Vastattu

Elisa Viihde - Määräaikaisen sopimuksen purku

  • 7 huhtikuu 2014
  • 18 kommenttia
  • 6327 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hei, mitenköhän mahtaisi onnistua määräaikaisen sopimuksen purku?

Kävin 3.4.2014 hakemassa Nokia Lumia 2520 Tabletin huollosta ja siinä samalla myyjä ylipuhui minut hankkimaan Elisa Viihde -paketin (ei nettiyhteyttä). Myyjä selitti hyvin miten pystyy katsomaan tallennettuja ohjelmia Tabletilta ja puhelimesta. Myyjä oli antanut ensin tablettini ja selvästikin näki mikä tabletti minulla on mutta silti väitti että pystyy katsomaan.

Asensin Viihde laitteen tänään ja kokeillessani sitä, huomasin ettei kyseiseen tablettiin saa tarvittavaa sovellusta, eikä myöskään Jolla puhelimeen. Korjatkaa jos olen väärässä, itse en ainakaan saanut.

Joten nyt kyseinen laite on myyty minulle melkeimpä huijaten ja on aivan turhaan minulla. Jos olisin tiennyt ettei laitteillani pysty katsomaan ohjelmia, en olisi edes ostanut kyseistä pakettia. Onko tässä jo tarpeeksi syytä irtisanoa sopimus ilman lisäkuluja? 🙂
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Scarpia 8 huhtikuu 2014, 07:05

Moi jepp, ja tervetuloa Palstalle!

Kuulostaa kyllä harmilliselta tuo tilanteesi, 2520 Lumialle ei Elisa Viihde -sovellusta ole lainkaan. Windows RT ei ole siis tuettujen listalla.

Myymälästä tehdyillä sopimuksilla valitettavasti ei sitä kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden peruutusoikeuttakaan (koskee siis vain etämyyntiä), joten kyllä joudun sinut ohjaamaan takaisin myymälään, myymäläpäällikön juttusille tämän asian tiimoilta!

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Moi jepp, ja tervetuloa Palstalle!

Kuulostaa kyllä harmilliselta tuo tilanteesi, 2520 Lumialle ei Elisa Viihde -sovellusta ole lainkaan. Windows RT ei ole siis tuettujen listalla.

Myymälästä tehdyillä sopimuksilla valitettavasti ei sitä kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden peruutusoikeuttakaan (koskee siis vain etämyyntiä), joten kyllä joudun sinut ohjaamaan takaisin myymälään, myymäläpäällikön juttusille tämän asian tiimoilta!
Käyttäjätaso 1
Pitäis kyllä olla aivan sama kuluttajansuojalailla tällaisessa tapauksessa! Mihin on kadonnut asiakaspalvelu? Onneksi oma määräaikainen sopimus tulee ensi kuussa päätökseensä ja juuri tällaisen "palvelun" takia en tule sopimusta Elisan kanssa enää tekemään!
Kerrankin jäi hyvä fiilis Elisasta kun kävin juttelemassa liikkeessä asiasta ja he antoivat luvan purkaa sopimus. Ei muuta kuin laitteet takaisin liikkeeseen ja asia on sillä selvä!

Selvisi myös sekin että kyseinen myyjä ei tiennyt sitä ettei Lumian tabletilla pysty katsomaan ohjelmia.

Kiitos hyvästä asiakaspalvelusta Elisa 🙂
Nämä ovat harmittavia tilanteita. Itselle kävi samalla tavalla Vahti-palvelun kanssa. Kysyin vielä myyntitilanteen aikana 3-4 kertaa toimiiko Lumiassa. Kyllä, oli vastaus. Osasi kyllä kertoa, että sovellusta ei ole WP:lle, mutta webissä toimii (sittemminhän tuki on tullut, hyvä niin). No, eihän se toiminut. Koska näissä tapauksissa määräaikainen sopimus on myyty väärillä tiedoilla, se voidaan aina purkaa. Olisi kyllä syytä voida purkaa puhelimitsekin, jos virhe on selvästi tapahtunut myyntitilanteessa. Toki näissä kytkytilanteissa se on se ja sama, kamojen palauttaminen Shopitiin on helpompaa kuin postittaminen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
duuhannes kirjoitti:

Pitäis kyllä olla aivan sama kuluttajansuojalailla tällaisessa tapauksessa! Mihin on kadonnut asiakaspalvelu? Onneksi oma määräaikainen sopimus tulee ensi kuussa päätökseensä ja juuri tällaisen "palvelun" takia en tule sopimusta Elisan kanssa enää tekemään!


Kuluttajansuojalaki on kuluttajansuojalaki, ja se ei jätä tulkinnan varaa... Sitoo molempiin suuntiin sekin kuitenkin.

Se, että myymälässä tehdyt sopimukset ovat välittömästi sitovia tarkoittaa sitä että niitä ei purkamaan päästä muualta kuin kyseisen myymälän kanssa.

Aika useinhan näissä kuitenkin on keskustelun varaa, niin kuin tässäkin tapauksessa oli!

Hyvä että ratkesi, näin näiden kuuluu hoitua.
Käyttäjätaso 3
Scarpia kirjoitti:
duuhannes kirjoitti:
Pitäis kyllä olla aivan sama kuluttajansuojalailla tällaisessa tapauksessa! Mihin on kadonnut asiakaspalvelu? Onneksi oma määräaikainen sopimus tulee ensi kuussa päätökseensä ja juuri tällaisen "palvelun" takia en tule sopimusta Elisan kanssa enää tekemään!

Kuluttajansuojalaki on kuluttajansuojalaki, ja se ei jätä tulkinnan varaa... Sitoo molempiin suuntiin sekin kuitenkin.

Se, että myymälässä tehdyt sopimukset ovat välittömästi sitovia tarkoittaa sitä että niitä ei purkamaan päästä muualta kuin kyseisen myymälän kanssa.

Aika useinhan näissä kuitenkin on keskustelun varaa, niin kuin tässäkin tapauksessa oli!

Hyvä että ratkesi, näin näiden kuuluu hoitua.

Tästä vastauksesta paistaa nyt hieman omituinen asenne. Jos myyjä myy asiakkaalle eri tuotteen, kun asiakas luulee saavansa, niin ei siinä minusta mitään keskusteluja tarvita. Eikä asiakkaalta voida vaatia sitoutumista mihinkään tuossa tapauksessa.
Samankaltainen tilanne määräaikaisen sopimuksen kanssa. Menin hakemaan lisää nopeutta maaseudun nettiyhteyteen (nostettiin 2mb?. Samalla päivitettiin liittymä: ei tietty kerrottu, että edes elisan 01-alkuiset palvelunumerot ei kuulu pakettiin, eikä ulkomaat. ) Nyt tuli niin paljon säästöä, että kannatti ottaa joka tapauksessa käytännössä ilmainen Elisa viihde-paketti! Unohtui kertoa, että sähköpostitkin täytyy uudella nopeudella ostaa uudestaan ja asiakkaalla lukee tämä 5v vanhassa sopimuksessa, ei myyjän asia.  No joskus oli puoliso jotaoin kanavaa kaivannut ja kun ei maksakaan...Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen myyjä kertoi, että ongelmia saattaa tulla: joko odottelee elisan nettiuudistusta alueelle tai hankkii Sonera-yhteyden. Kotona viihde ei kiinnostanut ketään ennen ensimmäistä laskua. Ei asennettu ja nyt huomasin, et pitäis olla min 10 nopeus. kannattaako edes yrittää?

Määräaikainen kanavasopimus (?) luulin ostaneeni vain viihteen 12kk, viihde määräaikaisena 24kk. Eli maksan sit 12+24kk? Saako Elisa avustajia kauppaan? Kuluttajaneuvojan mukaan lääkärintodistus (tyhmyydestä) voisi auttaa. Sekin maksaa tn n 100e ja tuottaako tulosta? Peräänkuulutan edelöleen vuokramarkkinoiden määräaikaissopimuspurkukäytäntöä 1kk sakkoineen. Lain mukaan sama tilanne kuin Elisa sopimuksissa, oikeusturva eri. Tämä todisti jälleen ajan kulkeneen ohitseni, jatkan syvää masennusta ja keskityn yrittämään yhtä turhaa perintöverouudistusta. Rahat menee, mut edes 10% perinnönjattäjän viimeinentahtomarginaali. Perintöverosta 10% vainajan korvamerkitsemään hyväntekeväisyyteen. Tuntuu pahalta yhä uudestaan joutua narutetuksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
heps kirjoitti:
Samankaltainen tilanne määräaikaisen sopimuksen kanssa. Menin hakemaan lisää nopeutta maaseudun nettiyhteyteen (nostettiin 2mb?. Samalla päivitettiin liittymä: ei tietty kerrottu, että edes elisan 01-alkuiset palvelunumerot ei kuulu pakettiin, eikä ulkomaat. ) Nyt tuli niin paljon säästöä, että kannatti ottaa joka tapauksessa käytännössä ilmainen Elisa viihde-paketti! Unohtui kertoa, että sähköpostitkin täytyy uudella nopeudella ostaa uudestaan ja asiakkaalla lukee tämä 5v vanhassa sopimuksessa, ei myyjän asia.  No joskus oli puoliso jotaoin kanavaa kaivannut ja kun ei maksakaan...Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen myyjä kertoi, että ongelmia saattaa tulla: joko odottelee elisan nettiuudistusta alueelle tai hankkii Sonera-yhteyden. Kotona viihde ei kiinnostanut ketään ennen ensimmäistä laskua. Ei asennettu ja nyt huomasin, et pitäis olla min 10 nopeus. kannattaako edes yrittää?

Määräaikainen kanavasopimus (?) luulin ostaneeni vain viihteen 12kk, viihde määräaikaisena 24kk. Eli maksan sit 12+24kk? Saako Elisa avustajia kauppaan? Kuluttajaneuvojan mukaan lääkärintodistus (tyhmyydestä) voisi auttaa. Sekin maksaa tn n 100e ja tuottaako tulosta? Peräänkuulutan edelöleen vuokramarkkinoiden määräaikaissopimuspurkukäytäntöä 1kk sakkoineen. Lain mukaan sama tilanne kuin Elisa sopimuksissa, oikeusturva eri. Tämä todisti jälleen ajan kulkeneen ohitseni, jatkan syvää masennusta ja keskityn yrittämään yhtä turhaa perintöverouudistusta. Rahat menee, mut edes 10% perinnönjattäjän viimeinentahtomarginaali. Perintöverosta 10% vainajan korvamerkitsemään hyväntekeväisyyteen. Tuntuu pahalta yhä uudestaan joutua narutetuksi.

Hei, tilanne ei ole muuttunut edellisestä.

Jos soitat asiakaspalveluun ja kerrot tästä ongelmasta, niin sopimus Viihteelle puretaan.

Jos lisäät asiakasnumeron palstan profiiliin, kerro minulle. Välitän terveiset eteenpäin ja asia hoidetaan moderaattorin kautta.
Kyllä ne moderaattorit osaavat itsekin lukea Palstaa.;)
Hieno juttu, mutta mahtaako onnistua noin helposti? Yritän laittaa profiiliin sen asiakasnumeron, löytynee omaelisasta? Suunnittelin jo kuluttajavalituslomakkeen tulostusta ja täyttöä, ylimittaisen ja painoisen 50kg rakkaan pikku takkuturkki siis pitkäkarvasakemannini pakkaamista kaupunkireissulle Elisa Shopitiin parin banderollin kera: Kaikki Elisan huijaamat, liittykää yhteen! Toteutukoon oikeus! Hauva ihan vaan sympatian takia mukaan ja kun se niin tykkä ihmisist.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Asiakasnumero löytyy laskusta.

Viihde ilman laajakaistaa -sopimus on purettavissa tapauksessasi, vaikka määräaikainen, koska sinulla ei ole sopivaa laajakaistaa jolla palvelua käyttää. Palvelu vaatii toimiakseen 8 Mbps tai nopeamman laajakaistan.

Lähtisin myös siitä, että sinulle on tietoisesti myyty palvelu, jonka myyjä varmasti tiesi toimimattomaksi Elisan yhteyksilläsi maaseudulla (1-2 Mbps). Kysymyksessä on myyntitapa joka on röyhkeä. Ihmisiäkin löytyy tästä puljusta, joten ilman muuta lisää asiakasnumero, niin moderaattori katselee asian kuntoon.

Hyvää yön jatkoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
heps, laitoin sinulle yksityisviestin asian tiimoilta niin pääsemme asiassa eteenpäin 🙂
En ole ollut tyytyväinen kysyiseen elisa viihteeseen ja haluisin purkaa määräaikaisen sopimuksen. Miten se siis onnistuu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Kertoisitko miksi et ole tyytyväinen palveluun. Ehkäpä Elisa voi korjata ne puutteet?
En ole saanut tarpeeksi irti palvelusta joten en ole tyytyväinen. Eikä pakettiin kuuluva kiinteä netti ole toiminut vaikka kytkennät on oikein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
gazelli kirjoitti:
En ole saanut tarpeeksi irti palvelusta joten en koe tarvitsevani enää sitä. Eikä pakettiin kuuluva kiinteä netti ole toiminut vaikka kytkennät on oikein.

Pelkkä palvelun tarvitsemattomuus ei riitä määräaikaisen palvelun irtisanomiseen.

Sitten on mahdollista, jos se ei toimi riittävän hyvin, mutta siinäkin on tehtävä vikailmoitus ja annettava Elisan tutkia ja hutkia, että saa hommat toimimaan. Jos ei parista vikakeikasta huolimatta lähde toimimaan, niin sitten voi alkaa vaatimaan palvelun irtisanomista ennenaikaisesti.

Onko netin käyttö ollut wlan'illa vaiko ethernet-piuhalla? Tehnyt vikailmoituksen?
Taitaa olla ethernet-piuhalla. Miten se vika ilmoitus tehdään? Jos ei ala toimimaan tosissaan niin  alan vaatia palvelun irtisanomista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
gazelli kirjoitti:
Taitaa olla ethernet-piuhalla. Miten se vika ilmoitus tehdään? Jos ei ala toimimaan tosissaan niin  alan vaatia palvelun irtisanomista.

Vikailmoitus:

Netin kautta https://elisa.fi/yhteydenotto/

vastaus voi kestää viikon, kaksi tai kauemmin.

Puhelimella 010190240

Jonotus voi kestää pitkääkin

Laita kello soimaan 03.00, niin voit päästä nopeammin läpi.

Sähköpostilla

yhteydenotto@elisa.fi

asiakaspalvelu@elisa.fi

vastaus voi kestää viikon, kaksi tai kauemmin (olen jättänyt 17.6. ilmoituksen, mutta vastausta ei ole tullut).

Osallistu keskusteluun