Elisa Viihde API Info



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

415 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Luulempa että, elisa sitoo kädet. Eli kenen leipää syöt.......sen lauluja laulat.
Mut tää 3 osapuolen softa ois elisalle palvelus, pysyis turvat kii ja rahaa tulis, nyt lähtee asiakkaat.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Eli jos kiinnostuneita löytyy, niin Palstatiimille YV:tä ja katsotaan tuota apua ja tukea uuden API:n käyttöönottoon. Vastaamme noihin yhteydenottoihin mahdollisimman pian, mutta viivettä voi toisinaan valitettavasti olla etenkin viikonloppujen kohdalla.


Nyt on jo keskiviikko-ilta, eikä yksityisviestiin ole vieläkään vastattu. Jos teidän "mahdollisimman pian" tarkoittaa sitä että vastauksiin menee ainakin viikko, niin tuo olisi aihetta muotoilla vähän eri tavalla.


Joo, ei ole ysäriin tullut mitään vastausta. Onko kukaan saanut mitään responssia?

Onko kukaan saanut mitään responssia?

Vastauspalvelimessa on uus rajapinta, joka on paljon parempi kuin edellinen. Ainoa miinus on, että vastaukset eivät vielä näy vastaanottajalle.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Onko kukaan saanut mitään responssia?

Vastauspalvelimessa on uus rajapinta, joka on paljon parempi kuin edellinen. Ainoa miinus on, että vastaukset eivät vielä näy vastaanottajalle.

Ja itse asiassa huomasimme juuri, että hankalat kysymykset olivat menneet roskakoriin. Mutta jotain hyvääkin, roskiksen automaattinen tyhjentäminen toimi loistavasti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Pahoittelumme että YV puolen vastaamisissa on kestänyt ja kestää vielä. Tällä hetkellä odottelemme vastausta edempää jotta päästään ohjaamaan tilannetta etenemään, asiaa on päivittäin tässä koitettu kiirehtiä että saataisiin homma rullamaan. Ja olemme oikeasti pahoillamme lyhyestä varoitusajasta mitä muutokselle tuli 😞 Palaamme asiaan YV puolella kaikille viestiä laittaneille heti, kunhan meillä on tuosta kerrottavaa enemmän ja saadaan asiat etenemään!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Aloitusviestin mukaan API oli jo valmis, siksihän se korvasi niin kauhealla kiireellä vanhan, toimivan APIn.

Ei sillä että olisin uskonut viestiin...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
On se valmis 🙂 Ilmeisesti dokumentoinnin kanssa vielä hommat vaiheessa tai jotain vastaavaa, minkä vuoksi ei olla päästy hommaa edistämään vielä toivotusti, mutta mahdollisimman pian siis koitetaan saada homma pyörimään!
Käyttäjätaso 5
Eli nyt kaikki sovellusten käyttäjät ovat kylmillään, kunnes joku kohta kesälomalle jäävä ja kesähessulle dokumentoinnin ulkoistava ehkä kerkeää tehdä jotain paperia?

Ihan vain parinkymmenen työvuoden pohjalta (integraatioita ja muuta pientä) ihmettelen, että mikä kiire oli pudottaa "puoli julkinen" API pois ennen kuin korvaavaa oli tarjolla. Oli hyvin tiedossa, että kyseisen API;n pohjalle tehdyillä sovelluksilla on vankka ja useinmiten äänekäs käyttäjäkunta.

Yleisesti hyvä tapa olisi infota tämmöisestä muutoksesta kehittäjiä pienellä varoitusajalla (n. 24h ei ole riittävä). Näin varmistuisi saumaton toiminta. Ja se uusi olisi voitu tarjota "beta" vaiheen dokumentaatiolla ja tasolla kehittäjille, jotta sovellusten kanssa olisi voitu valmistautua. Näin olisi saatu murinat pysymään mahassa 99%;lla käyttäjistä (pl. ne jotka eivät päivitä ajoissa) ja purnausta olisi tullut vain sovellusten kehittäjiltä.

Kukaan ei ole vielä avannut, että mitä GDPR:n kohtaa vanha API rikkoi? Kyseinen kirosana on tullut viimeaikoina tuskallisen tutuksi työn puolelta enkä nyt oikein keksi mikä tuossa nyt puristaa. Asiakastiedot, eivät näy tuon API;n läpi, niiden säilytys on kaiketi ihan toisessa järjestelmässä. Ainoa ehkä identifioiva tieto tuolla on käyttäjätunnus. Vai oliko kyse nyt siitä, että ei ollut dokumentaatiota ja kukaan ei halunnut tehdä sitä?

Mutta...

...just my 20c... :8
Käyttäjätaso 3
Mikäli oikeen oon ymmärtänyt niin se 2 vuoden aikaraja ja että sitä ei sais ladata kotikoneelle palvelimelta, mut viisaammat puhukoot, kotiboxilla se nyt taas on eri asia kun on kotona. ja se tallennusaika ei koske, tallentavia kotiboxeja. Eli tavallaan koti käyttö sallitaan mutta, esim elisa ei saa antaa sitä ulos ladattavaksi. Näin sen käsitin, kertokaa jos oon väärässä. Eihän se elisan vika ole, jos lakia muutetaan. Pakkohan se on sen mukaan elää, millo on mikäkin laki.

Eli se rikkoo sen 2 vuoden sääntöä, kun jos kotiin ladataan se tallennus aika on pidempi, oletettavasti.

Toivottavasti olen väärin ymmärtänyt, ett he jotka kaipaa latausta saa sen ominaisuuden.
Käyttäjätaso 3
On se valmis 🙂 Ilmeisesti dokumentoinnin kanssa vielä hommat vaiheessa tai jotain vastaavaa, minkä vuoksi ei olla päästy hommaa edistämään vielä toivotusti, mutta mahdollisimman pian siis koitetaan saada homma pyörimään! Onhan tässä toivoo ja paljon, kuka muu suomessa dokumentois edes, vaivautuis , moiseen hommaan. Ja jos ja kun tää lähtee toimiin, niin muilla ei oo vastaavaa , ollenkaan, myynti valttihan se.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
Melko etevä on Elisa orkideoimaan asiakkailleen. Ei enää riitä, että vikailmoituksistakin saniaistellaan, nyt rikotaan jo toimivat käytössä olevat systeemitkin. Ja tapa, miten tämäkin hoidettiin... Sanonko?

Edit // Kiroilua -Patomiäs
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Mikäli oikeen oon ymmärtänyt niin se 2 vuoden aikaraja ja että sitä ei sais ladata kotikoneelle palvelimelta, mut viisaammat puhukoot, kotiboxilla se nyt taas on eri asia kun on kotona. ja se tallennusaika ei koske, tallentavia kotiboxeja. Eli tavallaan koti käyttö sallitaan mutta, esim elisa ei saa antaa sitä ulos ladattavaksi. [cut blah]
Eihän tästä ole syynä puhuttu mitään. Katsos, kyllähän Elisan kaltainen yhtiö kertoo ihan tiedotteessaan exaktisti, miksi vanha API piti lopettaa. Elisan reilusti ajoissa tekemä tiedote kertoo että "taustalla on GDPR". Etkö usko Elisaa? Ei se mitään, en usko minäkään.
Käyttäjätaso 3
Ei olekkaan, mitä se GDPR sit sisältää, jotain sellasta et elisan oli pakko poistaa vanha . Ei he voi lakia rikkoo, toi lataaminen oli vaan mun päässä pyöriviä, syitä mitä oon miettinyt. Se 2 vuoden tallennus aika on ainut, mikä vois olla syynä. henkilö tietoja kovasti mainitaan.

https://findwise.com/en/gdpr-fiToimi näin


GDPR astuu voimaan jo 25. toukokuuta 2018 ja vaatii monia asioita ja merkittävää panostusta. Jokaisen henkilötietoja käsittelevän organisaation pitää ottaa tämä huomioon ja useimmissa tapauksissa GDPR projekti on jo käynnissä. Ohessa listaus asioista, jotka sinun tulee tehdä, jotta pääset lähemmäs GDPR:n mukaista henkilötietojen hallintaa.

Nimeä tietosuojavastaava
Päivitä prosessit asetuksen mukaisiksi
Hanki henkilöiltä lupa tietojen keräämiseen
Varmista, että voit järjestelmien yli:
Muodostaa kokonaiskuvan tietojen sijainnista
Viedä ulos yksittäisen henkilön tiedot
Poistaa yksittäisen henkilön tiedot
Poista turha ja laiton tieto
Käytä anonymisoitua tietoa mahdollisuuksien mukaan

Eli henkilötietoihin , perustunee....
Käyttäjätaso 2
Aika alkaa sanomaan irti kanavapaketit ja kyselemään Telian suunnalta mitä heillä on tarjota.

Viasatin paketin jatkon lopetin, menee kiinni koko homma ku aika on siitä täynnä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Ei olekkaan, mitä se GDPR sit sisältää, jotain sellasta et elisan oli pakko poistaa vanha . Ei he voi lakia rikkoo, toi lataaminen oli vaan mun päässä pyöriviä, syitä mitä oon miettinyt. Se 2 vuoden tallennus aika on ainut, mikä vois olla syynä. henkilö tietoja kovasti mainitaan.

https://findwise.com/en/gdpr-fiToimi näin


GDPR astuu voimaan jo 25. toukokuuta 2018 ja vaatii monia asioita ja merkittävää panostusta. Jokaisen henkilötietoja käsittelevän organisaation pitää ottaa tämä huomioon ja useimmissa tapauksissa GDPR projekti on jo käynnissä. Ohessa listaus asioista, jotka sinun tulee tehdä, jotta pääset lähemmäs GDPR:n mukaista henkilötietojen hallintaa.

Nimeä tietosuojavastaava
Päivitä prosessit asetuksen mukaisiksi
Hanki henkilöiltä lupa tietojen keräämiseen
Varmista, että voit järjestelmien yli:
Muodostaa kokonaiskuvan tietojen sijainnista
Viedä ulos yksittäisen henkilön tiedot
Poistaa yksittäisen henkilön tiedot
Poista turha ja laiton tieto
Käytä anonymisoitua tietoa mahdollisuuksien mukaan

Eli henkilötietoihin , perustunee....

Käyttäjätaso 1
Jepjep. Kylläpä korpeaa tämäkin. Se, että joku irtisanoo Viihteen tämän takia ei varmaan kiinnosta juuri ketään Elisalla mutta on olemassa tehokkaampia keinoja ilmaista närkästyksensä.
Suosittelenkin kaikkia nyt tehtailemaan GDPR tietopyyntöjä Elisalle omista asiakastiedoista. Olettaisin tuosta aiheutuvan jonkin verran vaivaa toimittaa eväste/ip-numerolistoja yms. turhaa dataa, joita omiin asiakastietoihin on liitetty. Ja jos ei kuukaudessa tule vastaustan niin kantelua vaan viestintävirastoon...
Käyttäjätaso 3
Jepjep. Kylläpä korpeaa tämäkin. Se, että joku irtisanoo Viihteen tämän takia ei varmaan kiinnosta juuri ketään Elisalla mutta on olemassa tehokkaampia keinoja ilmaista närkästyksensä.
Suosittelenkin kaikkia nyt tehtailemaan GDPR tietopyyntöjä Elisalle omista asiakastiedoista. Olettaisin tuosta aiheutuvan jonkin verran vaivaa toimittaa eväste/ip-numerolistoja yms. turhaa dataa, joita omiin asiakastietoihin on liitetty. Ja jos ei kuukaudessa tule vastaustan niin kantelua vaan viestintävirastoon...


Tuskin tavallinen tallaaja ees tajuaa mitään, ja aktiivi käyttäjät, joka on pienenpieni osa käyttäjistä, tääl rähisee. Onneks on rähinöitä, et joku pakote ois.
Käyttäjätaso 2
.... Se, että joku irtisanoo Viihteen tämän takia ei varmaan kiinnosta juuri ketään Elisalla mutta on olemassa tehokkaampia keinoja ilmaista närkästyksensä.
..

Tuskin tavallinen tallaaja ees tajuaa mitään, ja aktiivi käyttäjät, joka on pienenpieni osa käyttäjistä, tääl rähisee. Onneks on rähinöitä, et joku pakote ois.

Totta. Tosin on aika ilmeistä ettei Elisalla ymmärretä kaikkia seurauksia. Esim. näistä "aktiivikäyttäjistä" aika moni on alaan liittyvien töiden ammattilainen tai sellaiseksi opiskeleva. Ainakin minä ajattelen että jos Elisa kohtelee asiakkaitaan näin, miten se kohteleekaan työntekijöitään. Minun työnantajien mustalle listalleni Elisa pääsi vastaavilla tempuillaan jo suuruusluokkaa kymmennen vuotta sitten. Sittemmin se on vakiinnuttanut asemansa niin ettei tule koskaan poistumaan kyseiseltä listalta.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2
Mikäli oikeen oon ymmärtänyt niin se 2 vuoden aikaraja ja että sitä ei sais ladata kotikoneelle palvelimelta, mut viisaammat puhukoot, kotiboxilla se nyt taas on eri asia kun on kotona. ja se tallennusaika ei koske, tallentavia kotiboxeja. Eli tavallaan koti käyttö sallitaan mutta, esim elisa ei saa antaa sitä ulos ladattavaksi. Näin sen käsitin, kertokaa jos oon väärässä. Eihän se elisan vika ole, jos lakia muutetaan. Pakkohan se on sen mukaan elää, millo on mikäkin laki.

Eli se rikkoo sen 2 vuoden sääntöä, kun jos kotiin ladataan se tallennus aika on pidempi, oletettavasti.

Toivottavasti olen väärin ymmärtänyt, ett he jotka kaipaa latausta saa sen ominaisuuden.


Ei tuohon 2v tallennusaikaan mitään lakia ole, se on Elisan ihan oma keksintö pienentää lisääntyvän kovalevytilan tarvetta, tai muuten vaan kyykyttää maksavaa asiakasta.

Elisa, korjatkaa virheenne - näin se tapahtuu mahdollisimman helposti: palauttakaa vanhaan API'in pohjautuva ympäristö, kunnes uusi toimii testatusti asiakkaita tyydyttävällä tavalla.
Odotan ripeää toimintaa!
Käyttäjätaso 3
Ei tuohon 2v tallennusaikaan mitään lakia ole, se on Elisan ihan oma keksintö pienentää lisääntyvän kovalevytilan tarvetta, tai muuten vaan kyykyttää maksavaa asiakasta.


Ai, olin ymmärtänyt et ois, kun se oikeen tapetilla ollut.... Ja sitä levytilaa kaikille ole olemassa, linkitetään vaan näkyviin, ken sen haluaa. Vois kuvitella....
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Ei tuohon 2v tallennusaikaan mitään lakia ole, se on Elisan ihan oma keksintö pienentää lisääntyvän kovalevytilan tarvetta, tai muuten vaan kyykyttää maksavaa asiakasta.


Ai, olin ymmärtänyt et ois, kun se oikeen tapetilla ollut.... Ja sitä levytilaa kaikille ole olemassa, linkitetään vaan näkyviin, ken sen haluaa. Vois kuvitella....

Ei tuo kaksi vuotta perustu mihinkään muuhun, kuin tekijänoikeusmafian kanssa tehtyyn sopimukseen. Elisa ei halua maksaa pidemmästä tallennusajasta eikä välitä kuunnella asiakkaan mielipidettä asiassa.
Käyttäjätaso 5
On tää kyl sellasta asiakkaan väheksyntää, et pakko äänestää lompakolla, ihan periaatteesta.
Mikä siinä on, et näistä ei voi kertoo vaik 30vrk etukäteen?
Tiedottaja oli lomilla?
Päätettiin viime maanantain aamukahvilla?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
Melko etevä on Elisa orkideoimaan asiakkailleen. Ei enää riitä, että vikailmoituksistakin saniaistellaan, nyt rikotaan jo toimivat käytössä olevat systeemitkin. Ja tapa, miten tämäkin hoidettiin... Sanonko?

Edit // Kiroilua -Patomiäs


V******* sanana ei ole kiroilua. Pelleily seis nyt heti.

Edit // Tuo sana ei kuulu Palstalle, tästä jos haluat jatkaa keskustelua niin laita yksäriä -Patomiäs
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
Eipä ole "viihdettä" enää tämä. Selaimen kautta katsottuna ei toimi kake, eikä kyllä toistukaan kunnolla.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4
Jokos tähän on ratkaisu saatu? Nyt, kun ei saa ohjelmaa ladattua etukäteen, niin joudutaan näköjään tilanteeseen, jossa tänne pitää saada kaksi streamia yhtä aikaa. Ja sitä ei tämä yhteys siedä. Kummassakin ajoittain sikamaisen huonoa laatua.
Ja tähän kun lisätään toisen katselupaikan ongelmat kaken ja äänen toistolaitteen osalta, niin aika **** on tilanne.

Edit//kirosana -Jopeti