Viihteen nettisivuilla tallenteiden hallinnassa "Palvelussa tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä hetken päästä uudelleen"


Käyttäjätaso 4
Mitähän mättää palvelussa. Tämä ilmoitus on tullut viime viikkoina turhankin tutuksi hallinnoidessa tallenteita WWW-sivujen kautta? Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmoittaa palvelu tämän "Palvelussa tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä hetken päästä uudelleen" ja jonkun sekunnin päästä sitten onnistuu taas..

Eli tämä tosiaan ei ole vain tänään, vaan on nyt jatkunut viikkoja, eli ei liene kyse jostain tilapäisestä virheestä palvelimilla tms. Vaan suurempi vika koko järjestelmässä?

6 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Olen huomannut saman asian. Kun poistaa tietokoneen kautta tallennuksia, poistot täytyy melkein aina tehdä kahteen kertaan, koska yhdellä kerralla ei onnistu. Joku vikahan täytyy järjestelmässä olla, kun tällaista tapahtuu.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Poista selaimesn välimuisti & evästeet ja kokeile käyttöä toisella nettiselaimella. Resetoi tarvittaessa myös modeemi / reititin.
Chromella ja Firefoxilla testaten toimii ainakin normaalisti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaakop kirjoitti:

Virheilyilmoitukset viittaavat jonkinlaiseen häiriöön digiboksin ja nettiyhteyden välillä. ilmoitusta.



ByteHeaven kirjoitti:

Mitähän mättää palvelussa. Tämä ilmoitus on tullut viime viikkoina turhankin tutuksi hallinnoidessa tallenteita WWW-sivujen kautta? Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmoittaa palvelu tämän "Palvelussa tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä hetken päästä uudelleen" ja jonkun sekunnin päästä sitten onnistuu taas..

Eli tämä tosiaan ei ole vain tänään, vaan on nyt jatkunut viikkoja, eli ei liene kyse jostain tilapäisestä virheestä palvelimilla tms. Vaan suurempi vika koko järjestelmässä?



Miten digiboksin nettiyhteys vaikuttaa siihen kun menee tietokoneen selaimella osoitteeseen elisaviihde.fi. Mulla kanssa sama ongelma
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Arska kirjoitti:

Jaakop kirjoitti:

Virheilyilmoitukset viittaavat jonkinlaiseen häiriöön digiboksin ja nettiyhteyden välillä. ilmoitusta.



Miten digiboksin nettiyhteys vaikuttaa siihen kun menee tietokoneen selaimella osoitteeseen elisaviihde.fi. Mulla kanssa sama ongelma



Hoppista, muokattu vastaus järkevämmäksi kun ei ollut digiboksi mukana tässä tapauksessa.
Käyttäjätaso 4
Hmm.. selaimen välimuisti tuskin on ongelman lähde, jos tuo virheilmo tulee ja tallenteet eivät siis poistu, mutta sekunttia myöhemmin poistuvat.. palvelun kuolema selaimen välimuistin vuoksi on myös tuttu ja ärsyttävä, joskus joutuu sitten siihen asti että tyhjentää kaikki tiedot, jonka jälkeen sitten kaikkialle pitää kirjautua uudelleen..

Ja aika jännä jos modeemin / reitittimen ongelma olisi näin spesifi, että ainoa temppuileva osoite on Elisa viihde, kun kaikki muu toimii aivan normaalisti...

Lisäksi haistaisin, että tämä liittyy samaan asiaan, joka on viime aikoina muuttunut yleisemmäksi. Pitkä viive tietojen päivittymisessä. Eli kun "merkkaat" katsotuksi tallenteen, (laittamalla hetkeksi päälle) tai poistat nipun tallenteita (jotka jo on ennestään) menee jopa useita sekuntteja, ennen kuin informaatio päivittyy UIhin (eli vaatii useammankin selainsivun refreshin, ennen kuin tieto näkyy UIssäkin joko sinisen pallon tai tallenteiden katoamisena).

Ihan vain viattomasti pohdin, voisiko roskakoritoiminnon toteutuksessa olla jotain.. pielessä 😉 Nämä ongelmat kun ovat alkaneet tässä samoihin aikoihin, kun toitte tämän toiminnon 😉 Voisiko kenties olla, että kyseinen toiminto pyörii alitehoisessa raudassa ja on ylikuormitettu niin, että välillä vastaa hitaasti ja joskus kun globaali toiminta-puskuri täynnä kieltäytyy välillä yhteydestä... ihan vain aavistelen 😉 ja kysyn 😉
Käyttäjätaso 3
Tuo ei voi johtua mitenkään selaimista tms. koska viime aikoina kaikenlaiset tallennuksiin liittyvät päivittävät operaatiot ovat alkaneet tuottaa virheilmoituksia kaikilla käyttötavoilla. Nykyisin tallenteiden hallinta selaimella on yhtä tuskaa, koska lähes aina on poisto tai kansioon siirto tehtävä kahdesti. Netgemillä tallennuksen katselun lopettaminen kestää ikuisuuden. Sen sinisen palkin pituuden päivittyminen kestää kymmenkunta sekuntia. Katselukohdan tallennus epäonnistuu luvattoman usein. Selaimella katselukohdan tallennus on täysin arpapeliä. Applen ja Windowsin mobiilisovelluksilla tallennuksen merkkaaminen ohjelmaoppaasta epäonnistuu hyvin usein ekalla yrityksellä (androidista ei ole kokemuksia).

Oma arvioni on aiempaa suurempi kuormitus ja liian lyhyet timeoutit päivittävissä operaatioissa.

Osallistu keskusteluun