Kysymys

Elisa kaunistelee häiriötiedotteita?

  • 5 elokuu 2011
  • 2 kommenttia
  • 1028 katselukerrat

Jyväskylässä (Keltinmäki) meni eilen kaapeliyhteydet poikki (sekä modeemi että tv-kanavat pimenivät) n. klo 00. Soitin vikailmoituspalveluun n. klo 00.30 ja ilmoitin viasta. Jännästi kuitenkin Elisan häiriötiedotteissa vika onkin alkanut muka vasta klo 8.00 (http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=17376 ' TARGET='_blank) . Eli häiriö olisi ollut vain 3,5 tuntia kun se oli oikeasti melkein 12 tuntia.

Muutama kysymys joihin haluaisin vastauksen:
1. Miksi tiedotteessa ei lue häiriön oikeata alkamisaikaa?
2. Mikä on se aikaraja näissä katkoksissa, joista voi vaatia hyvitystä laskusta?

PS. jonotusaika yöllä oli noin pari minuuttia, nyt päivällä meni 20 minuuttia.
PPS. jonotusmusiikki soi aivan liian kovalla

Kaikki kolme minulle vastannutta asiakaspalvelijaa olivat hyvin ystävällisiä ja auttamishaluisia.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
1) Tiedotteeseen merkitään arvioitu alkamisajankohta, tarkkaa ajankohtaa ei ole aina tiedossa.
2) Viestintävirasto määrittää asiakkaan oikeuden hyvitykseen seuraavasti: http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kaytannonkysymyksia.html#Ongelmatilanteet
1) jos asiasta on tehty vikailmoitus joka on liitetty tähän vikaan (näin asiakaspalvelija minulle sanoi kun yritin perua vikailmoitusta)
niin kai sen nyt näkee että vika on alkanut viimeistään silloin. Siis ensimmäisen asiaan liittyvän vikailmoituksen mukaisesti.
2) nyt tuli vain 14h, täytyy siis kerätä nuo johonkin ylös. Täällä ei ole onneksi tuollaisia pitempiä katkoksia ollut kuin kerran aikaisemmin.

Lisäkysymyksenä: kauanko keksimäärin pitää odottaa tekstiviestikuittausta vian korjauksesta? Olen soittanut jo kolmesti vikailmoitusnumeroon tämän katkon tiimoilta. 1. kerta kun ilmoitin viasta n. klo 00.30, 2. kerta oli kun yhteydet alkoivat puolen päivän jälkeen toimimaan ja yritin perua ilmoitusta säästääkseni Elisan turhalta asentajakäynniltä ja itseni tämän maksamiselta. Aspa sanoi että tätä tikettiä ei tarvitse perua, koska se on liitetty tähän yleiseen vikaan ja sieltä tulee kuittaus "kunhan asentaja saa aikaiseksi". Sitten yhteydet katkesivat uudestaan 4 tunnin jälkeen ja soitin jälleen ilmoittaakseni, että vika EI OLEKAAN korjaantunut. Aspa sanoi nyt, että vika on edelleen päällä "korjattu" tiedotteesta huolimatta ja sen pitäisi olla korjattu kahdeksaan mennessä. Oletan siis, että minun ei tarvitse perua tekemääni vikailmoitusta, vaikka liittymä (ja kaapeli-tv) nyt toimivatkin.

Osallistu keskusteluun