Kysymys

Asennus, laitteet, asiakaspalvelu...

  • 13 syyskuu 2013
  • 5 kommenttia
  • 2766 katselukerrat

  • Osallistuja
  • 14 kommenttia
Tarkoitus oli sujuvasti vaihtaa Soneran leiristä Elisaan niin laajakaistan kuin Viihteenkin osalta, kun kavereilta olen kuullut vain hyvää, ja Soneran softa tuntuu olevan 80-luvulta.

Soneran määräaikainen loppui mukavasti kuukausi sitten, ja Elisa vahvistikin tilauksen ja lupasi liittymät auki 9.9.13 klo 20.00 mennessä.

Laitteet tuli postissa hyvissä ajoin ja virittelinkin ne kiinni 8.9 ja vein Soneran romut palautukseen seuraavana aamuna.

Käynnistäessä Elisan viihdeboksia se päivitti itsensä nätisti, meni tervetuloa-ruutuun, ja jämähti siihen. Pyytää painamaan ok, mutta ei reagoi mitenkään kun painaa ok. (Eikä sammuta/käynnistä boksia kaukosäätimen virtanapista.) No, ajattelin boksin tarvitsevan viihdeyhteyden toimiakseen täysin.

9. päivä tuli ja meni, luvattuja tekstiviestejä asennuksen onnistumisesta ei kuulunut, eikä Elisan yhteys auennut. Soittelin seuraavana päivänä asiakaspalveluun (40min jonotusta). Asiakaspalvelija ei oikein osannut mitään sanoa asiasta, ei syytä eikä aika-arviota, yhdisti seuraavalle henkilölle -> 20min jonotusta -> ruokatuntini loppui ja iskin luurin kiinni.

Seuraavana päivänä täyttelin toimintahäiriökaavakkeen ja vuodattelin tuntojani kunnolla siihen. Mitään ei taas hetkeen kuulunut.

12.päivä tuli asiakaspalvelusta vihdoinkin puhelu. Asiakaspalvelija pahoitteli ja selitti että kun mulla on tämä Soneran määräaikainen vielä voimassa niin ei yhteyttä voitu siirtää, venyy ainakin 27.päivän paikkeille. Ihmettelin siinä vähän että eikö mun Sonera sopimus loppunutkaan jo.. Sovittiin että soitan Soneralle ja kyselen mitä ne siellä sähläävät. Neuvoi myös käynnistämään boksin ilman nettiä kaukosäädinongelmaa koskien (ei auttanut).

Jonotin Soneralle puolisen tuntia ja sain varmistuksen että ei mulla mitään Soneran määräaikaisia siellä ole, eikä mitään merkintöjä tätä asiaa koskien -> arvelivat ongelman olevan Elisan päässä.

Sitten taas soittoa Elisalle.. 25min jonotuksen jälkeen sain puheyhteyden asiakaspalvelijaan, selitin jälleen kerran tarinani ja yleisasiakaspalvelija halusi yhdistää puhelun Viihde-asiakaspalvelijalle.

-> 70min jonotuksen jälkeen sieltä vihdoin vastattiin, ja sain kuulla ettei paikalla oikein ole enää ketään joka tästä asiasta tietäisi. . . Ko. asiakaspalvelija lupasi selvittää asian ja soitella minulle tänään 13. päivä klo 14 jälkeen.

Kuten arvata saattaa, sitä puhelua ei koskaan tullut..

Häiriöilmoitukseen oli sentään vastattu sähköpostilla, mutta mitään syytä tai aika-arviota ei edelleenkään annettu, lähinnä neuvottiin kaukosäätimen uudelleenkoodaus.

Kaukosäätimessä on tarkastuksen mukaan väärä koodi, ja vaikka poistan onnistuneesti lukituksen ja uudelleenkoodaan, ei koodinvaihto onnistu. Eli ilmeisesti *****ana ja vaihtoon.. Ei sitten samalla voitu kirjoittaa mihin se lähetetään vaihtoon. Taas uusi häiriöilmoitus ja 3 päivää sen tiimoilta odotteluako?

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää Elisan touhu.. Kohta viikko ilman tv:tä (ei itselle paha, mutta loppuperheelle kyllä), eikä mitään selitystä tunnu saavan mistään.. Kukaan ei asiakaspalvelussa tunnu mistään mitään tietävän, kunhan yhdistellään puheluita muille, lässytetään yleispätevää *****aa ja lupaillaan turhia..

Puhelujonoissa on ehtinyt aika paljon tätäkin foorumia selaamaan ja väkisinkin alkaa kaduttaa kyseinen vaihto, ei näytä mikään toimivan?? Ja mitään korvausta tai selitystä tästä kurasta tuskin on luvassa?

5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Muista vaatia hyvitys ainakin puhelinkuluista, ellei myös ajankäytöstä....
Käyttäjätaso 3
Moi spu!

Tervetuloa Palstalle!

Ikävää että palvelun toimittamisessa on ollu epäonnea.

Liittymän vaihtotilausta selvitellään vanhan operaattorisi kanssa ja Viihteen toimitus tapahtuu niin pian kuin mahdollista. Lähetämme sinulle myös uuden kaukosäätimen.
Nyt jo kahdesti Elisa koittanu laittaa yhteydet päälle ja saanut molemmilla kerroilla vastaukseksi Soneralta että mulla olisi määräaikainen niille. Eilen soittelin Soneralle jo tokan kerran ja jälleen varmistin ettei mulla määräaikaisia ole. Kukaan ei tunnu tietävän mikä kusee ja missä kusee.

Sanoin Soneran nyt sitten itse irti nopeuttaakseni hommaa edes vähän, sovittiin alustavasti 24.päivälle yhteyden loppuminen kun ei osaa arvella miten nopeasti Elisa omansa saa laitettua vihdoinkin pystyyn. Koitin tätä päivämäärää eilen ilmoitella vielä asiakaspalveluun, mutta ensimmäinen vastaaja ei voinut kuulemma tilaustietoihin koskea joten yhdisti eteenpäin -> total 90min jonotuksen jälkeen menin nukkumaan.

Saako viestin menemään perille tätä kautta?
Käyttäjätaso 3
Asia hoituu myös tätä kautta. Välitin tiedon eteenpäin. 🙂
Kiitos, josko loppu sujuisi ilman ongelmia.. 😛

Osallistu keskusteluun