Vastattu

viihteen normikanavat


Miksi viihteessä ei näy normikanavat??? Hd-kanavat näkyvät kylläkin,toisella boksillakin kokeiltu ja toista modeemia myös kokeiltu.Ei toimi vaan.????Kaapelin puolella kaikki kanavat näkyvät..Missä vika???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 9 elokuu 2016, 14:04

Tarkistin tuosta hieman systeemejäsi. Kannattaa edetä näin:

1. Resetoi modeemisi "reset"-napista 20 sek. painamalla, tarkista että laite väläyttää valoja. Zyxelin VMG3326 sinulla taisi olla. Ota huomioon että mahd. langattomaan verkkoon tekemäsi muutokset häviävät tällöin myös.
2. Kytke modeemi suoraan verkkohjohdolla Zyxeliin porttiin 1, 2 tai 3. Älä käytä porttia 4 tähän tarkoitukseen.
3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin, pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia. Tämä pakottaa boksin etsimään päivityksiä.
4. Vaihda antennikaapeli toiseen (uuteen), jotta ei jää siitä kiinni, poista mahd. haaroittimet ja jatkot. Tämä varmistaa että antenni / kaapelisignaali tulee antennipistorasiasta vahvana.
5. Palauta digiboksille tehdasasetukset painamalla virtanappia viisi kertaa nopeasti peräkkäin
6. Kun boksi pyytää tekemään kanavahaun, varmista että haet oikealta puolelta (antenni / kaapeli). Jos toisella ei löydä mitään, tee varmuuden vuoksi haku uudestaan toisellakin puolella.
7. Jos kaikki meni hyvin, toimii viihde entistä paremmin ja kanavat näkyvät. Jos ei, tutkitaan lisää.
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Unohdin mainita...et nopeuskaan ei oo mitään huippua!!!!!Tehkää sille jotain.!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Digiboksi tehdasasetuksiin ihan ensimmäiseksi. Yleensä se auttaa näissä ongelmissa.

Nopeus ei ole huippua? Tarkoittanet nettiyhteyttä. Minkälainen tuo nettiyhteys on (ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili)? Mitä nopeuksia saat speedtestillä mitattaessa? Tee testit siten, että tietokone on langallisessa verkossa ja muut laitteet on sammutettu tai irrotettu verkosta.

Asiakasnumero omissa tiedoissa täällä Palstalla? Jos ei, lisää se.
Kokeiltu,ei löydä yhtään kanavaa...!!!!! 100m/10m valokuituliittymä.Kaapelin kautta kaikki toimii normaalisti...!!! On kokeiltu eri johdoilla ja laitetttu eri hd liitäntä paikkoihin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos digiboksi ei resetoinnista huolimatta löydä kanavia, on laite todennäköisesti viallinen. Elisa pistää näissä tapauksissa uutta laitetta postiin, mutta asiakasnumero pitää olla operaattorin tiedossa, jotta tämä onnistuu.

Ehditkö jo tekemään mittauksia speedtestillä antamieni ohjeiden mukaisesti?
No nyt on taas nopeuskin noussut himpun yli 50megaa,eilen oli jossainvaiheessa 5megaa,heittoa liikaa..!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Poistatko tuon asiakasnumeron täältä julkiselta keskustelualueelta? Tänne julkiselle alueelle ei saa koskaan kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja kuten nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa tai asiakasnumeroa.

Voit lisätä sen omiin tietoihisi klikkaamalla nimimerkkiäsi sivun oikeasta ylälaidasta ja valitsemalla asetukset. Sieltä löytyy oma kenttä asiakasnumerolle/puhelinnumerolle. Omissa tiedoissa oleva asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille.

Viestin muokkaaminen onnistuu viemällä kursori viestin oikeassa alakulmassa olevan kolmen pisteen (...) päälle ja valitsemalla "Muokkaa".
Se on siellä.!!!!! Ei vaan toimi.!!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Voit myös laittaa asiasta yksityisviestiä Palstatiimille heidän profiilinsa kautta. Palstatiimi käsittelee yksityisviestit niiden saapumisjärjestyksessä.

Kerro yksityisviestissä mahdollisimman tarkka vikakuvaus sekä digiboksista, että nettiliittymästä. Kerro myös, mitä olet tehnyt itse vian korjaamiseksi / rajaamiseksi. Voit tarvittaessa linkittää tämän aiheen viestiin.
Tuleeko boxin kautta kuva 50 hertsisenä???? Jos tulee? Miksi ei voi tulla 100hz? Vai ovatko boxit 50hz.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
50Hz laitteita taitaa olla kaikki.. Johtunee PAL-järjestelmästä. jossa kuva lähetetään 50Hz taajuudella. Televisioissa sen sijaan voi olla jopa natiivi 200Hz -paneeleita. Näissä tapauksissa televisio itse ns. piirtää ylimääräisiä kuvia, jotta liiketoisto olisi mahdollisimman sulavaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tarkistin tuosta hieman systeemejäsi. Kannattaa edetä näin:

1. Resetoi modeemisi "reset"-napista 20 sek. painamalla, tarkista että laite väläyttää valoja. Zyxelin VMG3326 sinulla taisi olla. Ota huomioon että mahd. langattomaan verkkoon tekemäsi muutokset häviävät tällöin myös.
2. Kytke modeemi suoraan verkkohjohdolla Zyxeliin porttiin 1, 2 tai 3. Älä käytä porttia 4 tähän tarkoitukseen.
3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin, pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia. Tämä pakottaa boksin etsimään päivityksiä.
4. Vaihda antennikaapeli toiseen (uuteen), jotta ei jää siitä kiinni, poista mahd. haaroittimet ja jatkot. Tämä varmistaa että antenni / kaapelisignaali tulee antennipistorasiasta vahvana.
5. Palauta digiboksille tehdasasetukset painamalla virtanappia viisi kertaa nopeasti peräkkäin
6. Kun boksi pyytää tekemään kanavahaun, varmista että haet oikealta puolelta (antenni / kaapeli). Jos toisella ei löydä mitään, tee varmuuden vuoksi haku uudestaan toisellakin puolella.
7. Jos kaikki meni hyvin, toimii viihde entistä paremmin ja kanavat näkyvät. Jos ei, tutkitaan lisää.
Yks kaks rupes toimii..!! Näinköhän haki jonkun päivityksen??? Mut nyt näkyy normikanavatkin.!!! Mystistä.:)
Uusi ongelma.!!! Kuva pikselöityy hd-kanavilla..aika useasti.tätä ei oo aiemmin ollut.Onko taas jostain päivityksestä kyse???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yleensä pikselöinti tuolla Netgem-boksilla johtuu nettiyhteyden ongelmasta (tai ongelmasta modeemin ja boksin välillä), eli bitti ei liiku kyllin nopeasti. Teitkö nuo kaikki yllä suositellut vaiheet? Jos vielä sen jälkeen pikselöityy niin laitetaan mietintämyssy päähän.

Osallistu keskusteluun