Vastattu

Ei se nopeus vaan stabiilius


Käyttäjätaso 1
Elisa Viihteen kaapelimodeemin yhteyksien ongelmat näytetään tuntevan miltei kuka tahansa kenen kanssa asian puheeksi ottaa. Kodinkoneliikkeen myyjä, antenniliikkeen myyjä ja kohtalotoveri nettiyhteyden pätkimistä harmitteleva. Joka vitsaili Elisa Viihteen olevan osa salaliittoa nimeltä Illuminati.

Minulla oli vuosikausia Elisa Viihteen palvelu ja modeemi lankapuhelimen pistokkeen kautta. Homma pelasi varsin varmasti, mitä nyt digiboksi joskus rupesi sekoilemaan, mutta siitä selvisi aina kun otti virrat pois päältä vähäksi aikaa ja käynnisti uudelleen.

En tiennyt, että taloyhtiöllä oli sopimus Elisa Viihteen kaapelimodeemista, joka on kaiken lisäksi monta kymmentä euroa/kk halvempi, samasta palvelusta. Osa kaapelimodeemin maksusta on mennyt yhtiövastikkeen kautta. Siitäkin pitäisi reklamaatio tehdä, että minulle kuuluisi tuo kuukausimaksujen erotus takaisin, kun olen maksanut vöistä ja henkseleistä. Elisan vastuulla olisi ollut minulle kertoa, että kiinteistössä on mahdollisuus nopeampaan ja halvempaan kaapelimodeemiin!

No, sain kaapelimodeemit asennettua. Parhaan signaalin ja tietokoneen sijainnin takia olen laittanut kaapelimodeemin ja digiboksin eri antennipistokkeista.

Modeemin kanssa tuli ongelmia, signaali pätki poikki ja Viihteen tallenteet tökkivät ja sekoilivat. Omaguru-palvelun avulla osasin resetoida sekä modeemin että digiboksin. Auttoi pari päivää, jonka jälkeen nettiyhteys meni poikki kesken tärkeän videoneuvottelun. Pääsin takaisin linjoille Saunalahden mokkulan avulla.

Asiakaspalvelusta tutkittiin vikaa ja tuli tekstari että modeemi menee vaihtoon. No, hain uuden modeemin ja vanhat palautin samassa paketissa postiin. Asentelin ne paikoilleen ja nyt on muutaman viikon pelannut kohtuullisesti – vaikkakin tallenteita katsellessa ja pikakelatessa tapahtuu tökkimistä edelleen. Joskus jää pelkkä musta ruutu näkyviin ja pitää aloittaa alusta. Monesti käy niin, että häiriö häviää ja pääsen jatkamaan katselua.

Kerran kävi niin, että elokuvan katselu meni poikki tasan 2 tunnin jälkeen ja digiboksi ilmoitti, että tallenne on lopussa. Vaikka ei taatusti tallenne siihen loppunut. Olen katsellut samaa elokuvaa useita kertoja aiemmin. Kelasin tuohon kohtaan takaisin ja pääsin jatkamaan katselua. Voiko tuossa olla joku älyvapaa aikakatkaisu-asetus 2 tunnin jälkeen!?

Tänään oli taas se raivostuttava pieni keltainen kolmio nettiyhteyden symbolin kohdalla, joka sanoo että ”Ei internet-yhteyttä”. Sammutin modeemin ja käynnistin uudestaan, rupesi toimimaan. Liekö tuo noin kymmenen kilometrin päässä kuulunut ukkostaminen häirinnyt herkkähipiäistä yhteyttä!?

Kaikenlaista pientä häikkää ja kiusaa tästä on edelleen. Rupeaa epäilyttämään, että vika on antennipistokkeesta tulevan signaalin laadussa. Olen myös ajatellut, että ehdottaisiko taloyhtiölle Soneran valokuitusysteemiin vaihtamista.

Oma lukunsa on se, että tallenteiden katselu tuntuu tökkivän eniten aina puolenyön jälkeen. Onkohan verkon kapasiteetissa joku tahallinen tai tahaton muutos alaspäin tuona aikana?

Ihmetyttää kyllä, että Saunalahden mokkulassakin signaali on stabiilimpi kuin kiinteän kaapeliyhteyden modeemissa. Mitä siitä verkon nopeudesta, kun signaali katkeaa ja tökkii miten huvittaa.

Nyt juuri näyttäisi taas toimivan. 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jou_jpou 13 helmikuu 2014, 12:15

Nyt on sitten talovahvistimessa tehty muutoksia. 

Parannusta on tullut ihan selvästi. En vain uskaltanut iloita, ennenkuin sain vahvistuksen että tosiaan jotain asialle on tehty. 

Luulen, että remontit on tehty ennen tuota perjantai-iltaista modeemin totaalitilttausta. 

Tallenteet on pelanneet moitteettomasti monta päivää, samoin kuin nopeuksia mitatessa on tasot hyviä ja sellaisia ihmeellisiä romahteluja ei nyt näy. Viime viikonloppuna digiboksikin taisi tiltata, mutta virrat pois-buuttauksen jälkeen pelannut.

Seuraillaan nyt vielä. Jospa tuo modeemikin pelittäisi ilman vaihtoa. 

Kyllä tästä sen verran mielipahaa sen puolisen vuotta oli, että joku hyvitys vaikka kk-maksuissa olisi paikallaan...

Katso alkuperäinen viesti

39 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Harmillista että sinulla on ollut näin paljon ongelmia Elisa Viihteen kanssa. Laitoin sinulle tästä yksityisviestiä!
Käyttäjätaso 1
Kiitos, täytyy selvitellä annettujen ohjeiden mukaan. Nyt on viime aikana ollut sen verran harvoin tuota häikkää, etten ole viitsinyt aktivoitua.

Vaikka toki onkin niin, etteivät digitaaliset viat juuri itsestään korjaannu...
Käyttäjätaso 1
Pari viimeisintä testiä Saunamittarilla: 1) Vastaanottonopeus lähtee ihan ok noin 70 Mbit/s, mutta noin 12 sekunnin jälkeen romahtaa tasolle 10 Mbit/s ja nousee siitä hitaasti ylöspäin. Lähetysnopeus 2.57 Mbit/s. Testin kokonaiskesto 51 sekuntia (yleensä ei noin pitkä, mutta testin suoritus kerta kaikkiaan pysähtyi joksikin aikaa).

2) nousee hitaasti 60 Mbit/s --> 70 Mbit/s 10 sekunnin aikana, mutta laskee sitten porrasmaisesti tasolle noin 30 Mbit/s. Lähetysnopeus ala-arvoinen 0.35 Mbit/s. 

Kuten sanoin: Mitäpä siitä nopeudesta kun stabiilisuus on ihan mitä sattuu. Ja minulla on siis toinen modeemi menossa. 

Laitan reklamaation tulemaan. 

P.S. Työpaikan it-asiantuntijan arvio on, että Elisa on yksinkertaisesti laittanut liian vähän kapasiteettia meidän taloyhtyöön. Eli kun naapurin teini lataa netistä jotain paljon kuormittavaa, niin tökkii. Kyselin naapureiltakin ja yhdellä on tökkinyt tosi paljon. Toiset eivät ole kovin paljoa käyttäneet, ehkä eivät siksi huomaa mitään.
Käyttäjätaso 1
Ei ole reklamaatioon reagoitu mitenkään. 

Kun olen inhimillinen ihminen, niin yritän elää elämää enkä jaksa kiukkuilla koko ajan.

Paitsi nyt. Elisa viihteen tallenteiden katsominen tökkii tosi pahasti. Pari minuuttia kun tallennusta katselee eli juuri kun saa syvennyttyä, niin se tökkää paikalleen. Tökkiminen ei ole riippuvainen vuorokauden ajasta, vaan tapahtuu aina. 

Linjanopeuksissa ei juuri nyt näytä olevan vikaa, Saunamittarilla 70-90 Mbit/s, lähetysnopeus 2,61 Mbit/s. Ehkä naapurit ovat poissa tai sitten muuten eivät käytä nettiä. 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
jou_jpou kirjoitti:

Ei ole reklamaatioon reagoitu mitenkään. 

Kun olen inhimillinen ihminen, niin yritän elää elämää enkä jaksa kiukkuilla koko ajan.

Paitsi nyt. Elisa viihteen tallenteiden katsominen tökkii tosi pahasti. Pari minuuttia kun tallennusta katselee eli juuri kun saa syvennyttyä, niin se tökkää paikalleen. Tökkiminen ei ole riippuvainen vuorokauden ajasta, vaan tapahtuu aina. 


Laitetaanpa sinulle soittamaan asiantuntija tuossa alkuviikolla. Onhan se tuo saatava toimimaan.
Käyttäjätaso 1
Kiitos, nyt teiltä soitettiin. Voisi liittyä digiboksin ja modeemin väliseen vuorovaikutukseen. Selvitetään asiaa ohjeiden mukaan.

Keväällä Elisa Viihde oli vielä ADSL-modeemin päässä, ja kaikki pelitti sanoisinko moitteitta.
Käyttäjätaso 1
Modeemi resetoitu. Pelasi hyvin 1-2 iltaa. Nyt tökkii taas tallenteiden katselu muutaman minuutin välein. Lisäksi sekoilutilanteessa digiboksi ei väliin reagoi kaukosäätimen näppäinpainalluksiin ollenkaan tai hyvin vaihtelevasti ja viiveellä. Vaikka boksin painallusten mukaan vilkkuvasta merkkivalosta näkee, ettei säätimen patterin virran vähyydestä ole ainakaan kyse. 

Seuraavaksi rupesivat ehdottamaan modeemin vaihtoa. Muuten hyvä, mutten usko, että siitä on hyötyä. Nimittäin vaihdoin jo modeemin kerran kesällä samojen vikojen takia! 

Sitäpaitsi saisivat melkein tuoda sen erikoiskuljetuksena kotiovelle - siitä on vaivaa, että haen uuden modeemin Siwapostista, käärin vanhan modeemin piuhoineen pakettiin ja vien se postiin palautettavaksi.

 

Eli kun palvelussa on vikaa, pannaan asiakas juoksemaan. OmaGuruunkin kun soittaa, saa nauttia muutaman ylimääräisen vitosen velotuksesta. Nyt onneksi soittivat itse, saattavat siitäkin saman palvelumaksun nyysiä - mene ja tiedä.

 

Netti sentään näyttäisi edelleen toimivan. Mutten taida uskaltaa katsella YLE Areenan suoria lähetyksiä. Nimittäin tökkimisen vuoksi liian pitkiä pätkiä nielee pois välistä, tuli joskus kesällä sitä kokeiltua.
Käyttäjätaso 6
Johtuisikohan tämän viikon ongelmat näistä Jyväskylän päivityksistä?

Kestävät vielä huomisen, tässä oli tuo tiedote.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/Jyv%C3%A4skyl%C3%A4n-alueilla-kaapleitelevisioverkon-palveluissa-katkoksia/m-p/324541#U324541

Haluatko, että laitetaan kaveri soittelemaan uudestaan tuolta tekniseltä puolelta jos ei viikonlopuksi ole korjaantunut?
Käyttäjätaso 1
Kiitos, tarkistussoitto tuli ennen joulua. Totesi, että digiboksin ja modeemin välisessä vuorovaikutuksessa voi olla ongelmia. Siltä vahvasti näyttää. 

Joulunpyhinä tökki silloin tällöin. Monta iltaa meni ihan ok, mutta sitten tallenteiden katselu tökki ihan mahottomasti. 

Soitin tänään vielä uudelleen ja Omaguru myönsi, että taloyhtiön tilapäinen kuormitustilanne voi aiheuttaa pätkimistä. Myös tallenteiden katseluun digiboksilla. Todettiin, että kannattaa vielä kerran tarkistaa antennikaapelin liitokset, esim. keskuspiikki jos on vähän vinossa, se häiritsee heti. Samoin antennihaaroitin voi vaikuttaa. Minulla tuli idea asioista, joita kannattaa vielä kokeilla, ennenkuin marssii taloyhtiöön toteamaan, että tarttis tehdä jotain.

Kuinka ollakaan, vaihdoin tilalle kesällä hankkimani 5-metrisen antennikaapelin jonka teetin antenniliikkeessä. Siihen ei antennihaaroitinta tarvita. Saunamittarilla mitattuna vastaanotto- ja lähetysnopeudet eivät ainakaan huonontuneet. Samoin soittelin läpi erästä tavallisesti tosi tökkivää musiikkitallennetta, ei mitään häiriötä. Miksi en ole syksyllä tuota kaapelia käyttänyt, johtuu siitä, että täällä on sanottu, ettei kaapeli saa olla liian pitkä ja yritin eliminoida kaikki virhelähteet.

No, jos tökkiminen tulee takaisin, niin siirrän kaapelimodeemin eri huoneen antennipistokkeeseen. Se ei vain sisustuksen ja laitteiden sijainnin kannalta ole ihanteellinen paikka, mutta jos ongelmat häviäisivät, olisihan se suuri helpotus.

P.S, sellainen mahdollisuuskin voi olla olemassa, että kun kaapelimodeemi lyhyehkön kaapelin takia pitää olla kirjoituspöydän alla, sitä tulee potkittua tahattomasti. Samoin imuroitaessa sitä voi tulla kolhittua. Vaan vähän liian herkkä on, jos noista häiriintyy.
Tällaistahan se on ollut kaikki 4 vuotta kaapelimodeemiyhteyden kanssa. Välillä laajakaista toiminut kuukausia kunnolla, mutta 2013 aikana laatu huonontunut harmittavan paljon. Tällä hetkellä päivästä riippuen netin nopeus on 70 M tai 0.1 M. Tänään 0,5 M töistä tullessa, nyt 60M. Tämä jatkunut n. lokakuusta saakka.
Sen verran alkaa harmittaa aina vaan jatkuvat ongelmat, että nyt etsin vaihtoehtoista liittymää. Nykyään eivät sentään enää asiakaspalvelussa väkisin yritä laittaa ongelmia omien laitteitteni ja antennikaapeleitteni syyksi, kuten aiemmin. Vika on ollut aina Elisan verkossa tai modeemissa.
Tämä siis Tampereen keskustassa  kaapelimodeemiyhteydellä, joka nykyään on Cisco.
Käyttäjätaso 5
Hei henkhoff,

Jos lisäät asiakasnumeron profiilitietoihisi, voidaan katsella tarkemmin liittymääsi ja tutkia, saisiko tilannetta jotenkin parannettua.
Lisätty.
"Vastaa" -painikkeen kautta tämän viestin kirjoitus ei onnistunut, tulee vain virheilmoitus "Kirjoitustasi on muutettu, koska viestissä oli asiattomaksi luokiteltuja sanoja (esim. kirosanoja) tai viallista HTML-koodia." Olikohan se "yhteysongelma" -sana luokiteltu kirosanaksi 😉
Käyttäjätaso 1
Hei, 

joo kyllä taisteltu on, viime kesästä alkaen. Välillä vaan väsyy ja laitteisto toimii kohtuullisesti, niin ei jaksa urputtaa. 

Oman taistelupäiväkirjani seuraava osa on tässä:

Omaguru suostui siis vihjaisemaan, että antennihaaroitin voi olla ongelma. Haaroitinta en tarvitse, koska digiboksin antennikaapeli on olohuoneessa, modeemin työhuoneessa. Olisikohan se tyhjäksi jäänyt haaroittimen pää pitänyt tulpata sitten.

Noh, kuten aiemmin kerroin, vaihdoin antenniliikkeessä teettämäni viisimetrisen kaapelin tilalle. Siis jonka saa seinään ilman haaroitinta. Häiriöiden määrä väheni heti. Ajattelin että se on vain sattumaa, mutta faktaa jo useamman päivän ajalta.

Tein vielä sen tempun, että siirsin modeemin kaapeleineen makuuhuoneen nurkkaan ja liitin kaapelin makkarin pistokkeeseen. Samoin ostin vähän kalliimman 10 m ethernet-kaapelin modeemin ja digiboksin väliin. Elisalta tulleella ethernet-kaapelilla liitin modeemin ja tietokoneen toisiinsa.

Megadeth konsertoi digiboksin tallenteelta häiriöittä. Hiukan laiskanoloisesti boksi reagoi kaukosäätimen näppäinpainalluksiin, mutta jumittanut ei ole kertaakaan. Saunamittari antaa 80 megan nopeuksia, vaikka digiboksi soittaa tallennetta, kaksi tietokonetta ja älykköpuhelin on modeemiin yhteydessä. Ja tällä ratkaisulla ei tarvitse viedä ethernet-kaapeleita keskeltä eteiskäytävän ja olohuoneen lattiaa.

Johtopäätökseni tässä vaiheessa on, että antennihaaroitin tai ylipäänsä liitokset antennikaapelissa aiheutti häiriöt. Digiboksikin on niitä ensimmäisiä joita asiakkaille lähetettiin, joten voihan siinäkin olla jotain häikkää itsessään. 
Käyttäjätaso 1
P.S. Iloitsin taas liian aikaisin, kuten tavallista. Pätkii vähän väliä. Kyllä nyt taitaa kyse olla taloyhtiön verkon ongelmista. Pitää ottaa yhteyttä taloyhtiöön, josko kävisivät tarkistamassa nuo signaalivahvuudet.

Jos ei sekään auta, taidan ruveta vaatimaan takaisin vanhaa Elisa ADSL-yhteyttä samaan alennettuun hintaan. Se sentään pelasi tähän verrattuna. Nopeudella ei ole merkitystä, jos pätkii milloin sattuu.
Käyttäjätaso 5
henkoff, kiitos kun lisäsit tuon asiakasnumeron. Pääsin katsomaan tuota yhteyttäsi. Linjatestissä ei suoraa näy, että alueella olisi yleistä vikaa, mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaan, että osa linja-arvoista ovat hieman rajamailla.

Tuolle Ciscon modeemille on myös tullu hiljattain uusi päivitys. Modeemi hakee sen verkosta, kun teet tehdasasetusten palautuksen laitteelle Reset-napista.

Kuten jou_jpou totesikin antennikaapelit, niiden liitokset sekä haarottimet voivat vaikuttaa yhteyden laatuun. Ne kannatta aina tarkistaa, kun yhteydet oireilevat. Tuosta voi joutua kuitenkin tekemään vikailmoituksen, jos ei neuvotuilla toimenpiteillä saa ongelmaa poistumaan. Tällaisissa tilanteissa vaaditaan tosiaan asentajakäyntiä, jotta ongelma verkosta saadaan poistettua. Vikailmoituksen voit tehdä puhelimitse asiakaspalveluun tai sähköisellä lomakkeella

Ja jou_jpoulle, hieno kuulla, että suurimmat ongelmat poistuivat tuolla johdon vaihdolla. Lyhyttä kaapelia tosiaan suositellaan, mutta myös pitkä hyvälaatuinen kaapeli käy. Lyhyttä suositaan siksi, että pitkän kaapelin kanssa tulee herkemmin ongelmia.

Tosiaan taloyhtiöltä voi kysyä, että jääkö ongelma johonkin heidän toteutukseen, mutta viime kädessä vikailmoitusta voit tehdä meille ja tulemme katsomaan verkon tilanteen.
Ikuiset epämääräiset maininnat haaroittimista, antennikaapeleista ja signaalien olemisesta "hieman rajamailla" eivät oikein auta näissä hommissa. Minulla yhteyden laatu muuttuu yllättäen ilman mitään muutoksia omissa kytkennöissäni 70 megan nopeudesta 100 kiloon. En enää usko hevillä muuhun kuin modeemin ja Elisan verkon ongelmiin.

Mistäs jos katsotaan nyt kunnolla näitä asioita?
Alla muutama selventävä kysymys:
1. Miten asiakas voi varmistua siitä, että omat kytkennät ovat ok? Onko signaalitaso riittävä indikaattori?

2. Saako Elisasta haaroittimia ja antennikaapeleita, joitten ominaisuudet taataan riittäviksi? Jos ei, niin annatko vähintään yhden haaroitintyypin ja antennijohtotyypin, joilla ominaisuudet on riittävät.
3. Mitkä signaalitasot riittää? Olisi helppoa katsoa tasot modeemilta, kun tietäisi mikä on riittävää.
4. Eikö olisi järkevintä, että haaroitin olisi suoraan digibosissa kiinni? Siihen antennikaapeli seinästä ja siitä edelleen modeemiin. Nykyistä haaroitinta ei voi näin kytkeä, vaan haaroittimen ja boxin väliin täytyy kytkeä jatkokaapeli. Tämä on siis haaroittimen dimensioista johtuva ongelma. Huonontaa lähinnä TV-signaalin laatua.
5. Elisa veloittaa asiakkaalta tarkastuskulut, jos yhteyden viat johtuvat asiakkaan kytkennöistä. Ennenkuin kutsun teidät paikalle haluaisin tietää, mitä mittaatte ja millä raja-arvoilla ongelma katsotaan asiakkaasta johtuvaksi?

Tänään on 70 megan päivä, eilen jouduin turvautumaan kännykän nettiyhteyteen. Paras mittaamani nopeus on ollut 93 megaa. Kun yhteys on kunnossa, on nopeus tyypillisesti n. 70M.
Lisäyksenä vielä, että olen tehnyt vikailmoituksen viimeksi 16.1. Elisa ei ole reagoinut ilmoitukseen mitenkään.
Käyttäjätaso 1
"Ikuiset epämääräiset maininnat haaroittimista, antennikaapeleista ja signaalien olemisesta "hieman rajamailla" eivät oikein auta näissä hommissa. Minulla yhteyden laatu muuttuu yllättäen ilman mitään muutoksia omissa kytkennöissäni 70 megan nopeudesta 100 kiloon. En enää usko hevillä muuhun kuin modeemin ja Elisan verkon ongelmiin."

 

Sama vika Rahikaisella. Siitähän sen heti tietää että nyt verkko romahti kun nettiä selatessa sivu ei aukea vaan lataushylsy jää ruutuun pyörimään. Myös sivujen lataus kaatuu kokonaan. Modeemissa valot näkyy siihen malliin, että yhteys kuitenkin on. Ja muutaman minuutin päästä saattaa toimia taas ihan kohtuullisesti.

 

Tänä aamuna tuli Saunamittarilla kaistanopeuden mittauksessa pohjanoteeraus, vaihdellen 0.1 M - 3 M noin 300 sekunnin jaksolta. Olen kuvakaappauksella tallettanut raportteja. Eilen illalla verkko toimi moitteettomasti, nopeudet jotain 70 - 80 megaa. 
Käyttäjätaso 1
Raiveri kirjoitti:
henkoff, kiitos kun lisäsit tuon asiakasnumeron. Pääsin katsomaan tuota yhteyttäsi. Linjatestissä ei suoraa näy, että alueella olisi yleistä vikaa, mutta tarkemmalla tarkastelulla huomaan, että osa linja-arvoista ovat hieman rajamailla.

Tuolle Ciscon modeemille on myös tullu hiljattain uusi päivitys. Modeemi hakee sen verkosta, kun teet tehdasasetusten palautuksen laitteelle Reset-napista.

Kuten jou_jpou totesikin antennikaapelit, niiden liitokset sekä haarottimet voivat vaikuttaa yhteyden laatuun. Ne kannatta aina tarkistaa, kun yhteydet oireilevat. Tuosta voi joutua kuitenkin tekemään vikailmoituksen, jos ei neuvotuilla toimenpiteillä saa ongelmaa poistumaan. Tällaisissa tilanteissa vaaditaan tosiaan asentajakäyntiä, jotta ongelma verkosta saadaan poistettua. Vikailmoituksen voit tehdä puhelimitse asiakaspalveluun tai sähköisellä lomakkeella

Ja jou_jpoulle, hieno kuulla, että suurimmat ongelmat poistuivat tuolla johdon vaihdolla. Lyhyttä kaapelia tosiaan suositellaan, mutta myös pitkä hyvälaatuinen kaapeli käy. Lyhyttä suositaan siksi, että pitkän kaapelin kanssa tulee herkemmin ongelmia.

Tosiaan taloyhtiöltä voi kysyä, että jääkö ongelma johonkin heidän toteutukseen, mutta viime kädessä vikailmoitusta voit tehdä meille ja tulemme katsomaan verkon tilanteen.

Hei, kuten edellä totean, tilanne tänä aamuna oli käytännössä sama, kuin aiemmin, eli verkko romahti ja Saunamittarin nopeustesti ei melkein mennyt läpi. Minulla on kuvakaappauksia niistä testiraporteista.

  

Otin yhteyttä taloyhtiömme isännöitsijään joka taas vei viestiä eteenpäin Elisan palveluun. Puhelinneuvonnalla tämä ei tosiaan enää onnistu, vaan jotain paikan päällä tarttis tehdä. 

Vihoviimeisin keino on irtisanoa koko Elisa Viihde ja käyttää Saunalahden mokkulaa. Silläkin verkko on keskimäärin stabiilimpi. Sikäli vain harmi, että ehdin tykästyä Viihteen elokuva- ja tallennepalveluun.

P.S. Ilmoittivat tulevansa mittaamaan.
Käyttäjätaso 1
Tässä linkki aamun pohjanoteeraukseen. Mokkulallakaan en näin heikkoja tuloksia ole nähnyt. Nopeus pitäisi olla siis 100 Mbit/s.

http://i173.photobucket.com/albums/w47/Jerryjee/saunamittari21012014_klo0837.jpg

Tässäkin aika vinkeä nopeudenmuutos, viims syyskuulta:

http://i173.photobucket.com/albums/w47/Jerryjee/saunamittari02092013_klo1759.jpg

Kokoelmassa näitä riittää.
Käyttäjätaso 6
Ongelma voisi olla talovahvistimessa, mutta erot ovat taas kovin hurjat, että haiskahtaa enemmänkin kapasiteettiongelmalta. Alueella taas ei pitäisi olla mitään isompaa kapasiteettiongelmaa, joten ei muutakuin miestä paikan päälle mittailemaan 🙂
Viikon verran yhteys on pelannut siten kuin pitäisikin. Nyt nopeus 47megaa.
Elisan kannattaisi rakentaa verkkohäiriöitten havainnoimiseen järjestelmä, johon käyttäjät voisivat osaltaan antaa tietoa. Tai sitten vaikka Elisa Avustajan yhteyteen toiminto, joka mittaa välillä yhteyden kunnon. Tällä hetkellä Elisa ei näköjään tiedä verkossaan olevista ongelmista.
Eilen alkoi taas yhteys tökkimään. Tänään nopeus 0.2Mbps sisään ja 2.31Mbps ulos.
Käyttäjätaso 1
Kaksi viikkoa sitten lupasivat tulla mittailemaan. En tiedä tulivatko. Ei ole näkynyt eikä kuulunut. Isännöitsijältäkin tuli viesti, että "olen lomalla".

Yksin oot sinä ihminen Elisa Viihteinesi - kaiken keskellä yksin. 

Nyt sitten näytti modeemi kyykähtävän lopullisesti kesken surffailun. Kirjoitan tätä mokkulan kautta. 

Kerran vielä voin suostua modeemin vaihtamaan, Mutta jos ei auta, niin palvelu on irtisanottava. 

Elisa ilmoitti loistotuloksestaan. Että silleen.
Käyttäjätaso 1
Nyt on sitten talovahvistimessa tehty muutoksia. 

Parannusta on tullut ihan selvästi. En vain uskaltanut iloita, ennenkuin sain vahvistuksen että tosiaan jotain asialle on tehty. 

Luulen, että remontit on tehty ennen tuota perjantai-iltaista modeemin totaalitilttausta. 

Tallenteet on pelanneet moitteettomasti monta päivää, samoin kuin nopeuksia mitatessa on tasot hyviä ja sellaisia ihmeellisiä romahteluja ei nyt näy. Viime viikonloppuna digiboksikin taisi tiltata, mutta virrat pois-buuttauksen jälkeen pelannut.

Seuraillaan nyt vielä. Jospa tuo modeemikin pelittäisi ilman vaihtoa. 

Kyllä tästä sen verran mielipahaa sen puolisen vuotta oli, että joku hyvitys vaikka kk-maksuissa olisi paikallaan...

Osallistu keskusteluun