Kysymys

YLE HD-kanavaa ei voi tallentaa Viihdeboksin kautta?

  • 11 toukokuu 2011
  • 11 kommenttia
  • 2069 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Varmaan pitäisi voida mutta tulee vain ilmoitus "Tallennus ei ole mahdollista".

Boksille on tehty tehdasasetusten palautus, on päivitetty salausavaimet, tehty IVO-buuttia jne jne. Kanava näkyy normaalisti (eli välillä pätkii... :P) mutta ei vaan anna tallentaa. Toimii siis samalla tavalla kuin esim. Nelonen HD. Aiempien koelähetysten aikaan tallennus toimi normaalisti, nyt ei.

Mistähän tämä voisi johtua ja mitä sille voisi tehdä?

11 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Voiko olla kyse tästä?
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1427088
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Voiko olla kyse tästä?
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1427088


No ei tässä tapauksessa... KaapeliViihde JKL mutta kiitos kuitenkin.  😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Eli siis digiboksilla ei onnistu? Testasin juuri elisaviihde.fi:stä ja ainakin sieltä tallentaminen onnistuu normaalisti kuten pitääkin.

Millä nimellä tarkalleen kanava näkyy sinulla EPG:ssä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Joo, digiboksilla nimenomaan, Elisaviihde.fi tuntuisi toimivan. Kanava näkyy nimellä "223 - YLE" (vrt. "224 - Nelonen HD").
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Joo, digiboksilla nimenomaan, Elisaviihde.fi tuntuisi toimivan. Kanava näkyy nimellä "223 - YLE" (vrt. "224 - Nelonen HD").



Johtuu tuosta kanavan nimestä, joka ei täsmää tallennuspalvelimen päässä, jossa verrataan nimeen "YLE HD". Tutkitaan onko ongelma korjattavissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Hyvä juttu, sillävälin tuo netin kautta tallentaminen auttaa tuohon ongelmaan.

Ihmettelen kuitenkin olinko ainoa joka tuon huomasi / kiinnitti siihen huomiota?  ??? Vai peräti ainoa jolla se ei toiminut?  ;D

Edit : Näköjään ehdit(te) jo jotain tehdä kun alkoi toimimaan. Olin jo vastaamassa siihen viestiinkin mutta se ehti mystisesti poistua... mutta anyway, nyt toimii, KIITOS!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Hyvä juttu, sillävälin tuo netin kautta tallentaminen auttaa tuohon ongelmaan.

Ihmettelen kuitenkin olinko ainoa joka tuon huomasi / kiinnitti siihen huomiota?  ??? Vai peräti ainoa jolla se ei toiminut?  ;D

Edit : Näköjään ehdit(te) jo jotain tehdä kun alkoi toimimaan. Olin jo vastaamassa siihen viestiinkin mutta se ehti mystisesti poistua... mutta anyway, nyt toimii, KIITOS!


Kyllä tuo muillakin oli toimimaton, ja ekan 5 minuutin aikana lähetyjsen alusta asti huomattuna ja vielä iltapäivän lätkänkin aikana, mutta nyt toimii.

En viitsinyt tuosta kertoilla, kun oletin, että kohta se korjaantuu kuitenkin.
Sama varmaan useammalla ja jossain viestiketjussa tuosta jo kyllä puhuttiinkin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hyvä juttu, sillävälin tuo netin kautta tallentaminen auttaa tuohon ongelmaan.

Ihmettelen kuitenkin olinko ainoa joka tuon huomasi / kiinnitti siihen huomiota?  ??? Vai peräti ainoa jolla se ei toiminut?  ;D

Edit : Näköjään ehdit(te) jo jotain tehdä kun alkoi toimimaan. Olin jo vastaamassa siihen viestiinkin mutta se ehti mystisesti poistua... mutta anyway, nyt toimii, KIITOS!



Heh, meinasin hoppuilla ja poistin viestin heti perään. Mutta hyvä jos jo tehdyt toimenpiteet auttoivat, oltiin kerrankin nopeita! 😉
Tallensin lätkäfinaalin YLE HD kanavalta, nyt kun yrittää katsoa tallennetta kuva pätkii todella pahasti ja ääntä ei kuulu. Sama ongelma Euroviisu lähetyksen kanssa

Onko kellään tietoa missä voisi olla vika ? ja onkohan mitään tehtävissä.

Vuokraamosta HD leffat kuiteskin tulevat ihan ok.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tallensin lätkäfinaalin YLE HD kanavalta, nyt kun yrittää katsoa tallennetta kuva pätkii todella pahasti ja ääntä ei kuulu. Sama ongelma Euroviisu lähetyksen kanssa

Onko kellään tietoa missä voisi olla vika ? ja onkohan mitään tehtävissä.

Vuokraamosta HD leffat kuiteskin tulevat ihan ok.


Kokeile ensi alkuun käynnistää modeemi uudelleen, eli virta pois n. 10 sekunniksi ja sen jälkeen takaisin päälle. Jos tämä ei auta, resetoi modeemi: http://www.elisa.fi/asiakastuki/700.3/elisa-viihde/8811/kotiboksi-modeemin-uudelleenkaynnistaminen-ja-resetointi/

Kyse voi olla myös siitä, että liittymäsi käytössä oleva kaista ei riitä HD-materiaalin toistamiseen. Tällöin yhteyttä vikapalveluumme, niin tutkitaan.
@groner

Ei auttanut sekään. Tein jo vikailmoituksen. Huomasin eilen myös sen, että tallenetta oli vain 75 min, vaikka lähetys kesti sellaiset  +200 min

Osallistu keskusteluun