Kysymys

Viihdepaketin digiboksi on täysin hanurista !!


Käyttäjätaso 2
Boksi jämähtää jollekin kanavalle vähintään kerran päivässä eikä kaukosäätimen nappien painelu auta. Ainoa keino sammuttaa boksi ja saada se uudelleen toimimaan on ottaa virtajohto irti. Tämän jälkeen menee pahimmillaan puoli tuntia ennen kuin boksi alkaa uudelleen toimia.

Digiboksi on täydellinen pohjanoteeraus ja jos parempaa laitetta ei löydy sanon viihdepakettimme irti ja palaan käyttämään vanhaa boksia.

285 kommenttia

Odottelin 104 päivitystä ja eilen se koneeseen valuikin. Eka kanavasurffaussessio jämäytti meikänkin koneen IVO-boot kuntoon heti alkuunsa. Sillälailla.
Käyttäjätaso 2
Nyt boksiin ilmaantui uusi vika: kun sen yrittää sammuttaa kaukosäätimen virtanapista boksi jämähtää sille kanavalle jolla se sattuu silloin olemaan. Virran saa pois vain virtajohdon irroittamalla ja sen jälkeen odottamalla n. puoli tuntia että boksi suostuu taas toimimaan. Kuten sanoin: täysin *****estä...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Antti-1 kirjoitti:

Boksi jämähtää jollekin kanavalle vähintään kerran päivässä eikä kaukosäätimen nappien painelu auta. Ainoa keino sammuttaa boksi ja saada se uudelleen toimimaan on ottaa virtajohto irti. Tämän jälkeen menee pahimmillaan puoli tuntia ennen kuin boksi alkaa uudelleen toimia.

Digiboksi on täydellinen pohjanoteeraus ja jos parempaa laitetta ei löydy sanon viihdepakettimme irti ja palaan käyttämään vanhaa boksia.


Hei Antti-1

oletko ollut boksin osalta yhteydessä vikapalveluumme? Koska esimerkiksi mahdolliset laitevaihdot tai tarve sellaiseen voidaan todeta vain vikailmoituksen myötä.

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitusten vastaanotto 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Juu, kyllä lähtee meiltäkin tämä soppari purkuun. MM-kisoissa meni jo hermo, mutta aattelin että ongelmat johtui vaan käyttäjämääristä. Vikailmoituksen tein ja vastaus aina sama mikä tuli jo 10 vuotta sitten: Tarkasta onko liian pitkä johto modeemilta seinään... plaa plaa plaa. Näitä on tullu asenneltua jo monta vuotta ja ihan sama onko johto 1.5 metriä vai 15 metriä. Aina on toiminut paitsi nyt. Moodeemi pätkii yhteyttä ihan jatkuvasti, esim wiillä pelatessa, mitä ei tehnyt aikaisempi yhteys vaikka on sama operaattori. Noh, asiasta kolmanteen. Digiboksi jumitteli ennen päivitystä ja nyt päivityksen jälkeen vielä enemmän. Normi Tv-kanavat päikii ihan älyttömästi ja signaali on heikko ja hyvä, heikko ja hyvä. Kokeiltu 4 eri digiboksilla ja kaikilla on signaalit ihan täysillä ja kuva hyvä, mutta ei tällä elisan digiboksilla. Ennen päivitystä näkyi jotenkuten, mutta kun oli toinen telkkari päällä niin signaalit hävis. Tätäkään ei tapahtunut vanhoilla bokseilla. Telkku näkyi vaikka oli 3 boksia samaan aikaan päällä. On palautettu tehdas asetukset ja vaihdettu antennikaapelit koko taloon. Ei auta. TV-mastoon on parin kymmenen kilsan matka. Ihan ihan susi koko elisa viihde. Huomenna lähtee kamat takaisin shopitiin. En suosittele kellekään. Täyttää kyllä purkuehdot vaikka onkin ollut jo reilun 1,5 kuukautta käytössä.

Olihan vuodatus, mutta.....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
hcjussi kirjoitti:
Olihan vuodatus, mutta.....


No sitähän varten nämä palstat myös ovat, että voipi moisten turhien toiveiden täyttymättömyyden aiheuttamat paineet purkaa jonnekin. :p

Ottaisipas Elisa nyt tosissaan nämä asiat ja saisimme kunnon laitteet ja palvelu toimisi.

Ja asiakaspalvelukin alkaisi vaihteeksi jotain muuta kysymään kuin höpö höpö kaapelipituuksia, esim sitä, että missä järjestyksessä ja minkälaisin haaroittimin laitteet on liitetty antenniin ja onko kokeiltu eri antennikaapelein, kun Viihteen mukana tulleet kaapelit + haaroitin ovat usein olleet heti viallisia "hinku-vvinku-intiassa" valmistettuja.
Olen ollut Viihteen käyttäjä vuodesta 2010 ja harmaa Netgem kesti näihin päiviin saakka kunnes aparaatti väsähti lopullisesti. Kaiken maailman pieniä ärsyttävyyksiä senkin kanssa oli, mutta nyt kun sain tilalle Pacen alkaa orastavaa pälvikaljuutta ilmaantumaan. Kieltämättä on sanottava, että jokin tässä aparaatissa pissii ja raskaasti. 

Kaiken muun harmin laitteen kanssa kestäisi mutta tuo hyytyminen jollekin kanavalle ja virtajohdon tuulettaminen aiheuttaa lievää verenpaineen nostatusta. Miksi tätä ritsaa edes yritetään paikata? Boksilla on kumma viehtymys jumittua totaalisesti normaalissa kanavalta toiselle pujotellussa ja tähän ongelmaan auttaa vaan virtajohdon irroitus. Rakkine käynnistyykin sen verran pitkää että hitaampikin jätkä kerkiää keittämään kahvit ja lukemaan päivän sanomalehden.

Hommasin jopa kunnollisen Tratec:n palikan jakamaan signaalia niin boksille kuin kaapelimodeemille ja kaikki piuhatkin tuli vaihdettua laadukkaisiin, joten niiden osalta pitäisi kaiken olla kunnossa. Pace vaan taitaa olla susi ja olisi enemmän kuin suotavaa etsiä tälle vaihtoehtoja. Hetkittäin kaipailen vanhaa Netgem:ä jolla sentään kanavien vaihto sujui ilman jumittelua 🙂
Käyttäjätaso 1
Pace suomeksi "määrätä tahti" 🙂. Nimikilpailussa tilaaja ja toimittaja hurranneet keskenään, että nyt saadaan pieni ja kevyt uusimman teknologian kaunis valkoinen purkki määräämän kaapelivihteen uuden tahdin vanhojen mustien kenkälaatikoiden tilalle. Ei vaan 🙂 Itse kirjoitin suunnilleen samalla lailla kuin edellinen kirjoittaja kolme päivää sen jälkeen, kun hommasin elämäni ensimmäisen Elisa Viihteen. Mikään ei ole muuttunut - Pace on ihmeviritys sekä ohjelmistoltaan, että raudaltaan. Silloin alussa ihmettelin sen surkeaa skaalainta, kun tavallisten kanavien kuva huononee 1080i skaalauksessa. Katselen ne edelleen vanha tavallisen Toppyn kautta...
Käyttäjätaso 3
Ihmetellä pitää, montako asiakasta Elisa haluaa menettää tuon Pacen kanssa leikkiessään?

Eikö vehkeen valmistajalla ole mitään vastuuta tuollaisesta vehkeestä? Vai onko Elisa tilannut omien speksiensä

mukaisen raudan, ja nyt yrittää epätoivoisesti saada sen pelaamaan yhden asiaan perehtymistä yrittävän koodaajan

kanssa? On tämä ongelma kestänyt jo sen verran pitkään, ettei mitään järkevää selitystä hölmöilyyn kyllä taida olla.

Jos ei tuo Netgem'kään mitään viihdelaitteiden aatelia ole, mutta Pacen ongelmat kuulostaa olevan ihan eri kokoluokkaa.

Netgemillä sentään voi vaihtaa kanavia ja katsoa tallenteita, kunhan ei yritä HD materiaalia.
Ja ei kun paranee. Käynti elisa shopitissa ja kun ei oltu tehty kaistan mittauksia, niin ei pureta sopimusta. Sanoin että netti toimii ihan hyvin ja antaa semmoista 17-19 megaa nopeudeksi joka testi ja up 0.8 megaa. Ei auttanut, heidän pitää se mitata. Eivät voineet sieltä soittaa vaikka sanoin että modeemi on päällä ja sen mittauksen voi tehdä vaikka en ollutkaan kotona ja nyt ymmärrän miksi eivät soittaneet. Soita oma guru palveluun niin sieltä mittaavat. Noh, oli jotain 23 megaa kaista. Jaarittelu puhelimessa päälle 13 min. Hinta 26 euroa. Se niistä ilmaisista kuukausista. Apu oli se että laittoivat uuden päivityksen modeemiin ja pitäisi sitten taas soittaa jos ei vieläkään toimi ja laittavan jonkin vanhemman dikiboksin tilalle. Noh, näytti hetken n. 10 min siltä että tämähän alkaa toimimaan, kunnes tuli ilmoitus että kuvaa ei voi näyttää ja jos vika ei korjaannu niin boksi uudelleen käyntiin. Eihän se itsestään korjaantunut vaan boksi meni kokonaan jumiin. Nyt sitten käynnistellään boksi uudelleen aina kun halutaan vaihtaa kanavaa ja laitetaan äkkiä se kanava mitä halutaan katsoa. Kyllä on nyt omasta mielestä kaikki kokeiltu ja otan varmuuden vuoksi videokuvaa ongelmasta jotta ei tarvitse enää väitellä ja se sopimus puretaan. Vika ei varmaankaan ole netistä johtuva, vaan boksista. Ihan sama mitä sanoo. Eli enää koskaan tule meille mitään internetiin liittyvää elisalta/saunalahdelta. Kauan on yhteistyötä elisan ja saunalahden kanssa ollut ja hyvin on kaikki pelannut, mutta nyt ei oikein enää vakuuta ja eivät voi edes myöntää mitä skeidaa asiakkaille tarjoavat vaan mainostaa telkussa miten hienoa että saa tallennettu leffa ym... ohjelmat ja sitten ei voi yllätykseksi maksukanavia tallentaa......

Tämä oli viimeinen kirjoitukseni näille palstoille ja takaisin en palaa...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
hcjussi kirjoitti:

Ja ei kun paranee. Käynti elisa shopitissa ja kun ei oltu tehty kaistan mittauksia, niin ei pureta sopimusta. Sanoin että netti toimii ihan hyvin ja antaa semmoista 17-19 megaa nopeudeksi joka testi ja up 0.8 megaa. Ei auttanut, heidän pitää se mitata. Eivät voineet sieltä soittaa vaikka sanoin että modeemi on päällä ja sen mittauksen voi tehdä vaikka en ollutkaan kotona ja nyt ymmärrän miksi eivät soittaneet. Soita oma guru palveluun niin sieltä mittaavat. Noh, oli jotain 23 megaa kaista. Jaarittelu puhelimessa päälle 13 min. Hinta 26 euroa. Se niistä ilmaisista kuukausista. Apu oli se että laittoivat uuden päivityksen modeemiin ja pitäisi sitten taas soittaa jos ei vieläkään toimi ja laittavan jonkin vanhemman dikiboksin tilalle. Noh, näytti hetken n. 10 min siltä että tämähän alkaa toimimaan, kunnes tuli ilmoitus että kuvaa ei voi näyttää ja jos vika ei korjaannu niin boksi uudelleen käyntiin. Eihän se itsestään korjaantunut vaan boksi meni kokonaan jumiin. Nyt sitten käynnistellään boksi uudelleen aina kun halutaan vaihtaa kanavaa ja laitetaan äkkiä se kanava mitä halutaan katsoa. Kyllä on nyt omasta mielestä kaikki kokeiltu ja otan varmuuden vuoksi videokuvaa ongelmasta jotta ei tarvitse enää väitellä ja se sopimus puretaan. Vika ei varmaankaan ole netistä johtuva, vaan boksista. Ihan sama mitä sanoo. Eli enää koskaan tule meille mitään internetiin liittyvää elisalta/saunalahdelta. Kauan on yhteistyötä elisan ja saunalahden kanssa ollut ja hyvin on kaikki pelannut, mutta nyt ei oikein enää vakuuta ja eivät voi edes myöntää mitä skeidaa asiakkaille tarjoavat vaan mainostaa telkussa miten hienoa että saa tallennettu leffa ym... ohjelmat ja sitten ei voi yllätykseksi maksukanavia tallentaa......

Tämä oli viimeinen kirjoitukseni näille palstoille ja takaisin en palaa...


Hei hcjussi,

määräaikaisen sopimuksen purkua varten asiakkaan tulee tehdä vikapalveluumme häiriöilmoitus. Mikäli vikapalvelu toteaa, että purkuperusteet täyttyvät, antavat he luvan sopimuksen purkuun. Tämä merkitään asiakasietoihin ja tällöin Shopit voi vastaanottaa laitteet sekä purkaa sopimuksen. Eli Shopit on toiminut asiassa ihan oikein.

Mikäli palvelussa on vikaa, jättäisitkö ystävällisesti häiriöilmoituksen. Sen tekoaikana suositellaan olemaan kotosalla paikan päällä mahdollisia etätestauksia varten:

050 960 600 (pvm/mpm) Häiriöilmoitukset 24/7

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Käyttäjätaso 2
Ymmärsinkö nyt oikein että Elisa-viihteen sopimus on jonkinlainen maaorjasopimus josta ei koskaan pääse irti, ellei Elisan puolelta todeta palvelussa vikaa ?

Mitähän kuluttaja-asiamies mahtaa sanoa tähän asiaan ?

Ja täytyy kyllä todeta että tuo sopii Elisan asiakas"palvelun" asenteeseen kuin nyrkki silmään.
Voisitko hyvä asiakaspalvelu vastata mitä te itseasiassa mittaatte jos IPTV kanavat jumittavat mutta esim. tilausvideot ja internet toimivat moitteetta. Onko todella mitattavissa oleva verkkovika? Jollei niin miksi pomputatte asiakasta?
Releh kirjoitti:
Voisitko hyvä asiakaspalvelu vastata mitä te itseasiassa mittaatte jos IPTV kanavat jumittavat mutta esim. tilausvideot ja internet toimivat moitteetta. Onko todella mitattavissa oleva verkkovika? Jollei niin miksi pomputatte asiakasta?

Verkkoyhteyteen liittyy myös keskuksen (dslam) laitepaikka, joka olisi syytä myös tarkistaa vaihtamalla yhteys toiseen laitepaikkaan.;)
Oliko tuo vastaus kysymykseeni, miten te mittaatte ei-ruuhka aikaan multicastin toimimattomuuden? Jos kerran tilauskanavat ja netti toimivat myös Ranskan avointen aikaan mutta IPTV kanavat ovat pimeänä niin eikö vika ole aivan selvästi teidän multicastin toimimattomuudessa? Teidän mukaan kuitenkin verkkoyhteys on kunnossa,kun se kerran päivällä mitataan, eikö niin? Vika on siis ehkäpä sisäverkossa? Hei haloo, lopettakaa jo asiakkaille valehtelu!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Releh kirjoitti:
Oliko tuo vastaus kysymykseeni, miten te mittaatte ei-ruuhka aikaan multicastin toimimattomuuden? Jos kerran tilauskanavat ja netti toimivat myös Ranskan avointen aikaan mutta IPTV kanavat ovat pimeänä niin eikö vika ole aivan selvästi teidän multicastin toimimattomuudessa? Teidän mukaan kuitenkin verkkoyhteys on kunnossa,kun se kerran päivällä mitataan, eikö niin? Vika on siis ehkäpä sisäverkossa? Hei haloo, lopettakaa jo asiakkaille valehtelu!

No se on tuota asiakaspalvelun ja osin vikapalvelunkin höpinää.

Kaapeliviihteessäkin alkuaikoina syytettiin vain ja ainoastaan asiakkaan antenni- ym. johtoja, kun luvatun 100 megan sijaan dataa tuli 3-30 megan verran iltasella. Kun sitten lukuisat kaapeliviihteen tilaajat kertoivat, että aamuyöstä dataa tulee likimain luvatut, eli 90-98 megan nopeudella, niin lakkasi moinen ####an puhuminen, kun ei kukaan enää uskonut, että iltaruuhkan aikaan asiakkkan kaapelit jumittavat, mytta aamuyöstä toimivat hyvin. Nyt tunnustavat aika pitkälti avoimesti, että ruuhkaa ja ylikuormitusta on jollain alueilla pahasti.

Milloinkahan saman tapahtuu tämän adsl:n puolen multicastin osalta. :smileyhuh:
Releh kirjoitti:
Oliko tuo vastaus kysymykseeni, miten te mittaatte ei-ruuhka aikaan multicastin toimimattomuuden? Jvalehtelu!

Viestini oli vain lisätarkistusvihje Elisalle.;)
Joo, sama vika vanha harmaa boksi levisi ja sain tuon saippualaatikon tilalle. Se toimi jonkin aikaan kohtuu OK, mutta nyt viimeisimmän softapäivityksen jälkeen alkoi hyytyillä, eikä reagoi mihinkään ilman virtajohdon tuuletusta. Samalla kun sitä sitten tuulettelin, huomasin että laitehan käy kuumana kuin hellakoukku. Taitaa olla "kiinalaisen kulutuselektroniikan kosto" mallinen. Mutaa minkäs teet, vaihtoehtoja ei ole. Sääli sinänsä, palvelu on melkein hyvä, ilman tuota ylimääräistä jumppaa heikkojen laitteiden kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Elisa Viihteessä parasta viihdettä on varmaan se, että kytkysopimus loppuu ja pääsee viemään laitteet kierrätykseen tai saa jonkun muun väylän kautta sopimus poikki (esim. kuluttajavirasto). 😃
Kyllä se Pacekin jo toimii kohtalaisesti uusimmalla ohjelmistoversiolla.:)
antero kirjoitti:
Kyllä se Pacekin jo toimii kohtalaisesti uusimmalla ohjelmistoversiolla.:)

Paarialuokka tuskin malttaa odottaa ensi viikkoon, jolloin meillä on mahdollisuus saada tuo päivitys.:smileycool:
Omakin boksi jumittuu ja siitä saa nyppiä virtajohtoa pois, että edes mitään toivoa olisi. sekä käynnistymisaikakin on tolkuttoman pitkä, joka ikinen kerta. Ennen se menetteli, mutta sitten alkoi nettikin pätkiä ja hidastella. 😃 Keskellä kaupunkia asuu, ja netti tulee luokkaa mega tai alle perille. Pistin asiakaspalveluun viestiä ja kunhan kolme viikkoa odotin niin vastauskin saapui.. "Onko puhelinjohto kuinka pitkä" ja ties mitä. Hajottavaa, mutta kärsittävä tästä nyt vaan on. :smileyevil:
Itsellänikin on aivan älyttömästi ongelmia kyseisen boksin kanssa.

- Boksi tilttailee koko ajan (1-5 krt/pv pitää ottaa johto irti)

- Välillä koko boksi ei edes lähde päälle 

- 1-3 krt / viikossa pitää laittaa tehdasasetukset, jotta boksi lähtee pelaamaan.

- HD kanavat eivät aina toimi ( lätkän MM - kisojen aikana jäi 3 matsia katsomatta kun viihde ei toiminut)

- Teksitykset laahaavaat vuokrattavissa leffoissa

- Tallenukset eivät lähde käyntiin

Boksi on jo yhden kerran vaihdettu, mutta mitään parantumista ei ole näkynyt!!

En voi kenellekkään suositella kyseistä "Viihde" pakettia. Kyseinen laite / Elisan toiminta on täyttä *****a!!!!
Käyttäjätaso 2
Ei ole kauheasti tullut Elisan puolelta selityksiä miksi kyseinen boksi on niin *****...
Käyttäjätaso 2
Ikävintä tässä on se että olemme Elisan vankeja, tälle alueelle ei saa muuta kuin Elisan liittymän, oli sitten kysymys internetistä tai tv:stä.

Pitänee alkaa tekemään kiusaa somessa ja laittaa Facebookiin varoitus kaikille kavereille että osaavat varoa Elisan "palveluita"...
Antti-1 kirjoitti: "Ikävintä tässä on se että olemme Elisan vankeja, tälle alueelle ei saa muuta kuin Elisan liittymän, oli sitten kysymys internetistä tai tv:stä..."Älä, Antti, alistu orjaksi. Onhan Suomessa muitakin internet-tv operaatoreita, jotka toimii elisan adsl liittymän päällä.

Osallistu keskusteluun