Vastattu

Alfa kanava ei näy tänään

  • 25 lokakuu 2017
  • 41 kommenttia
  • 2085 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

41 kommenttia

okei.
Laitoin kyllä tuon 5 GHz taajuudella toimivan verkon nimen. Ja se tuntuu kyllä toimivan.

Huonopi homma että ei ole saatavilla seinätelinettä, menee järjestely uusiksi. Pöytätilaa kun ei juuri ole, eikä fiksua paikkaa mihin tuon modeemin saan. Täytyy pitää toistaiseksi lattialla.
Edellinen Zyxel oli seinässä.

Vielä ei ole jökkinyt sovellukset, ilmoittelen sitten jos ja kun näin käy. Niin voitte lähettää uuden Elisa Viihde digiboxin, kun vika on siinä - ei edelleenkään modeemissa.


No ei siinä sitten kauaa mennyt.
pari tallennusta kerkisin katsomaan ja ne poistamaan.
Tallennuksen katsomisen aikana ja sen stopattuani, tuli ponnahdusilmoituksia peräjälkeen varmaan viisi päällekkäin :"yhteysvirhe, yhteysvirhe, yhteysvirhe..."
Painoin taaksepäin painiketta.
Käynnistin boxin uudelleen, niin toimi yhden tallennuksen ajan.
Sitten herjaus "Tallenteiden haussa tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudestaan".

Käynnistin boxin jälleen uudelleen, niin herjaa yhteysvirhettä sitten tulee tuo tallenteiden haussa tapahtui virhe -ilmoitus.
Tallenneluettelo näkyy vaihtelevalla menestyksellä.

Myös kesken tallenteiden katselun tulee edelleen sininen Elisa Viihde ruutu, minkä jälkeen boxi aukeaa aloitusvalikkoon.

Kerkisin laittamaan tulostimen jo uuden modeemin mukaan langattomaan verkkoon.
Tällää uudella modeemilla boxi herjaa tuota samaa tallenteissa vaikka on verkkojohdolla kiinni.
No tässä menee taas mukavasti viikonloppu.

Miksi nämä tallennusvalikoiden, Yle Areenan ja Aition aukeminen ja ylipäätään valikoissa siirtyminen on niin äärettömän hidasta. En muista koska tämä alkoi hidastumaan, mutta on siitä reilu puoli vuotta.

No, tätäkö sitten taas seurataan seuraavan vuoden.

Mikäli tuo uusi modeemi nyt toimii, niinkun toimi edellinenkin. (kuten olen arvannutkin mitkään bugit Elisa Viihteessä ei ole modeemista kiinni, vaan itse Elisa Viihde digiboxissa, minkä luulinkin saavani uuden). niin palautanko tuon vanhan Zyxel modeemin jonnekin ja jos niin mihin osoitteeseen ?

Uudella modeemilla netti hiukan nopeampi, muuten samaa kastia. tai huonompi kun ei ole seinätelinettä.

En tiedä miksi tällaisesta palvelusta enää jaksan maksaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Käynnistin boxin uudelleen, niin toimi yhden tallennuksen ajan.
Sitten herjaus "Tallenteiden haussa tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudestaan".

Käynnistin boxin jälleen uudelleen, niin herjaa yhteysvirhettä sitten tulee tuo tallenteiden haussa tapahtui virhe -ilmoitus. Tallenneluettelo näkyy vaihtelevalla menestyksellä.


Tämä johtuu yleisestä häiriötilanteesta, joka juuri nyt on päällä.
Käynnistin boxin uudelleen, niin toimi yhden tallennuksen ajan.
Sitten herjaus "Tallenteiden haussa tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudestaan".

Käynnistin boxin jälleen uudelleen, niin herjaa yhteysvirhettä sitten tulee tuo tallenteiden haussa tapahtui virhe -ilmoitus. Tallenneluettelo näkyy vaihtelevalla menestyksellä.


Tämä johtuu yleisestä häiriötilanteesta, joka juuri nyt on päällä.


Teillä on tuo häiriötilanne sitten aika usein päällä, kun tuo ilmoitus on tullut säännöllisesti ainakin 6 kk. Keskimäärin joka toinen päivä tulee yhteysvirhe ilmoitukset ja sitten että tallenteiden haussa tapahtuu virhe. yms.
Sekä tuo että kesken tallenteiden katselun tulee sininen ruutu, missä lukee valkoisella Elisa Viihde. ja jonkin ajan päästä boxi palautuu aloitusnäyttöön.
Onko yleinen häiriö myös se että boxi on äärettömän hidas ?

Yritääkää nyt selvittää ja korjata nämä yleiset virheet.
Taitaa olla niin yleinen, että pidätte sitä jo Elisa Viihteen ominaisuutena ettekä ongelmana ja siksi ette bugeja edes yritä korjata.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Teillä on tuo häiriötilanne sitten aika usein päällä, kun tuo ilmoitus on tullut säännöllisesti ainakin 6 kk. Keskimäärin joka toinen päivä tulee yhteysvirhe ilmoitukset ja sitten että tallenteiden haussa tapahtuu virhe. yms. Sekä tuo että kesken tallenteiden katselun tulee sininen ruutu, missä lukee valkoisella Elisa Viihde. ja jonkin ajan päästä boxi palautuu aloitusnäyttöön.
Onko yleinen häiriö myös se että boxi on äärettömän hidas ?


Sinulla on kyllä jotain ihan muuta ongelmaa palvelun käytön kanssa.

Yleisellä vikatilanteella tarkoitan useita asiakkaita samanaikaisesti koskevaa vikatilannetta. Sellaisista tiedotetaan aina tuolla häiriötiedotesivuillamme ja onhan niitä useampia yksittäisiä lyhytkestoisia viime viikkojen ajalla harmillisesti ollut.
Teillä on tuo häiriötilanne sitten aika usein päällä, kun tuo ilmoitus on tullut säännöllisesti ainakin 6 kk. Keskimäärin joka toinen päivä tulee yhteysvirhe ilmoitukset ja sitten että tallenteiden haussa tapahtuu virhe. yms. Sekä tuo että kesken tallenteiden katselun tulee sininen ruutu, missä lukee valkoisella Elisa Viihde. ja jonkin ajan päästä boxi palautuu aloitusnäyttöön.
Onko yleinen häiriö myös se että boxi on äärettömän hidas ?


Sinulla on kyllä jotain ihan muuta ongelmaa palvelun käytön kanssa.

Mikähän se olisi.
Samalla tavalla käytän kun sillon kun vielä pelitti.
Ei luulis käytön olevan niin vaikeata että käyttövirheistä johtuisi palvelun hitaus ja muu tökkiminen.
Mutta ainahan se on kaikki käyttäjän vika, ei esim Elisan viihdeboxissa.

No täytyypi katsella.
Kiitos
Tänään sitten tallennevalikko ei avautunut ennen kun olin käynnistänyt digiboxin uudelleen.
Eli kaikki samat vanhat bugit on tällä uudella modeemillakin, mitä aikaisemminkin. (yhteysvirhe ilmoitukset, "Tervetuloa Elisa Viihde" sininen näyttö kesken tallenteen katselun yms.)
Lisäksi uusia jotka on aikaisemmin mainittu.
Ja valikot (tallennevalikko, Yle Areena, Aitio yms) äääärettömän hitaita.

Mitä maksaa jos tilaa uuden digiboxin ? Koska vika on siinä, niinkun jo alunperin sanoinkin, eikä modeemissa. Enkä usko että palvelun käytössäkään, koska miten yhtäkkiä en osaisi digiboxia käyttää oikein ?
Tehdasasetuksien palautukset ja välimuistin tyhjennykset, modeemin resetoinnit - kaikki on tehty niin moneen kertaan että en ole pysynyt edes perässä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuon uuden modeemin myötä siis alustit sisäisen muistin ja palautit tehdasasetukset? Tämän jälkeen oliko noita yhteysvirheongelmia siis ollut muuten kuin tuolloin perjantaina jolloin oli yleinen häiriö parin tunnin ajan päällä? Koititko tuon jälkeen vielä kertaalleen tuon alustuksen ja tehdasasetusten palautuksen? Tämä siltä varalta että saadaan rajattua yleisen häiriön mahdollisesti jättämä muistivirhe pois laskuista 🙂
Tuon uuden modeemin myötä siis alustit sisäisen muistin ja palautit tehdasasetukset? Tämän jälkeen oliko noita yhteysvirheongelmia siis ollut muuten kuin tuolloin perjantaina jolloin oli yleinen häiriö parin tunnin ajan päällä? Koititko tuon jälkeen vielä kertaalleen tuon alustuksen ja tehdasasetusten palautuksen? Tämä siltä varalta että saadaan rajattua yleisen häiriön mahdollisesti jättämä muistivirhe pois laskuista :)

Kaikkiin kysymyksiin edelleenkin kyllä. Tehdasasetukset on palautettu ja välimuistin tyhjennykset joka välissä ja päissä.
Yhteysvirheet on ilmestynyt viimeksi tänään noin tunti sitten.
Ja tallennusvalikko ja ohjelmakirjastot aukee niin hitaasti että kerkiää melkein käydä tupakalla ja kahvilla.
Antaa olla kun mielestänne digiboksissa ei ole vikaa, ja itse olen alunaenkin syyttänyt vain sitä.
Enää en suostu palauttaa enkä tyhjentää mikään. Johtojen tuulettaminen ja boxin uudelleenkäynnistäminen saa riittää.
Asia on loppuunkäsitelty kun toistatte näitä samoja asioita, ja minä en jaksa vastata yhä uudelleen samaa mitä olen aikaisemmin jo kertonut.
Heippa ja hyvää joulunaikaa ja uutta vuotta.
Taas vuosi vaihtunut ja ongelmat digiboxin kanssa jatkuu samanlaisena tai ovat jopa vähän lisääntyneet.

Mietin tässä, että jos irtisanoo tuon digiboxin toimimattomuuden vuoksi, ja kun Elisalla ei ole halua toimittamaan toimivaa digiboxia, niin mihin palautan tämä boxin ?

Ja jos otan kilpailijalta Viihteen, niin kuka tietää, toimiiko se jos pidän laajakaistan Elisalla ?

Sain Elisalta uuden modeemin, vaikka sanoin alunperin, että modeemi mulla toimii erinomaisesti vanhakin. Siinä siis ei ollut alunperinkään mitään vikaa, eikä Elisa Viihteen ongelmat johdu ollenkaan modeemista.

Kaikki Elisa Viihteen palvelut ovat hyvin hitaita: tallennusvalikkoa avatessa kerkiää hyvin käymään tupakalla ja kahvilla. jos nyt tallennevalikko suostuu aukeamaan ollenkaan. Edelleen joutuu boxin käynnistämään kerran tai kahdesti uudelleen, että pääsee tallennevalikkoon.
Sama homma esim. Yle Areenassa ja Aitiossa (silloin kuukauden kokeilujakson aikana).
Uusimmissa bugeissa tulee jatkuvasti virheilmoituksia jopa neljä tai viisi päällekkäin näyttöön. Nämä eivät välttämättä kuitenkaan keskeytä tallenteen katsomista.

Boxi on edelleenkin verkollisessa yhteydessä.

Tallenteita poistettaessa se ei aina onnistu, vaan siinäkin tulee usein virheilmoitus.

alkaa kyllästyttämään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja jos otan kilpailijalta Viihteen, niin kuka tietää, toimiiko se jos pidän laajakaistan Elisalla ?

Ainakaan Telian palvelu ei toimi kuin heidän IP-verkossaan eli heidän liittymällään.

Elisan palvelu on operaattoririippumaton.
Täytyy kysellä tästä Telialta ja muilta operaattoreilta.

Onneksi on vielä vähän käyttämätön Topfield -digiboxi, missä iso kovalevy.

Jos ottaisin sen jatkuvaan käyttöön.
VAikka se on pojalleni annettu lainaan aikoinaan, niin ei myyty.

Taitaa olla parhain vaihtoehto, mutta täytyy tässä haarukoida.
Tuskin tämä Elisan palvelu tästä Viihteestä enää korjaantuu ja paranee, kun on nyt reilu vuosi odotettu. Lupailtu ja siihen se on jäänytkin.

Ainakaan Telian palvelu ei toimi kuin heidän IP-verkossaan eli heidän liittymällään.

Täytynee vaihtaa sitten Elisan laajakaistakin toiselle operaattorille, mikäli en tosiaan ota tuota vanhaa kunnon Topparia käyttöön.
Kiitos tästä.
Harmi kun Elisa ei ole halukas saamaan minun Elisa Viihdettäni toimimaan. Se on toiminut vuosia ja nyt kun on tullut ongelmia alkaen reilu vuosi sitten , jotak pikku hiljaa kasvaneet, niin ei ole joko taitoa tai halukkuutta selvitellä ja korjata.
olen ollut Elisan asiakas noin 15 vuotta.
Olen ostanut Elisalta laitteita 6 tonnin edestä. kaksi pöytätietokonetta, kaksi läppäriä, ainakin kolme puhelinta ja mitä ties muuta.
Ikävä huomata että palveluhalukkuus on tätä luokkaa.
Rahat on siis kyllä kelvanneet, mutta sen asiakassuhteen säilyminenkin luulisi merkkaavan Elisalle jotakin.
Mutta näinhän se on että vanhoja asiakassuhteita ei haluta tai osata kantaa. Sen lisäksi että vanhojen asiakkaiden yhteysongelmia ei haluta korjata ja ylläpitää palvelua toimintakuntoisena, niin ei ole myöskään "bonuksia" laitehankinnoista tai pitkän asiakassuhteen perusteella hyvityksiä.
Uusille asiakkaille on porkkanoita. Kai tämä on yritysmaailman kuva laajemmiltikin, mutta Elisa voisi erottua edukseen jos halukkuutta olisi.
Elisa on hukannut ehkä tärkeimmän yritysidean "lypsävää lehmää ei kannata lopettaa".
Olen puhunut
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Suosittelen PirtaPaula ottamaan laitteiden ääreltä yhteyttä asiakaspalvelun vikapuolelle, niin saataisiin tsekattua tuo kerralla kuntoon.
Suosittelen PirtaPaula ottamaan laitteiden ääreltä yhteyttä asiakaspalvelun vikapuolelle, niin saataisiin tsekattua tuo kerralla kuntoon.

Niin monenlaista vikaa, että jokaisen vian läpi käyminen veisi 12 tuntia.
En ala makselemaan puhelusta, joka liittyy Elisan vikaan.
Vika kuitenkin on edelleenkin itse ElisaViihteen päätelaitteessa, eli Digiboksissa, kuten olen sanonut viimeiset reilu puoli vuotta.

Vuosia sitten kun kerran soitin OmaGuruun, he ottivat etäyhteyden (oli nettiviasta kysymys), aikaa käytti samoihin asioihin mitä pyysivät minua tekemään vaikka olin tehnyt ne neljä kertaa aikaisemmin jo. "jos nyt kuitenkin vielä katsottaisiin".
Vikaa ei saatu korjattua. Mutta tuli 100 euron lasku.
Sain itse vian korjattua myöhemmin omin kätösin.
Sen jälkeen en ole sinne soitellut, - enkä soita.
olen päivittänyt asiani mm. tänne keskusteluun tänään:
https://palsta.elisa.fi/digiboksit-ja-kaeyttoe-14/elisaviihteen-boxi-jaeaetaevaen-hidas-509244/index1.html#post568572

Osallistu keskusteluun