Vastattu

Elisa ja Netflix?

  • 24 tammikuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 848 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Silläkin uhalla että tämä alkaa kuulostaa provokatiiviselta kirjoitukselta, alkaa valitettavasti allekirjoittaneen mitta olemaan aika täynnä.
Eli onko Elisalla edes suoraa mielenkiintoa saada Netflixiä toimimaan kunnolla viihdepalveluissaan? Pitemmän aikaa boksia on joutunut resetoimaan sarjojen ja elokuvien jumittaessa laite, tai kun koko roska kaataa netflix-sovelluksen ja palaa tuohon päävalikkoon. Ongelmat vain pahenivat viime syksyn "korjaavan" sovelluspäivityksen jälkeen. Tänä yönä sarjat rupesivat kyllä näkymään, mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä Viihde nakkaa koko ruudun peittävän "bluescreen of death"-tyyppisen layerin kuvan päälle, vaikka selvästi video pyörii taustalla, ääni kuuluu ja tekstitys näkyy.
Tähän asti olen uskonut, että ongelmat ovat johtuneet korjausinnon vähyydestä tai prioriteettien kasautumisesta, niin että muut koodin pätkät menevät Netflixin edelle, mutta tämä viimeisin bluescreen tuntuu suoralta kiusaamiselta.

Eli nyt kaivataan kyllä ihan suoraa kommenttia Elisan suunnalta, että onko kyseessä nk. "Kilpailun polkeminen", koska tällä hetkellä tuo mielenkiinnon puute toiminnan takaamiseksi yhdistettynä tähän viimeisimpään yllätykseen alkaa vaikuttaa siltä, että tässä yritetään maalata Netflix huonommassa valossa kuin Elisan omat palvelut ja ne, jotka tuovat enemmän suoraa kassavirtaa (kuten HBO Nordic, jota Elisa suoraan laskuttaa). Eli onko tässä kyseessä taidottomuutta ja motivaation puutetta, vaiko ihan suoraa kilpailun huonoon valoon laittamista?

Viihde kuitenkin toimii hyvin Kaikilla muilla osa-alueilla, joten tämä Netflix-ongelma on häirinnyt jo hetken aikaa.

Kiitoksia ajastanne, ja odottaen pikaista paluuta asian tiimoilta.
Aleksi Heikkilä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 24 tammikuu 2018, 10:18

Hei AleksiH ja tervetuloa Palstalle!

Ensimmäisenä kysymykseesi vastaus: Kyllä meillä on aito mielenkiinto saada Netflix toimimaan kunnolla palvelumme kanssa. Toisena ihan vilpittömät pahoittelut, että olet kokenut noin paljon ongelmaa meidän laitteen kanssa. Teknisesti Netflix toteutuu Viihteen boksilla hieman eri tavalla kuin esimerkiksi oma ohjelmakirjastomme Aitio, joten sen vuoksi nämä ei ole suoraan verrattavissa.

On totta, että jonkin verran ongelmaa vastaan on tullut Netflixin toimivuuden kanssa, ja eteen tulevia ongelmia pyrimme kokoajan korjaamaan ja ratkomaan. Suurin osa Netflix -ongelmista saadaan kyllä kuntoon kun asiaa päästään tutkimaan. Ongelma Netflixin kanssa voi johtua digiboksin kuormittumisesta, joka taas voi johtua esimerkiksi häiriöisestä kaapelitv -signaalista tai nettiyhteydestä.

Epäilemästäsi Netflixin huonoon valoon laittamisesta ei siis suinkaan ole kyse. Netflix -ominaisuuden otimme mukaan Viihde -digiboksille syystä että kyseessä on laadukas, suosittu ja kattava suoratoistopalvelu. Tämä on ollut kovin mielekäs ja toivottu ominaisuus Viihteen boksissa ja tietenkin haluamme, että se toimii niinkuin kuuluu.

Mielellämme siis lähtisimme selvittämään tilannetta perinpohjin ja korjaamaan tämän kohtaamasi pulman. Meihin voit olla yhteydessä esimerkiksi Facebookin kautta yksityisviestillä, tai vaikka puhelimitse. Täältä löytyy kaikkien asiakaspalvelukanaviemme yhteystiedot: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ .
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei AleksiH ja tervetuloa Palstalle!

Ensimmäisenä kysymykseesi vastaus: Kyllä meillä on aito mielenkiinto saada Netflix toimimaan kunnolla palvelumme kanssa. Toisena ihan vilpittömät pahoittelut, että olet kokenut noin paljon ongelmaa meidän laitteen kanssa. Teknisesti Netflix toteutuu Viihteen boksilla hieman eri tavalla kuin esimerkiksi oma ohjelmakirjastomme Aitio, joten sen vuoksi nämä ei ole suoraan verrattavissa.

On totta, että jonkin verran ongelmaa vastaan on tullut Netflixin toimivuuden kanssa, ja eteen tulevia ongelmia pyrimme kokoajan korjaamaan ja ratkomaan. Suurin osa Netflix -ongelmista saadaan kyllä kuntoon kun asiaa päästään tutkimaan. Ongelma Netflixin kanssa voi johtua digiboksin kuormittumisesta, joka taas voi johtua esimerkiksi häiriöisestä kaapelitv -signaalista tai nettiyhteydestä.

Epäilemästäsi Netflixin huonoon valoon laittamisesta ei siis suinkaan ole kyse. Netflix -ominaisuuden otimme mukaan Viihde -digiboksille syystä että kyseessä on laadukas, suosittu ja kattava suoratoistopalvelu. Tämä on ollut kovin mielekäs ja toivottu ominaisuus Viihteen boksissa ja tietenkin haluamme, että se toimii niinkuin kuuluu.

Mielellämme siis lähtisimme selvittämään tilannetta perinpohjin ja korjaamaan tämän kohtaamasi pulman. Meihin voit olla yhteydessä esimerkiksi Facebookin kautta yksityisviestillä, tai vaikka puhelimitse. Täältä löytyy kaikkien asiakaspalvelukanaviemme yhteystiedot: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ .
Käyttäjätaso 1
Yritinpä minäkin katsoa Netflixiä, mutta ei se Netgemillä näemmä onnistu. Ilmoittaa "Couldn't connnect to Netflix. Please try again or home network and streaming device. ..."

Uudelleenkäynnistys ei auta, eikä verkossa ole vikaa. Netflix toimii samalla verkkoyhteydellä esim. tabletissa ihan mainiosti.

Boksin jatkuva resetointi ei minusta ole hyvä ratkaisu, koska aina joutuu järjestelemään kanavapaikat uusiksi ja kirjautumaan Netflixiin uudelleen.

Olisin erittäin kiitollinen, jos ongelma saataisiin ratkaistua. Elisa Viihde ja Elisan nettiyhteys eivät ole halpaa lystiä. Toimiva palvelu ei saisi olla ylimääräistä bonusta. Sen pitäisi olla hintaan kuuluva ominaisuus.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yritinpä minäkin katsoa Netflixiä, mutta ei se Netgemillä näemmä onnistu. Ilmoittaa "Couldn't connnect to Netflix. Please try again or home network and streaming device. ..."
Vaikka tabletillasi toimi, eilen illalla Netflixissä oli kyllä ihan oikea ongelma, ja se ei itselläni toiminut mobiilisovelluksellakaan. Tänään aamulla taas toimi mukisematta.
Käyttäjätaso 2
Kannattaa myös nollata boksin muisti ja poistaa tunnarit. Kun kirjautuu uudelleen sisään niin monella täällä lähtenyt toimimaan.

Osallistu keskusteluun