Vastattu

Digiboksi boottailee itseään uuden päivityksen myötä

  • 25 huhtikuu 2016
  • 26 kommenttia
  • 1028 katselukerrat

digiboksi on ruvennut itse buuttailemaan itseään. Ajalla vai kanavalla ei ole väliä.
Ensin jäkkää kuva, ääni kuuluu, sitten boksi sammuu ja käynnistyy itsestään.
voi tehdän monta kertaa illan aikana. Rupee "teepannu" viheltää kohta puolin.
Onko muilla tullut vastaan samaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 3 toukokuu 2016, 10:43

Laitettiin sulle nyt sitten uusi boksi tulemaan kun ei ole pyydetyt toimenpiteet auttaneet ja suoraa selitystä tuolle ei löydy. Muutama arkipäivä menee toimituksessa, vanhaa ei tarvitse palautella meille vaan voi toimittaa SER-kierrätykseen. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

26 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyseessä ilmeisesti tuo musta pieni Netgem N7700 -digiboksi? Kannattaisi kokeilla palautella laite tehdasasetuksiin. Onnistuu painelemalla laitteen virtanäppäintä viisi kertaa peräkkäin nopeassa tahdissa.
juuri sama laite. Eipä ole auttanut edellä mainuttu. Vkl kahteen kertaan. Enään en tee koska menee aina ikuisuus kun järjestää kanavat uudelleen. Kiitos että suosikki kanavatlistaus postu !!!!!!!!!
Meillä on tehnyt samaa Netgemillä jo kauan ennen tätä uutta päivitystäkin. Ja ihan samalla lailla; ensin menee kuva, sitten ääni ja sitten käynnistyy vähän ajan päästä uudelleen. Itse epäilen ongelmaksi ylikuumenemista koska boksi on välillä pohjasta ihan tulikuuma, siis sormiin sattuu jos koskee. Ja ei, alla on pöytä eikä muita laitteita lämmittämässä missään lähellä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Meillä on tehnyt samaa Netgemillä jo kauan ennen tätä uutta päivitystäkin. Ja ihan samalla lailla; ensin menee kuva, sitten ääni ja sitten käynnistyy vähän ajan päästä uudelleen. Itse epäilen ongelmaksi ylikuumenemista koska boksi on välillä pohjasta ihan tulikuuma, siis sormiin sattuu jos koskee. Ja ei, alla on pöytä eikä muita laitteita lämmittämässä missään lähellä.

Sitten vain lisää ilmatilaa pöydän ja purkin väliin ja muutenkin riittävä ilmankierto eikä siis umpinaisessa videokaapissa värkki.
Ei ole umpinaisessa kaapissa, vaan kuten sanoin pöydällä. Ja asiakkaan ei ole tarkoitus ilmastoida konetta vaan se tulisi olla niin suunniteltu että se ei kuumene pöydällä normaalisti.
Ei liity kuumenemiseen.. Tänäänkin ollut päällä n15 min ja buutannut jo 2 krt.
Sama toistuu myös illalla.
Vaihtuu kyllä kohta ihan joku muu ku Elisa..Menee v*** niin käpy ku kaikki uudistukset vaan huonontaa palvelua...Ennen aukes kanavakin heti ilman erikois kikkauluja. Nyt aukee kälynen valikko, mistä pitäää valita.. Info napista näkee tämän hetken ohjleman, mutta ei seuraavaa.. Niinkun ennne. Nyt pitää nuolinäppäimellä hyppiä sinne ja tänne.
( Eikä näköjään txt-alasivu toimintokaan toimi.)
EI jatkoon !!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko tuo ikinä herjannut heikosta signaalista tms? Netgem saattaa joskus lähteä hakemaan kanavia taustalla ja boottailemaan jos sieltä tipahtaa jokin kanava listalta pois.
ei ole.. signaalin vahvuus 85 joka kanavalla ja laatu 100.
tämä ilmiö tuli siis tämän uuden päivityksen myötä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lisäile tuohon palstaprofiiliisi asiakasnumerosi, niin pääsemme täältä katselemaan mitä tuolle keksisi. Kuittaa vielä tähän niin mekin huomaamme sen.
lisätty..
Muutetaan, ni katotaan saadaanko mitään toimimaan huomenna..
Läppärin löin suoraan kaapelin perään, ni tuli Tervetuloa Soneran Kotiverkkoon, eikä siinä päässy mihinkään :D
Nyt puhelimen kautta 4G.
Sannia lainatakseni, mitähän vittua...
lisätty..
Muutetaan, ni katotaan saadaanko mitään toimimaan huomenna..
Läppärin löin suoraan kaapelin perään, ni tuli Tervetuloa Soneran Kotiverkkoon, eikä siinä päässy mihinkään :D
Nyt puhelimen kautta 4G.
Sannia lainatakseni, mitähän vittua...


ei toimi mikään netti yhteys. paitsi puhelimen 4G..
Ei nähny aikaajoja, eikä varmaa kisaakaan.. 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tapahtuuko tota digiboksin boottailua siis ihan kun vaan kattelet telkkaria vai ootko ensin sattumoisin teksti-tv:llä ja sieltä poistumisen jälkeen boksi boottaa?

Tuo netin toimimattomuus kuulostaisi siltä että jakamolla on kytketty yhteys väärään porttiin kun Soneran kotiverkkoa tarjoaa. Voisitkos laittaa yksärillä Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi datapistokkeeseen kytketyn modeemin tai tietokoneen mac-osoitteen. Tuosta pitää laittaa asentajalle tietoa että käy korjaamassa kytkennät mutta tuo mac tarvitaan että voidaan sitten tarkistaa että linjalla on oikea laite eli varmasti toimii. 🙂
Tapahtuuko tota digiboksin boottailua siis ihan kun vaan kattelet telkkaria vai ootko ensin sattumoisin teksti-tv:llä ja sieltä poistumisen jälkeen boksi boottaa?

Tuo netin toimimattomuus kuulostaisi siltä että jakamolla on kytketty yhteys väärään porttiin kun Soneran kotiverkkoa tarjoaa. Voisitkos laittaa yksärillä Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi datapistokkeeseen kytketyn modeemin tai tietokoneen mac-osoitteen. Tuosta pitää laittaa asentajalle tietoa että käy korjaamassa kytkennät mutta tuo mac tarvitaan että voidaan sitten tarkistaa että linjalla on oikea laite eli varmasti toimii. :)


Sekä että. Välillä ihan itsestään. ilman että ketään on edes lähellä, ja välillä txt-tv jälkeen.

Soitettu Vika-ilmoon ja sieltä näkivät, että kytkin väärässä asennossa. eli soneran kytkin päällä.
Asentaja käy vaihtaa..

Mutta tuo buuttailu vie hermot. Olen tehnyt kaiken mahdollisen. Resetoinut reitittimestä lähtien digiboksii ja palautellu tehdasasetuksia.. Nothing. sama meno jatkuu..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tehtiin täältä käsin vielä yksi korjaava toimenpide digiboksille, testailehan toimintaa ja jos ei auta niin sitten vaihdetaan boksi uuteen. 🙂
Tehtiin täältä käsin vielä yksi korjaava toimenpide digiboksille, testailehan toimintaa ja jos ei auta niin sitten vaihdetaan boksi uuteen. :)

Melkein jo innoistuin, mutta tänä aamuna se jatkoi taas buuttailua itsestään.
Eka kerran txt-tv jälkeen, ja toisen kerran itsestään. (ja txt-tv alasivun vaihto ei enään toimi ? )
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitettiin sulle nyt sitten uusi boksi tulemaan kun ei ole pyydetyt toimenpiteet auttaneet ja suoraa selitystä tuolle ei löydy. Muutama arkipäivä menee toimituksessa, vanhaa ei tarvitse palautella meille vaan voi toimittaa SER-kierrätykseen. 🙂
vieläku sais netin toimimaan.. Tuli viesti että Asennus paikallinen muu asennus toimitettu .
Mutta eipä toimi ei..
Olen tehnyt sen minkä voin.. kiva mksaa viihteestä ku ei nää sitä.. ja kohta alkaa mömmöm kisatki.. kiva..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@eriksks: Teksti-TV:stä poistumisen jälkeen tuleva digiboksin boottaus havaittiin jo tämän uuden käyttöliittymän betavaiheessa, mutta sitä ei kuitenkaan ole edelleenkään saatu korjattua. Sille ei siis toistaiseksi ole mitään tehtävissä. Korjaavaa päivitystä odotellessa...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
eriksks, tuosta yhteydestä olikin eilen tehty jo uusi vikailmoitus joka kuitattu tänä aamuna ja nyt linja näyttäisi olevan kunnossa. 🙂 Sain korvanappiini eilen semmoisen tiedon, että tuo TT-2k:n mainitsema teksti-tv ongelma olisi saatu korjatuksi myöskin.
Toistaiseksi hyvältä näyttää.. Ei ole digiboksi kaatuillu ja nettikin toimii taas .🆒
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Noni, mukava kuulla! 🙂
Noni, mukava kuulla! :)
annanko sen uuden boksin palautua. Ei tarvii vaihtaa suotta, ku vanhakin toimii..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos jätät noutamatta, niin ilmoita siitä meille, että tiedetään peruuttaa boksin vaihto sinun tiedoista. 🙂
Jos jätät noutamatta, niin ilmoita siitä meille, että tiedetään peruuttaa boksin vaihto sinun tiedoista. :)

Näillä puheilla jätän noutamatta, niin palautuu teille sinne se boksi.
Miksi korjata ehjää 🙂
Turha vaihtaa ku vika ei ollu boksissa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Peruttiin tuo boksinvaihto, uusi palautuu sitten meille kun et sitä nouda ja tuo vanha säilyy käytössä. 🙂

Osallistu keskusteluun