Kysymys

Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti

  • 30 joulukuu 2009
  • 35 kommenttia
  • 4944 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 26 kommenttia
Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti eikä suostu enää käynnistymään ollenkaan.

Tehdasasetusten palautuskaan ei toimi. Elisan logo vilahtaa hetken TV-ruudulla, joka jälkeen boksi käynnistyy uudelleen ja uudelleen jonka jälkeen tuota logoakaan ei enää näy. Ilmeisesti tullut joku häiriö tämänpäiväisen firmwarepäivityksen yhteydessä, ja boksi on nyt entinen.

1. Saisikohan tuon firmwarepäivityksen ajettua boksiin USB-tikulta jollain konstilla käynnistymisen yhteydessä? ???

2. Saisikohan boksin vaihdettua jossain liikkeessä Tampereella jo vaikka huomisen päivän aikana? 😉

35 kommenttia


Viihde -digiboksi sanoi sopimuksensa irti eikä suostu enää käynnistymään ollenkaan.

Tehdasasetusten palautuskaan ei toimi. Elisan logo vilahtaa hetken TV-ruudulla, joka jälkeen boksi käynnistyy uudelleen ja uudelleen jonka jälkeen tuota logoakaan ei enää näy. Ilmeisesti tullut joku häiriö tämänpäiväisen firmwarepäivityksen yhteydessä, ja boksi on nyt entinen.

1. Saisikohan tuon firmwarepäivityksen ajettua boksiin USB-tikulta jollain konstilla käynnistymisen yhteydessä? ???

2. Saisikohan boksin vaihdettua jossain liikkeessä Tampereella jo vaikka huomisen päivän aikana? ;D


Vastaava ongelma, mutta en ole edes päässyt käyttämään boksia. Hain boksin postista ennen joulua ja kun kytkin virrat boksiin, se vain käynnistyi uudelleen ja uudelleen... Uutta odotellessa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Auttaako, jos kytket digiboksin verkkokaapelin irti? Käynnistyykö boksi tällöin normaalisti?
Sama ongelma

!

Auttaako, jos kytket digiboksin verkkokaapelin irti? Käynnistyykö boksi tällöin normaalisti?


ei oo auttanu 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sama ongelma

!

Auttaako, jos kytket digiboksin verkkokaapelin irti? Käynnistyykö boksi tällöin normaalisti?


ei oo auttanu :(


Sitten vain yhteys tukeen ja boksi vaihtoon.
Sama vika täällä, alkoi eilen 31.12 illalla. Tuskin on boxista kiinni. Itsellä vaihdettu Saunalahden
boxista Elisan vastaavaan n. 1 kk sitten HD kanavien näkyvyyden vuoksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sama vika täällä, alkoi eilen 31.12 illalla. Tuskin on boxista kiinni. Itsellä vaihdettu Saunalahden
boxista Elisan vastaavaan n. 1 kk sitten HD kanavien näkyvyyden vuoksi.


On boksista kiinni, aiheuttaja näyttäisi olevan firmware-päivitys, joka jostain syystä jumittanut joitakin bokseja. Ongelmaa tullaan tutkimaan jatkoa ajatellen, mutta toistaiseksi ei auta kuin vaihtaa jumittunut boksi uuteen jos näin on käynyt päivityksen jälkeen.


Sama vika täällä, alkoi eilen 31.12 illalla. Tuskin on boxista kiinni. Itsellä vaihdettu Saunalahden
boxista Elisan vastaavaan n. 1 kk sitten HD kanavien näkyvyyden vuoksi.


On boksista kiinni, aiheuttaja näyttäisi olevan firmware-päivitys, joka jostain syystä jumittanut joitakin bokseja. Ongelmaa tullaan tutkimaan jatkoa ajatellen, mutta toistaiseksi ei auta kuin vaihtaa jumittunut boksi uuteen jos näin on käynyt päivityksen jälkeen.


Siis jälleen kerran yhteys asiakastukeen ja boksinvaihtorumbaan?
Eli soitto asiakaspalveluun vai voiko marssia suoraan boksin kanssa Elisan liikkeeseen? Meillä boksi pimeni myös tänään ja se on mallia SaunaVisio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Soitto asiakastukeen 050 960 600 joo, auki 24h.
Sama tilanne. Noin kuukauden käytössä ollut ja aika mukavasti toiminut Viihde loppui kuin seinään 31.12.2009. Digiboksi ei ota kontaktia, valot vilkkuu loopissa. Uusi boksi tilauksessa, mutta meneehän tässä aikaa odotellessa, pyhät huomioiden. Hieman ihmettelen tuen kommenttia uuden boksin aikatauluarvioon, että runsaslukuiset Viihde-tilaukset voi aiheuttaa viivettä. TOIVON hartaasti, että hädässä olevat vanhat asiakkaat hoidetaan kuitenkin paremmalla prioriteetilla??

Pistäähän tämä miettimään. TV-viihdettä ei näköjään voi laittaa Elisa Viihteen varaan. Miten boksiton aika korvataan asiakkaalle? Olisipa tosiaan jonkinlainen lohtu, jos boksin voisi noutaa paikallisesta myymälästä. Ehkei jonottaminenkaan ottaisi niin pattiin.
Onneksi voi katsella tallennuksia koneelta. Eihän se tietysti ole sama asia kuin televisio, mutta helpottaa tuskaa 🙂

Sama tilanne. Noin kuukauden käytössä ollut ja aika mukavasti toiminut Viihde loppui kuin seinään 31.12.2009. Digiboksi ei ota kontaktia, valot vilkkuu loopissa. Uusi boksi tilauksessa, mutta meneehän tässä aikaa odotellessa, pyhät huomioiden. Hieman ihmettelen tuen kommenttia uuden boksin aikatauluarvioon, että runsaslukuiset Viihde-tilaukset voi aiheuttaa viivettä. TOIVON hartaasti, että hädässä olevat vanhat asiakkaat hoidetaan kuitenkin paremmalla prioriteetilla??

Pistäähän tämä miettimään. TV-viihdettä ei näköjään voi laittaa Elisa Viihteen varaan. Miten boksiton aika korvataan asiakkaalle? Olisipa tosiaan jonkinlainen lohtu, jos boksin voisi noutaa paikallisesta myymälästä. Ehkei jonottaminenkaan ottaisi niin pattiin.


Minulla on nyt menossa kolmas boxi ja palvelu on ollut käytössä vasta 3 kuukautta. Tämä viimeisin boxi toimi ihan ok. 2 viikkoa ja eilen kun laitoin virrat päälle alkoi taas se valoshow....eikä boxi reagoi kaukosäätimeen.Boxi on tv-tason alimmaisella hyllyllä ja ilmanvaihto on kunnossa. Tekninen tuki neuvoi sijiottamaan boxin mahdollisimman kauas televisiosta - no sehän onnistuukin tuon todella pitkän scart-johdon kanssa....heh heh!  Laite kuulemma saa jotain häiriötä televisiostani (42 tuuman LCD)?  Televisioko tässä pitäisi sitten vaihtaa? Yhden kuukauden kuukausimaksu on jo hyvitetty, kun jouduin soittelemaan tekniseen tukeen ja laskua tuli aika hyvin...Paras juttu oli se, kun piti tulla hyvityslasku kuukausimaksusta niin lasku olikin tuplaantunut. No sitten soitin laskutukseen ja sieltä sanottiin, että hups, pieni virhe tullut täällä meidän päässä....

Onneksi on toi vanha Topparin digiboxi joka toimii kun junan vessa. No summa summarun tämä viimeisinkin boxi on palautettava ja tuo Elisa Viihde soppari purettava, koska laitteeet eivät toimi! En kyllä voi kyllä tätä palvelua kehua. 


Sama tilanne. Noin kuukauden käytössä ollut ja aika mukavasti toiminut Viihde loppui kuin seinään 31.12.2009. Digiboksi ei ota kontaktia, valot vilkkuu loopissa. Uusi boksi tilauksessa, mutta meneehän tässä aikaa odotellessa, pyhät huomioiden. Hieman ihmettelen tuen kommenttia uuden boksin aikatauluarvioon, että runsaslukuiset Viihde-tilaukset voi aiheuttaa viivettä. TOIVON hartaasti, että hädässä olevat vanhat asiakkaat hoidetaan kuitenkin paremmalla prioriteetilla??

Pistäähän tämä miettimään. TV-viihdettä ei näköjään voi laittaa Elisa Viihteen varaan. Miten boksiton aika korvataan asiakkaalle? Olisipa tosiaan jonkinlainen lohtu, jos boksin voisi noutaa paikallisesta myymälästä. Ehkei jonottaminenkaan ottaisi niin pattiin.


Minulla on nyt menossa kolmas boxi ja palvelu on ollut käytössä vasta 3 kuukautta. Tämä viimeisin boxi toimi ihan ok. 2 viikkoa ja eilen kun laitoin virrat päälle alkoi taas se valoshow....eikä boxi reagoi kaukosäätimeen.Boxi on tv-tason alimmaisella hyllyllä ja ilmanvaihto on kunnossa. Tekninen tuki neuvoi sijiottamaan boxin mahdollisimman kauas televisiosta - no sehän onnistuukin tuon todella pitkän scart-johdon kanssa....heh heh!  Laite kuulemma saa jotain häiriötä televisiostani (42 tuuman LCD)?  Televisioko tässä pitäisi sitten vaihtaa? Yhden kuukauden kuukausimaksu on jo hyvitetty, kun jouduin soittelemaan tekniseen tukeen ja laskua tuli aika hyvin...Paras juttu oli se, kun piti tulla hyvityslasku kuukausimaksusta niin lasku olikin tuplaantunut. No sitten soitin laskutukseen ja sieltä sanottiin, että hups, pieni virhe tullut täällä meidän päässä....

Onneksi on toi vanha Topparin digiboxi joka toimii kun junan vessa. No summa summarun tämä viimeisinkin boxi on palautettava ja tuo Elisa Viihde soppari purettava, koska laitteeet eivät toimi! En kyllä voi kyllä tätä palvelua kehua. 


Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.
Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.

En tiedä miten tuota taustavaloa säädetään - eikä TV:n  manuaalista löydy ohjetta.  Vaikka TV on pois päältä, ei digiboxi toimi, ei kertakaikkiaan reagoi kaukosäätimeen millään lailla. Punainen valo palaa, eli virta on päällä, sitten alkaa vihreä valo vilkuttamaan ja sen jälkeen kaikki valot palavat hetken yhtä aikaa. Sitten alkaa valohässäkkä taas alusta... Ei vaan voi käsittää, miten tämä kolmaskaan boxi ei toimi....Näyttää olevan ranskalaista laatutyötä...
Käyttäjätaso 1
Kun lukee näitä asiakkaiden ongelmakuvauksia milloin raudasta milloin softasta nousee kyllä harvat hiukset pystyyn. Toistaiseksi itselläni on viihde toiminut suurinpiirtein OK. mutta rajoilla mennään.

Olisi kiva tietää onko Elisa tehnyt otannalla asiakkaiden tyytyväisyys tutkimuksia vaikkapa viihdepaketista  ?

Sääliksi käy myös Elisan tekniikan tukea, joka joutuu vastaaman ylemmän johdon tekemistä virheistä suoraan asiakkaille etulinjassa.Keskeneräiset tuotteet ja tekniikka ja säästöt väärissä paikoissa (digiboksit ja modeemit) ovat tyypillisiä tällaisia. 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Yritä säätää television taustavaloa toiseen asetukseen eli kokeile muita asetuksia kuin tällä hetkellä on valittuna.. Sillä pitäisi ongelma korjaantua.


En tiedä miten tuota taustavaloa säädetään - eikä TV:n  manuaalista löydy ohjetta.  Vaikka TV on pois päältä, ei digiboxi toimi, ei kertakaikkiaan reagoi kaukosäätimeen millään lailla. Punainen valo palaa, eli virta on päällä, sitten alkaa vihreä valo vilkuttamaan ja sen jälkeen kaikki valot palavat hetken yhtä aikaa. Sitten alkaa valohässäkkä taas alusta... Ei vaan voi käsittää, miten tämä kolmaskaan boxi ei toimi....Näyttää olevan ranskalaista laatutyötä...



Lisätietoja löytyy mm. täältä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,506.0.html

Ongelmaa esiintyy muillakin laitteilla ja vastaavia keskusteluja eri laitevalmistajien foorumeilla on paljon. Kyseessä ei siis ole pelkästään Viihde-digiboksin "ominaisuus". Jotkin laitteet ovat herkempiä häiriöille kuin toiset ja Viihde-digiboksissakin tuo osittain läpinäkyvä isohko etupaneeli aiheuttaa sen, että laitetta häiritsevä TV:n taustavalo pääsee helposti sisään.
Lisätietoja löytyy mm. täältä:
http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,506.0.html

Ongelmaa esiintyy muillakin laitteilla ja vastaavia keskusteluja eri laitevalmistajien foorumeilla on paljon. Kyseessä ei siis ole pelkästään Viihde-digiboksin "ominaisuus". Jotkin laitteet ovat herkempiä häiriöille kuin toiset ja Viihde-digiboksissakin tuo osittain läpinäkyvä isohko etupaneeli aiheuttaa sen, että laitetta häiritsevä TV:n taustavalo pääsee helposti sisään.

Kysymys: miten TV:n taustavalo pääsee boxin sisään kun se on sijjoitettuna tv-tason alimmalle tasolle? TV:n ja boxin välissä on kolme  puuhyllyä. Käytän nyt vanhaa Topparin digiboxia joka toimii moitteettomasti. Soitin Elisan asiakaspalveluun ja kyllä siellä ollaan tietoisia näistä Viihde-boxin ongelmista. Ilmeisesti tuota laitetta ei ole testattu tarpeeksi ennen käyttöönottoa...
No nyt pidän käytössä vain nettiyhteyden ja Viihde-boxi on kaapissa tarpeettomana.
Kuinkas nopeasti tuolta asiakaspalvelusta pitäisi tulla vastaus ja kuinka nopeasti uusi boksi tulee?

Täällä ollaan jo kolmatta päivää toimimattoman boksin kanssa, eikä webin kautta tehtyyn vikailmoitukseen ole reagoitu mitenkään. Päivystysnumeroon jaksoin jonottaa puolisen tuntia.
Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...


Muuntaja voi olla rikki kyllä tai sitten sinullakin on tuo ns. loisteputkiongelma. Onko TV:ssäsi taustavaloa tai samassa huoneessa muita loisteputkella toteutettuja valaistuksia?


Minulla myös näin pääsi käymään. Laitteet tuli muutama päivä ennen uutta vuotta ja kaikki pelasi kaiketi normaalisti, mitä nyt pätki kuvaa ylen kanavilla jne. Uuden vuoden jälkeen boxi ei sit enää inahtanutkaan! Vain vasemman laitimmainen punainen valo vilkkui. Ei auttanut virtojen pois repiminen ja uudestaan käynnistäminen... sama homma. Ajattelin, et kun se pari päivää kuiteskin toimi, niin siinä tuo boxi varmaan kärähti... Otin boxin mukaan ja vein sen sinne myymälään (iso myy joensuu) josta laitteet tilasin. He ottivat boxin tutkittavaksi, seuraavana päivänä soittivat, että boxissa ainakaan ei ole mitään vikaa, voitko tuoda kaukosäätimen myös tänne, niin katsotaan onko vika siinä. Otin varuilta myös modeemilta tulevan johdon boxiin, kun se oli niin ruttuinen. Myymälässä asensimme minun boxin heidän esillä olevaan laitteeseen ja kuinkas ollakkaan boxi toimi moitteettomasti! Sanoivat, että jos on vielä jotain vikaa, soita tekniseen tukeen, he voivat jotain piuhoja pitkin auttaa... Tulin kotia, asensin boxin paikalleen... ja niimpä tietysti boxi on samanlainen kuin ennen!!! ei toimi! vain se yks punainen valo vilkkaa! myymälässä myös keskimmäinen valo paloi! No nyt sit kun taas arki tuli, soitin tekniseen tukeen... Nainen vastasi, n.10min odottelun jälkeen, ei ollut kuullut tämmöisistä ongelmista aikaisemmin!!! Kerroin, että boxi toimi myymälässä, mut ei täällä... lopetti puhelun, sanoi et ei tää ihmettelemällä ole autettu, soitti jonkin ajan kuluttua takaisin ja sanoi, siula on varmaan se muuntaja sökö. Eli laittaavat minulle tulemaan uuden muuntajan! eli ens viikolla tulenee... Kysyin mitäs jos ei sittenkään toimi, niin kertoi et seuraava toiminta on sitten boxin vaihto. En usko, et sillä muuntajalla korjaantuu mitään...


Muuntaja voi olla rikki kyllä tai sitten sinullakin on tuo ns. loisteputkiongelma. Onko TV:ssäsi taustavaloa tai samassa huoneessa muita loisteputkella toteutettuja valaistuksia?

Minulla ei ole loisteputkia kuin vessassa. No, kattokruunusta on taas palanut 2 energiasäästölamppua!!! hinta 3,60e/kpl. Olen asunut kämpässäni n. 3vuotta. ja noita lamppuja olen jo vaihtanut yhteensä 8 kpl:tta! Noissahan pitäisi olla takuu, no en ole muistanut kuitteja säilyttää... Et tulisko tähän kämppään ylijännitettä ?!? Asiasta poiketen hiukan... mielestäni energian säästölamput on huuhaata! maksaa enemmän ja käyttöikä ei pitene...

Tuota TV:n taustavaloa en ymmärrä, mikä se on ? Minulla on n. 3vuotta vanha panasonic 37 plasma tv.

No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.

No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Kaapeli vai ADSL? Ilmoitus tarkoittaa, etti multicast-lähetys (IPTV) tule digiboksille asti läpi, kaapelissa ei kuulukaan vielä tulla, ADSL:ssä kyllä kuuluu. Jos käytössä ADSL-pohjainen Viihde, suosittelen varmistamaan että digiboksi on kytketty verkkokaapelilla suoraan Kotiboksi-modeemiin ja kokeilemaan tarvittaessa Kotiboksi-modeemin resetoimista (10 sekuntia takapaneelin reset-painike pohjassa).


No, niin kyllä muuntajassa jotain vikaa oli!!! Eli nyt boxi saatiin käyntiin! No, lopputulos on vielä kuitenkin nolla. huono signaali- IPTV-signaalia ei löydy lukee töllön alalaidassa... ei muuta.


Nyt alko pelittää!!!


Tarkotin tuolla, että yleisesti ottaen sain boxin toimimaan niin, et kuva näkyy 🙂 kaapelissa olen.

Osallistu keskusteluun