Vastattu

e-laskutus vai paperilla

  • 13 maaliskuu 2015
  • 5 kommenttia
  • 1455 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Aktiivinen keskustelija
  • 55 kommenttia
Tänään sain paperilaskun pitkästä aikaa ja siinä sitten 3 laskussa kaikissa se 1,89e veloitus. Soitin asiakaspalveluun, koska e-lasku on käytössä laskuissani, tieto näkyy jopa asiakastiedoissani, vaikka siellä lisäksi on merkki, että paperilasku.  Tähän asti on e-laskutus toiminut eli ei paperilaskuja.  Ei näy edes tota 1,89e velotusta helmikuun laskuissa.

Asiakaspalvelussa neiti kehotti ottamaan yhteyttä pankkiin jne.  On tämä nyt merkillistä touhua!?  Mitenkähän elisan laskutus oikeen toimii, kun on asiakastiedoissa vihreässä ympyrässä huutomerkki.  Onkos muuttunu ohjelmat jotenkin???  Neiti palvelussa oli melko tyly, mutta ei kiitos, en ota pankkiini yhteyttä!! 😉 Eihän se sinne kuulu, koska laskuja ei edes vielä oltu yritetty lähettää sähköisesti!   Ja lisäksi, kun kysyin, voiko lähettää sähköpostilla kyselyä tällaisesta laskutoimituksen muutoksesta, neiti siihen tylysti, että nettisivuilta löytyy.  Enpä löytänyt muuta yhteydenottovaihtoehtoa kuin soittaa sinne, mistä neiti vastas!  Piruuttaankaan en olisi halukas maksamaan ko laskutusmaksuja :smileyangry:
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 18 maaliskuu 2015, 18:31

Lähetin
  • sinulle yksityisviestiä laskutustasi koskien. 🙂
  • Katso alkuperäinen viesti

    5 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
    e-laskutushan toimii niin, että maksaja ilmoittaa pankilleen haluavansa laskuttajalta e-laskun ja pankki ilmoittaa tuon laskuttajalle. Jos e-laskutus on ollut käytössä ja yht'äkkiä alkaa tulla paperilaskuja, viittaa se todennäköisesti laskuttajan virheeseen laskutusprosessissaan. Kyllä tuo pitäisi tällöin olla laskuttajan asia pistää kuntoon ilman, että maksajan pitäisi taas uudelleen ilmoittaa pankin kautta haluavansa e-laskuja.

    Mutta sanoit saaneesi kolme laskua ja tiedoissasi on paperilaskukin määritelty. Onko mahdollisesti niin, että e-laskutus on toiminut aikaisemmin kahdella palvelullasi ja olet ehkä hankkinut kolmannen lisää ja tähän olisi tullut tuo paperilasku-vaihtoehto?

    Tämä saattaisi mahdollisesti sekoittaa laskutusprosessin? Vai onko paperilasku ollut aina myös tiedoissasi "kruksattuna" e-laskun lisäksi?
    Käyttäjätaso 1
    Ei ole mitään muutosta tapahtunut laskuissa 😕  Enkä ole tilannut mitään uutta kanavapakettia tms. Pankkiin en ole tehnyt uusia e-sopimuksiakaan elisaan/saunalahteen. tarkistin vielä tässä, että e-sopimukset on tehty elokuussa ja syyskuussa 2014. oma.elisassa en ole käynyt pitkään aikaan. tiedot on olleet siellä viime vuodesta samalla tavalla.  tänään kävin laittamassa paperilaskujen tilalle sen s-postivaihtoehdon.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    E-laskutussopimus on asiakasnumerokohtainen. Onko sinulla
  • käytössä palveluita eri asiakasnumeroilla? Jos näin on, tulee e-lasku ottaa käyttöön kaikille niille asiakasnumeroille, mitkä haluat e-laskuksi verkkopankkiisi. E-laskuvaltuutus tehdään omasta verkkopankista.
  • Käyttäjätaso 1
    Juu, kaikki on niin kuin ennenkin. Omat e-sopimukset. Tässä on nyt tilanne, että helmikuussa vielä kaikki 3 laskua tuli suoraan pankkiin e-laskuina ja tämä maaliskuu oli sitten vaihtunut paperille.  oma-elisassa asiakastiedoissa näkyy, että on e-sopimus voimassa.  Sitä tässä pähkäilenkin, että miksi laskutus on vaihtunut tässä maaliskuussa!  Ei siis ole kyse eri laskutuksista, mitä helmikuussa: viihde+kanavapaketti, discovery-paketti ja viihde ilman laajakaistaa.  Ihan kuten 2014 syksystl alkaen on ollut helmikuuhun saakka ok. 
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Lähetin
  • sinulle yksityisviestiä laskutustasi koskien. 🙂
  • Osallistu keskusteluun