Vastattu

Elisa Viihde kaapelimodeemilla ja netin pätkiminen

  • 6 maaliskuu 2015
  • 13 kommenttia
  • 2555 katselukerrat

Asun Jensuussa ja viime syksystä lähitien on netti alkanut pätkimään. Modeemin valot ok, mutta netti vain häviää. Saattaa olla pois esim. 5 minnuuttia ja alkaa toimiia taas, toimii ehkä minuutin tai kaksi, ja häviää taas uudelleen. Virrankatkaisuja ja resetointia tehty lukemattomia kertoja, mutta mitään lopullista korjausta ei koskaan ole tapahtunut. Joskus toiminut jopa vikonkin putkeen, mutta ongelma näyttää vain aina tulevan takaisin. Tosi turhauttavaa. Nyt esim. viimeisten muutaman päivän aikana mitään streaming palveluita on ollut turha käyttää. Kaapelitv toimii hyvin pois lukien kanava kutonen jossa häiriöitä. Eli siis viihde kaapelimodeemilla (c5200n). Ihan normikytkennät eli haaroitin antennipistokkeessa ja siitä toinen piuha digiboxiin ja toinen kaapelimodeemiin. Onko täällä kohtalotovereita ja onko tähän siis jo löydetty ratkaisua? Itellä ollut tää viihde kolmisen vuotta ja ennen viime vuoden syksyä syksyä ei ollut ongelmia netin toimivuuden kanssa.... Postitin tämän samankaltaisen viestin jo viime vuoden lopulla jonkun vanhan viestiketjun jatkoksi, jossa kuvattiin vastaavaa ongelmaa. Mutta pakko kokeilla nyt ihan uutena ketjuna (tosi turhautunut olo, tätäkin kirjoittelen "etänä" työpaikan nettiyhteyden läpi, kun toi oma siis parhaillaan pätkiin koko ajan). Osaisiko joku auttaa?  -MIkeC-
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Teemikko 9 maaliskuu 2015, 15:03

  • , kuulostaa kyllä laitteiden väliseltä yhteysongelmalta tosiaan. Voidaan kokeilla toisenmallista laitetta tässä tapauksessa. Laitan sinulle yksityisviestiä tulemaan tästä asiasta vielä.
  • Katso alkuperäinen viesti

    13 kommenttia

    Käyttäjätaso 1
    Kaikki näyttäisi toimivan nyt hyvin ja nopeuskin kasvoi jonkun verran. Hyvä ja nopea palvelu täällä. Iso kiitos siitä!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Katsoin yhteyttäsi tässä ja siinä ei tosiaan mitään ihmeempää näy niin laitetaan tuo vanhempi modeemi takuuvaihtoon. Uusi tulee postin kautta. Vanha toimii vielä vuodenvaihteeseen, mutta viimeistään sitte pitää vaihtaa uusi modeemi käyttöön. Uusi kuitenkin heti sitten käytettävissä ja suosittelen ottamaan kaikki uudet piuhatkin ym. mitä mukana käyttöön.
  • Käyttäjätaso 1
    Moi.

    Minulla on tuo kyseinen modeemi ruvennut pätkimään myös. Tuo MikeC:n kuvailema vika on aika tarkasti myös minulla. Lisätään se että kun langattomasti yhteys rupeaa pätkimään niin kaapelilla saattaa toimia hyvin ja kun kaapeli rupeaa pätkimään niin langaton saattaa toimia hyvin mutta ei tämä mikään sääntö ole. Mitään järkevää syytä en osaa sanoa milloin yhteys aina katkeaa. Siihen ei ole mitään järkevää sääntöä tai syytä. Nyt tällä hetkellä ei toimi langaton eikä kaapeli mutta IPTV kanavat näkyy hyvin. Yhteyden katkomista ollut jo satunnaisesti vajaan vuoden mutta nyt näyttää että ei auta enää resetoinnit eikä uudelleen käynnistykset. Tosiaan saattaa viikonkin toimia hyvin ja nopeus on ihan huippuluokkaa mutta temppuilu kun alkaa niin nopeus tippuu alle yhden megan tai yhteys katkeaa kokonaan ja usein yhteys palautuu itsestääkin ilman resetointeja. Modeemin valojen mukaan kaikki näyttäisi olevan kunnossa yhteyden hävitessä. Myös langaton verkko näkyy ja olisi käytettävissä ja välillä yhdistääkin ihan normaalisti ja hakee ip-osoitteen mutta internet yhteys ei ole käytettävissä. Digiboksissa antennisinglaalin voimakkuus ja laatu ollut sama jo vuosien ajan joten sen perusteella ei antennisingnaalin heikkenemistä ole.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Hauskaa surffailua toimivalla kaapelimodeemilla!
    Moi! Elikkäs nyt on Ciscon vehkeellä käytetty n. kaksi viikkoa ja nyt tuntuisi toimivan. Toivottavasti jatkuu toimivana myös tulevaisuudessa 🙂 Kiitokset Teemikko ja muutkin keskusteluun osallistuneet....
    Tuota samaa jatkunut jo 2 vuotta et pätkii.On käyty korjaamassa pistokkeita ym säätämässä,taas tänään piuhat irti oota 10 min laita takas.Oon kysynyt mahtaisko olla laitteissa vikaa,eipä tuolla puh palvelussa paljon kantaa oteta. Ei jaksa olla jatkuvasti soittamassa kun kuulee samaa litaniaa,irrota piuhat,resetoi,tee tuota sun tätä.Osaan jo unissaan tehä noi hommat.
    Käyttäjätaso 5
  • , kuulostaa kyllä laitteiden väliseltä yhteysongelmalta tosiaan. Voidaan kokeilla toisenmallista laitetta tässä tapauksessa. Laitan sinulle yksityisviestiä tulemaan tästä asiasta vielä.
  • Siis hallintasivulla ei mielestäni mitään erikoista, ainakaan mitään selkeää "virheilmoitusta", status "operational", myös silloinkin kun netti ei toimi, no otin digiboxille menevän johdon irti ja tein resetin niin netti alkoi toimia ja toimi monta tuntia putkeen.... Eli onko tästä nyt vedettävä se johtopäätös että digiboxi tai joku muu laite antaa jotain häiriötä sen verran että netti alkaa pätkimään kun digiboxille menevä antennijohto on kytketty, liekkö muilla ollut tälläinen ongelma? Mutta edelleenkin melkein kolme vuotta siis ilman tälläisiä ongelmia, mikähän lienee ratkaisu? Ennen kuin joku kysyy, niin kaikki antennijohdotkin tässä systeemissä vaihdoin jo aiemmin kalliisiin "häiriösuojattuihin" mutta se ei siis ole auttanut.... Ei ole kovin käytännöllistä nykiä antennijohtoa aina irti kun haluaa luotettavan nettiyhteyden, tv:tä ja myös maksukanaviakin pitää kuitenkin päästä katsomaan... Olisko syytä kokeilla toisenlaisella modeemilla?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Kuulostaa kovasti laitevialta.

    Oletko kurkannut modeemin hallintasivulta (http://192.168.100.1) diagnostiikkaa? Näyttääkö modeemin oma hallinta, että Internet -yhteys katkeaa silloin kun ongelma esiintyy?

    Kokeile ottaa tuo haaroitin irti ja kytke modeemi suoraan kyseiseen pistorasiaan siten, että digiboksi ei ole kytkettynä. Pysyykö yhteys paremmin ylhäällä tällä tavoin?
    Ei lähde uudelleen käynnistyksellä toimimaan. Nyt itse asiassa on pari tuntia toiminut hyvin... Jotain outoa tässä on...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Joo mainitsit 🙂 Tarkoitin siis, että lähteekö uudelleenkäynnistyksellä heti toimimaan? 🙂 Vähän ehkä huonosti muotoilin tuon 😃
  • Moi, kuten jo mainitsin uudelleen käynnistystä (jos tarkoittaa virrattomaksi laittamista) on tehty vaikka kuinka monta kertaa sekä myös resetointia (painamalla laiitteen kyljessä olevaa "reikää"), anyways omituinen juttu, netflixit ja sun muut menee hukkaan tällä hetkellä 😞 Omituisinta tässä on se että välillä tuntuu toimivan (kuten mainitsin aiemmin), mutta välillä sitten pätkii koko ajan... Modeemissa valot palaa normaalisti ja kun netti häviää, se häviää mobiililaitteilta sekä langallisesti kytketyiltä vehkeiltä (tuntuis että modeemi hukkaa netin).... -Mikko-
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Eli siis modeemissa valot palaa normaalisti, mutta netti katoaa? Onko samaa ongelmaa sekä langattomasti kytkettyinä olevilla laitteilla, että langallisesti? Auttaako modeemin uudelleenkäynnistys ongelmaan?

    Kuvauksesi viittaisi, että modeemi olisi mahdollisesti rikki. Viihteessä takuu tietenkin löytyy laitteille. Vastaa vielä noihin yllä oleviin ja katotaan sitten, mitä toimenpiteitä tehdään 🙂
  • Osallistu keskusteluun