Kysymys

Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti

  • 30 joulukuu 2009
  • 35 kommenttia
  • 4928 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!


Tarkotin tuolla, että yleisesti ottaen sain boxin toimimaan niin, et kuva näkyy 🙂 kaapelissa olen.


Dodi, hyvä homma. 🙂

Sama vika täällä, alkoi eilen 31.12 illalla. Tuskin on boxista kiinni. Itsellä vaihdettu Saunalahden
boxista Elisan vastaavaan n. 1 kk sitten HD kanavien näkyvyyden vuoksi.



Tänään tuli uusi boxi, kytketty ja päivitetty. Kaikki toimii taas ok.

Kuinkas nopeasti tuolta asiakaspalvelusta pitäisi tulla vastaus ja kuinka nopeasti uusi boksi tulee?

Täällä ollaan jo kolmatta päivää toimimattoman boksin kanssa, eikä webin kautta tehtyyn vikailmoitukseen ole reagoitu mitenkään. Päivystysnumeroon jaksoin jonottaa puolisen tuntia.

ongelma ratkesi uudella boksilla. Se piti tilata tuolta vikapuhelimesta. Webin kautta ei tullut mitään reaktiota.
Käyttäjätaso 5
Jahas, että tämmöinen vika. Oli lähteä talon digiboxi tuonne pakkaseen jäähylle. Kiva tietää tämä, ettei sen 4. purkin kohdalla asenna enää mitään päivityksiä. Vai joko tämä tappobitti on haudattu sinne minne valo ei paista? :P

Long story short... joten:

1. tuli paketin mukana, sekalaisten softavikojen takia tuki halusi tutkittavaksi (tasakymmen tallenteita/kansioita niin meni) n+1, jossa n on tallenteiden määrä ja jäi sinne. Vain tekemällä webissä sen n+1 kansion tilanne korjautui...

2. tuli uus purkki, toimi vuoden vaihteen yli ja kaatui tähän. pyysin uuden, sain uuden.

3. uusi tuli, asensin ja tein kaiken mitä olettaa voi, ja otin vastaan päivityksen... virhe... purkki oli pari päivää käyttämättä (pääasiallinen TV saa signaalinsa satelliitista). Ja katso, mahtava valoshow oli alkanut taas.

Eli, koskeeko vika oikeasti "vain" osaa, vai pehmitelläänkö asiaa? Koska kaksi possahtanutta tuntuu jotenkin hyvältä tuurilta.

IPTV:stä olisi mussuttamista pidempäänkin, mutta jätän sen johonkin toiseen kertaan ja osastoon. (lyhyesti: kaatoi kaikki wlan-tukiasemat verkosta)  :-X

Hitusen kitkerää 1. viestiksi, mutta minkäs voi, kun tuntuma on tämä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

1. tuli paketin mukana, sekalaisten softavikojen takia tuki halusi tutkittavaksi (tasakymmen tallenteita/kansioita niin meni) n+1, jossa n on tallenteiden määrä ja jäi sinne. Vain tekemällä webissä sen n+1 kansion tilanne korjautui...


Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html


Eli, koskeeko vika oikeasti "vain" osaa, vai pehmitelläänkö asiaa? Koska kaksi possahtanutta tuntuu jotenkin hyvältä tuurilta.


Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? 🙂
Käyttäjätaso 5

Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html

Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? :)


Jep. Tuosta tasakymmenys-bugista ilmoittelin puhelimitse aikoinaan, joskus alku syksystä. Ja huomasinkin sen jo poistuneen.

Lottoamisesta... on koitettu, yhtä huonoin tuloksin kuin digiboksien toimivuus. Elisa-viihde ei ole ensimmäinen boxi jonka kanssa on ollut ärräpäitä ilmassa. Canal Digitalin HD vehkeet (levytön ja levyllinen) sai aikaan enemmän v;tä ja p;tä... ;)

Tässä kerkesi jo tutkia talon rakenteisiin vedetyt kaapelit (cat6), sisäisen dhcp palvelimen, kytkimet, adsl boxit sun muut, ja järjestellä kaapeleitakin useampaan otteseen talojakamossa.

Pieni pyyntö (tai ei niin pienikään); jos tämmöisiä "Voi Tappaa Talossa Ja Puutarhassa"-featureita ilmenee, olisiko paikallaan ilmaista asiasta e-mail tiedotteella ja infota edes teknistä tukea "isolla punaisella huutomerkillä varustettuna", että osaisi sanoa muutakin kuin "Oho?". Itsekkin kolmannen tason supportissa työskentelevänä tiedän, kuinka paha on, jos asiakkaalle ei vikatilanteessa ole sanoa muuta kuin "oho, empäs ole kuullutkaan...". 😛
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html

Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? :)


Jep. Tuosta tasakymmenys-bugista ilmoittelin puhelimitse aikoinaan, joskus alku syksystä. Ja huomasinkin sen jo poistuneen.

Lottoamisesta... on koitettu, yhtä huonoin tuloksin kuin digiboksien toimivuus. Elisa-viihde ei ole ensimmäinen boxi jonka kanssa on ollut ärräpäitä ilmassa. Canal Digitalin HD vehkeet (levytön ja levyllinen) sai aikaan enemmän v;tä ja p;tä... ;)

Tässä kerkesi jo tutkia talon rakenteisiin vedetyt kaapelit (cat6), sisäisen dhcp palvelimen, kytkimet, adsl boxit sun muut, ja järjestellä kaapeleitakin useampaan otteseen talojakamossa.

Pieni pyyntö (tai ei niin pienikään); jos tämmöisiä "Voi Tappaa Talossa Ja Puutarhassa"-featureita ilmenee, olisiko paikallaan ilmaista asiasta e-mail tiedotteella ja infota edes teknistä tukea "isolla punaisella huutomerkillä varustettuna", että osaisi sanoa muutakin kuin "Oho?". Itsekkin kolmannen tason supportissa työskentelevänä tiedän, kuinka paha on, jos asiakkaalle ei vikatilanteessa ole sanoa muuta kuin "oho, empäs ole kuullutkaan...". :P


Kiitos palautteesta. Kyllä näistä infotaan ja on infottu, mutta isossa organisaatiossa jossa muutenkin välitetään paljon tietoa päivittäin ei kaikki tieto aina valitettavasti löydä jokaiselle työntekijälle asti perille.

Asiakasviestinnän osalta on myös omat haasteensa, sillä helposti tuollainen tiedottaminen generoi ylimääräisiä aiheeseen kuulumattomia tukikontakteja, ts. tavoiteltu hyöty jää saamatta ja käy päinvastoin.
Käyttäjätaso 5
Voi päivänkakkara... toi softavika hävisi kuin pieru sinne saharaan, kun vaihdoin toisen virtalähteen. Antoikohan tuo edellinen (jäi vaihtamatta 2 - 3 purkin vaihdossa tuo virtalähde) poweri jotain kuraa ulos ja purkki on uuden firmiksen kanssa nirso sille?

Noh taas toimii, ainakin toistaiseksi.  😎
Noh minulla sano kanssa ensimmäine boxi sopimuksne irti päivityksen jälkeen. Kiltisti odottelin boxin saapumista joka luvattiin toimittaa parissa päivässä. Meni viikko tuli uusi boxi ja sekin tiltas. Alkoi se viihdekanava näyttö ja salassapito vilkkumaan vuorotellen.

Ja taas pitäisi odottaa viikko uuden boxin saapumista. Ei tämä kyllä hyvältä näytä ja koko aamupäivä n. 3h selvittelin asiaa matkapuhelimella.

Kyselin josko jostain voisi hakea itse sen boxin, mutta kaikkialla nostettiin kädet pystyyn.

Alko todella miettityttämään mitä tehdä palvelulle. Puolen vuoden aikana ensin modeemi  rikki ja ehjän odotus(2 viikkoa toimitus) ja nyt kaksi didiboxia peräkkäin rikki. Eli taas pitäisi odottaa viikko.
Pitäisikö tämä laittaa kehityspalstalle, että olisi sellainen paikka jossa voisi käydä vaihtamassa nämä rikkinäiset laitteet, ettei tarvitse odottaa uuden saapumista ja sekin saattaa viivästyä jos ei ole varastossa. Ja silti maksat kuukausimaksua palveusta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Noh minulla sano kanssa ensimmäine boxi sopimuksne irti päivityksen jälkeen. Kiltisti odottelin boxin saapumista joka luvattiin toimittaa parissa päivässä. Meni viikko tuli uusi boxi ja sekin tiltas. Alkoi se viihdekanava näyttö ja salassapito vilkkumaan vuorotellen.

Ja taas pitäisi odottaa viikko uuden boxin saapumista. Ei tämä kyllä hyvältä näytä ja koko aamupäivä n. 3h selvittelin asiaa matkapuhelimella.

Kyselin josko jostain voisi hakea itse sen boxin, mutta kaikkialla nostettiin kädet pystyyn.

Alko todella miettityttämään mitä tehdä palvelulle. Puolen vuoden aikana ensin modeemi  rikki ja ehjän odotus(2 viikkoa toimitus) ja nyt kaksi didiboxia peräkkäin rikki. Eli taas pitäisi odottaa viikko.
Pitäisikö tämä laittaa kehityspalstalle, että olisi sellainen paikka jossa voisi käydä vaihtamassa nämä rikkinäiset laitteet, ettei tarvitse odottaa uuden saapumista ja sekin saattaa viivästyä jos ei ole varastossa. Ja silti maksat kuukausimaksua palveusta.


Sinulla on käynyt jo kyllä erittäin huono tuuri. Toivotaan, että tuo uusi boksi saadaan toimitettua nopealla aikataululla.

Osallistu keskusteluun