Vastattu

Elisa viihde ei avaudu

  • 14 lokakuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 373 katselukerrat

Aloittaessa tulee tervetuloa elisaan. Kun valitset kielen senjälkeen tulee internetyhteyden hakeminen. Yhteyden hakeminen ei onnistu ethernet`in kautta kuin puoliväliin palikista katsoen. Kaikki toiminta loppuu siihen. Olen modeemin irrottanut verkosta ja restoinut samoin digiboksin ja tehdasasetukset laittanut.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 14 lokakuu 2017, 15:20

Kokeilepa näin aluksi toista porttia modeemista. Jos ei auta sekään, kokeile langatonta verkkoa.

Toimiiko netti muilla laitteilla normaalisti? Mikäli mahdollista, testaa vaikka tietokonetta tuossa langallisessa verkossa samalla kaapelilla, kuin digiboksia. Jos tietokoneella kaikki pelaa normaalisti, kaikissa modeemin porteissa, mutta digiboksi ei saa yhteyttä millään, on digiboksin langallinen verkkokortti/-portti rikki. Jos yhteys ei toimi edes tietokoneella, voi vika olla kaapelissa -> kokeile toista verkkokaapelia. Jos kaapelinkaan vaihto ei auta ongelmaan, voi modeemin verkkoportit olla rikki.

Eli testaa, testaa ja testaa. Vaihda aina yhtä muuttujaa kokoonpanossa (porttia modeemissa, verkkokaapelia, päätelaitetta jne). Näin saat selville, missä ongelman aiheuttaja on. Kun ongelman aiheuttaja on selvillä, yhteys Elisan asiakaspalveluun tai Palstatiimiin, mikäli vika rajautuu modeemiin tai digiboksiin.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikä modeemi? Oletko kokeillut kytkeä verkkokaapelia toiseen porttiin modeemissa? Oletko kokeillut resetoida modeemia (valojen pitää sammua / välähtää yhtäaikaa, jotta resetointi onnistuu)? Toimiiko langattomasti?
Modeemi on zyxel V????. En ole kokeillut toiseen porttiin. Modeemin olen useamman kerran resetoinut ja valot ovat sammuneet silloin. langattomasti en ole ymmärtänyt kokeilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokeilepa näin aluksi toista porttia modeemista. Jos ei auta sekään, kokeile langatonta verkkoa.

Toimiiko netti muilla laitteilla normaalisti? Mikäli mahdollista, testaa vaikka tietokonetta tuossa langallisessa verkossa samalla kaapelilla, kuin digiboksia. Jos tietokoneella kaikki pelaa normaalisti, kaikissa modeemin porteissa, mutta digiboksi ei saa yhteyttä millään, on digiboksin langallinen verkkokortti/-portti rikki. Jos yhteys ei toimi edes tietokoneella, voi vika olla kaapelissa -> kokeile toista verkkokaapelia. Jos kaapelinkaan vaihto ei auta ongelmaan, voi modeemin verkkoportit olla rikki.

Eli testaa, testaa ja testaa. Vaihda aina yhtä muuttujaa kokoonpanossa (porttia modeemissa, verkkokaapelia, päätelaitetta jne). Näin saat selville, missä ongelman aiheuttaja on. Kun ongelman aiheuttaja on selvillä, yhteys Elisan asiakaspalveluun tai Palstatiimiin, mikäli vika rajautuu modeemiin tai digiboksiin.
Kiitos testailen näillä neuvoilla, kun saan rauhallisen ajan. Kerron sitten kuinka kävi???
Kiitos nyt toimii Elisaviihde.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos nyt toimii Elisaviihde.

Kerrotko vielä, miten sait toimimaan. Siitä voi olla apua seuraavalle, joka taistelee saman ongelman parissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Kiitos nyt toimii Elisaviihde.

Kerrotko vielä, miten sait toimimaan. Siitä voi olla apua seuraavalle, joka taistelee saman ongelman parissa.

Näköjään verkkokaapelin vaihto auttoi.


Jälleen hyvä esimerkki siitä, kun samaa ongelmaa puidaan monessa ketjussa/osiossa... :(

Edit. Tällä kertaa olikin kyse siitä, että ap oli varmaan unohtanut tämän ketjun ja kertoi toisessa ketjussa ongelman korjaantuneen kyseisellä tavalla.

Osallistu keskusteluun