Kysymys

Elisa Viihde nykyisin - joko toimii?

  • 30 marraskuu 2014
  • 38 kommenttia
  • 2036 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

38 kommenttia

Raahessa
@Ammattimies: kyllä Elisan asiakaspalvelun täytyy tietää onko palvelu hyvä vai ei. Kyllä Elisa tietää paljonko tulee valituksia ja palauuksia. Ihan turha sanoa, etteikö firmat tommosia seuraus. Ellei ole todella typerä firma. Ja Elisan pihelinpalvelu tietää, koska A) osasi kertoa asiat suoraan 2v sitten 😎 osasi kertoa asiat suoraan 2pv sitten. Toki, jos asiasta ei ole positiivista kerrottavaa, niin voi olla nolompaa kirjoittaa sitä julkisesti kaikille. Ja siitä nolompaa on olla ihan hiljaa ja kommentoimatta.
Käyttäjätaso 5
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Bamsku kirjoitti:
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! :D

Toimiihan se. Meillä toimii loistavasti Pacen takapuoleen asti, mutta siitä ne ongelmat alkavat. Eikä taida olla ainoa Elisa Viihteen ongelmalaatikko ainakaan palstan perusteella.

Pari viikkoa odototellut tapauskohtaista reagointia siihen, miksi EPG:n tiedot näkyvät miten sattuu.
Bamsku kirjoitti:
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Voisiko kuitenkin olla niin, että suuri osa asiakkaista ei osaa tai jaksa vaatia kunnolla toimimista. Sehän on myös suhteellinen käsite, mikä on kunnolla toimiminen. Moni tyytyy vähempäänkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Bamsku kirjoitti:
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! :D

Bamsku kirjoitti:
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi toimii kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! :D 

Korjattu. :p
Te voitte verrata vaikka Sonera viihteeseen. Alla mun vertailua 2 v aikana, perustuu omaan kokemukseen:

Sonera (ADSL 24M)

- Boksi käynnistyy muutamassa sekunnissa

- Olen käyttänyt sitä 1v 11 kk ja KERTAAKAAN ei ole tarvinnut bootata boksia tai ottaa johtoa irti vian takia

- EPG toimii (ok, on hidas UI kun scrollaa oikealle eli seuraavaan päivään)

- PIN koodin syöttäminen leffavuokrauksessa on toiminut aina nopeasti

- Ostettu leffa aukeaa nopeasti

- Ei ole ollut koskaan lip-sync ongelmia

- Kuvan laatu ei ole ikinä pikselöitynyt (ml. HD)

- Kanavat vaihtuu nopeasti

- Ongelmana kauhea kasa erilaisia tunnuksia (eri tunnukset boksiin, nettiin, keskuteluun, jne)

- Netti vois olla nopeampi, mutta ei ole deal breaker

Vastaavasti 2v sitten Elisa Viihde (kaapelimodeemi 100/5):

- Pace boottaili itsestään usein

- Virtajohtoa piti irrotella lähes päivittäin koska boksi oli jumissa

- Hidas käynnistyminen

- Hidas selailu menuissa

- Kesti ~5 minuuttia syöttää vaadittu PIN koodi, kun vuokrasi leffan!

- Ainoa hyvä: Netti oli nopea (mitattu PC:ltä 80M sisään)

Elisa: Olen sannut, että ostan mielelläni Elisa Viihteen JOS se vaan toimii varmasti (ei tarvitse boottailla, repiä virtapiuhuaa, ei EPG toimii, nauhoitus toimii PIN koodit saa syötettyä nopeasti). Uskallatteko myydä minulle Elisa Viihteen siten, että maksatte minulle aina, jos mahdoollisia ongelmia tulee + korvaatte minulle kaiken huoltoon liittyvät toimet esim 50€/vika? Eli saisin teiltä jotain konkreettisempaa lupausta siitä, että Pace toimii? Jos te todella uskotte, että Pace toimii sulavasti ja moitteettomasti, teillä ei ole tässä mitään hävittävää. Päin vastoin, teen heti tammikuussa 2v sopimuksen (= 40€ * 24 kk = 960 € rahaa Elisalle Soneran sijaan). Viimeksi hävisin useita tunteja esim. kun kiikutin boksin Sellon Elisalle ja jonotin siellä yli tunnin, jotta sain palautettua sen.

Puhelinpalvelunne 2v sitten ja 3 vkoa sitten myönsi että Pacen kanssa on (isoja) ongelmia. Sen takia ja täältä luettujen ihmisten kokemusten pohjalta ja oman 2v kokemuksen pohjalta, teidän tarina ei kuullosta uskottavalta. On helppo sanoa että se toimii, jos siitä ei seuraa mitään vastuuta.
Ihme homma sinänsä, että vanha "Saunalahden" kaapelinetti 10M toimi moitteetta kuin Buick aikoinaan.

Nyt kun meni sen erehdyksen tekemään, että vaihtoi 100M viihteeseen niin parin viikon toimivuuden jälkeen katkoo yhteyttä vähintään sanoisinko tunnin välein välillä tiuhempaakin ja yhteyden uudelleen hakeminen kestää minuuttitolkulla.

Sanoivat asiasta kysyttäessä, että nopeudella ei kuulemma ole mitään tekemistä asian kanssa...

Kumma juttu kun yhteyden tarjoaja on "periaatteessa" sama, mutta hitaampana versiona ei ollut mitään ongelmia netin kanssa aikaisemmin?

Vai onko noi niiden modeemit sitten niin kuttaperkaa, että johtuu niistä?

Vanha modeemi kun oli Motorola ja tää uusi surullisen kuuluisa Cisco.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Onko sinulla laitteita kiinni sekä verkkopiuhalla että langattomassa? Pätkivätkö kaikki, ja tekevätkö sitä samanaikaisesti? Sammuuko Ciscosta esim. online-valo kun tuo pätkäisee?
  • Morjens.

    Verkkopiuhalla, langaton ei ole käytössä ollenkaan.

    Tänään jo melkein huokaisin, että täähän lähti pelittään, mutta useamman tunnin jälkeen taas sama pätkiminen takas.

    Näyttis kyllä vähän vähentyneen eli harventuneen toi yhteyden uudelleen hakeminen.

    Jep, modeemin yhteysvaloissa ei het ensalkuun tapahdu mitään eli kaikki palaa, rävähtää joko samalla tavalla kaikki valot kuin resetoinnissa tai sitten vain kaikki sammuu(ei tietysti power 😉 ) ja uudelleen yhdistäminen alkaa.

    Prosessi kestää välillä vähän vähemmin aikaa ja toisinaan menee kauemminkin.

    Mitens toi pelkkään "siltaan" säätäminen näihin vois vaikuttaa..?

    Joku on ainakin joskus saannu sillä nää toimimaan.

    Vanha kerrostalo -69 ja piuhotukset sen mukaiset tietysti, mutta vanha yhteys toimi ainakin moitteetta vuosikausia, ei mitään valittamista ollut siintä.

    Tietysti kun näitä Elisa Viihdepaketteja alkaa tulla enemmänkin nopeassa tahdissa niin rajat tulee vastaan näissä vanhoissa kaapelivirityksissä?

    Onko tällä yhteyden nopeuden kymmenkertaistumisella sitten tekemistä asian kanssa?

    Jos mahdollista niin ei haittais yhtään, jos nopeutta vois kokeilla vaikka vähän laskea.

    Pätkivä nettiyhteys on nimittäin suhteellisen torso, varsinkin kun siinä on mukana digiboxi...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Siltaaminen tuskin auttaa, sillä viihde on suunniteltu toimimaan NAT:in takana. Itse veikkaisin että joudutaan tutkimaan vikailmoituksen kautta, tuskin laitteissa mitään vikaa on. Soittelen vaikka sulle tai laitan yksityisviestin jos en nyt tavoita.
    Morjenttes

    Jeps, nyt kokeiltu vanhaa 10 modeemia reilu päivän verran ja toimii sikäli, että ei pätki enää yhteyttä poikki vallan laisinkaan.

    Nopeustesti tosin antaa seuraavat tulokset:

    Latausnopeus = 4,76Mbit/s

    Lähetysnopeus= 0,66Mbit/s

    Vasteaika= 15ms

    Eli verkkaisestihan tuo toimii jolkottaa, mutta eipähän pätki ainakaan ja tavallisessa nettisurffailussa pelittää ihan sujuvasti.

    Uudella modeemilla ja sillä 100 megasella nopeudet oli nopeustestissä kyllä melko tapissaan, paljon parempia ei varmaan vois ollakkaan, mutta yhteyden pätkimistä sanoisko keskiarvona noin puolen tunnin välein...

    Singnaalihan oli heikohko uudella modeemilla?

    Mitenkähän tän vanhan kanssa on ollut?

    Mikä tässä sitten homman nimi on?

    Voin kyllä näillä näkymin mielellään käyttää tuota vanhaakin motukkaa ja kymppimegasta yhteyttä pidemmänkin aikaa, ei ole tässä mitään kiirettä tahi tarvetta nopeampaan, tällä pärjäilee paremmin kuitenkin kuin pätkivällä...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Kattellaan tuon vikailmoituksen myötä mitä meinaavat.
  • Osallistu keskusteluun