukelvottoman (televisiossa). En usko että vika olisi (koko) tallenteessa koska PC:llä näkyy normaalisti. Vika ei myöskään ole verkossa tai boxissa koska kaikki muut tallenteet näkyvät normaalisti.

 

Mitä ihmettä voin tehdä? On todella kiusallista että jotakin sarjaa pidemmälle seuranneena yksittäinen jakso jää osittain näkemättä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde 15 syyskuu 2020, 16:19

Valitettavasti noilla asetuksilla osassa tallenteista esiintyy juuri kuvailemaasi pätkimistä, usein liittyy netin nopeuteen. Kuulovammais-asetuksilla kaistaa tulisi olla vähintään 10M käytössä kokoajan.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei, mikä tallenne on kyseessä? 

Ensimmäisellä kerralla kyseessä oli yksi norjalaisen “Twin”-sarjan jakso, olisikohan ollut kolmas tai neljäs (en ole ihan varma).

Eilen se tapahtui seuraavalle tallenteelle:

Elokuva: Rebecka Martinsson: Valhe  (Rebecka Martinsson: Knarkpizzan, Ruotsi 2020), joka esitettin AVA-kanavalla  18.06.2020 klo 22:10

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuon Rebecka Martinssonin pitäisi kyllä olla kunnossa, emme ole havainneet siinä virheitä. Laitoin sen nyt kokeeksi taustalle pyörimään.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Onko sinulla käytössäsi asetuksista kuvailutulkkaus tai “kuulovammaisille”-tekstitys?

se rupesi pätkimään siinä 17 minuutin (+/- pari minuuttia) kohdalla. Eikà pari boxin resettiàkààn auttanut. Jokaisen resetin jàòlkeen pààsin 30 sekuntia edellistà kertaa pidemmàlle. Sitten katsoin pari nauhoitetua “Rillit Huurussa” -jaksoa ilamn mitààn ongelmia.

Onko sinulla käytössäsi asetuksista kuvailutulkkaus tai “kuulovammaisille”-tekstitys?

 

Itse asiassa kyllä, tekstitys kuulovammaisille (eli suomalaiset tekstit myös kotimaisissa elokuvissa).

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Valitettavasti noilla asetuksilla osassa tallenteista esiintyy juuri kuvailemaasi pätkimistä, usein liittyy netin nopeuteen. Kuulovammais-asetuksilla kaistaa tulisi olla vähintään 10M käytössä kokoajan.

Kiitoksia vinkistä! Kokeilen seuraavalla kerralla tekstityksen poistamista. Ulkolaisissa sarjoissa se onkin jäänyt turhaan päälle koska niissä suomalaiset tekstit on joka tapauksessa. Käytän sitä, jotta saisin suomalaisiinkin ohjelmiin suomalaiset tekstit. Sääli vaan etteivät kaikki kanavat niitä sisällä.  

Osallistu keskusteluun