Vastattu

Elisa Kattavasti suomen *****in netti

  • 13 kesäkuu 2015
  • 12 kommenttia
  • 2098 katselukerrat

Netti ei toimi ikinä ihmiset maksaa turhaa *****asta netistä Mikä vaivaa tämän vuoden alusta asti en ole päässyt nettiin Mikä ***** ongelma on pääsee nettiin 1sekunniksi ja heti pois sama toistuu 1m kertaa korjatkaa kerran kun olette parhaita ***** tai antakaa rahat takaisin ja lopettakaa *****ojen nettien kauppaamista jotkun yrittää tehdä töitä kotona!
Nyttenkin tänne sivulle päästäkseni Koko perhe on pois netistä että pääsin tänne ja nyttenkin heittää netistä ulos kokoajan

Johdatte ihmiset harhaan mainoksillanne
Ja *****tatte rahat taivaaseen ymmärrättekö
Ihmisiä jotka työskentelevät kotonaan netissään
He voivat saada potkut siitä hyvästä että te *****n ***** *****tatte rahat taivasiin Ja joku kylpee niissä sitten
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kekkulix 13 kesäkuu 2015, 15:28

ElisaOnPaskin kirjoitti:
Netti ei toimi ikinä ihmiset maksaa turhaa *****asta netistä 
Käsittääkseni kuluttajansuojalaki on sellainen, että siltä ajalta, kun palvelu ei ole toiminut niin kuin ollaan sopimuksessa ja tilausvahvistuksessa sovittu, ei tarvitse maksaa mitään tai ei ainakaan koko summaa (jos näin ei ole, niin näin sen pitäisi olla). Toki se vaatii sen, että tekee sen vikailmoituksen - muutenhan kuka tahansa voisi väittää, että nettini ei toimut tammikuusta-toukokuuhun, joten antakaa rahani takaisin, jotka jo teille maksoin.

EDIT:  http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2010/04/30/laajakaista_asiakkaiden_kuluttajansuoja_paranee

No tuolla yo. sanotaan näin (vuonna 2010):

"Mikäli palvelut viivästyvät tai keskeytyvät, kuluttajalle maksettava vakiokorvaus ja -hyvitys nousee 20 euroon alkavalta viikolta. Enimmäiskorvausmäärä nousee 160 euroon. Korotusten syyksi kerrotaan viivästyksen selvittämisestä kuluttajalla aiheutuvien kulujen kohoaminen."

Mitä sitten tarkkaan ottaen tarkoittaakaan. En ole lakimies. Googlaamalla "Kulkuttajansuoja ja laajakaistayhteydet" en nyt tähän hätiin muuta löytänyt.

EDIT2: tuolta löytyy Viestintäviraston lakitekstiä aiheesta:

https://www.viestintavirasto.fi/ohjausjavalvonta/kuluttajansuoja/kuluttajansuojaakoskevatpaatoksetjalinjaukset.html
Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Oletko ajatellut tehdä vaikka vikailmoitusta ongelmasta?

En minä ainakaan jaksaisi kovin kauaa itsekseni odotella, että netti alkaisi toimia itsestään.
Käyttäjätaso 2
ElisaOnPaskin kirjoitti:
Netti ei toimi ikinä ihmiset maksaa turhaa *****asta netistä 
Käsittääkseni kuluttajansuojalaki on sellainen, että siltä ajalta, kun palvelu ei ole toiminut niin kuin ollaan sopimuksessa ja tilausvahvistuksessa sovittu, ei tarvitse maksaa mitään tai ei ainakaan koko summaa (jos näin ei ole, niin näin sen pitäisi olla). Toki se vaatii sen, että tekee sen vikailmoituksen - muutenhan kuka tahansa voisi väittää, että nettini ei toimut tammikuusta-toukokuuhun, joten antakaa rahani takaisin, jotka jo teille maksoin.

EDIT:  http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2010/04/30/laajakaista_asiakkaiden_kuluttajansuoja_paranee

No tuolla yo. sanotaan näin (vuonna 2010):

"Mikäli palvelut viivästyvät tai keskeytyvät, kuluttajalle maksettava vakiokorvaus ja -hyvitys nousee 20 euroon alkavalta viikolta. Enimmäiskorvausmäärä nousee 160 euroon. Korotusten syyksi kerrotaan viivästyksen selvittämisestä kuluttajalla aiheutuvien kulujen kohoaminen."

Mitä sitten tarkkaan ottaen tarkoittaakaan. En ole lakimies. Googlaamalla "Kulkuttajansuoja ja laajakaistayhteydet" en nyt tähän hätiin muuta löytänyt.

EDIT2: tuolta löytyy Viestintäviraston lakitekstiä aiheesta:

https://www.viestintavirasto.fi/ohjausjavalvonta/kuluttajansuoja/kuluttajansuojaakoskevatpaatoksetjalinjaukset.html
Käyttäjätaso 2
ElisaOnPaskin kirjoitti:
Netti ei toimi ikinä ihmiset maksaa turhaa *****asta netistä Mikä vaivaa tämän vuoden alusta asti en ole päässyt nettiin 
Tuolta kai se oleellisin teksti löytyy:

https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelin-jalaajakaistaliittymantoimivuus.html

laki.jpg
Kunniamerkki +3
  • Laitapas profiiliisi asiakasnumerosi ja yksitysviestillä tietoja niin katsotaan sitä sopimustasi. Aivan kuten tuossa muut jo ohjeistivatkin, niin emme valitettavasti voi tietää jokaisesta viasta ellei niistä kerrota meille. Aika nopsaan meillä yleensä viat kuntoon tulevat kunhan vain saamme niistä tiedon. 🙂
  • @Kake1 meillä on ilmoitus tehty jo jotain 3 kertaa. Meille lähetettiin jopa uus nettiboksi (tai mikä onkaan), mutta netti toimii vain huonommin.. Huomaa kyllä, kuinka hyvin asiaan puututaan..
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? what she said x2 eli jos ongelmia on vielä, niin laittele meille yksärinä asiakasnumero, tai lisää profiiliisi : ) Eipä nämä asiat muuten etene.
  • Ja kuinkas ***** monelle se täytyy lähettää? Lähettänyt katuosoitteen ties kuinka monelle, kun on niin käsketty, mutta ei ***** yksikään ole tehnyt *****aakaan! 

    Ihmeellistä, kuinka pieni älykkyysosamäärä voi ihmisellä olla, kun ei tajua, että vaikka lähettäisi sen katuosoitteen tai asiakasnumeron kenelle tahansa, niin te ette ***** välitä siitä ollenkaan!

    Ainoa keino näemmä saada se netti toimimaan, on repiä se *****n modeemi irti seinästä ja raahata jonnekkin pääkonttoriin, toimitusjohtajan nenän alle, jos sekään nyt mahtaisi muka auttaa.. 
    Käyttäjätaso 3
    Tuntematon- kirjoitti:
    Ainoa keino näemmä saada se netti toimimaan, on repiä se *****n modeemi irti seinästä ja raahata jonnekkin pääkonttoriin, toimitusjohtajan nenän alle, jos sekään nyt mahtaisi muka auttaa.. 

    Sitä Elisan pääjohtajaa kiinnostaa varmasti todella paljon yhden vihaisen asiakkaan modeemit. Mitä jos vaikka kokeilisit oikeasti ratkaista ongelmaa pelkän ulinan sijaan, niin ehkä tuo tilanteesi tulisi ratkaistuksi?
    Ja mitäs tuo "ongelman ratkaisu" sitten tarkoittaa? Että lähettäisin taas yhä useammalle sen osoitteen?
    Käyttäjätaso 3
    Tuntematon- kirjoitti:
    Ja mitäs tuo "ongelman ratkaisu" sitten tarkoittaa? Että lähettäisin taas yhä useammalle sen osoitteen?

    No ehkäpä vastaanhangoittelun sijaan voisi asiaa yrittää ratkaista kärsivällisesti. Elisa on kuitenkin sen verran iso organisaatio, että jos vaikka edellinen moderaattori tai asiakaspalvelija jolle tiedot lähetit on lomalla, ei asia etene ennen kuin hän palaa lomalta. Ja jos hänellä on vaikka selvitettävänä muutama sata eri nettiongelmaa, voi olla että ihan inhimillisen virheen takia yksi osoite tippuu muistista. Riehuminen ja kiroilu ei ainakaan auta sinua yhtään selvittämään ongelmaa.
    Käyttäjätaso 7
    Tuntematon- kirjoitti:
    Ja mitäs tuo "ongelman ratkaisu" sitten tarkoittaa? Että lähettäisin taas yhä useammalle sen osoitteen?

    Mitä jos nyt laittaisit edes asiakasnumeron profiilisi tietoihin, niin seuraava asiaan puuttuva työntekijä voi sen perusteella katsoa sekä osoitteen että muutkin liittymätiedot.

    ... jos nyt kukaan viitsii tuollaisen äkäpussin asioita selvittää, kun aina voi "unohtaa" ja jättää toisten murheeksi.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    EDIT: 
  • ? Kävin läpi yksityisviestejämme, olit tosiaan lähettänyt minulle numeron 7.8, tosin tuo näyttää modeemin sarjanumerolta tms. Pahoittelut, jos siihen ei olla palattu. Asiakasnumero löytyy siis esim. laskusta, tai Oma Elisasta. Kyseinen numero ei ala kirjaimella, ellei kyse ole yritysliittymästä. Valitettavasti tuolla numerolla emme löydä asiakkuutta, vaan tarvitsemme joko asiakasnumeron tai nimen / osoitteen.
  • Osallistu keskusteluun