Kysymys

Avan tallenteet pätkii

  • 23 tammikuu 2013
  • 1 kommentti
  • 1360 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Minkä vuoksi Avan tallenteissa ja joskus myös joissain Ylen tallenteissa ääni katoaa ja kuva hidastuu myös. Todella rasittava ongelma. Se korjaantuu aina noin pariksi sekunniksi, kun painaa pausea, mutta ei niin pysty ohjelmia katsomaan. Onko muilla samaa?

1 kommentti

Käyttäjätaso 5
sofiat kirjoitti:

Minkä vuoksi Avan tallenteissa ja joskus myös joissain Ylen tallenteissa ääni katoaa ja kuva hidastuu myös. Todella rasittava ongelma. Se korjaantuu aina noin pariksi sekunniksi, kun painaa pausea, mutta ei niin pysty ohjelmia katsomaan. Onko muilla samaa?


Vähän oudolta kuulostaa. Eihän sinulla ole esimerkiksi jollain koneella mitään isoja tiedostojen latauksia tai nettipelejä jne auki? Kaikki dataliikenne liittymälläsi vaikuttaa Viihde-palvelun toimintaan, jos käyttöä on liikaa samanaikaisesti voivat Viihde-palvelut hidastua tämän takia.

Jos pätkimistä on silloinkin kun netin käyttöä ei ole tai sen vähäistä, tässä kannattaisi käydä tämä perinteinen paikallinen vianrajaus läpi:

- Modeemista ja digiboksista virtajohdot irti

- Modeemin puhelinjohdon tulisi olla maksimissaan 1,5M pitkä, eli jos käytössä on jatkojohtoja tai pidempi puhelinjohto se tulisi vaihtaa lyhyempään

- Jos laitteiden välissä on lisälaitteita, esim datasähköt tai erillinen reititin niin ne pois ja suoraan lähiverkkokaapelilla yhteys modeemista digiboksiin, kannattaa myös kokeilla toista lähiverkkokaapelia jos vain löytyy

( Jos ym ei onnistu erittäin pitkän matkan takia niin ainakin laitteet kannattaa käynnistää uudestaan ja resetoida )

- Modeemiin virrat takaisin, digiboksi kuitenkin vielä pois päältä

- Kun modeemin internet - valo on syttynyt, laitteen resetointi painamalla sen takaa löytyvää reset-painiketta pohjaan n. 20 sekunnin ajaksi

- Resetoinnin jälkeen odottelua että internet-valo syttyy jälleen ja sitten digiboksiin virrat takaisin

- Jos pätkiminen jatkuu vielä, voi myös kokeilla digiboksille resetointia/tehdasasetusten palautusta (valkoisella boksilla valikoista Menu -> Asetukset -> Diagnostiikka -> Tehdasasetusten palautus, vanhemmilla harmaalla ja mustalla laitteella Menu -> Vianmääritys -> Info -> Tehdasasetusten palautus)

Jos nämä eivät auta, kannattaa soittaa asiakaspalveluumme 050 950 500 kotoa paikanpäältä niin otetaan sinulta tiedot ylös häiriöilmoitusta varten. 

Lopuksi voisin vielä mainita että mikäli lisäät Palstan yhteystietoihisi Elisa Viihde - asiakasnumerosi voimme mittailla linjaasi ja saada sitä kautta vähän lisätietoa miltä yhteys näyttää. Tämä ei kuitenkaan ole mitenkään pakollista, jos jätät häiriöilmoituksen asiakaspalvelun kautta siellä linja tarkistetaan joka tapauksessa.

Osallistu keskusteluun