Vastattu

Viihde-boxi jumittaa


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Meille tuli 3 viikon odottelun jälkeen viihdepaketti käyttöön 2.1.2014. Nyt tämä saakelin boksi jumittuu ja niin pahasti että joutuu johdon ottaa irti kun ei muuten sammu (tai ylipäätään tee mitään), ja tämä on tapahtunut noin 5 kertaa jo. Soitin sitten tänään asiakaspalveluun ja hetken jonotuksen jälkeen herra Patrik vastasi puhelimeen. Kerroin hänelle saman asian ja hän vastasi ettei laitteen niin kuulu tehdä. Noh, hän yhdisti minut tekniseen tukeen, minne jonotin 45min ja ilman vastausta jäin koska puhelu katkes. Eli jäätiin ilman apua ja maksoin siitä nelisen euroa... ja ei, tässä ei auta muun laitteen kokeilu kun on uusi netti ja edellisen palveluntarjoajan laitteella ei ollut tätä ongelmaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 14 marraskuu 2014, 14:34

  • Ok! Laita vaikka sitten yksäriä, jos tulee ongelmia vastaan, niin autellaan tarvittaessa 🙂

    Katso alkuperäinen viesti

  • 35 kommenttia

    Jos kyseessä on tuo sinivalkoinen Pacen boksi, niin sitä täytyy käyttää todella rauhallisesti.

    Esimerkiksi menee varmasti jumiin, jos surffaa nopeasti kanvalta toiselle usean kanavan verran.
    Valitettavasti se jumittaa kesken ohjelmankin, ilman että siihen tarvii edes koskea. Ja se ei ylikuumene, eikä sitä pidetä päällä 24/7. Parhaillaan ehkä 4 tuntia putkeen...
    Käyttäjätaso 5
    Kuten antero tuossa mainitsikin, niin nopea kanavasurffaus voi jumittaa boksin. Mutta, jos ilman mitään koskemista boksi menee jumiin aivan itsestään, niin hyvin todennäköisesti syy löytyy ulkoisesta lähteestä.

    Yksi mahdollinen tekijä on huono tv-signaali, tämän voit tarkistaa asetus-valikosta diagnostikkan alta.

    Toinen mahdollinen on häiriöllinen datayhteys. Onko sinulla digiboksi suoraa kytketty meiltä saatuun modeemiin vai onko välissä omia reitittimiä, datasähkösovittimia tai langattomia siltoja/vahvistimia? Jos on, niin ota pois ja kytke digiboksi suoraa modeemiin. Jos ei ole, niin modeemia voi koittaa resetoida.

    Olen myös kuullut joissakin tapauksissa WLAN-laitteiden aiheuttavan häiriötä, jos ne ovat digiboksin välittömässä läheisyydessä. Nämä kuitenkin ovat melko harvinaisia käsittääkseni.

    Sammutatko laitteen yleensä kaukosäätimestä standby-tilaan vai otatko siitä ihan virrat pois?
    Meillä tuo digiboksi teki samanlaisia, ei sammunut kuin virrat katkaisemalla jne. Mutta nyttemmin on toiminut erittäinkin hyvin. Arvelisin että viimeinen softapäivitys on auttanut.
    Mietin vaan edelleen sitä, että miten aivan uusi laite voi tehdä noin paljon harmaita hiuksia? Ja me sammutetaan se kaukosäätimen kautta, on kytkettynä suoraan modeemiin ja ihan orkkis piuhoilla kiinni... Toivottavasti joku softapäivitys auttaisi, tuntuu vaan hassulta päivittää viikon vanha ohjelma...
    Minulla tuo sini-valkoinen boxi on ollut harmina heinäkuusta 2013 saakka. Valokuidun päässä netti toimii yli 100 megan nopeudella tasaisesti, mutta alkuperäinen Zyxel reititin piti vaihtaa uuteen. Se alkoi sekoilla heti alkuun. 

    Alussa soittelin tukeen myös digiboksista, koska se sekoaa lievästäkin nopeasormisuudesta ja usein itsestään. Mitään ei vain tapahdu ja sitten nojataan nappiin, että telkkarin ruutuun ilmestyy teksti (Samsung 46 tuumainen Full HD 200Hz. littu) "Ei yhteyttä, tarkista kaapelointi" ja sitten vain odottamaan, että laite resetoituu ja "äly" palaa. 

    Nyt alkaa todella ärsyttämään se asiakastuen toistuva asenne, että Zyxel sekoilee tai taloyhtiön laitteet ovat väärin asennettu. Kun ne ovat Elisa Oyj:n hallinnassa, niin eihän tänne saa muuta yhteyttä valokuidun kautta. Laitteita huoltaa myös Elisan valtuuttama yritys ja sen asentajat ja olen sellaisen tavannutkin. Hän kertoi yhtä ja toista, jota en tässä ala toistamaan, mutta taloyhtiön laitteet ovat huippukunnossa. Digiboksi ei ole tätä päivää. 

    Halpa ja hidas, joka muuten toimii ja jumittuu myös ilman, että Zyxel reititin on kytkettynä. 

    Erikoisen hidas tuo boxi on Elisa viihteen kanavilla ja siirryttäessä sen valikkoon ja pois. Luulisi 100 nopeudella löytyvän kotisivu nopeammin. Lisäksi syntyy ongelma, kun laite hidastelee, että kokeilee painaa nappeja uudelleen, kun ei tapahdu mitään. Siitä seuraa aina jumittuminen. Se on nyt päivittäistä. ja ärsyttävää..

    Onko Elisa viihteeseen saatavana parempilaatuinen digiboksi? Jos on, niin miksi sitä ei ole tarjolla ja tämän jokapäiväisen nappiin nojaamisen sanotaan olevan normaalia. Ei ole, sillä ei meillä mitkään muut härvelit ole noin vikaherkkiä. Kaikissa viihdelaitteissa ( 2 telkkaria, 3 tietsikkaa, kotiteatteri, Elisan Zyxel reititin + muita) on kaikissa reset nappi, mutta ei niitä tarvise edes etsiä eikä käyttää. 

    Lisäksi ja lopuksi. Miksi tarvitsee vänistä täällä mokomasta asiasta sillä maksan joka kuukausi siitä vuokran ja sopimuksessa ei ole mainintaa, että minun tarvitsee resetoida laite joka päivä sen eri tilanteissa jumiutumisen vuoksi. Tarvitaanko tilanteen korjaamiseksi se, että halauan purkaa sopimuksen, koska laitteisto ei toimi kuin osittain ja vaatii toimenpiteitä, joista ei sopimusta tehdessä ole ollut mitään mainintaa. 

    Jotain tarttis tehdä. Kuka pystyy järjestämään asian kuntoon? Elisan asikaspalvelu ei tiedä ja sinne soittelu on aikaa ja rahaa vievää touhua. Tekninen tukikaan ei muuta kuin päivittelee ja sanotaan sitten, että toimiiko se resetoinin jälkeen? Joo, toimiihan se 1min. - 12 tuntia, kunnes taas reset kesken ohjelman. Sittenhän kaikki on kunnossa...... AAaaaaargh!!!!!!!!!!!!! 
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Oletko pyytänyt laitevaihtoa? Jatkuva resetointitarve kertoisi laajemmasta viasta laitteessa? Itselläni jo toista kuukautta Pace ja enpä ole kertaakaan tainnut resetoida 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Hei Antsu22,

    Tervetuloa Palstalle! Lisäiletkö profiilitietoihin asiakasnumerosi niin katsotaan ongelmaa tarkemmin.
    Käyttäjätaso 5
    Antsu22,

    Kiitos asiakasnumeron lisäämisestä. Tutkitaanpa tilanne tarkemmin Viihteen asiantuntijoiden toimesta. Sinuun ollaan yhteydessä muutaman päivän kuluessa.
    Käyttäjätaso 5
    Kuten Raivari tuossa yllä totesikin, niin vika ei ole koskaan boxissa tai sen softissa, vaan aina jossain muussa. Eli kun viihdeboxini eilen jumuitui 3 kertaa oli vika täysin omani. Koittelin sitten kännykällä tallennella ohjelmia, mutta en onnistunut muuttamaan oikeita HD kanavia kännykkäni viihdesovellukseen. Onneksi sekään ei ole Elisan vika eikä asialle edes kannata tehdä mitään. Palkka juoksee muutenkin ja maksan kuukaisimaksun ja sopimusrikkomuspaperilaskun mielelläni toimimattomasta palvelusta.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Tuossahan tuo boksi jämähti stillkuvaan 1klo 6.58 edes koskematta mihinkään, korjaan koskinkin paistinlastaan. Pacen kaukosäädinsysteemi on herkkä loisteputkille yms. Paistinlastan voi lisätä helldeskin (omagurun 1,99 €/min) häiriönaiheuttajalistaan.
    Kiitos. Eilen kuva jäi paikalleen kaksi kertaa (31.01) ja tänään 01.02. klo. 11.40 mennessä jo yhden kerran pakko nojata nappiin, kun boxi vain yksinkertaisesti jää kesken ohjelman paikalleen. 

    Ei tuo voi olla normaalia, sillä nettiyhteys ei ole katkennut kertaakaan ja tämän päivän jumiutumisen sattuessa aukaisin toisen telkkarin, jossa sama ohjelma jatkui aivan normaalisti. 

    Reitittimen loki ei myöskään näytä katkoksia.
    Olen antanut itselleni kertoa, että uusille asiakkaille olisi saatavana tämän sinivalkoisen Pace digiboksin sijaan parempilaatuinen boksi? Pitääkö paikkansa ? Asiasta kertoi eräs tietotekniikkaan erikoistuneen lehden blogaaja. Hän oli myös samaa mieltä asiasta " vähintä mitä Elisa voisi Pace digiboksin omaaville asikkailleen tehdä, olisi vaihtaa ne uudempaan malliin" Lopuksi tätä samaa mitä itse tässä olen toistanut.  

    Jos tieto pitää paikkansa, niin myös minun mielestäni olisi vähintään kohtuullista, että näistä Pace ongelmista kärsiville vaihdettaisiin parempi laite ilman korvausta. (Blogissa on speksejä miten tuo Pace toimii ja enpä enää ihmettele miksi näitä ongelmia on)

    Tuohon edlliseen liittyen, ei mikään ole muuttunut, vaikka ohjeita on satanut moneen lähtöön. Jopa sellainen, että kyseistä boksia pitää käyttää rauhallisesti ja sellainen, että laitteessa on niin vähän muistia, että älä kuvittelekaan sen ottavan kaukosäätimen käskyjä vastaan yhtä nopeasti kuin telkkarisi.

    Nappiin nojailu, eli resetointi ja tekstin puuttuminen ovat yhä viikottain useaan kertaan ongelma, vaikka sammutan laitteen lepotilaan yöksi ja päivälläkään se ei ole päällä, kun telkkaria ei katsota. Jos joku taas painelee kanavia edetakasin, niin heti alkaa viive ja sitten jymähdetään paikalleen. Ja taas nojataan nappiin.

    Olisiko mitään päästä eroon tuosta Pace sinivalkoisesta? Eletään vuotta 2014 eikä noin "mopoa" laitetta ole käsiini kuunaan sattunut. 
    "Olen antanut itselleni kertoa, että uusille asiakkaille olisi saatavana tämän sinivalkoisen Pace digiboksin sijaan parempilaatuinen boksi? Pitääkö paikkansa ?"

    Appivanhemmille annettiin juuri uusi boksi, sellainen pieni musta, noin kolmasosa tuosta sinivalkoisesta romusta. Tämän saivat kun valittivat edellisen kaatumisista (jatkuvia ja vaativat johdon irroittamista). Asiakaspalvelun mukana tällä uudella boksilla riittää pienempikin nopeus HD-kanaville (<10 megaa).

    Tosin heillä sopimus on jo ohi joten saivat kylkiäisiksi vielä MTV:n kanavapaketin kuukaudeksi. Mahtaako Elisa jakaa näitä uusia bokseja asiakkaille joiden on pakko jaktkaa maksamista sopimuskauden loppuun? :P

    Pacen kanssa television katsominen on vain hieman mukavampaa kuin juurihoito; käynnistyminen kestää minuuttitolkulla, kaukosäädinkomentoihin vastataan aivan miten sattuu ja välillä pidetään jopa yli 10 sekunnin "hengähdystauko", jne.
    Eipä tämä uusi boksikaan kovin hyvä ole:

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Netgem-7700-boksin-puutteet-ja-bugit/m-p/361401#M26165
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +1

    antero kirjoitti:
    Eipä tämä uusi boksikaan kovin hyvä ole:

    https:///t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Netgem-7700-boksin-puutteet-ja-bugit/m-p/361401#M26165

    Niinpä, jotkut käyttäjät ovat jo vaihtaneet takaisin Paceen... :smileylipsrsealed:
    Eipä se sitten hyvältä näytä. Eilen 22.05.2014 ei Pace saanut aikaan tekstitystä sitten millään. Yleensä yhtäkkiseen tekstin katoamiseen auttaa se, että painaa napista jonkin toisen kanavan hetkeksi päälle ja palaa 5-10 sekunnin kuluttua takaisin ja teksti löytyykin. Nyt ei. 

    Nappiin nojaamista ja kynsilaukkaa, ei tekstiä. Pace irti seinästä ja telkkarin omalla virittimellä kokeilemaan onko tekstitys ohjelmassa päällä. Kyllä. Pace takaisin jona aikana oli virtajohto ollut irti. Taas pureskelin kynsiä ja lausuin ääneen rumia sanoja. Ei vieläkään. Antennipiuha irti ja toosa suoraan seinään. Teksti tuli, mutta ohjelma jo puolessavälissä ja se alkupuolen murha jo tehty. En päässyt enää kärryille. Laitoin piuhat kiinni ja siirrryin netin ihmeelliseen maailmaan. 

    Silmäkulmasta huomasin, että seuraavassa ohjelmassa samalla kanavalla olikin teksti. Pace toimii sittenkin. Tosin hyvin valikoivasti. En uskaltanut vaihtaa kanavaa, ettei taas teksti katoa minnekään.

    Elisan sopimusta on vuosi ja reilu kuukaisi jäljellä. Tällä systeemillä en tule uusimaan missään tapauksessa sopimusta.

    Myyntihommissa leipäni ikäni ansainneena olen mielestäni pärjännyt hyvin. Minulla oli hyvä opettaja keltanokkana. Hän muistutti, että yhden kaupan saa kuka tahansa aikaan, mutta sen ensimmäisen voi sanoa onnistuneen vasta, kun asiakas on niin tyytyväinen ja tulee uudelleen ja tekee taas kaupat. Samalla hän muistutti aina myös siitä, että älä kuvittele koskaan, että sinun palkkasi maksaa firma, jonka palveluksessa olet. Sen maksaa ne asiakkaat joille meidän tuotteita myyt. Kohtele heitä hyvin, niin saat verkoston joka luottaa sinuun ja tuo uusiakin asiakkaita. Hommasi helpottuu ja samalla palkkapussi senkun paisuu. Totta joka sana ja näin on käynyt. Minulla on asikaskunta, joista on tullut kavereita ja jopa ystäviä. Tiedän, että he hinnoittelevat tuotteemme kysymällä kilpailijoilta, mutta ovat tottuneet minuun ja tuotteisiimme, että vaihtokynnys on korkea. Eikä se muuta vaadi kuin on rehellinen eikä pidä mitään itsestäänselvyytenä.

    Tätä järjestelmää ei tuon digiboksin osalta voi kehua kellekään tutulle, ettei saa heistä vihamiehiä itselleen. 

    Niin se vaan on vaikka netti toimii loistavasti, ei kokonaisuutta tukipalveluineen voi kehua mitenkään. Nyt meille Elisan kilpailija pystytti 4G  tukimaston aivan viereen ja mökillekin sellainen on luvassa vielä tänävuonna. Firman pädillä näyttää nopeus 50 megaa olevan vakio ja tasainen. Ei epäilystäkään mitä seuraavaksi, kunhan tästä eroon pääsee.

    Sorry.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Johtuisiko boksin jumiminen kesähelteistä? Kokeilin Pace-boksin pohjaa ja oli kuuma kuin paistinpannu. Jos olisin sähköttä, teho riittäisi kananmunan paistamiseen helposti. Minä en televisiota katsele paitsi Netflixin ja YouTuben sovelluksen puolelta, joten otin pois tuon kuumakallen televisiosta ja sähkövirrasta.

    Voiko laitteeseen luottaa, joka on tulikuuma vaikkei sitä ole käynnistetty edes kolmeen viikkoon, ha! Sähkönkulutus?

    Minä ainakin olen jo vuosia sitten luopunut radiosta laitteena korvattuani sen Spotify Premiumilla (Spotify-kaiutin). Nyt on aika luopua televisiosta laitteena korvattuani sen pitkälti jo pitkän ajan Netflixillä (Netflix-televisio).

    Tuo Elisa Viihde on minulle vain nettipiuha jolla siirtyy muutama teratavu iloista dataa kuukausittain Netflixin (HD, jatkuva striimaus), Spotifyn (320 kbps, jatkuva striimaus) ja YouTube (HD, jatkuva striimaus). Mikään käyttämäni laite ei käytä välimuistia, esimerkiksi Spotify-kaiutin toistaa aina soittolistani verkosta. Ja tietysti lataukset, surffailut yms. kuluttavat myös dataa. Sattuu vain olemaan pelkkä netti noin halvempi mitä Saunalahdelta 100M/5M.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3

    hpguru kirjoitti:
    Johtuisiko boksin jumiminen kesähelteistä? Kokeilin Pace-boksin pohjaa ja oli kuuma kuin paistinpannu. Jos olisin sähköttä, teho riittäisi kananmunan paistamiseen helposti. Minä en televisiota katsele paitsi Netflixin ja YouTuben sovelluksen puolelta, joten otin pois tuon kuumakallen televisiosta ja sähkövirrasta.

    Voiko laitteeseen luottaa, joka on tulikuuma vaikkei sitä ole käynnistetty edes kolmeen viikkoon, ha! Sähkönkulutus?

    Minä ainakin olen jo vuosia sitten luopunut radiosta laitteena korvattuani sen Spotify Premiumilla (Spotify-kaiutin). Nyt on aika luopua televisiosta laitteena korvattuani sen pitkälti jo pitkän ajan Netflixillä (Netflix-televisio).

    Tuo Elisa Viihde on minulle vain nettipiuha jolla siirtyy muutama teratavu iloista dataa kuukausittain Netflixin (HD, jatkuva striimaus), Spotifyn (320 kbps, jatkuva striimaus) ja YouTube (HD, jatkuva striimaus). Mikään käyttämäni laite ei käytä välimuistia, esimerkiksi Spotify-kaiutin toistaa aina soittolistani verkosta. Ja tietysti lataukset, surffailut yms. kuluttavat myös dataa. Sattuu vain olemaan pelkkä netti noin halvempi mitä Saunalahdelta 100M/5M.

    Totta. Olisi mielenkiintoista ajaa tuolla purkilla pii-test 1^8 tarkkuudella

    Eipä  kovinkaan kiinnostavaa. Jos on aikaa roikkua 24/7 Spotifyssä, Youtubessa tai Netfixissä niin siitä vaan, mulla ei.

     

    P.S. Onko muuten joku brassailun kohde se, miten paljon dataa imuttaa himaan kuukaudessa? Jos on, niin voi laittaa hima- & duunikoneita samasta ip:stä kesäkuuksi.
    Nyt on aamuisin ilmennyt, että Pace (se sinivalkoinen murheellisten aiheiden digiboxi) ei aukea lepotilastaan, vaan buuttaa, kun sitä yrittää herätellä. 

    Edellä on kirjoitukseni, jossa asiakaspalvelu kehoitti sammuttamaan Pacen aina yöksi, koska siinä on vähän muistia. Näin sen käyttömuisti tyhjenee ja seuraavalla kerralla laite pitäisi toimia nopeammin ja häiriöttä. Neuvo autoikin jonkinverran, mutta mihinkään kanavapujotteluun ei silti ole mitään mahdollisuuksia. 

    Nyt sitten laite on jo kolmena aamuna oikutellut taas eri tavalla, eli Elisa nappia valkoisesta kaukosäätimestä painamalla alkanutkin saman kuin muutaman sekunnin nojaus Pacen ainoaan liikkuvaan nappiin aiheuttaa. Palataan alkuun, mutta kanavat se hakee ja suosikit lähtee bittiavaruuteen. Niitä en ole enää yrittänytkään tallentaa, kun tuo laite takkuaa senverran usein, että koen turhaksi sellaisen mikä katoaa aina tehdasasetuksiin buuttaukseen jouduttaessa. Ja sehän tässä onkin se mikä on muodostunut ominaisuudeksi, jota voisi kuitenkin nimittää pahaksi viaksikin.

    Eipä ole näkynyt palstalla yrityksen edustajia enää aikoihin.  Liekkö pyyhe jo kehässä, mutta juokseehan kuukausimaksu. Mitä väliä, kun minullakin on vielä kokonainen vuosi. 

    En todellakaan muista onko näin kökköä välinettä koskaan ollut käytössä ja johon ei ratkaisua löydy palvelun tarjoajan taholta eikä edes rahalla, kun roikutaan Elisan kuituverkossa ja ketään muuta ei saa väliin kokeilemaan.

    Topfield CRC-2400 HD PVR on tietty kallis (alle 400 ekee), mutta sitä ei saa sekoomaan edes nopein pianistikaan. CBC- 7000 mallin saa alle 100€ ja sekin toimii niin, että ainakaan nopea kanavapujottelu eikä mikään lepotilasta herättely sitä saa sekoamaan. Vanha Handan tallentava digiboksi maksoi käytettynä 10€ eikä siitäkään kukaan valita mökillä. 4 kanavaa voi tarvitessa nauhoittaa yhtäaikaa ja 1 katsoa. Korttia koneeseen ja näkyy ne mitkä Elisan viihteestäkin. Sisällä 500Gt HDD hajonneesta läppäristä pienen BIOS seikkailun jälkeen lähti pelittämään, vaikka asiantuntijat selitti, että eihän se ole mahdollista. On se, kun asentaa uudemman mallin prokkiksen huoltopiuhalla, joka on tuon rumiluksen vakiovaruste.. 
    Eipä ole jutut paljoa kiinnostaneet, mutta se Pace sekosi viimeisestä päivyksestä niin, että ei ole aivan normaali etana vieläkään. Juu, on buutattu ja tehdasastuksiin runtattu ja sama juttu. Sitä ohjelmat painiketta paianessa laite arpoo näyttääkö se ja minkä kanavan näyttää. Yhteen aikaan se jätti kanavia väliin enkä edes huomannut niiden kadonneen, joten hömppää ei kai sitten tule katsottua ollenkaan.

    Mutta hei. Netti futaa loistavasti. kunhan toi viihdesopimus loppuu, niin löytyyköhän reilulla 100MBs:n tulo ja 50 lähdöllä sopivaa nettisopimusta ilman tuota turhaa Viihdettä?
    Syvältähän tuo Pacen boksi on... Hyytyy jos vaihtaa kanavaa liian nopeasti ja hyytyy jos ei vaihda kanavaa... Taitaa olla kolmas boksi menossa ja ties kuinka monta kertaa luvattu että kyllä se seuraava päivitys tuon korjaa. Tänään tein viimein sen päätöksen että kunhan määräaikaisuus loppuu en enää Elisan kanssa yhteiseloa jatka. Pitänee selvitellä sitäkin että olisiko riittävät perusteet jo kasassa sopimuksen purkuun.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Laitatko vaikka yksityisviestillä minulle numerosi, jos soitan sinulle, niin selvitellään digiboksin tilannetta tarkemmin! 🙂
  • Useiden buuttausten jälkeen Pace palasi tilaan jollainen se on ollut jo yli vuoden, eli sopimuskauden alusta. Kanavien vahtuessa se tosin unohtaa usein tekstyksen etenkin TV 1 kanavalla, mutta siihen auttaa käynti toisella kanavalla ja muuutaman sekunnin odottelu siellä ja paluu takaisin. Näin tekstitys yleensä palautuu. Singnaalitasot ovat aivan tapissa telkkarin diagnostiikan mukaan, joten vika johtunee jostain muusta kummallisesta. Telkkari suoraan seinään ja teksti tulee aina ilman kikkailuja. 

    Eiköhän tuolla selviä ja jos ei selviä, niin annetaan olla. Pääasia, että netti toimii. 
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Ok! Laita vaikka sitten yksäriä, jos tulee ongelmia vastaan, niin autellaan tarvittaessa 🙂
  • Osallistu keskusteluun