Kysymys

Elisa Viihde nykyisin - joko toimii?

  • 30 marraskuu 2014
  • 38 kommenttia
  • 2036 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Kokeilin 2v sitten Elisa Vihdettä. Silloin oli 100MB kaapeliTV modeemi ja läppärille tuli noin 80MB. Viihde boksi oli sini-valkoinen ja se ei toiminut ei ollenkaan. Sain purettua 2v sopimuksen parin päivän päästä sen sopimisesta. Silloin Elisan aspa myönsi, että ko Viihde boksissa on laatuongelmia. Laite piti bootata päivittäin ja leffojen ostaminen oli tuskaa (saattoi mennä 5min että sai syötettyä 4 numeroisen PIN-koodin, jne jne). Otin Soneran Viihde palvelun ja se on toiminut ok, paitsi että nettiliittymä sais olla nopeampi (tippuu noin 6M:n, kun katsoo Esim Yle HD kanavia, ja silloin surffailu on surkeaa).

Kuulin, että nyt Elisa Viihteessä on uusi (musta?) boksi. Joko se toimii kunnolla? Joko uskaltaa vaihtaa Elisa Viihteeseen?

38 kommenttia

Bamsku kirjoitti:
Hei kaikki!

Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

Voisiko kuitenkin olla niin, että suuri osa asiakkaista ei osaa tai jaksa vaatia kunnolla toimimista. Sehän on myös suhteellinen käsite, mikä on kunnolla toimiminen. Moni tyytyy vähempäänkin.
Olikohan tuo ohjelmiston päivitys, jonka kuuluukin katkaista yhteys.
@Ammattimies: kyllä Elisan asiakaspalvelun täytyy tietää onko palvelu hyvä vai ei. Kyllä Elisa tietää paljonko tulee valituksia ja palauuksia. Ihan turha sanoa, etteikö firmat tommosia seuraus. Ellei ole todella typerä firma. Ja Elisan pihelinpalvelu tietää, koska A) osasi kertoa asiat suoraan 2v sitten 😎 osasi kertoa asiat suoraan 2pv sitten. Toki, jos asiasta ei ole positiivista kerrottavaa, niin voi olla nolompaa kirjoittaa sitä julkisesti kaikille. Ja siitä nolompaa on olla ihan hiljaa ja kommentoimatta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
On se paljon parantunut, siis se sini-valkoinen digiboksi. Uusimmalla softalla on nopeampi vaihtamaan kanavia, jumittuu paljon harvemmin, noin joka toinen päivä tarvii kerran tehdä virtajohdon tuuletus niin sit taas toimii kun on mennyt jumiin ollessaan päällä koko ajan. Muuta ongelmaa minä en ole vielä huomannut. :)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Onko sinulla laitteita kiinni sekä verkkopiuhalla että langattomassa? Pätkivätkö kaikki, ja tekevätkö sitä samanaikaisesti? Sammuuko Ciscosta esim. online-valo kun tuo pätkäisee?
  • Viime kevään ohjelmistopäivityksessä tuli uusi 'ominaisuus', joka arpoo kanavahaussa löytyvät kaapelikanavat.

    Useamman kanavahaun jälkeen saattaa onnistua löytymään kaikki tarvittavat kanavat.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Kattellaan tuon vikailmoituksen myötä mitä meinaavat.
  • Elisan asiakaspalvelu ei tunnu vastaavan tänne, joten kirjoitan tänne sen mitä sain kuulla kun kysyin samaa puhelinpalvelusta.

    Kun kysyin joko Elisa viihde toimii (ja kerroin aiemmat ongelmani Pacen kanssa), sain vastaukseksi: nyt on uusi musta-boksi, enää ei tarvitse käyttää sini-valkoista (huonoa) Pacea. Kerroin, että tällä Palstalla kirjoitetaan, että uusi boksi ei käy koska haluan 100/5 M kaapeliliittymän. Hetken kuluttua tuli varmennus: Pace on (valitettavasti) ainoa modeemi koska sitä uutta ei saa kaapeliin. Linjoilla oli hivenen vaivautunut tunnelma, mutta arvostan suuresti sitä, että kun asiakas kysyy niin siihen saa oikean ja reilun vastauksen.

    Puhelinpalvelu on siis loistavaa. Koettakaa saada tänne yhtä avoin meininki ja kertoa asiat niinkuin se on - turha valehtelu tai vastaamatta jättäminen pahentaa luottamusta Elisaa kohtaan. Jos ongelmat on tiedossa, niin ne kannattaa kertoa etukäteen, sillä ne tulee kuitenkin ilmi ennemmin tai myöhemmin. Me ostataan näitä sen takia, että ne tulee oikeasti käyttöön. Me ollaan maksavia asiakkaita ja mielestäni meillä on oikeus tietää onko laite, joka myydään 2v sopimuksella, ylipäätään toimivia vai ei. Kyseessä ei ole elämää suurempi asia, koska muualtakin saa toimivia systeemejä. Avoimuus säästää molempien osapuolien hermoja ja rahaa.

    Loistavasta puhelinpalvelusta huolimatta jatkan Viihde palvelua Soneran kanssa ja tilitän sinne 40€/kk + vuokraamani leffat ja ostami lisäkanavat /kk.. ainakin siihen saakka, kun täältä saa toimivia systeemejä.
    Morjens.

    Verkkopiuhalla, langaton ei ole käytössä ollenkaan.

    Tänään jo melkein huokaisin, että täähän lähti pelittään, mutta useamman tunnin jälkeen taas sama pätkiminen takas.

    Näyttis kyllä vähän vähentyneen eli harventuneen toi yhteyden uudelleen hakeminen.

    Jep, modeemin yhteysvaloissa ei het ensalkuun tapahdu mitään eli kaikki palaa, rävähtää joko samalla tavalla kaikki valot kuin resetoinnissa tai sitten vain kaikki sammuu(ei tietysti power 😉 ) ja uudelleen yhdistäminen alkaa.

    Prosessi kestää välillä vähän vähemmin aikaa ja toisinaan menee kauemminkin.

    Mitens toi pelkkään "siltaan" säätäminen näihin vois vaikuttaa..?

    Joku on ainakin joskus saannu sillä nää toimimaan.

    Vanha kerrostalo -69 ja piuhotukset sen mukaiset tietysti, mutta vanha yhteys toimi ainakin moitteetta vuosikausia, ei mitään valittamista ollut siintä.

    Tietysti kun näitä Elisa Viihdepaketteja alkaa tulla enemmänkin nopeassa tahdissa niin rajat tulee vastaan näissä vanhoissa kaapelivirityksissä?

    Onko tällä yhteyden nopeuden kymmenkertaistumisella sitten tekemistä asian kanssa?

    Jos mahdollista niin ei haittais yhtään, jos nopeutta vois kokeilla vaikka vähän laskea.

    Pätkivä nettiyhteys on nimittäin suhteellisen torso, varsinkin kun siinä on mukana digiboxi...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Tosiaan jos kaapelimodeemiyhteydelle Elisa Viihteen haluaa, on vielä digiboksina tämä Pace. Toimivuutta on parannettu ja tullaan parantamaan uusien ohjelmistopäivitysten myötä.
    Paha lähteä sitten toimivuudesta sanomaan muiden puolesta. Itselläni on Pace kaapelimodeemiyhteydellä ja on toiminut mainiosti. 🙂
  • Ei tahdo toimia... Jokohan me vanhat PPO:n asiakkaat saataisiin tänne Pohjois-Pohjanmaalle nopeammat yhteydet. Ainakin Pyhäjoella ongelmia Elisa viihteen toimivuudessa. Netin nopeus ainoastaan 12 Mbps.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    @Jub983 Kerrotko ongelmastasi tarkemmin? Lisäilehän myös asiakasnumerosi tietoihisi, niin me moderaattorit voimme tarvittaessa tarkemmin tutkia tilannetta! 🙂
    Nyt olisi asiakasnumero lisätty 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Hei kaikki!

    Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

    Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! 😃
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Vielä kun kerrot tarkemmin ongelmastasi ;)

    Eli mikä ei tahdo toimia? 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Bamsku kirjoitti:
    Hei kaikki!

    Viihde-palvelun toimivuutta asiakkaillamme seurataan kyllä. Asiakkaat, joilla palvelu ei toimi kunnolla on hyvin pieni määrä kokonaiskäyttäjistä. Voidaan siis sanoa, että Viihde toimii. :)

    Tässäkin keskustelussa on viitattu esimerkiksi siihen, ettei laajakaistanopeus ole ollut riittävä ja tämänkaltaiset asiat toki vaikuttavat palvelun toimivuuteen. Jos Viihde ei toimi oikein, niin katsomme aina tapauskohtaisesti mistä se johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä. Yksityisviestillä vaan asiakastietoja, niin selvitetään! :D

    Toimiihan se. Meillä toimii loistavasti Pacen takapuoleen asti, mutta siitä ne ongelmat alkavat. Eikä taida olla ainoa Elisa Viihteen ongelmalaatikko ainakaan palstan perusteella.

    Pari viikkoa odototellut tapauskohtaista reagointia siihen, miksi EPG:n tiedot näkyvät miten sattuu.
    Käyttäjätaso 1
    Nyt on ihan pakko kommentoida,olen itse ihan suuresti hämmästynyt.Itselläni on toi surullisen kuuluisa pace ja nyt se juupeli on toiminut 4-päivää ilman että pitää buuttailla .En tiedä mistä johtuu.Kun toi viimenen päivitys tuli niin se ei ainakaan aluksi siihen vikaan auttanut.Yhteymuioto on kuitu.Leffoja en juurikaan vuokraa mutta IP-kanavia on kyllä käytössä ja ne pelittää ihan ok.Onkohan Elisa tehnyt jotain, sillä viime viikkoon asti piti buuttailla vähintään kerran viikossa.Itselläni on 50-luvun talo joten joudun vielä kaiken lisäksi langattomasti liikuttamaan nettiä eteisestä makkariin josta piuha digiboxiin.(Intenon purkit).Ja ainoo mitä uutta on itsellä niin intenon purkit on kyllä aika uudet.Vanhat meni kaverille.Nopeus ei ainakaan speed testin mukaan ole noussut.(mittasin just).Itse olen ollut 2009 v. asti viihteen käyttäjä.Mut jos toi Pace vika saatais korjattua niin että kirjottelu siitä loppus niin kyllä suosittelisin ellu elisaa!
    Elisa viihteen kuva pätkii ja varsinkin silloin jos on vielä tabletti käytössä. Eli jos käyttää langatonta verkkoa yhtäaikaa niin kuva alkaa pätkimään.
    Ihme homma sinänsä, että vanha "Saunalahden" kaapelinetti 10M toimi moitteetta kuin Buick aikoinaan.

    Nyt kun meni sen erehdyksen tekemään, että vaihtoi 100M viihteeseen niin parin viikon toimivuuden jälkeen katkoo yhteyttä vähintään sanoisinko tunnin välein välillä tiuhempaakin ja yhteyden uudelleen hakeminen kestää minuuttitolkulla.

    Sanoivat asiasta kysyttäessä, että nopeudella ei kuulemma ole mitään tekemistä asian kanssa...

    Kumma juttu kun yhteyden tarjoaja on "periaatteessa" sama, mutta hitaampana versiona ei ollut mitään ongelmia netin kanssa aikaisemmin?

    Vai onko noi niiden modeemit sitten niin kuttaperkaa, että johtuu niistä?

    Vanha modeemi kun oli Motorola ja tää uusi surullisen kuuluisa Cisco.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Linja näytti nopeuksien puolesta ihan hyvältä. Katsoin, että modeemillasi näyttäisi olevan vanhempi ohjelmistoversio, joten päivitin sen uusimpaan. Modeemi olisi vielä hyvä resetoida. :)

    Jos ongelmia ilmenee tämänkin jälkeen, on hyvä testata toimivuutta verkkojohdolla. 🙂
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Siltaaminen tuskin auttaa, sillä viihde on suunniteltu toimimaan NAT:in takana. Itse veikkaisin että joudutaan tutkimaan vikailmoituksen kautta, tuskin laitteissa mitään vikaa on. Soittelen vaikka sulle tai laitan yksityisviestin jos en nyt tavoita.
    Nettiyhteys pätkii muutenkin. Äsken viimes! Kyllä saa kohta Elisalle sanoa heippa! Tästä ny pitää vielä maksaa...
    Ei toimi ei ! Toista oli ppo aikaan kun vielä oli liittymän nopeus sitä mitä luvattiin. TV on pakko katsoa antennin kautta kun elisa viihde pätkii joka välissä.  Nykyään hyvä jos yltää sinne 12 megaan nopeus.  

    Ei voi suositella kellekkään
    Missäpäin asustat?
    Juu varmaan on pätkässyt tällä kertaa tuon takia.

    Osallistu keskusteluun