Android-puhelin ei yhdistä WLANiin
Sain tiistaina 22.4. viestin, että laajakaistamodeemi päivitetään seuraavan yön aikana. Ja ilmeisesti päivittyikin kun ongelmia ilmeni heti seuraavana päivänä :(
Päivityksen jälkeen HTC One M8 -puhelin ei enää yhdistä Kotiboxin WLANiin. Yhdistäminen tökkää kohtaa "Haetaan IP-osoitetta". Puhelin näkyy modeemin hallintaliittymän "Yhdistetyt laitteet" -sivulla ja sille näytetään siellä myös IP-osoite. Jostain syystä IP ei kuitenkaan valu puheliin asti.
Olen resetoinut modeemin asetukset, muuttanut verkon nimeä ja salausta mutta ei tunnu auttavan. Kun modeemin buuttaa, niin yhdistyminen toimii kerran, mutta kun puhelin käy WLANin kantaman ulkopuolella ei yhdistäminen taaskaan onnistu ilman modeemin uutta buuttausta. Muut laitteet tuntuvat toimivan oikein (iPad, Windows Phone ja Läppäri) ja ongelma on vain android-luurin kanssa.
Onkohan joku muu törmännyt samankaltaiseen ongelmaan tai onko tähän antaa jotain vinkkiä, mitä voisi kokeilla.
Päivityksen jälkeen HTC One M8 -puhelin ei enää yhdistä Kotiboxin WLANiin. Yhdistäminen tökkää kohtaa "Haetaan IP-osoitetta". Puhelin näkyy modeemin hallintaliittymän "Yhdistetyt laitteet" -sivulla ja sille näytetään siellä myös IP-osoite. Jostain syystä IP ei kuitenkaan valu puheliin asti.
Olen resetoinut modeemin asetukset, muuttanut verkon nimeä ja salausta mutta ei tunnu auttavan. Kun modeemin buuttaa, niin yhdistyminen toimii kerran, mutta kun puhelin käy WLANin kantaman ulkopuolella ei yhdistäminen taaskaan onnistu ilman modeemin uutta buuttausta. Muut laitteet tuntuvat toimivan oikein (iPad, Windows Phone ja Läppäri) ja ongelma on vain android-luurin kanssa.
Onkohan joku muu törmännyt samankaltaiseen ongelmaan tai onko tähän antaa jotain vinkkiä, mitä voisi kokeilla.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Sivu 3 / 5
Kannattaako tässä nyt vaan odotella uutta ohjelmistoa vai palata takaisin vanhaan? Tällä hetkellä itsellä B13002-Elisa12-94469. Ainoa ongelma tosiaan tuo Androidien pois pomppiminen.
Itselläni tämä sama ongelma Android-tabletilla (Samsung Galaxy Tab S) ratkesi kun määrittelin verkkoasetuksista tabletille staattisen IP-osoitteen (minulla se on 192.168.100.253). Verkkoasetuksissa ("Muokkaa verkkomäärityksiä") on kaksi vaihtoehtoa, "DHCP" ja "Staattinen", joista siis valitaan jälkimmäinen.
IP-osoitteen alkuosan (kolme ensimmäistä numeroa) tulee olla sama kuin Gatewayn/Yhdyskäytävän IP-osoitteella, joka minulla siis on 192.168.100. (mutta se voi olla jotain muutakin, esim. 192.168.0.). Sarjan neljänneksi numerosarjaksi valitaan väliltä 1-255 joku, joka ei ole minkään muun saman verkon laitteen käytössä. Tämä ratkaisi minulla ongelman välittömästi.
IP-osoitteen alkuosan (kolme ensimmäistä numeroa) tulee olla sama kuin Gatewayn/Yhdyskäytävän IP-osoitteella, joka minulla siis on 192.168.100. (mutta se voi olla jotain muutakin, esim. 192.168.0.). Sarjan neljänneksi numerosarjaksi valitaan väliltä 1-255 joku, joka ei ole minkään muun saman verkon laitteen käytössä. Tämä ratkaisi minulla ongelman välittömästi.
maspen kirjoitti:Kiinteä IP osoite kannattaa antaa modemmin jakaman alueen ulkopuolelta. Mulla esim. oletus yhdyskäytävä on 192.168.100.1 ja modeemi jakaa alueen 192.168.100.100 - 254. Xboxilla on kiinteä osoite 192.168.100.99 niin ei mene ainakaan missään olosuhteissa osoitteet päällekäin.
Itselläni tämä sama ongelma Android-tabletilla (Samsung Galaxy Tab S) ratkesi kun määrittelin verkkoasetuksista tabletille staattisen IP-osoitteen (minulla se on 192.168.100.253). Verkkoasetuksissa ("Muokkaa verkkomäärityksiä") on kaksi vaihtoehtoa, "DHCP" ja "Staattinen", joista siis valitaan jälkimmäinen.
IP-osoitteen alkuosan (kolme ensimmäistä numeroa) tulee olla sama kuin Gatewayn/Yhdyskäytävän IP-osoitteella, joka minulla siis on 192.168.100. (mutta se voi olla jotain muutakin, esim. 192.168.0.). Sarjan neljänneksi numerosarjaksi valitaan väliltä 1-255 joku, joka ei ole minkään muun saman verkon laitteen käytössä. Tämä ratkaisi minulla ongelman välittömästi.
Jos tablettia käyttää kodin ulkopuolella, niin kiinteän IP:n kanssa voi ongelmia.
Hei!
Täällä on ongelma Samsungien kanssa: eivät kirjaudu wlaniin. Talouden kaikki muut laitteet toimivat normaalisti. Ilmeisesti tuo downgreidaus auttaisi?
Täällä on ongelma Samsungien kanssa: eivät kirjaudu wlaniin. Talouden kaikki muut laitteet toimivat normaalisti. Ilmeisesti tuo downgreidaus auttaisi?
Käyttäjätaso 3
Onhan sinulla sama salaustyyppi molemmissa laitteissa?
Hei
Meillä myös ongelma Samsungin Android-puhelimen kanssa. Applen puhelimet, tabletit ja tietokoneet sekä Windows-laitteet yhdistävät langattomaan verkkoon, mutta Android-puhelin ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Saisiko siis sen softan downgreidauksen, kiitos?
Meillä myös ongelma Samsungin Android-puhelimen kanssa. Applen puhelimet, tabletit ja tietokoneet sekä Windows-laitteet yhdistävät langattomaan verkkoon, mutta Android-puhelin ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Saisiko siis sen softan downgreidauksen, kiitos?
Viittaan tuohon yllä olevaan 3 kk vanhaan viestiini: onkohan tässä asiassa tullut jotain parannusta? Edelleenkään ei pääse nettiin Android-vehkeillä...
A
Mikä on modeemin malli ja mikä ohjelmistoversio siinä on?
Moi Antero,
Kotiboksi ADSL A2100N ja ohjelmisto B13002-Elisa12-94469.
Kotiboksi ADSL A2100N ja ohjelmisto B13002-Elisa12-94469.
Käyttäjätaso 3
Heipä hei Elisan väki ja muut.
Nythän kävi niin, että sain viestiä että "modeemin softa päivittyy" ja kas kummaa.. ennen moitteetta toiminut laite on nyt käytännössä turha vekotin. Ja tilannehan on tosiaan sellainen, että talouden windows-puhelimet (2kpl) ja läppärit on wlanissa nätisti, mutta 3kpl android -luureja ja 1 tabletti KAIKKi hakevat loputtomiin wlania sinne koskaan pääsemättä. Puhelin vain herjailee että "huono yhteys". Ei auta boottailu eikä mikään.
Että kiitos kovasti tuosta päivityksestä, meidän perheen modeemi muuttui turhaksi juuri nyt. Odotan että asialle tehdään jotain, vanhaa versiota takaisin tai uutta modeemia (toimivaa sellaista) postiin. Tai sitten joku toimiva korjausvinkki esiin, mutta kun selailee tämän ketjun läpi, niin kovin suuria toiveita ei minulla vinkkien suhteen ole.
Nythän kävi niin, että sain viestiä että "modeemin softa päivittyy" ja kas kummaa.. ennen moitteetta toiminut laite on nyt käytännössä turha vekotin. Ja tilannehan on tosiaan sellainen, että talouden windows-puhelimet (2kpl) ja läppärit on wlanissa nätisti, mutta 3kpl android -luureja ja 1 tabletti KAIKKi hakevat loputtomiin wlania sinne koskaan pääsemättä. Puhelin vain herjailee että "huono yhteys". Ei auta boottailu eikä mikään.
Että kiitos kovasti tuosta päivityksestä, meidän perheen modeemi muuttui turhaksi juuri nyt. Odotan että asialle tehdään jotain, vanhaa versiota takaisin tai uutta modeemia (toimivaa sellaista) postiin. Tai sitten joku toimiva korjausvinkki esiin, mutta kun selailee tämän ketjun läpi, niin kovin suuria toiveita ei minulla vinkkien suhteen ole.
Käyttäjätaso 3
@Ammattimies, ok.
Jollain ihmeellä junioreiden trend plussat napsahti kiinni modeemiin nyt. Tabletti ei yhdistä ja s3 mini takkuilee randomisti.
Jollain ihmeellä junioreiden trend plussat napsahti kiinni modeemiin nyt. Tabletti ei yhdistä ja s3 mini takkuilee randomisti.
Sama ongelma täälläkin. Päivityksen jälkeen tabletit hakee ip-osoitetta ja ei saa liitettyä 😞
Mä ratkaisin kepulikonstilla wlan ongelmat...mulla kait uusin versio jossa wlanijuttuja korjattu, mutta esim ipadilla wlan putoili ja yhdistäminen kesti..ja kesti.. ja joskus onnistui joskus ei.
Ostin sitten kierrätyskeskusksesta ciscon adsl modeemin (7€) ja käytän sitä kotiboksiin liitettynä access pointtina. Toimii 🙂
Ostin sitten kierrätyskeskusksesta ciscon adsl modeemin (7€) ja käytän sitä kotiboksiin liitettynä access pointtina. Toimii 🙂
Ostin perjantaina tenaville Asuksen Zanpad 10. Lauantai aamun noi toimi ihan moitteetta, mutta pikkuhiljaa alkoivat hyljeksimään wlania. Nyt eivät pääse ollenkaan kiinni koko purkkiin. Hakevat vaan loputtomasti verkkoa. Näkyvät kyllä laitteina kotiboksin sivuilta, mutta mihinkään ei noilla laitteilla wlanin kautta pääse. Nyt purkin versio on B13002-Elisa12-94469.
Nii, en tiedä onko asialla mitään merkitystä, mutta asensin molempiin Androideihin Elisan mobiiliturvan. Ja purkki on Kotiboksi A2100N.
Ihan kohtuullisesti muut laitteet ovat toimineet. Sammutin laitteen kertaalleen. Ei vaikutusta.
Pitkältä työreissulta kotiuduin just. Tabletit on toimineet silloin tällöin wlanissa, useinmiten ei. Nyt resetoin adslipurkin ja ensin näytti hyvältä molemmat sai hienosti verkon käyttöön, mutta mihinkään verkkoon ei pääse. Wlanin asetuksista kun katsot ovat hienosti verkossa kiinni, mutta jos esim. koittaa päästä johonkin nettiosoitteeseen, niin tulee ilmoitus verkkosivu ei ole käytössä. Olisiko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että molemmissa tableteissa on käytössä Elisan nettiturva?
P.S: ei mistään saisi tätä ketjua ilmoittelemaan että viestejä on tullut. Ei mulla ole aikaa jatkuvasti käydä tarkastamassa onko tullut vastauksia vai ei.
P.S: ei mistään saisi tätä ketjua ilmoittelemaan että viestejä on tullut. Ei mulla ole aikaa jatkuvasti käydä tarkastamassa onko tullut vastauksia vai ei.
Turhauttavaa kirjoitti:Pääsetkö kiinteällä yhteydellä sujuvasti nettiin?
Pitkältä työreissulta kotiuduin just. Tabletit on toimineet silloin tällöin wlanissa, useinmiten ei. Nyt resetoin adslipurkin ja ensin näytti hyvältä molemmat sai hienosti verkon käyttöön, mutta mihinkään verkkoon ei pääse. Wlanin asetuksista kun katsot ovat hienosti verkossa kiinni, mutta jos esim. koittaa päästä johonkin nettiosoitteeseen, niin tulee ilmoitus verkkosivu ei ole käytössä. Olisiko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että molemmissa tableteissa on käytössä Elisan nettiturva?
P.S: ei mistään saisi tätä ketjua ilmoittelemaan että viestejä on tullut. Ei mulla ole aikaa jatkuvasti käydä tarkastamassa onko tullut vastauksia vai ei.
Esim. tuolta voit säätää
Turhauttavaa kirjoitti:Oikealla alasvetovalikosta Valinnat, valitset Tilaa.
P.S: ei mistään saisi tätä ketjua ilmoittelemaan että viestejä on tullut. Ei mulla ole aikaa jatkuvasti käydä tarkastamassa onko tullut vastauksia vai ei.
Omaa nimimerkkiäsi klikkaamalla ja valitsemalla Omat tilaukset, pääset poistamaan tilauksesi.
Kiinteät yhteydet ja kaikki Microsoftin tuotteet WLANissa toimii ongelmitta. Androidit ei ja IOS-laitteita ei meillä ole.
P.S: mä en jostain syystä saa valittua tuota "Tilaa" linkkiä. On harmaana.
P.S: mä en jostain syystä saa valittua tuota "Tilaa" linkkiä. On harmaana.
Sivu 3 / 5
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi