Kysymys

ELisa Viihde julkisuudessa

  • 29 tammikuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 481 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 875 kommenttia
ELISA tiedottaa palstalla hanakasti, kun jotakin sen palveluista kommentoidaan julkisuudessa. Milloin on kyse tiedonsiirtonopeuksien kokeiluista, milloin verkon kattavuudesta.

Tästä en ole vielä palstalla tiedotetta kommentteineen nähnyt... Miksiköhän?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa uutisessa oli jo myyntijohtajan kommentti asiasta. ;)

Luulen, että tässä tapauksessa asiakas on ymmärtänyt asian aivan väärin. Se, että miten tuote on asiakkaalle myyty todellisuudessa onkin sitten aivan eri juttu.

Olen myyntityötä tehdessäni huomannut lukuisia kertoja, että tietyille ikäihmisille pitää selittää asiat moneen kertaan vielä jälkikäteen, vaikka ne on väännetty ratakiskosta jo myyntitilanteessa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Itse olen ollut selvittämässä tilannetta jossa, puhelinmyyjä oli soittanut Elisan laajakaista asiakkaalle ja todennut, että käytössä oleva nopeusluokka poistuu joten se täytyy vaihtaa. Vaihtoehtoina oli kuulemma vain 100M yhteys hintaan sejase MUTTA halvemmalla kyseisen yhteyden saa jos ottaa mukaan Elisa Viihteen joka mullistaa television katselun ja tallennuksen. Ko. asiakas oli yrittänyt selittää, että on jo tallennin ja televisio on OK sellaisenaan. Lopuksi oli kuitenkin suostunut ottamaan viihteen, koska uskoi sillä säästävänsä rahaa. Tähän mukaan tuli tietenkin asentajan käynti joka laittoi Viihteen toimintakuntoon.

Tilanne saatiin kuitenkin kuntoon kun oltiin asiakaspalveluun yhteydessä ja vaadittiin ihan ensiksi kuuntelemaan kyseinen tallenne myyntipuhelusta ja sen jälkeen soittamaan takaisin. Puhelu tuli takaisin ja sopimus purettiin anteeksipyyntöjen kera ja yhteydeksi saatiin 10M yhteys noin puoleen hintaan vrt. Elisa Viihteen hinta.

Ei ne vanhatkaan ihmiset ole niin idiootteja, että huvikseen tilailevat mitä sattuu. Monesti on kyse siitä, että toimivaa lähdetään muuttamaan operaattorin toimesta tai jotain muuta asiaa hoitaessa lähdetään muuttamaan jo toimivaa. Se mikä tilanteita yhdistää on se, että annetaan tiettyjä vaihtoehtoja joista sitten yritetään poimia paras koska annetaan ymmärtää että ne ovat ainoat mahdolliset vaihtoehdot.

Myyntiä pitää saada se on fakta, mutta ei valehtelemalla. Oikeilla ja kilpailukykyisillä tuotteilla ei tarvitsisi ryhtyä *****ttamaan.

Tämä ei yksin koske Elisaa, joka operaattorilla on myynnin puolella paljon korjattavaa.
Itselläni on valitettavasti yhtä huonoja kokemuksia Elisan puhelinmyynnistä. Muutama vuosi sitten kun siirryttiin Elisa kuituun koko yhtiössä, useampaakin henkilöä painostettiin ostamaan Elisa Viihde hyvin aggressivisesti. Argumentaatio sisälsi sekä perinteistä pelottelua (nettivideoihin ei kuulemma riitä 10M piuha) että ihan suoranaista valehtelua (digiboksit lakkasivat kuulemma toimimasta kuidun käyttöönoton yhteydessä).

En saanut koskaan vastausta Elisalta reklamaatioihin joita esitin taloyhtiön hallituksen nimissä. Nyttemmin puhelinmyyjien bonuksia lienee muutettu, kun enää ei yhtä aggressiivista kaupittelua esiinny.

Osallistu keskusteluun