Vastattu

Alfa kanava ei näy tänään

  • 25 lokakuu 2017
  • 41 kommenttia
  • 2085 katselukerrat

Alfa kanavalta tulee ilmoitus "kanavaa ei pystytä näyttämään".
Ennen on näkynyt.
lisäksi Ajankohtaista osioon ei pääse. boxi kertalleen pultattu.

Laitoin Alfalta ohjelman tallentuun, ja avasin sen tallennevalikon kautta, niin näkyy.

Minulla on jo varmaan reilu puoli vuotta boxi tehnyt sitä, että tallennevalikkoon ei aina pääse, ennen kun on boxi sammutettu kertaalleen.

olen katsellut päivän tai parin vanhoja tallenteita eri kanavilta, niin tallenteissa on ohjelmia, mitkä on nykinyt ja pätkinyt.

onkohan tämä boxi tullut tiensä päähän ?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 30 marraskuu 2017, 14:55

Tuo auttaa tuon kyseisen kanavan näkymisen ongelman rajaamisessa. Jos kanava ei TV:n virittimelläkään näy, niin silloin ongelma on saapuvassa signaalissa.

Tuohon tallenteiden aukeamisen ongelmaan pyytäisin vielä tekemään kertaalleen seuraavat toimenpiteet tässä järjestyksessä:
1. Restoi modeemi
2. Alusta digiboksin sisäinen muisti (Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset)
3. Palauta digiboksille tehdasasetukset

Kerro sitten miten kävi, oliko mitä(än) vaikutusta niin tarkistamme onko täällä päin tuloksissa muutosta 🙂
Katso alkuperäinen viesti

41 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka, itsellä kyllä toimii tuo Alfa ihan normaalisti joten ihan valtakunnallisesta ongelmasta ei ainakaan ole kyse. 🙂
Oletko ihan tehdasasetuksia koittanut palauttaa?
En nyt tähän Alfan kanavan vikaan ole aikonutkaan ihan tehdasasetuksia ensimmäisenä palauttaa, kun juuri sen huomasin.

tohon tallennusvalikon toimimattomuuteen aikoinaan palautin neljä kertaa tehdasasetukset, ei auttanut.

Teillä on aina ensimmäisenä neuvona tuo tehdasasetukisen palauttaminen. Voisitteko joskus ajatella jotain muutakin korjausehdotusta ? Eli voisiko olla että pitäis vaihtaa boxi, jos pitää aina palauttaa joka asiassa tehdasasetukset ?

Jos jokaiseen vikaan palauttaisin tehdasasetukset, niin muuta en kerkiäisi tekemäänkään.
Boxiin ei kannata mitään asetuksia tehdä, esim. kanavien järjestelyjä, koska se on niin pirun vaikea ja työläs. kun ei tuota kerkiä tekemään loppuun, kun joutuu taas palauttamaan tehdasasetukset ja aloittamaan kaiken uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos ongelmia esiintyy enemmänkin, niin silloin taustalla voi olla jotain isompaakin häiriötä. Toki jos ongelma rajautuu itsessään digiboksiin, niin silloin se vaihdetaan asiakkaalle. Monesti kuitenkin satunnaiset jumittelut yms oikut johtuvat joko jostain "poikittaisesta bitistä" joka korjautuu tuolla tehdasasetusten palautuksella, toinen mikä on yleinen ongelma on että joko internetyhteys tai antennisignaali virheilee ja tästä syystä boksille tulee ongelmia. Tehdasasetusten palautus on helpoin ja nopein tapa yleensä rajata ongelmaa, eli onko kyseessä tilapäinen vai jatkuva häiriö, tämän jälkeen ongelman luonteesta ja laadusta riippuen tehdään tarvittavia jatkotoimenpiteitä 🙂
Niinkun edellä kerroin, olen tehnyt tehasasetusten palautuksen tallennusvaöikon bugiin ainakin neljästi.
Ongelma on ollut siinä vuoden alusta, enkä katso sen olevan enää "satunnainen".
Mutta jos se on Elisan mielestä ok, niin olkoot.
Kanavat ovat takkuilleet nyt muutamana päivänä. Netti on tietokoneella sekä känntkällä toiminut ok, eli mistään verkko ongelmasta tuskin on kysymys.
Mutta antaa olla.
Täytyy katsoa vaihtoehtoja Elisa Viihteelle, jos ongelmat tästä vielä kasvaa.
Kiitoksia ja palailemisiin
Jos ongelmia esiintyy enemmänkin, niin silloin taustalla voi olla jotain isompaakin häiriötä. Toki jos ongelma rajautuu itsessään digiboksiin, niin silloin se vaihdetaan asiakkaalle. Monesti kuitenkin satunnaiset jumittelut yms oikut johtuvat joko jostain "poikittaisesta bitistä" joka korjautuu tuolla tehdasasetusten palautuksella, toinen mikä on yleinen ongelma on että joko internetyhteys tai antennisignaali virheilee ja tästä syystä boksille tulee ongelmia. Tehdasasetusten palautus on helpoin ja nopein tapa yleensä rajata ongelmaa, eli onko kyseessä tilapäinen vai jatkuva häiriö, tämän jälkeen ongelman luonteesta ja laadusta riippuen tehdään tarvittavia jatkotoimenpiteitä :)

Ja jälleen sama vika: Alfa kanava ilmoittaa: "kanavaa ei pystytä näyttämään".
Alkaa todella nyppimään ! Sieltä tuli hyvä konsertti, minkä piti laittaa pikatallennukseen, mutta ei pysty !

Myös se vika on jatkunut nyt reilu puoli vuotta että tallennuskansioon ei pääse ennen kun on käynnistänyt boxin kerran tai kaksi uudelleen. Alfa kanavan näkyvyyteen ei auta edes tuo. Se joku päivä näkyy ja liian useina päivinä taas ei.
Tämän korjaukseen on yritetty useamman kerran tehdä tehdasasetuksen palautus, mutta ei ole auttanut. Kuitenkaan Elisalta ei anneta mihinkään muuta neuvoa, eikä heillä ole halua ja tarkoitustakaan korjata tilannetta.

Ja ihan vaan tiedoksi että koska tehdasasetukset eivät ole tähänkään ongelmaan auttaneet, niin sitä en ala joka toinen päivä tekemään enää.
Korjatkaa virhe tai lähettäkää uusi digiboxi. Jos haluatte minut asiakkaanne vielä pitää. Sillä tyhjän saa pyytämättäkin.

Netissä ei ole ongelmaa, koska muissa laitteissa toimii moitteettomasti. Ja muut kanavat boxillakin näkyy. ainoastaan Alfa takkuilee.
ja nyt sitten jatkuu sillain että myöskään Aito ilmoittaa jotain sen tapaista että sovelluksen avaamisessa ongelma. Alfa kanava näkyi eilen tänään taas ei. Eli joka toinen päivä pääsee katselemaan.

Prk !!!
Onneksi en tuota Aitota ole tilannutkaan, ei kannata. tyhjän saa pyytämättäkin.
Se on maksuton nyt vielä vähän aikaa, ja siihen saa jäädä.

Ja ihmekös enää että Elisalaiset eivät edes yritä kuullostaa kiinnostuneilta asiakkaitaan kohtaan muuten kun laskujen lähettelyn muodossa.
On vaan tainnut unohtua, että sen laskun summan katteeksi täytyisi palvelunkin saada toimimaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Koitappa vielä tehdä modeemille resetointi ja tämän jälkeen kertaalleen tuo tehdasasetusten palautus digiboksille, voi olla että siellä nyt modeemi jumittelee josta syystä nuo valikot aukeavat niin huonosti. AlfaTV ongelmaan melkein lähtisin ensimmäisenä neuvomaan että koitat vaihtaa antennijohdon uuteen samalla kun tuon resettirumban teet laitteille. Todennäköisimmin siellä voi olla antennisignaalin puolella jokin häikkä kun tuo nyt ei näy
Koitappa vielä tehdä modeemille resetointi ja tämän jälkeen kertaalleen tuo tehdasasetusten palautus digiboksille, voi olla että siellä nyt modeemi jumittelee josta syystä nuo valikot aukeavat niin huonosti. AlfaTV ongelmaan melkein lähtisin ensimmäisenä neuvomaan että koitat vaihtaa antennijohdon uuteen samalla kun tuon resettirumban teet laitteille. Todennäköisimmin siellä voi olla antennisignaalin puolella jokin häikkä kun tuo nyt ei näy

kiitti. Nuo kaikki on kyllä jo tehty. En ala kolmatta antennijohtoa ostamaan.
Modeemin resetoinnin teen yleensä aina samassa yhteydessä kun boxin tehdasasetuksien palautuksenkin. Tähän on näköjään tyytyminen.
Käyttäjätaso 7
Tähän on näköjään tyytyminen.

Hmmm...

Jos asunnossasi on antenniverkko , niin se Alfa TV kanavapaikalla 15 kyllä näkyy siellä. Jos ei näy Elisan digiboksilla , niin kokeilepa katsoa telkkarin omalla virittimellä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
AlfaTV pitäisi näkyä Elisan digiboksilla unicastina kanavapaikalta 515 jos ei DVB-kanavalta 15 onnistu katsominen.
Tähän on näköjään tyytyminen.

Hmmm...

Jos asunnossasi on antenniverkko , niin se Alfa TV kanavapaikalla 15 kyllä näkyy siellä. Jos ei näy Elisan digiboksilla , niin kokeilepa katsoa telkkarin omalla virittimellä.


Voin kokeilla tuota telkan kanavapaikkaa, vaikka minulla kaapeliverkko.
Vaikka se ei auta siihen, että tallentaisin sieltä ohjelmia. Harvoin enää katson muuta kun tallennuksen kautta, ainakaan mitään katselemisen arvoista.

Ja tuo ei auta siihen reilu puoli vuotta jatkuneeseen ongelmaan, että tallennuskansio ei aukea vasta kun kerran tai kahden kerran boxin uudestaan käynnistämisen jälkeen
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo auttaa tuon kyseisen kanavan näkymisen ongelman rajaamisessa. Jos kanava ei TV:n virittimelläkään näy, niin silloin ongelma on saapuvassa signaalissa.

Tuohon tallenteiden aukeamisen ongelmaan pyytäisin vielä tekemään kertaalleen seuraavat toimenpiteet tässä järjestyksessä:
1. Restoi modeemi
2. Alusta digiboksin sisäinen muisti (Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset)
3. Palauta digiboksille tehdasasetukset

Kerro sitten miten kävi, oliko mitä(än) vaikutusta niin tarkistamme onko täällä päin tuloksissa muutosta 🙂
Tuo auttaa tuon kyseisen kanavan näkymisen ongelman rajaamisessa. Jos kanava ei TV:n virittimelläkään näy, niin silloin ongelma on saapuvassa signaalissa.

Tuohon tallenteiden aukeamisen ongelmaan pyytäisin vielä tekemään kertaalleen seuraavat toimenpiteet tässä järjestyksessä:
1. Restoi modeemi
2. Alusta digiboksin sisäinen muisti (Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset)
3. Palauta digiboksille tehdasasetukset

Kerro sitten miten kävi, oliko mitä(än) vaikutusta niin tarkistamme onko täällä päin tuloksissa muutosta :)


Ok. Jos nyt vielä 20. kerran nämä teen. Kerron sitten.
Voi olla että en nyt jaksa pariin päivään, kun tulin juuri sairaalasta.
Nyt minä olen tehnyt tuon.
Toistaiseksi homma toimii noilta osin, vaikka on äärettömän hidas !
vaikka tulevista päivistä en tiedä.
Koska on nuo joskus päivän pari aikaisemminkin toimineet. En siis osaa luottaa vielä, ennenkun viikon verran seuraan.

Lisäkysymyksiä tuli eteen:
Nyt vaikka aloitin Netflixista ilmaisen kuukauden, niin miksi Elisa Viihteen Netflix sovelluksessa lukee "valitettavasti et voi saada ilmaista kokeilua".
Miten saan siis tuon Netflixin toimimaan Elisa Viihteessä. Tietokoneella toimii.
Laitoin sopimukseen kuitenkin laitteet: tietokone, mobiili, ja TV.
Nyt kun sain tuon Netflixin auki myös Elisa Viihde sovelluksella, niin hups, minun tililtäni veloitettiin Netfllixin kuukausimaksu vaikka on siis ilmainen kokeilukuukausi kyseessä.
Miten saan Netflixin ylläpitoon yhteyttä. kun yhteystiedoissa on vain soitto ja tuki ja lisäksi englanniksi.

En kyllä ala maksamaan mitään, koska kun rekisteröin tietokoneella maksuttomaan kuukauteen ja se pelitti tietokoneella. Sitten kun sain sen auki telkasta eli Elisa Viihteestä, oli veloitettu katevaraukseen tuo 13,99 e.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Mikäli sinulla oli jo tilaus voimassa netflixissä, ei digiboxilla mitään uutta kuukautta aloiteta, vaan syötetään se aiemmin luotu tunnus ja salasana ja silloin se netflix aukeaa digiboxillakin.

Netflixin sivujen mukaan suomi – tuki saatavilla 10.00.00 - 22.00.00 EET.

Kannattaa tuo tuplatilausasia hoitaa pikimiten netflixin kanssa kuntoon.
Eipä se antanut syöttää aikaisemmin tietokoneella rekisteröityä tunnusta. Tai juu antoi, mutta samalla veloitettiin tuo kuukausihinta.
Löysin tuon ohjeen tukeen, ja automaatti ilmoitti suomituen olevan käytössä 10.00 - 22.00.
Soittelen sinne huomenna, vaan luulenpa että se ei muuta tilannetta.

Tosin hämää kun tukisivuilla on että kuukausiveloitus menee aina, vaikka olisi ns. maksuton kuukausi. Ne vaan palauttaa parin päivän sisällä sen takaisin.
Mutta en usko tätä. Koska tietokoneella Netflixissä käyttäjätunnukseni tilausasetuksissa näkyy maksuton kuukausi ja Elisa Viihde Netflix - sovelluksen asetuksissa näkyy tuo 13,99 kuukausiveloitus. Ihan niin kun nyt oli mennytkin.

Tämä ei innosta jatkossa kyllä tilaamaan mitään.

Irtisanon samantein. Jos ilmaiseksi saan kuukauden niin ihan hyvä, mutta vaikka en saisikaan niin ihan sama.

Myöskään Elisa Viihteen Aito sovellus ei ole toiminut viikkoon. Satunnaisesti aukeaa, mutta sitten pätkii. Useampina päivinä sovellusta ei "valitettavasti pystytä näyttämään".
Senkin sain veloituksetta nyt kuukaudeksi, kun ajankohtaista palstalla oli tästä mainos.
Irtisanoin tämän tietysti samantein että ei mene yhtään päivää yli.
Mutta sillä ohjelmakirjastolla ei tee kyllä yhtään mitään, kun sitä harvoin pääsee edes katsomaan.
Ei innosta myöhemminkään tilaamaan.

No katsellaan mitä tapahtuu. En usko siis että tapahtuu yhtään mitään muutosta.
Soitin Netflixin tukeen. Sanoivat että normikäytäntö, että heillä on tällainen varmistuspalvelu, joka tekee katevarauksen viikoksi.
Eivät ilmeisesti ole kuulleet pankkitunnistautumisesta.
aikaisemmin kirjoittelin summan väärin; se oli kahdelle laitteelle 10,99 e.
Tuo summa kuitenkin viikoksi pidätettynä on vähän kyseenalaista, kun on kyse "maksuttomasta kokeilusta".

Netflix sovellus Elisa Viihteessä aukee ja toimii äärettömän hitaasti. Niin kun Aitiot + tallennevalikko.
Ja huom: on kyllä ihan piuhoissa - ei langattomana. Tämä ennen kun kerkiitte kyselemään. Vaikka itseasiassa hankin uuden boxin alunperin ihan tuon langattoman yhteyden mahdollisuuden vuoksi, kun sitä juuri tuolla ominaisuudella kehuttiin. On siis perin omituista että kun jotain häikkää tulee, että Elisa Viihde ei toimi langattomasti tuonkaan vertaa, niin kyse onkin juuri siinä (langattomassa yhteydessä) millä boxia on mainostettu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On siis perin omituista että kun jotain häikkää tulee, että Elisa Viihde ei toimi langattomasti tuonkaan vertaa, niin kyse onkin juuri siinä (langattomassa yhteydessä) millä boxia on mainostettu.

Langattoman verkon käyttöön liittyy monta asiaa, joihin Elisa ei voi vaikuttaa, sen takia toimivuutta ei voida taata. Tästä johtuen suosittelemme ensisijaisesti kytkemään laitteen langallisesti.
On siis perin omituista että kun jotain häikkää tulee, että Elisa Viihde ei toimi langattomasti tuonkaan vertaa, niin kyse onkin juuri siinä (langattomassa yhteydessä) millä boxia on mainostettu.

Langattoman verkon käyttöön liittyy monta asiaa, joihin Elisa ei voi vaikuttaa, sen takia toimivuutta ei voida taata. Tästä johtuen suosittelemme ensisijaisesti kytkemään laitteen langallisesti.


Niinkun kirjoitin, minulla on Elisa Viihde boxi piuhoilla . siis langallisesti.
Ette te tässäkään tapauksessa toimivuutta takaa. Ette ole ainakaan ole olleet yhtään kiinnostuneita vaikka ongelmista on kirjoitettu kohta vuosi.
Saman toimenpiteet on tehty parikymmentä kertaa. Ja aina kehotatte tekemään nämä asiat.

Nyt pitäis jälleen järjestää kanavat ja piilottaa monia kymmeniä kanavia, mitä ei käytä.
Mutta katson pari päivää, jos taas kehotatte tekemään tehdasasetuksien palautuksen.
Kävi niinkun arvelinkin. Johan tuo toimikin muutaman tunnin.
Nyt tallennekansioon ekä Aitioon päässyt ennen kun olin käynnistänyt kaksi kertaa Elisa Viihde boxin uudelleen.
Nytkö vielä pitäis tehdä 21. kerran tehdasasetuksien palautus ja resetoida modeemi ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos kun testasit vielä 🙂 Pistin sulle nyt uuden modeemin postittumaan, todennäköisimmin se siellä kiukuttelee kun ongelmaa pääasiassa noiden internetpalveluiden kanssa boksilla. Vaihda samalla johdot mitä mukana tulee niin varmistuu niidenkin kunto sitten samalla. Voi olla hyvä kertaalleen vielä palautella boksille tehdasasetukset kunhan olet uuden modeemin saanut linjoille, tämä siltä varalta että boksin muistiin olisi rikkinäistä dataa jäänyt
Kiitos. Mutta kai tarkoitat että lähetät uuden Elisa Viihde digiboxin etkä modeemia.
Modeemissa tuskin vikaa kun tietokoneella (myös langattomasti) internet toimii moitteetta.
Uskon että vika on nimenomaan Elisa Viihteen digiboxi purkissa.

Ja jos tulee uusi modeemi, niin ei kai tuota rikkinäistä dataa Elisa Viihteen digiboxille ole kerinnyt päivässä jäämään edellisen palautuksen ja muistin tyhjennyksen jälkeen.
Toki voinhan tehdä nekin taas jälleen kerran uudelleen
Sitten se saa kyllä jäädä
Uusi modeemihan sieltä kuitenkin tuli.
No, iskin seinään.
Tietokoneella netti toimii ehkä vähän nopeammin, mutta Elisa Viihde Boxi on yhtä hidas jollei vielä hitaampi.
Vielä ei ole jökkinyt sovellukset, ilmoittelen sitten jos ja kun näin käy. Niin voitte lähettää uuden Elisa Viihde digiboxin, kun vika on siinä - ei edelleenkään modeemissa.
Tein neuvon mukaan modeemin asennuksen jälkeen Boxille välimuistin tyhjennyksen ja tehdasasetuksien palautuksen.
Modeemissa kiinni uudet johdot.

Kysymys: kun tällä modeemilla on kaksi nimeä, jotka näkyvät tietokoneen wlan asetuksissa, niin mitä eroa on kumpaa noista nimeä käyttää ?
Ja toinen kysymys: Tarviiko tuohon modeemiin (Huawei HG635) ostaa erikseen seinätelineen, vai onko tuohon malliin saatavilla sellaista ollenkaan ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kysymys: kun tällä modeemilla on kaksi nimeä, jotka näkyvät tietokoneen wlan asetuksissa, niin mitä eroa on kumpaa noista nimeä käyttää ?
Ja toinen kysymys: Tarviiko tuohon modeemiin (Huawei HG635) ostaa erikseen seinätelineen, vai onko tuohon malliin saatavilla sellaista ollenkaan ?


Käytä sitä verkon nimeä joka toimii paremmin. Toinen on 2.4 GHz taajuudella toimiva ja toinen on 5 GHz taajuudella toimiva. Teoreettinen nopeus on tuossa 5 GHz verkossa nopeampi.

Seinätelinettä/kiinnikettä ei ole saatavilla tuohon Huawei-malliin, ainoastaan mukana tuleva "pöytäjalusta".

Osallistu keskusteluun