Kysymys

Elisa Viihde kaapelimodeemi pätkiminen

  • 2 kesäkuu 2014
  • 25 kommenttia
  • 4703 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Terve.

Ei kovin hyvin näytä toimivan vikapalvelun korjaukset. Viikon verran itsellä tuo kaapelimodeemi pätkinyt.

Pätkiminen ilmenee siten, että tietokoneen yhteys ulkomailmaan katkeaa täysin, modeemin "hallinta" sivulle

192.168.100.1 pääsee normaalisti ja se väittää, että yhteys on täysin kunnossa samoin modeemin kaikki 4

ylintä valoa väittävät yhteyden olevan kunnossa, yhteys yleensä palautuu itsestään noin 30 minuutin sisälle tai 

melkein heti mikäli modeemin boottaa.

Perjantaina sitten tein vikailmoituksen johonka tuli Lauantaina tekstiviesti.

Hei, ilmoittamasi häiriö on korjattu. Modeemi siirrettiin käyttämään rauhallisempaa taajuutta ja testiemme mukaan

yhteys toimii nyt normaalisti. Laitteen resetointi (nappi) palautaa modeemin alkuperäiselle taajuudelle, joten mahdollisissa häiriötilanteissa  resetoikaa laite mieluummin ottamalla virtajohto irti n. 1 minuutiksi. Jos ongelmat uusiutuva, tee uusi häiriöilmoitus. Terveisin Elisa.

Noh eilen sunnuntaina kun pääsin kotio viikonloppureissulta ehdin noin 10 minuuttia olemaan koneella ja uudelleen sama vika, netti katkeaa valot palaa, joten vikailmon uusiminen.

Tänään taas katkaissut kaksi kertaa ollessani kotona, 16 jälkeen sekä noin klo 21 .

Valitettavasti tuota kaapelimodeemia tarvitsee kestää vielä puolisen vuotta kunnes tähän taloyhtiöön tulee valokuituliittymät. (Ei Elisalta, kuulemma liian pitkä matka vetää kaapelia että edes tekisivät tarjoust, onneksi täällä on myös operaattoireita jotka haluavat uusia asiakkaita.)

.edit, unohtui kirjottaa että samalla kun tuo tietokoneen netti modeemista eteenpäin katkeaa niin myös elisa viihteen digiboxin sinisen napin takana oleva elisa viihde valikka on toimimaton.

25 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tervetuloa Palstalle Iippo82!

Olit laittanut asiakasnumeron profiiliisi joten pääsin tarkistamaan tilanteen heti. Vastasin sinulle yksityisviestillä!
Itsellä sama ongelma modeemi katu vähintää kaksi kertaa päivässä ja parhainmillaa 4kertaa päivässä. Ja eikä ongelmat lopu tähän ennen wlanilla tuli 50mb/s nykyyän vaivaisesti 20mb/s ja jos toinen wlanin käyttäjä lataa pientä tiedostoa selaimella netin nopeus laskee ja pingi kohoaa taivaaseen. (Anteeksi offtopic)
Käyttäjätaso 6
iGhhost kirjoitti:

Itsellä sama ongelma modeemi katu vähintää kaksi kertaa päivässä ja parhainmillaa 4kertaa päivässä. Ja eikä ongelmat lopu tähän ennen wlanilla tuli 50mb/s nykyyän vaivaisesti 20mb/s ja jos toinen wlanin käyttäjä lataa pientä tiedostoa selaimella netin nopeus laskee ja pingi kohoaa taivaaseen. (Anteeksi offtopic)


Auttaisiko jos vaihdat wlanin radiokanavaa? Jos lisäät asiakasnumerosi profiiliin, niin voin tarkistaa linjan.

Modeemin kaatuessa, palaako samat valot kokoajan vai sammuuko jotain?
Jaksuu kirjoitti:
iGhhost kirjoitti:
Itsellä sama ongelma modeemi katu vähintää kaksi kertaa päivässä ja parhainmillaa 4kertaa päivässä. Ja eikä ongelmat lopu tähän ennen wlanilla tuli 50mb/s nykyyän vaivaisesti 20mb/s ja jos toinen wlanin käyttäjä lataa pientä tiedostoa selaimella netin nopeus laskee ja pingi kohoaa taivaaseen. (Anteeksi offtopic)

Auttaisiko jos vaihdat wlanin radiokanavaa? Jos lisäät asiakasnumerosi profiiliin, niin voin tarkistaa linjan.

Modeemin kaatuessa, palaako samat valot kokoajan vai sammuuko jotain?

 Kanavaa on vaihdettu jo kerran ja ollut lähemmäs vuoden samana ilman ongelmia. Ja samat valot palaa ja modeemi kaatuessa valot palavat normaalisti.
Samaa vikaa lienee ympäri Pirkanmaata ties kuinka paljon. Se alkoi 27.5. Elisan suoritettua "korjauksia" kaapeliverkkoonsa (mahtoivatkohan muuten saada mitään korjattua ;C))

Kun reklamoin asiasta viime viikolla niin mitä tekeekään Elisa: Lähettää Eltelin kaverin (näistä asoista vieläpä autuaan tietämättömän) mittailemaan kaapelivahvistinten tulo- ja lähtötasoja. Ihan fiksua toki muuten, mutta kun pölvästikin voi päätellä ongelmien johtuvan mainitusta päivityksestä - tuskin he tasoja sentään joka pisteessä kävivät ruuvailemassa...

Kyseisen päivityksen yhteydessä mitä todennäköisimmin kaikkiin Elisan kaapelimodemeihin päivitettiin identtinen bugi joka pätkii nettiä vaikka modemin indikaatio päinvastaista väittääkin. Kumma ettei yritykseltä löydy edes tuon vertaa osaamista että

a) Ymmärtäisi mistä on kyse vaikka heitä on autettu vaikka mitenkä paljon vian laadun kuvaamisessa (joka siis kaikilla on identtinen)

b) Palauttaisi tilanteen "päivitystä" edeltäneeseen tilaan

Vinkkinä: Naapurin netti tulee samasta vahvistimesta kuin omanikin ja toimii täysin - mutta se onkin Soneran!
Käyttäjätaso 6
iGhhost kirjoitti:

Jaksuu kirjoitti:

iGhhost kirjoitti:

Itsellä sama ongelma modeemi katu vähintää kaksi kertaa päivässä ja parhainmillaa 4kertaa päivässä. Ja eikä ongelmat lopu tähän ennen wlanilla tuli 50mb/s nykyyän vaivaisesti 20mb/s ja jos toinen wlanin käyttäjä lataa pientä tiedostoa selaimella netin nopeus laskee ja pingi kohoaa taivaaseen. (Anteeksi offtopic)


Auttaisiko jos vaihdat wlanin radiokanavaa? Jos lisäät asiakasnumerosi profiiliin, niin voin tarkistaa linjan.

Modeemin kaatuessa, palaako samat valot kokoajan vai sammuuko jotain?


 Kanavaa on vaihdettu jo kerran ja ollut lähemmäs vuoden samana ilman ongelmia. Ja samat valot palaa ja modeemi kaatuessa valot palavat normaalisti.


Lisäätkö tuon asiakasnumeron vielä, niin tarkistan linja-arvot?

Tampereen alueella on ollut kyllä erinäisiä ongelmia. Tällä hetkellä yhteyksien pitäisi tosin toimia normaalisti.
Jaksuu kirjoitti:
iGhhost kirjoitti:
Jaksuu kirjoitti:
iGhhost kirjoitti:
Itsellä sama ongelma modeemi katu vähintää kaksi kertaa päivässä ja parhainmillaa 4kertaa päivässä. Ja eikä ongelmat lopu tähän ennen wlanilla tuli 50mb/s nykyyän vaivaisesti 20mb/s ja jos toinen wlanin käyttäjä lataa pientä tiedostoa selaimella netin nopeus laskee ja pingi kohoaa taivaaseen. (Anteeksi offtopic)

Auttaisiko jos vaihdat wlanin radiokanavaa? Jos lisäät asiakasnumerosi profiiliin, niin voin tarkistaa linjan.

Modeemin kaatuessa, palaako samat valot kokoajan vai sammuuko jotain?

 Kanavaa on vaihdettu jo kerran ja ollut lähemmäs vuoden samana ilman ongelmia. Ja samat valot palaa ja modeemi kaatuessa valot palavat normaalisti.

Lisäätkö tuon asiakasnumeron vielä, niin tarkistan linja-arvot?

Tampereen alueella on ollut kyllä erinäisiä ongelmia. Tällä hetkellä yhteyksien pitäisi tosin toimia normaalisti.

Laitan huomen illal.
Samaa ongelmaa myös täällä, kaapelimodeemi ja netti pätkii alvariinsa.
Sama vika täällä ollut myös 27.5 lähtien. Katkeilee n. 3-6h välein.
Asiakasnumero on laitettu profiiliin, joten olisikohan mahdollista tarkistaa arvoja?
Valot tosiaan palavat modeemissa (internet, wlan, power, yms.) mutta nettiin ei vain pääse.
Käyttäjätaso 6
Molemmilla hyvät linja-arvot, mutta olette molemmat samassa keskuksessa kiinni. Ilmoitin tuosta keskuksesta tuonne tekniikalle, jotta saavat seurailla toimintaan.

Teillä on kaikilla myös tuo pace c2300 kaapelimodeemi, joten jos ongelma ilmenee vain tällä modeemilla, niin...
Jaksuu kirjoitti:
Molemmilla hyvät linja-arvot, mutta olette molemmat samassa keskuksessa kiinni. Ilmoitin tuosta keskuksesta tuonne tekniikalle, jotta saavat seurailla toimintaan.

Teillä on kaikilla myös tuo pace c2300 kaapelimodeemi, joten jos ongelma ilmenee vain tällä modeemilla, niin...

Ei ole pace c2300 vaan C5200. Ja lisäsin asiakasnumeron (mahdollisesti jos se on laskussa oleva liittymänumero?) 
Jaksuu, Tiistaina olet näemmä kirjoittanut että yhteyksien pitäisi toimia normaalisti, mutta kyllä tämä vika edelleen on päällä.

Eilen 4.6 tuli vikailmoitukseen tekstiviestillä lisätietoa että "Tehdyt korjaustoimenpiteet eivät ole poistaneet häiriötä".

Tänäänkin on kerran tuo sama pätkäisy käynyt, ellei sitten päivällä ole myös ollut kun olen töissä ollut.

Modeemina tosiaan on Bewan iBox c5200n eMTA jolla ikää noin 2.5 vuotta.

Ainakin toinen netin pätkäisy tälle päivälle tuli juuri tätä viestiä kirjoittaessa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tampereen alueella on ilmennyt pätkimistä aiheuttava vika tuon verkonparannustyön seurauksena. Ongelma on meillä tällä hetkellä korjauksessa.
Siis nytkö vasta Elisan porukka ymmärtää että kysessä on itse aiheuttamanne vika?!?! Onneksi olkoon vaan. Asiakkaillehan tämä on ollut selviö jo yli viikon. Vai ettekö kenties tiedä miten se saataisiin korjattua...?
Teetä ja sympatiaa Järvenpäästä:

https:///t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Pace-C2300-kaapelimodeemi-j%C3%A4%C3%A4tyy-jumii-p%C3%A4ivitt%C3%A4in/m-p/356563#U356563
Moi, pakko ilmoittautua tämän ongelman pariin myös eli asun Joensuussa ja syksyllä Elisa teki jotain muutostöitä kaapeliverkossa ja tässä ketjussa kuvatut pätkimiset alkoivat. Eli siis viihde kaapelimodeemilla (c5200n). Tietäiskö joku onko tähän siis jo löydetty ratkaisua? Itellä ollut tää viihde kolmisen vuotta ja ennen tämän vuoden syksyä syksyä ei ollut ongelmia netin toimivuuden kanssa.... -MIkeC-
Täällä päin täysin sama homma mitä lipolla, netti pätkii pitkin päivää, boxi väittää että kaikki ok, netti valot yms palaa niinku pitääkin mutta netti ei vain toimi, saattaa alkaa toimimaan jonkun ajan päästä, mutta kun boottaa boxin niin YLEENSÄ alkaa toimimaan saman tien, mutta tänäänpä sitten ei alkanutkaan toimimaan vasta kun parin tunnin päästä.. että voisko sitä tätäkin tarkastella että mikä tässä on oikein vikana..
Käyttäjätaso 6
lankinsu kirjoitti:

Täällä päin täysin sama homma mitä lipolla, netti pätkii pitkin päivää, boxi väittää että kaikki ok, netti valot yms palaa niinku pitääkin mutta netti ei vain toimi, saattaa alkaa toimimaan jonkun ajan päästä, mutta kun boottaa boxin niin YLEENSÄ alkaa toimimaan saman tien, mutta tänäänpä sitten ei alkanutkaan toimimaan vasta kun parin tunnin päästä.. että voisko sitä tätäkin tarkastella että mikä tässä on oikein vikana..


Tervetuloa palstalle lankinsu :)

Tutkin ADSL-yhteytesi ja katkoksia ei näy lainkaan. Jos ongelma jää wlaniin, niin kannattaa testata radiokanavan vaihtoa tai rajata ongelmaa käyttäessä pelkkää verkkokaapelia.

Yleisenä huomiona kannattaa avata ennemmin uusi ketju tai laittaa moderaattorille asiakasnumeroa ja kertoa pätkimisestä, niin päästään nopeammin tutkimaan ongelman aiheuttajaa. Tällaisia 6kk vanhoja ketjuja on "turha" herätellä uudestaan 🙂
Kirjoitettu vanhuksen puolesta vanhuksen luvalla:

Tampereella (Kaukajärvellä) C5200N boxin yhteys pätkäisee useita kertoja tunnissa ja nousee itsestään uudestaan ylös. Merkkivaloista päätellen kaikki on kunnossa mutta nettiyhteyttä ei todellisuudessa ole (taloyhtiön 2/2M yhteys - mikä ***** ihme savumerkkiyhteys). Boxin halliintaan pääsee normaalisti ja siellä näyttäisi kaikki olevan ready mutta nettiyhteyttä ei ole?

Kaapelimodeemi-yhteys (vai pitäisikö sanoa yhteydettömyys) on käytössä vanhuksella joka on kärvistellyt kohta puoli vuotta surkean netin kanssa. Tänään puhelimitse, puolen tunnin fransis goijjarin kitaran rimputuksen ärsyttämänä vanhus oli saanut osakseen ylimalkaista, ehkä jopa ylimielistä kohtelua?

Suosittelin vanhukselle operaattorin vaihtamista - toivotaan että oikea päätös syntyy.

Itse luovuin hirveän sopimussodan jälkeen aivan umpi surkeasta elisa vitsi palvelusta ja vaihdoin todella huolettomasti toimivaan toisen operaattorin palveluun.

KYSYMYS: JOS vanhus päättää pysyä saunalahdessa ja päivittäisi nopeuden 10/10 megaiseen niin saisiko hän uuden boxin maksutta? Webbisivujen kautta tilausta tehtäessä boxin hinnaksi tulee 0 euroa. Onko näin vai onko tässä taas sitä kuuluisaa pientä printtiä jossain?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Saunalahden kautta otettu modeemi maksaa. Vain Elisa Viihteen mukana 100/10 saa ilmaiseksi modeemin.
"Saunalahden kautta otettu modeemi maksaa. Vain Elisa Viihteen mukana 100/10 saa ilmaiseksi modeemin"

Saunalahden "kaupassa" (https://kauppa.saunalahti.fi/#!/nettiliittymat/kiinteat-laajakaistat) Kotiboksi EPC3825 0 euroa???

Mitä tämä sitten oikein tarkoittaa?? Saunalahden/Elisan väki haloo???
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kotiboksin kaapelimodeemi hinta on 108 euroa. Sen voi ostaa kerralla tai kuukausimaksulla. Laite on Kotiboksi EPC3825.

Elisa Viihteen mukana modeemi tulee veloituksetta, mutta onko siinä järkeä, kun saa 26,90 € 10M/10M ja modeemin 4,50 € kk 24 kk maksuajalla.

Missä kohtaa tuota modeemia luvataan hintaan 0 €, kun en itse ainakaan löydä?
Kyllä se vaan niin tuolla saunalahden kaupassa näkyy, että Kotiboksi EPC3825 0 euroa mutta ei kaikkiin osoitteisiin/taloyhtiöihin.

Onko saunalahti/elisa joskus taloyhtiölaajakaistaa käyttöön tarjonneena sisällyttänyt kaapelimodeemit tarjoukseen???

Tässä tapauksessa päätyminen kaapelimodeemiyhteyksiin ei kestä kriittistä silmäilyä, sillä käytettävissä olisi ollut ihan oikea ja kunnollinen verkkokaapelointi koko yhtiössä ja NYT tilattavissa 100/10M netti alle kympillä ja 250M netti alle kolmella kympillä? Taas on yhtiön "päättäjiä" viety kuin pässiä narussa!?

btw - yhteys on nyt päivitetty ja modeemi tullut kustannuksin nolla euggua, joten ei muuta kuin kädet kyynerpäitä myöden ristiin ja toivoa että yhteyskin vielä saadaan.....
Että näin....

boxi maksutta.png
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuo modeemi on tosiaan veloitukseton sen vuoksi, koska taloyhtiö tarjoaa sen liittymän tilauksen yhteydessä. Tämän vuoksi osaan osoitteista laite ei ole ilmainen ja osaan on. Se riippuu taloyhtiön sopimuksesta :)

Laitteissa on normaali kahden vuoden takuu.

Osallistu keskusteluun