50 mbps = 2 mbps

  • 25 tammikuu 2019
  • 7 kommenttia
  • 556 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hyvää toimintaa kun ei edes Helsingissä toimi netti kuin 2 mbps vaikka mainostetaan 50 mbps liittymää)) Hyvä meemi.

Meemeistä puheenollen tuo asiakaspalvelun hinta ja IT-firmalta puuttuva live chat. Ihan naurettavaa. Puhelimitse yli 2€ minuutilta, hahahah

Sitten tämä "arvostelu" joka vaihtuu aina uuteen tekaistuun arvosteluun varustettuna jollain stock photolla XD... Ettekö parempaan pysty?

Kiitos, gurut!

Sain selkeää, ymmärrettävää ja miellyttävää palvelua uuden puhelimeni ongelmien selvittämisessä.

– Riitta, Espoo

Sitten nää teidän "gurut" eihän ne tiedä mistään mitään- en kyllä oletakkaan kun palkkaatte 3€/h palkoilla jotain 30v elämään kyllästyneitä orjatyöläisiä))

Muutenkin kaikki teidän softa on kehitystä 10v jäljessä. En osta enää ikinään.
Kiitti muuten niistä fazerin sinisistä ja käsinkirjoitetusta kiitoksesta, hyvää ruokaa naapurin koiralle ja kortti menikin takkaan))

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos yhteysnopeus on jatkuvasti alle 5Mbit/s, kannattaa tuosta tehdä vikailmoitus Elisalle. Se onnistuu ottamalla yhteyttä Elisan asiakaspalveluun, joko puhelimitse paikallisverkko-/matkapuhelinmaksun hinnalla tai sähköisesti. Mpm/pvm taitaa olla jotain 0,09€/min.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot

Lisäksi se mobiilireititin kannattaa resetoida, mikäli moinen on käytössä.

Mobiililaajakaista on aina jaettua kaistaa. Sen todelliseen nopeuteen vaikuttaa mm. käytettävä päätelaite ja sen sijainti huoneistossa, talon rakenteet ikkunoista lähtien, maaston muodot, suuret rakennukset, oma sijainti tukiasemaan nähden sekä käyttäjämäärä tulkitsemalla. Helsingissä voi ruuhkaa olla pitkin päivää, mikä vaikuttaa yhteyteen välittömästi.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Viimeksi kun tein huonosta nopeudesta vikailmoituksen elisalle, niin annettiin neuvoksi vaihtaa operaattori.
Käyttäjätaso 7
Viimeksi kun tein huonosta nopeudesta vikailmoituksen elisalle, niin annettiin neuvoksi vaihtaa operaattori.
Se on ihan hyvä vastaus silloin, kun "vika" ei ole korjattavissa oleva vikatilanne vaan verkon kattavuus- tai kapasiteettipuute, eikä verkolle olla lähiaikoina tekemässä muutos/parannustöitä.

Ei ole kenenkään etu, että asiakas kipuilee toimimattoman yhteyden kanssa ja valittaa kaikille, että firma X on ihan surkea, kun sen mobiilinetti ei toimi paikassa Y. Sellaista langatonta verkkoa ei ole vielä keksitty eikä rakennettu, joka toimisi hyvin ja tasalaatuisesti joka paikassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

En ole ikinä nähnyt kiinteää laajakaistaa 50M joka toimisi vain 2M.

Puhutko tässä mobiilista laajakaistasta 50M 4G? Siinä on pieni ero, sillä jälkimmäinen on käytännössä jaettu yksittäinen laajakaista asuinalueen kesken - ja se voi ollakin mitä tahansa 5-50 Mbps. Tämän myös sopimusehdoista huomaa, jos katsoo ennen sopparin allekirjoitusta.

Minä olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka luulevat saavansa täyttä nopeutta mobiilista, koska mainos niin sanoo, että "nyt nopein Hesan netti 50 Mbps 4G vain Elisalta" - niin kaikki juoksee kauppaan ja sitten huomaakin ettei nyt taida tulla kuin 4,32 Mbps. Miksi?!

Mobiili on mobiili, kyllä kiinteä on ainoa, joka pysyy lupauksissaan.

Toki silloin, kun yhteydet on alueella tukossa, missä sattuukaan asumaan - niin siellä ehdotetaan operaattorin vaihtoa. Se kun on nopein tapa saada yhteys ehkä toimimaan.

Nyt soi Rob Mayth - Heart To Heart (Bonus Mix).
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Viimeksi kun tein huonosta nopeudesta vikailmoituksen elisalle, niin annettiin neuvoksi vaihtaa operaattori.Se on ihan hyvä vastaus silloin, kun "vika" ei ole korjattavissa oleva vikatilanne vaan verkon kattavuus- tai kapasiteettipuute, eikä verkolle olla lähiaikoina tekemässä muutos/parannustöitä.

Ei ole kenenkään etu, että asiakas kipuilee toimimattoman yhteyden kanssa ja valittaa kaikille, että firma X on ihan surkea, kun sen mobiilinetti ei toimi paikassa Y. Sellaista langatonta verkkoa ei ole vielä keksitty eikä rakennettu, joka toimisi hyvin ja tasalaatuisesti joka paikassa.

Herra/rouva kv36 taitaa olla Elisan palkkaama kommentaattori kun vastaa näin tylysti.
Jos kapaa ei löydy, sitä pitää rakentaa lisää. Piste.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Viimeksi kun tein huonosta nopeudesta vikailmoituksen elisalle, niin annettiin neuvoksi vaihtaa operaattori.Se on ihan hyvä vastaus silloin, kun "vika" ei ole korjattavissa oleva vikatilanne vaan verkon kattavuus- tai kapasiteettipuute, eikä verkolle olla lähiaikoina tekemässä muutos/parannustöitä.

Ei ole kenenkään etu, että asiakas kipuilee toimimattoman yhteyden kanssa ja valittaa kaikille, että firma X on ihan surkea, kun sen mobiilinetti ei toimi paikassa Y. Sellaista langatonta verkkoa ei ole vielä keksitty eikä rakennettu, joka toimisi hyvin ja tasalaatuisesti joka paikassa.
Herra/rouva kv36 taitaa olla Elisan palkkaama kommentaattori kun vastaa näin tylysti.
Jos kapaa ei löydy, sitä pitää rakentaa lisää. Piste.


Kyllä tuo kv36 on ihan tavallinen kuolevainen, kuten me muutkin asiakkaat täällä OmaYhteisössä.

Tuo kapasiteetin lisääminen saattaa joissain tilanteissa olla ratkaisu. Jossain kohtaa sielläkin tulee raja vastaan. Myöskään liian lähekkäin olevat tukiasemat eivät välttämättä ole hyvä juttu.

Sitten on se pitkä liuta eri muuttujia, joihin operaattori ei voi vaikuttaa ja joihin edes kapasiteetin lisäys ei välttämättä vaikuta toivotulla tavalla. Etenkin Helsingin keskustan alueella on lukuisia taloja, joissa ulkoseinien paksuus saattaa olla se puolikin metriä. Jos tuonne on vielä laitettu energiatehokasta lasia, tulee huoneistosta melkoinen bunkkeri. Tähän yhtälöön vielä kun lisätään mobiilireititin / "mokkula" mallia mopo, on soppa valmis. Tällaisessa tilanteessa ei välttämättä ole iloa edes siitä, että lähin tukiasema näkyisi ikkunasta.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Täällä Siuntiossa on antennit sen verran harvassa että varmasti löytyy rautaa lisäämällä lisäkapaa.

Mutta kun pomot vievät kaikki rahat bonuksina niin ei jää rahaa parantaa verkkoa meille tavallisille kuolevaisille.

Osallistu keskusteluun