Kysymys

Vmg3926-B10A ei yhdistä internettiin

  • 26 marraskuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 199 katselukerrat

Hei,

Yhteys katkesi viime yönä 25.11 noin kello 3 aikaan eikä ole sen jälkeen yhdistänyt internettiin resetoinneista ja uudelleen käynnistämisistä huolimatta. DSL-valo vilkkuu oranssina ja internet valo ei syty lainkaan. Mistä voi olla kyse ja mitä voisi vielä kokeilla?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Hei,

Yhteys katkesi viime yönä 25.11 noin kello 3 aikaan eikä ole sen jälkeen yhdistänyt internettiin resetoinneista ja uudelleen käynnistämisistä huolimatta. DSL-valo vilkkuu oranssina ja internet valo ei syty lainkaan. Mistä voi olla kyse ja mitä voisi vielä kokeilla?


Asutko missäpäin Suomea?
Hyvinkää
Häiriökartalla ei ainakaan paikallisia täysosumia ole, Vantaalla joku tilanne päällä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Häiriökartalla ei ainakaan paikallisia täysosumia ole, Vantaalla joku tilanne päällä.

Ootko koikeillu toista puhelinpistoketta?
Meiltä ei valitettavasti löydy toista pistoketta, joten ei pääse kokeilemaan. Pohdin tässä olisiko yön aikana tullut esim. firmware päivitys, joka sotkisi asiaa.
Lähti toimimaan ilman suurempia toimenpiteitä. Kiitos vastauksista.
No se ei montaa minuuttia kestänyt. Taas yhteys poikki. Nyt tiedän ainakin, että modeemi pystyy yhdistämään internettiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Jos mahdollista, kokeile toista kaapelia modeemin ja puhelinpistokkeen välillä. Myös toisen modeemin testaaminen auttaisi rajaamaan vikaa. Jos toista modeemia ei omasta takaa löydy, voi lähimmistä Elisa -liikkeistä kysellä, olisiko heillä antaa lainalaitetta testausta varten. Kaikista liikkeistä lainalaitteita ei välttämättä löydy.

Jos ongelma korjaantuu vaihtamalla laite toiseen, on modeemisi viallinen -> yhteys jälleenmyyjään/Elisaan takuuvaihtoa varten.

Jos ongelma ei korjaannu toisellakaan modeemilla ja/tai puhelinkaapelilla, on vika todennäköisesti itse yhteydessä -> vikailmoitus operaattorille esim. soittamalla 010 190 262.

Osallistu keskusteluun