Kysymys

E-lasku

  • 13 toukokuu 2013
  • 12 kommenttia
  • 4755 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Miten saa muutettua Nordean verkkopankin kautta elisaviihteen laskun e-laskuksi? Ei onnistu, ei sitten millään. Kolme kertaa yritetty helmikuusta alkaen. Elisan palvelu ei pysty auttamaan, kehottaa ottamaan yhteyttä pankkiin. Pankin palvelu ei pysty auttamaan, kehottaa ottamaan yhteyttä Elisaan. Paperilaskua vaan pukkaa. Löytyisikö edes täältä vertaishoidosta tietoa?

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Samaa vikaa "Rahikaisella".

Ei onnistu ei. Ellu vastaa, että heille ei ole tullut ja tee uusiksi ja Nordea samaa. Mutta kun tieto ei kulje nordean ja Elisan välillä, niin  :smileyembarrased:  

No vikahan on toki käyttäjän väärän pituisessa ja värisessä nettikaapelissa. Elisalla mitään ongelmaa luonnollisestikaan. :smileylipsrsealed:

Tuosta jo aiemmin joskus tännekin kirjailin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmmm.

Onpas erikoista , sillä minulla on e-lasku Nordeaan ollut käytössä jo yli neljä vuotta eikä toiminnassa tai sopimusmuutoksissa ole koskaan ollut pienintäkään häikkää.

Siis valitsee vain pankin palvelussa laskuttajaksi Elisa Oyj ja viitteeksi viimeisimmän laskun viitenumeron ja sillä selvä. Kummastelen kovasti , jos ei toimi , kun minä olen vuosien varrella muutellut sitä e-laskusopimusta moneen kertaan aina kun Elisan puolella on tehty muutoksia laskusysteemeihin tai asiakasnumero on vaihtunut liittymätyypin muutoksissa. Viimeksi tein uuden e-laskusopimuksen viime joulukuussa , joten jos systeemi on mennyt rikki tämän vuoden puolella , niin siitä ei ole tietoa. Laskut kyllä minulla tulee suoraan pankkiin edelleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
papparainen kirjoitti:
Hmmm.

Onpas erikoista , sillä minulla on e-lasku Nordeaan ollut käytössä jo yli neljä vuotta eikä toiminnassa tai sopimusmuutoksissa ole koskaan ollut pienintäkään häikkää.

Siis valitsee vain pankin palvelussa laskuttajaksi Elisa Oyj ja viitteeksi viimeisimmän laskun viitenumeron ja sillä selvä. Kummastelen kovasti , jos ei toimi , kun minä olen vuosien varrella muutellut sitä e-laskusopimusta moneen kertaan aina kun Elisan puolella on tehty muutoksia laskusysteemeihin tai asiakasnumero on vaihtunut liittymätyypin muutoksissa. Viimeksi tein uuden e-laskusopimuksen viime joulukuussa , joten jos systeemi on mennyt rikki tämän vuoden puolella , niin siitä ei ole tietoa. Laskut kyllä minulla tulee suoraan pankkiin edelleen.

Juu, katsopas on tuo vuonna kivi ja miekka saattanut toimia, mutta ei toimi nykyisin. Maailma muuttuu... :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
KooMikko kirjoitti:

Juu, katsopas on tuo vuonna kivi ja miekka saattanut toimia, mutta ei toimi nykyisin. Maailma muuttuu... :smileyembarrased:
Niinpä. En kyllä suuresti ihmettele , sillä Elisalla on suorastaan ilmiömäinen kyky rikkoa toimivia systeemejä. Korjaus onkin sitten paljon vaikeampaa ja välillä vaikuttaa siltä , että asiakkaiden valituksia ei joko uskota tai sitten vaan ei välitetä.
Käyttäjätaso 5
Pahoittelut että tässä vastauksessa on kestänyt pidempään. Osassa Elisan Nordean E-laskuista on tosiaan ollut laajempaa ongelmaa mutta tämä on nyt saatu korjattua, eli nyt pitäis sitten melkein tapauskohtaisesti selvittää jos uudet E-laskusopimukset eivät vieläkään toimi. Tästä voi laittaa vaikkapa yksityisviestiä Norrikselle (laittakaa yhteydenottoon myös asiakasnumeronne mikäli sitä ei löydy Palstan käyttäjätiedoista) niin selvitetään ongelmaa sitten tapaus kerrallaan 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vortex kirjoitti:
Pahoittelut että tässä vastauksessa on kestänyt pidempään. Osassa Elisan Nordean E-laskuista on tosiaan ollut laajempaa ongelmaa mutta tämä on nyt saatu korjattua, eli nyt pitäis sitten melkein tapauskohtaisesti selvittää jos uudet E-laskusopimukset eivät vieläkään toimi. Tästä voi laittaa vaikkapa yksityisviestiä Norrikselle (laittakaa yhteydenottoon myös asiakasnumeronne mikäli sitä ei löydy Palstan käyttäjätiedoista) niin selvitetään ongelmaa sitten tapaus kerrallaan :)

Jeps laitetaan viestiä.

Ideapuolella oli oheinen vastaus:

käyttäjä hkatarii päiväyksellä ?17-05-2013 14:13 Tilaksi vaihdettu: Ratkaistu muutenOsa pankeista toimitetuista e-laskujen käyttöönottopyynnöistä on valitettavasti käsitelty ajoittain pienellä viiveellä. Mitään ei ole jäänyt kuitenkaan käsittelemättä, ja toukokuuksi tämäkin viive on korjattu. E-laskupalvelu Elisalla on käytössä myös Nordean kanssa, joten tässä ideassa on tällä kertaa kyse enemmän häiriöilmoituksesta kuin uudesta Ideasta - merkitään tämä siis ratkaistuksi muuten :) Keskustelua e-laskuista voidaan jatkaa Palstan puolella, ja jos jollain on vielä ongelmia e-laskun kytkemisen kanssa, voitte laittaa rohkeasti viestiä Norrikselle, jotta saamme yksittäiset tapaukset tutkittua Tekee nyt kuitenkin mieli puuttua tuohon "ajoittain pienellä viivellä". Ensimmäisellä kerralla täysin oikea e-laskupyyntö roikkui reilun 1,5 kuukautta Nordean palvelussa. Paperilasku tuli kuitenkin. Poistin tuon ja tein uuden. Oli siellä vajaan kuukauden ja taas tuli paperilasku. Ajoittain ja pieni...   hmmm... :smileyrolleyes:  Ja mainittakoon, että ennen palstalle kirjailujani tein toki nettisivujen kautta vikailmon:Vastaus tuli pitkällä viiveellä ja sävy oli, että "peiliin katsominen voisi auttaa", koska Elisalla ei ole mitään ongelmia/vikaa ja pyydettiin uusimaan e-laskupyyntö. Siksi siis tein uuden pyynnön! Ei pyydetty odottamaan. Eli varmaankin tuo minun väärän värinen ja pituinen ethernet-kaapeli jotenkin jumitti tuon Elisan e-laskupyynnön, vaikka muut pyynnöt toimivatkin laakista ja nopsaan. :smileycheesy: EDIT:Ja olihan tätä asiaa ruodittu täällä palstalla kahdessa ketjussa ainakin, ensin minun kirjailuni olemassa oevaan ketjuun ja sitten tämän ketjun aloittajan toimesta. Vaan ei mitään vastausta Elsian puolelta eikä korjausta selvään ongelmaan. Ideapajaan laiton jälkeen alkoi vasta tapahtua... KIITOS siitä, kyllä se tästä varmaan iloksi muuttuu.
Itse vaihdoin sähköpostilaskuun. Ei muu auttanut. Maksan laskut omaelisassa. Kahta laskua ei saa Elisalle eri viitteellä Nordeaan e-laskuna. Uusi viite kumoaa aina vanhan kun on sama saaja. Saattaa näkyä verkkopankissa ok, mutta kun soittaa Nordeaan, näkevät sieltä että vain uudempi on voimassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Grona kirjoitti:
Itse vaihdoin sähköpostilaskuun. Ei muu auttanut. Maksan laskut omaelisassa. Kahta laskua ei saa Elisalle eri viitteellä Nordeaan e-laskuna. Uusi viite kumoaa aina vanhan kun on sama saaja. Saattaa näkyä verkkopankissa ok, mutta kun soittaa Nordeaan, näkevät sieltä että vain uudempi on voimassa.

Minulle tulee nykyään kolme eri laskua e-laskuna Nordeaan, aluksihan ei toiminut tuo millään, siten vihdoin lähti toimimaan, kun lopulta uskoivat, että ongelma oli todellinen. Tosin ainakin kahden eri henkilön nimissä nuo laskut. 

Neljäs Elisan lasku on tilauksessa E-laskuksi, mutta enpä ole vielä katsonut, että miten sen kanssa on käynyt. Kaapeli-tv lasku kun tulee aika harvaksenltaan.  
Jep. Minäkin sain 10€ lisää kuukauismaksua, kun e-lasku ei toiminutkaan. Itse tein sopimuksen Nordean sivuilla ja missään ei mainita, että se veloitettavan summan katto pitää määritellä. Vakiona se on alle 25€:n laskut maksetaan OK: Mutta, minullahan oli 40,10€ ja se mihinkään lähtenyt. 

Elisan laskutukselle terveisiä, että se huomautuslaskun viitenumero EI sitten käy Nordeassa, vaikka siinä lapussa onkin ehdotus, että tee e-laskusopimus, niin näitä ei senjälkeen unohdusten jälkeen tule

Se numero on siinä alkuperäisessä laskussa ja luulen sen johtuvan siitä, että maksamattomat laskut siirtyy (tai siis tiedän) toiselle taholle karhuttavaksi jo valmiiksi perintään. Ulkoistettua hommoo. 

Huomasin tuon itse, kun Saunalahden kännykkälaskulle tuli kämmi. Tilinumeroni vaihtui ja kysyin asiaa. Juu ei, sitä perintälaskun viitenumeroa, vaan sen alkuperäisen, niin taas laskutus toimii. Laitoin taas, että Nordea saa maksaa kuukausimaksun ja luulin silloinkin asian olevan OK: Ei ollut, kun kuukausilasku oli 25,10€ ja yläraja 25. 10 sentin vuoksi tuli silloinkin huomautuslisää. Silloin pankki kuitenkin ilmoitti, että tuo poistuu, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Tein säkösopimuksen ja yhtiövastikkeen maksusopimuksen ja ne toimii. Nyt taas ei Elisa Viihde lasku toiminut

Ai et mie oon tyytyväinen, jos Suomessa tajuttaisiin, että koneet eivät voi hoitaa aivan kaikkea, vaan tarvitaan ihminen, joka osaa ajatella ja huomaa, että kaikki ei käy kuin Srömsössä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Antsa1953 kirjoitti:
Jep. Minäkin sain 10€ lisää kuukauismaksua, kun e-lasku ei toiminutkaan. Itse tein sopimuksen Nordean sivuilla ja missään ei mainita, että se veloitettavan summan katto pitää määritellä. Vakiona se on alle 25€:n laskut maksetaan OK: Mutta, minullahan oli 40,10€ ja se mihinkään lähtenyt. 

Mikä ihmeen katto? Minulla on Nordean e-lasku ollut käytössä jo monta vuotta ja kaikki laskut ovat aina lähteneet normaalisti tililtäni veloitettavasta summasta riippumatta kunhan vain tilillä katetta on. Siis myös Elisan ja Saunalahden laskut.

Ihmettelen suuresti tuota 25€ kattojuttua vai koskeeko asia vain ihan uusia e-laskusopimuksia. Tietääkseni ainoat katot pankin puolella ovat kertaveloituksen ja päiväveloitusten katot . Ne nyt ovat normaalisti tuhansia euroja vai onko sinne tullut uusia kattoja. :smileyhuh:
Kyllä siellä Nordean verkkopankissa on automaattisillle maksuille rajat valittavana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Kyllä siellä Nordean verkkopankissa on automaattisillle maksuille rajat valittavana.
No kappas vaan löytyihän sieltä sellainenkin optio. Näyttäisi kuitenkin saavan sen maksurajan pois päältä. No enpä käytä mitään automaattista ja siksi en ole asiaan aiemmin törmännyt. Näköjään aina sitä oppii jotakin uutta :smileygrin:

Osallistu keskusteluun