yhteys katkeaa ja boxi on hidas

  • 1 kesäkuu 2020
  • 21 kommenttia
  • 1497 katselukerrat

  • Osallistuja
  • 18 kommenttia

n7800 reagoi todella hitaasti kaukosäätimeen ja viime aikoina nettiyhteys on yön aikana katkennut. on vähän hermoillekäyvää luoda yhteytta jatkuvasti.  olen palauttanut tehdasasetukset ja resetoinut modeemin. onko mitään tehtävissä?


21 kommenttia

Käyttäjätaso 4

n7800 reagoi todella hitaasti kaukosäätimeen ja viime aikoina nettiyhteys on yön aikana katkennut. on vähän hermoillekäyvää luoda yhteytta jatkuvasti.  olen palauttanut tehdasasetukset ja resetoinut modeemin. onko mitään tehtävissä?

Moi @j-p. ! Eihän tuo nyt kovin optimaaliselta digiboksin toiminnalta kuulosta 😓 Eli nuo temput ovat jo kokeiltu. Onko sinulla tuo digiboksi kiinni kodin netissä johdolla vai langattomasti Wi-Fin kautta? Pyörivätkö muut kodin laitteet netilläsi ihan normaalisti näiden Viihteen ongelmien ollessa päällä? 🤔

moi, langattomasti wifillä käytän viihdettä. en ole huomannut mitään ongelmaa muussa netin käytössä, täällä meidän osoitteessa on hyvä netti aina.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

moi, langattomasti wifillä käytän viihdettä. en ole huomannut mitään ongelmaa muussa netin käytössä, täällä meidän osoitteessa on hyvä netti aina.


Oliko siis niin, että tuo netti katkeaa yön aikana ainoastaan Viihteellä? Tuleeko tuohon ruutuun silloin jokin virheilmoitus?

 

Pystyisitkö testaamaan Viihdettä suoraan verkkokaapelilla, toistuuko samat ongelmat silloin?

Netti toimii kyllä jatkuvasti. Digiboxin ja modeemin välinen yhteys katkeaa. Olen viimeaikoina yhdistänyt niin, että otan digiboxin virtajohdon hetkeksi irti, jonka jälkeen yhteys muodostuu itsestään.

Verkkokaapelia minulla ei taida olla, enkä sitä kuitenkaan käyttäisi telkkarin asennuspaikasta johtuen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Netti toimii kyllä jatkuvasti. Digiboxin ja modeemin välinen yhteys katkeaa. Olen viimeaikoina yhdistänyt niin, että otan digiboxin virtajohdon hetkeksi irti, jonka jälkeen yhteys muodostuu itsestään.

Verkkokaapelia minulla ei taida olla, enkä sitä kuitenkaan käyttäisi telkkarin asennuspaikasta johtuen.



Kiitoksia lisätiedoista. Minkä verran tuolla digiboksilla ja modeemilla on välimatkaa? Onko välissä jotain fyysisiä esteitä paljon, esim. paksua seinää tai vastaavaa?

n.5metriä, ei ole esteitä, niiden välillä on näköyhteys.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

n.5metriä, ei ole esteitä, niiden välillä on näköyhteys.



Kiitoksia tarkennuksesta. Digiboksi voi vaatia enemmän nettiyhteyttä kuin jotkin älylaitteet, joten jos nettiyhteys hidastuu, saattaa myös yhteysongelmat näkyä herkemmin. Oliko sulla mikä modeemi/reititin käytössä?

Kun tuon kaukosäätimen toiminnan kanssa on haastetta, suosittelen tarkistamaan seuraavan:

Asetukset → Asetukset → TV-signaali ja laatu → Näppäile kanava 501. Tuolla kanavalla näkyy bittivirta min, bittivirta max ja tämänhetkinen bittivirta. Millaista lukemaa noissa kohdissa lukee silloin, kun digiboksin kanssa on haasteita?

bittivirta min: 581 kbps

bittivirta max: 7418 kbps

tämänhetkinen bittivirta : 7418 kbps

mitattu : 25389 kbps

puskuri : 35760 ms

Modeemi on Huawei B315s-22 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Oliko tuolla 7418kbps bittivirralla nyt siis ongelmia vai ailahteliko tuo sen hetkinen bittivirta? 

Tällä hetkellä on min 581 max 7418 ja tämänhetkinen 1091. Tuo tämänhetkinen bittivirta nousi hetki sitten 7418. 

Ohjelmaoppaan käyttö on ärsyttävän takkuavaa kun näppäintä ehtii painella pitkään ennenkuin mitään tapahtuu. Boxin valo kyllä vilkkuu joka painalluksella. 

Erityisesti tässä rambutaanittaa se, että sopimuksen määräaikaisuuden takia olen pakotettu sietämään tilannetta, jossa palvelun toimittaja on kykenemätön korjaamaan selkeät ongelmat laitteissaan.

Edit // Sanavalinta -Patomiäs

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Parhaamme toki tehdään sen suhteen että saataisiin toi sullakin toimimaan :) Tossa nyt vaihtoehtoja kun mietin niin melkein nyt olisi hyvä jos siihen saisi testiksi sen johdon viritettyä väliin, saisi vähän rajattua tuota ongelmaa että mistä se voi muodostua

Johto on ollut nyt muutaman päivän, ei mitään muutosta. Edelleen sama juttu.

Käyttäjätaso 3

Kiitos @j-p. että testasit! Eli oliko nopeustulokset samaa luokkaa, 581 Kbps - 7418 Kbps välillä myös johdon kanssa?

Oliko sinulla mikään muu laite muuten tuossa Huawei B315 muodostamassa wifi-verkossa (tai johdolla)? Jos sinulla on mikään puhelin, tabletti tai tietokone laitteen verkossa kiinni, millaisia tuloksia saat jos teet nopeusmittauksen esim. Elisan Nopeustestillä? Voit tottakai käyttää myös jotain toista nopeustestiä halutessasi, esim. Speedtest by Ookla. Kiinnostaa tässä nyt erityisesti se, toimiiko netti paremmin muilla laitteilla ja kiukutteleeko ainoastaan digiboksi :thinking:

 

 

samat lukemat johdolla ja ilman. tässä nopeustestissä läppäri on wifissä, 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Okei ja muilla laitteilla ei mitään ongelmia oo näkynyt? Eli esim läppärillä voi Youtubesta pyörittää HD kamaa ilman katkoja?

--

Käyttäjätaso 3

Kerkesitkö @j-p. vielä testaamaan, pyöriikö esim. läppärillä Youtubesta korkeimmalla laadulla videot nätisti? :thinking: Tuolla 58M nopeudella kuvittelisin ainakin ettei jää nopeudesta kiinni.

ei mitään ongelmaa muussa netin käytössä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Miälenkiintoinen ongelma. Lisäasetuksista suosittelen vielä kokeilemaan sisäisen muistin alustusta ja sen jälkeen tehdasasetusten palautusta digiboksille - tuleeko kaukosäätimeen yhtään reagoivuutta lisää.

Jepjep juu, no, muutama kuukausi vielä ja sitten pääsen tästä määräaikaisesta eroon..

Syynä on todennäköisesti se, että tuo N7700 ei tahdo jaksaa pyörittää tuoreimpia ohjelmistoja kunnolla.

Vaihtamalla N7800 -malliin, tulee tähän ongelmaan apuja ainakin vähäksi aikaa. Kunnes uudet ohjelmistot käyvät sillekin liian raskaiksi.

 

no tässähän tämä onkin. jos ette pysty lukemaan, niin  palauttakaa tehdasasetukset ja alustakaa muisti, mutta älkää missään tapauksessa sitoutuko tähän puljuun kahdeksi vuodeksi.

Osallistu keskusteluun