Kysymys

Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti

  • 30 joulukuu 2009
  • 35 kommenttia
  • 4944 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 26 kommenttia
Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti eikä suostu enää käynnistymään ollenkaan.

Tehdasasetusten palautuskaan ei toimi. Elisan logo vilahtaa hetken TV-ruudulla, joka jälkeen boksi käynnistyy uudelleen ja uudelleen jonka jälkeen tuota logoakaan ei enää näy. Ilmeisesti tullut joku häiriö tämänpäiväisen firmwarepäivityksen yhteydessä, ja boksi on nyt entinen.

1. Saisikohan tuon firmwarepäivityksen ajettua boksiin USB-tikulta jollain konstilla käynnistymisen yhteydessä? ???

2. Saisikohan boksin vaihdettua jossain liikkeessä Tampereella jo vaikka huomisen päivän aikana? 😉

35 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Noh minulla sano kanssa ensimmäine boxi sopimuksne irti päivityksen jälkeen. Kiltisti odottelin boxin saapumista joka luvattiin toimittaa parissa päivässä. Meni viikko tuli uusi boxi ja sekin tiltas. Alkoi se viihdekanava näyttö ja salassapito vilkkumaan vuorotellen.

Ja taas pitäisi odottaa viikko uuden boxin saapumista. Ei tämä kyllä hyvältä näytä ja koko aamupäivä n. 3h selvittelin asiaa matkapuhelimella.

Kyselin josko jostain voisi hakea itse sen boxin, mutta kaikkialla nostettiin kädet pystyyn.

Alko todella miettityttämään mitä tehdä palvelulle. Puolen vuoden aikana ensin modeemi  rikki ja ehjän odotus(2 viikkoa toimitus) ja nyt kaksi didiboxia peräkkäin rikki. Eli taas pitäisi odottaa viikko.
Pitäisikö tämä laittaa kehityspalstalle, että olisi sellainen paikka jossa voisi käydä vaihtamassa nämä rikkinäiset laitteet, ettei tarvitse odottaa uuden saapumista ja sekin saattaa viivästyä jos ei ole varastossa. Ja silti maksat kuukausimaksua palveusta.


Sinulla on käynyt jo kyllä erittäin huono tuuri. Toivotaan, että tuo uusi boksi saadaan toimitettua nopealla aikataululla.
Noh minulla sano kanssa ensimmäine boxi sopimuksne irti päivityksen jälkeen. Kiltisti odottelin boxin saapumista joka luvattiin toimittaa parissa päivässä. Meni viikko tuli uusi boxi ja sekin tiltas. Alkoi se viihdekanava näyttö ja salassapito vilkkumaan vuorotellen.

Ja taas pitäisi odottaa viikko uuden boxin saapumista. Ei tämä kyllä hyvältä näytä ja koko aamupäivä n. 3h selvittelin asiaa matkapuhelimella.

Kyselin josko jostain voisi hakea itse sen boxin, mutta kaikkialla nostettiin kädet pystyyn.

Alko todella miettityttämään mitä tehdä palvelulle. Puolen vuoden aikana ensin modeemi  rikki ja ehjän odotus(2 viikkoa toimitus) ja nyt kaksi didiboxia peräkkäin rikki. Eli taas pitäisi odottaa viikko.
Pitäisikö tämä laittaa kehityspalstalle, että olisi sellainen paikka jossa voisi käydä vaihtamassa nämä rikkinäiset laitteet, ettei tarvitse odottaa uuden saapumista ja sekin saattaa viivästyä jos ei ole varastossa. Ja silti maksat kuukausimaksua palveusta.
Käyttäjätaso 5
Voi päivänkakkara... toi softavika hävisi kuin pieru sinne saharaan, kun vaihdoin toisen virtalähteen. Antoikohan tuo edellinen (jäi vaihtamatta 2 - 3 purkin vaihdossa tuo virtalähde) poweri jotain kuraa ulos ja purkki on uuden firmiksen kanssa nirso sille?

Noh taas toimii, ainakin toistaiseksi.  😎
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html

Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? :)


Jep. Tuosta tasakymmenys-bugista ilmoittelin puhelimitse aikoinaan, joskus alku syksystä. Ja huomasinkin sen jo poistuneen.

Lottoamisesta... on koitettu, yhtä huonoin tuloksin kuin digiboksien toimivuus. Elisa-viihde ei ole ensimmäinen boxi jonka kanssa on ollut ärräpäitä ilmassa. Canal Digitalin HD vehkeet (levytön ja levyllinen) sai aikaan enemmän v;tä ja p;tä... ;)

Tässä kerkesi jo tutkia talon rakenteisiin vedetyt kaapelit (cat6), sisäisen dhcp palvelimen, kytkimet, adsl boxit sun muut, ja järjestellä kaapeleitakin useampaan otteseen talojakamossa.

Pieni pyyntö (tai ei niin pienikään); jos tämmöisiä "Voi Tappaa Talossa Ja Puutarhassa"-featureita ilmenee, olisiko paikallaan ilmaista asiasta e-mail tiedotteella ja infota edes teknistä tukea "isolla punaisella huutomerkillä varustettuna", että osaisi sanoa muutakin kuin "Oho?". Itsekkin kolmannen tason supportissa työskentelevänä tiedän, kuinka paha on, jos asiakkaalle ei vikatilanteessa ole sanoa muuta kuin "oho, empäs ole kuullutkaan...". :P


Kiitos palautteesta. Kyllä näistä infotaan ja on infottu, mutta isossa organisaatiossa jossa muutenkin välitetään paljon tietoa päivittäin ei kaikki tieto aina valitettavasti löydä jokaiselle työntekijälle asti perille.

Asiakasviestinnän osalta on myös omat haasteensa, sillä helposti tuollainen tiedottaminen generoi ylimääräisiä aiheeseen kuulumattomia tukikontakteja, ts. tavoiteltu hyöty jää saamatta ja käy päinvastoin.
Käyttäjätaso 5

Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html

Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? :)


Jep. Tuosta tasakymmenys-bugista ilmoittelin puhelimitse aikoinaan, joskus alku syksystä. Ja huomasinkin sen jo poistuneen.

Lottoamisesta... on koitettu, yhtä huonoin tuloksin kuin digiboksien toimivuus. Elisa-viihde ei ole ensimmäinen boxi jonka kanssa on ollut ärräpäitä ilmassa. Canal Digitalin HD vehkeet (levytön ja levyllinen) sai aikaan enemmän v;tä ja p;tä... ;)

Tässä kerkesi jo tutkia talon rakenteisiin vedetyt kaapelit (cat6), sisäisen dhcp palvelimen, kytkimet, adsl boxit sun muut, ja järjestellä kaapeleitakin useampaan otteseen talojakamossa.

Pieni pyyntö (tai ei niin pienikään); jos tämmöisiä "Voi Tappaa Talossa Ja Puutarhassa"-featureita ilmenee, olisiko paikallaan ilmaista asiasta e-mail tiedotteella ja infota edes teknistä tukea "isolla punaisella huutomerkillä varustettuna", että osaisi sanoa muutakin kuin "Oho?". Itsekkin kolmannen tason supportissa työskentelevänä tiedän, kuinka paha on, jos asiakkaalle ei vikatilanteessa ole sanoa muuta kuin "oho, empäs ole kuullutkaan...". 😛
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

1. tuli paketin mukana, sekalaisten softavikojen takia tuki halusi tutkittavaksi (tasakymmen tallenteita/kansioita niin meni) n+1, jossa n on tallenteiden määrä ja jäi sinne. Vain tekemällä webissä sen n+1 kansion tilanne korjautui...


Bugi, josta juuri vaihdettu pari sanaa täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,707.0.html


Eli, koskeeko vika oikeasti "vain" osaa, vai pehmitelläänkö asiaa? Koska kaksi possahtanutta tuntuu jotenkin hyvältä tuurilta.


Koskee vain osaa ja ongelman aiheuttaja on saatu korjattua seuraavaan firmware-päivitykseen. Luonnollisesti tämän kaltaiset ongelmat otetaan vakavasti, sillä ei se uuden laitteen vaihtaminen Elisallekaan ilmaista ole. Erittäin huono tuuri sinulla kyllä käynyt, harkinnut lottoamista? 🙂
Käyttäjätaso 5
Jahas, että tämmöinen vika. Oli lähteä talon digiboxi tuonne pakkaseen jäähylle. Kiva tietää tämä, ettei sen 4. purkin kohdalla asenna enää mitään päivityksiä. Vai joko tämä tappobitti on haudattu sinne minne valo ei paista? :P

Long story short... joten:

1. tuli paketin mukana, sekalaisten softavikojen takia tuki halusi tutkittavaksi (tasakymmen tallenteita/kansioita niin meni) n+1, jossa n on tallenteiden määrä ja jäi sinne. Vain tekemällä webissä sen n+1 kansion tilanne korjautui...

2. tuli uus purkki, toimi vuoden vaihteen yli ja kaatui tähän. pyysin uuden, sain uuden.

3. uusi tuli, asensin ja tein kaiken mitä olettaa voi, ja otin vastaan päivityksen... virhe... purkki oli pari päivää käyttämättä (pääasiallinen TV saa signaalinsa satelliitista). Ja katso, mahtava valoshow oli alkanut taas.

Eli, koskeeko vika oikeasti "vain" osaa, vai pehmitelläänkö asiaa? Koska kaksi possahtanutta tuntuu jotenkin hyvältä tuurilta.

IPTV:stä olisi mussuttamista pidempäänkin, mutta jätän sen johonkin toiseen kertaan ja osastoon. (lyhyesti: kaatoi kaikki wlan-tukiasemat verkosta)  :-X

Hitusen kitkerää 1. viestiksi, mutta minkäs voi, kun tuntuma on tämä.

Kuinkas nopeasti tuolta asiakaspalvelusta pitäisi tulla vastaus ja kuinka nopeasti uusi boksi tulee?

Täällä ollaan jo kolmatta päivää toimimattoman boksin kanssa, eikä webin kautta tehtyyn vikailmoitukseen ole reagoitu mitenkään. Päivystysnumeroon jaksoin jonottaa puolisen tuntia.

ongelma ratkesi uudella boksilla. Se piti tilata tuolta vikapuhelimesta. Webin kautta ei tullut mitään reaktiota.

Sama vika täällä, alkoi eilen 31.12 illalla. Tuskin on boxista kiinni. Itsellä vaihdettu Saunalahden
boxista Elisan vastaavaan n. 1 kk sitten HD kanavien näkyvyyden vuoksi.



Tänään tuli uusi boxi, kytketty ja päivitetty. Kaikki toimii taas ok.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!


Tarkotin tuolla, että yleisesti ottaen sain boxin toimimaan niin, et kuva näkyy 🙂 kaapelissa olen.


Dodi, hyvä homma. 🙂


No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!


Tarkotin tuolla, että yleisesti ottaen sain boxin toimimaan niin, et kuva näkyy 🙂 kaapelissa olen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Kaapeli vai ADSL? Ilmoitus tarkoittaa, etti multicast-lähetys (IPTV) tule digiboksille asti läpi, kaapelissa ei kuulukaan vielä tulla, ADSL:ssä kyllä kuuluu. Jos käytössä ADSL-pohjainen Viihde, suosittelen varmistamaan että digiboksi on kytketty verkkokaapelilla suoraan Kotiboksi-modeemiin ja kokeilemaan tarvittaessa Kotiboksi-modeemin resetoimista (10 sekuntia takapaneelin reset-painike pohjassa).

No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!
No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...


Muuntaja voi olla rikki kyllä tai sitten sinullakin on tuo ns. loisteputkiongelma. Onko TV:ssäsi taustavaloa tai samassa huoneessa muita loisteputkella toteutettuja valaistuksia?

Minulla ei ole loisteputkia kuin vessassa. No, kattokruunusta on taas palanut 2 energiasäästölamppua!!! hinta 3,60e/kpl. Olen asunut kämpässäni n. 3vuotta. ja noita lamppuja olen jo vaihtanut yhteensä 8 kpl:tta! Noissahan pitäisi olla takuu, no en ole muistanut kuitteja säilyttää... Et tulisko tähän kämppään ylijännitettä ?!? Asiasta poiketen hiukan... mielestäni energian säästölamput on huuhaata! maksaa enemmän ja käyttöikä ei pitene...

Tuota TV:n taustavaloa en ymmärrä, mikä se on ? Minulla on n. 3vuotta vanha panasonic 37 plasma tv.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...


Muuntaja voi olla rikki kyllä tai sitten sinullakin on tuo ns. loisteputkiongelma. Onko TV:ssäsi taustavaloa tai samassa huoneessa muita loisteputkella toteutettuja valaistuksia?
Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...
Kuinkas nopeasti tuolta asiakaspalvelusta pitäisi tulla vastaus ja kuinka nopeasti uusi boksi tulee?

Täällä ollaan jo kolmatta päivää toimimattoman boksin kanssa, eikä webin kautta tehtyyn vikailmoitukseen ole reagoitu mitenkään. Päivystysnumeroon jaksoin jonottaa puolisen tuntia.
Lisätietoja löytyy mm. täältä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,506.0.html

Ongelmaa esiintyy muillakin laitteilla ja vastaavia keskusteluja eri laitevalmistajien foorumeilla on paljon. Kyseessä ei siis ole pelkästään Viihde-digiboksin "ominaisuus". Jotkin laitteet ovat herkempiä häiriöille kuin toiset ja Viihde-digiboksissakin tuo osittain läpinäkyvä isohko etupaneeli aiheuttaa sen, että laitetta häiritsevä TV:n taustavalo pääsee helposti sisään.

Kysymys: miten TV:n taustavalo pääsee boxin sisään kun se on sijjoitettuna tv-tason alimmalle tasolle? TV:n ja boxin välissä on kolme  puuhyllyä. Käytän nyt vanhaa Topparin digiboxia joka toimii moitteettomasti. Soitin Elisan asiakaspalveluun ja kyllä siellä ollaan tietoisia näistä Viihde-boxin ongelmista. Ilmeisesti tuota laitetta ei ole testattu tarpeeksi ennen käyttöönottoa...
No nyt pidän käytössä vain nettiyhteyden ja Viihde-boxi on kaapissa tarpeettomana.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.


En tiedä miten tuota taustavaloa säädetään - eikä TV:n  manuaalista löydy ohjetta.  Vaikka TV on pois päältä, ei digiboxi toimi, ei kertakaikkiaan reagoi kaukosäätimeen millään lailla. Punainen valo palaa, eli virta on päällä, sitten alkaa vihreä valo vilkuttamaan ja sen jälkeen kaikki valot palavat hetken yhtä aikaa. Sitten alkaa valohässäkkä taas alusta... Ei vaan voi käsittää, miten tämä kolmaskaan boxi ei toimi....Näyttää olevan ranskalaista laatutyötä...



Lisätietoja löytyy mm. täältä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,506.0.html

Ongelmaa esiintyy muillakin laitteilla ja vastaavia keskusteluja eri laitevalmistajien foorumeilla on paljon. Kyseessä ei siis ole pelkästään Viihde-digiboksin "ominaisuus". Jotkin laitteet ovat herkempiä häiriöille kuin toiset ja Viihde-digiboksissakin tuo osittain läpinäkyvä isohko etupaneeli aiheuttaa sen, että laitetta häiritsevä TV:n taustavalo pääsee helposti sisään.
Käyttäjätaso 1
Kun lukee näitä asiakkaiden ongelmakuvauksia milloin raudasta milloin softasta nousee kyllä harvat hiukset pystyyn. Toistaiseksi itselläni on viihde toiminut suurinpiirtein OK. mutta rajoilla mennään.

Olisi kiva tietää onko Elisa tehnyt otannalla asiakkaiden tyytyväisyys tutkimuksia vaikkapa viihdepaketista  ?

Sääliksi käy myös Elisan tekniikan tukea, joka joutuu vastaaman ylemmän johdon tekemistä virheistä suoraan asiakkaille etulinjassa.Keskeneräiset tuotteet ja tekniikka ja säästöt väärissä paikoissa (digiboksit ja modeemit) ovat tyypillisiä tällaisia. 😞
Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.

En tiedä miten tuota taustavaloa säädetään - eikä TV:n  manuaalista löydy ohjetta.  Vaikka TV on pois päältä, ei digiboxi toimi, ei kertakaikkiaan reagoi kaukosäätimeen millään lailla. Punainen valo palaa, eli virta on päällä, sitten alkaa vihreä valo vilkuttamaan ja sen jälkeen kaikki valot palavat hetken yhtä aikaa. Sitten alkaa valohässäkkä taas alusta... Ei vaan voi käsittää, miten tämä kolmaskaan boxi ei toimi....Näyttää olevan ranskalaista laatutyötä...


Sama tilanne. Noin kuukauden käytössä ollut ja aika mukavasti toiminut Viihde loppui kuin seinään 31.12.2009. Digiboksi ei ota kontaktia, valot vilkkuu loopissa. Uusi boksi tilauksessa, mutta meneehän tässä aikaa odotellessa, pyhät huomioiden. Hieman ihmettelen tuen kommenttia uuden boksin aikatauluarvioon, että runsaslukuiset Viihde-tilaukset voi aiheuttaa viivettä. TOIVON hartaasti, että hädässä olevat vanhat asiakkaat hoidetaan kuitenkin paremmalla prioriteetilla??

Pistäähän tämä miettimään. TV-viihdettä ei näköjään voi laittaa Elisa Viihteen varaan. Miten boksiton aika korvataan asiakkaalle? Olisipa tosiaan jonkinlainen lohtu, jos boksin voisi noutaa paikallisesta myymälästä. Ehkei jonottaminenkaan ottaisi niin pattiin.


Minulla on nyt menossa kolmas boxi ja palvelu on ollut käytössä vasta 3 kuukautta. Tämä viimeisin boxi toimi ihan ok. 2 viikkoa ja eilen kun laitoin virrat päälle alkoi taas se valoshow....eikä boxi reagoi kaukosäätimeen.Boxi on tv-tason alimmaisella hyllyllä ja ilmanvaihto on kunnossa. Tekninen tuki neuvoi sijiottamaan boxin mahdollisimman kauas televisiosta - no sehän onnistuukin tuon todella pitkän scart-johdon kanssa....heh heh!  Laite kuulemma saa jotain häiriötä televisiostani (42 tuuman LCD)?  Televisioko tässä pitäisi sitten vaihtaa? Yhden kuukauden kuukausimaksu on jo hyvitetty, kun jouduin soittelemaan tekniseen tukeen ja laskua tuli aika hyvin...Paras juttu oli se, kun piti tulla hyvityslasku kuukausimaksusta niin lasku olikin tuplaantunut. No sitten soitin laskutukseen ja sieltä sanottiin, että hups, pieni virhe tullut täällä meidän päässä....

Onneksi on toi vanha Topparin digiboxi joka toimii kun junan vessa. No summa summarun tämä viimeisinkin boxi on palautettava ja tuo Elisa Viihde soppari purettava, koska laitteeet eivät toimi! En kyllä voi kyllä tätä palvelua kehua. 


Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.

Sama tilanne. Noin kuukauden käytössä ollut ja aika mukavasti toiminut Viihde loppui kuin seinään 31.12.2009. Digiboksi ei ota kontaktia, valot vilkkuu loopissa. Uusi boksi tilauksessa, mutta meneehän tässä aikaa odotellessa, pyhät huomioiden. Hieman ihmettelen tuen kommenttia uuden boksin aikatauluarvioon, että runsaslukuiset Viihde-tilaukset voi aiheuttaa viivettä. TOIVON hartaasti, että hädässä olevat vanhat asiakkaat hoidetaan kuitenkin paremmalla prioriteetilla??

Pistäähän tämä miettimään. TV-viihdettä ei näköjään voi laittaa Elisa Viihteen varaan. Miten boksiton aika korvataan asiakkaalle? Olisipa tosiaan jonkinlainen lohtu, jos boksin voisi noutaa paikallisesta myymälästä. Ehkei jonottaminenkaan ottaisi niin pattiin.


Minulla on nyt menossa kolmas boxi ja palvelu on ollut käytössä vasta 3 kuukautta. Tämä viimeisin boxi toimi ihan ok. 2 viikkoa ja eilen kun laitoin virrat päälle alkoi taas se valoshow....eikä boxi reagoi kaukosäätimeen.Boxi on tv-tason alimmaisella hyllyllä ja ilmanvaihto on kunnossa. Tekninen tuki neuvoi sijiottamaan boxin mahdollisimman kauas televisiosta - no sehän onnistuukin tuon todella pitkän scart-johdon kanssa....heh heh!  Laite kuulemma saa jotain häiriötä televisiostani (42 tuuman LCD)?  Televisioko tässä pitäisi sitten vaihtaa? Yhden kuukauden kuukausimaksu on jo hyvitetty, kun jouduin soittelemaan tekniseen tukeen ja laskua tuli aika hyvin...Paras juttu oli se, kun piti tulla hyvityslasku kuukausimaksusta niin lasku olikin tuplaantunut. No sitten soitin laskutukseen ja sieltä sanottiin, että hups, pieni virhe tullut täällä meidän päässä....

Onneksi on toi vanha Topparin digiboxi joka toimii kun junan vessa. No summa summarun tämä viimeisinkin boxi on palautettava ja tuo Elisa Viihde soppari purettava, koska laitteeet eivät toimi! En kyllä voi kyllä tätä palvelua kehua. 
Onneksi voi katsella tallennuksia koneelta. Eihän se tietysti ole sama asia kuin televisio, mutta helpottaa tuskaa 🙂

Osallistu keskusteluun