Kysymys

elisa viihde pätkii....

  • 7 joulukuu 2015
  • 13 kommenttia
  • 1616 katselukerrat

Onko jollakin tietoa miksi meillä voi elisa viihteen musta digiboksi pätkiä kun katsoo maksukanavia?

Meillä on kaksi digiboksia ja molemmilla pätkinyt niin että toisella pätkii maksukanavat ja toisella tallenteet (ei aina).

Molemmat ovat langattomasti kiinni netissä ja olemme toista boksia pitäneet piuhassakin kiinni mutta ei ole maksukanavia katsottaessa auttanut pätkii siitä huolimatta.

molemmat putkit olemme resetoineet välillä useamman kerran nettipurkista puhumattakaan. ja korkeintaan 4 laitetta langattomasti kiinni nettipurkissa.....

Olemme yrittäneet laittaa nettipurkin mahdollisimman keskelle kämppää mutta ei muutosta ja tuntuu kuin netti olisi välillä todella hidas kun tablet-kone poukkoilee wifin ja 3g.n välillä....

Tänäänkin oli maksukanava mikä tahansa kuva ja ääni pätkii muutaman minuutin välein.  nettiyhteyskin on 100/10M joten siitä ei pitäisi olla kiinni....

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Niin.. Siis onko teillä kaksi Elisan toimittamaa digiboksia kiinni yhdessä liittymässä / sopimuksessa vai onko teillä kaksi erillistä sopimusta? Elisa Viihteessä voi kerrallaan olla käytössä vain yksi digiboksi sopimusta kohden.

Minkälainen modeemi teillä on käytössä? Oletteko kokeilleet asettaa WLAN -kanavaa kiinteäksi?

Tuossa N7700 -digiboksissa on ollut ongelmia etenkin langattomassa yhteydessä viimeisimmän ohjelmistopäivityksen myötä.

Olethan lisännyt asiakasnumerosi omiin henkilökohtaisiin tietoihisi täällä Palstalla? Henkilökohtaisissa tiedoissa oleva asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille, joka pystyy operoimaan liittymiä ja laitteita.

Minkälaista nopeutta saat speedtest.net -testillä? Tee testi siten, että tietokone on langallisesti yhdistettynä modeemiin ja kaikki muut nettiä käyttävät laitteet ovat suljettuina tai irti verkosta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tervetuloa Palstalle
  • ?! 🙂 Löysin sähköpostiosoitteellasi sun asiakkuuden ja tarkistin yhteyden. Linja näyttää oikein hyvältä eli fyysisessä yhteydessä ei ole vikaa. Pätkiikö langaton yhteys siis vain digiboksilla vai myös muilla laitteilla? Tuolla digiboksilla on ollut hiukan ongelmia langattoman yhteyden kanssa uusimman päivityksen jälkeen. Kun kokeilit verkkojohdolla, niin huomasitko käydä muuttamassa yhteystyypin verkkojohtoyhteydeksi myös digiboksin asetuksien kautta manuaalisesti? Jos et, niin suosittelen vielä kytkemään johdon ja muuttamaan tuon asetuksen sitten oikeaksi.
  • Digiboksissa yhteys pätki vaikka oli/on kaapelijohtoyhteys valittu oikeaksi boksistakin manuaalisesti. Langaton pätkii myös tabletilla ja läppärillä mutta pöytäkoneen langaton netti yhteys on joskus ollut hidas mutta ei pätkinyt.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Laitoin sulle yksityisviestiä tästä! 🙂
  • Hei!

    Meillä myös N7700 digiboksi, jonka ongelmana ainakin lokakuun lopulta tämä pätkiminen. Olen palauttanut tehdasasetuksia yms., mutta homma jatkuu. Vähän harmittaa, kun palvelusta maksan, eikä maksuissa ole ollut mitään pätkimisiä. Vasta nyt luin näitä viestiketjuja ajatuksella ja huomasin, että ongelmia on ollut paljon muillakin. Modeemin sijoittelulla ja langattomasta yhteydestä luopumisella ei ole muiden viesteistä päätellen ollut varmaa apua.

    Miten siis edetä?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Itse käytän kyseistä digiboksia langallisessa verkossa ja toimii kuin unelma. Tallenteet ja vuokratut elokuvat pyörivät ongelmitta.

    Langallinen yhteys on muutenkin aina vakaampi kuin langaton.
    Käyttäjätaso 2
  • ? jos nuo ongelmat ilmenevät juurikin langatonta verkkoa käyttäessä, verkkokaapelin kytkeminen auttaa kuten yllä olikin neuvottu :) Voisit myös kirjata asiakasnumerosi profiiliisi ja laittaa jollekin meistä moderaattoreista yksityisviestiä niin katsotaan olisiko asialle muuta tehtävissä 🙂
  • Tallenteet pätkii tällä hetkellä pahasti ja kaikki netin kautta tulevat hd-kanavat sekä nettiyhteys muutenkin. Ollut tällaista jo pari iltaa, nyt täysin käyttökelvoton.

    Modeemi kättelee yhteyden 17100/1020 kbps, eli periaatteessa pitäisi toimia.Tosin alussa linja on ollut se luvatut noin 20000/1000 mitä se ei enää ole ollut pitkään aikaan, eikä mikään ole muuttunut välissä.Onko jotain muutoksia tehty jonnekin vai mikä on?

    Digiboksina se romu sinivalkoinen mitä saa buuttailla vähän väliä.

    Modeemi ja boksi on käynnistelty uudestaan useita kertoja ja paremmaksi ei ole mennyt vaan päinvastoin.

    Missä vika tälläkertaa?

    -j

    edit: niinjoo, kaikki laitteet on toimivilla johdoilla kiinni modeemissa.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +1
    Hei 
  • ?

    Kurja juttu! Kerroit käynnistelleesi laitteita uudestaan. Oletko myös palauttanut ne tehdasasetuksille? Sitä kannattaa vielä kokeilla. 

    Digiboksille  se onnistuu valikosta Menu > Asetukset > Diagnostiikka > Tehdasasetusten palautus.

    Modeemi kannattaa myös resetoida. Se tehdään painamalla laitteen takapaneelista löytyvää reset-painiketta pohjassa terävällä esineellä (esim. ohut kynänkärki) 10 sekuntia kun laitteessa on virrat päällä . Laite käynnistyy tämän jälkeen automaattisesti uudelleen noin 5 minuutissa.

    Testaileppas vielä nämä ja ilmoita miten käy. Voidaan katsoa sen jälkeen tilannettasi tarkemmin, jos laitat yhteystietosi minulle yksityisviestillä yhdessä ongelman kuvauksen kanssa. :)
  • Eipä auttanut tehdasasetusten palauttamisetkaan, samaa kuraa vieläkin.

    Pikselimössöä, nykivää kuvaa, ääni puuttuu toisinaan, välillä kuuluu pelkkä ääni.

    Tämä siis tallenteita tai hd-kanavia katsottaessa. Muutenkin netti tuntuu tahmaavan.

    -j
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    tornja kirjoitti:

    Eipä auttanut tehdasasetusten palauttamisetkaan, samaa kuraa vieläkin.

    Pikselimössöä, nykivää kuvaa, ääni puuttuu toisinaan, välillä kuuluu pelkkä ääni.

    Tämä siis tallenteita tai hd-kanavia katsottaessa. Muutenkin netti tuntuu tahmaavan.

    -j


    No hitaaseen nopeuteenhan tuo tuntuu viittaavan. Jos teet nopeustestin, niin minkälaisia nopeuksia saat?
    Speedtest.net näyttää seuraavaa:
    ping: 30ms
    dl: 15 Mbps
    ul: 0,82 Mbps

    Eli ei tuostakaan kai pitäisi olla kiinni, vaikka aika kaukanahan tuo siitä maksimista on.

    Edit: Ei auttanut taukokaan, netti tökkii edelleenkin ja tallennuksia ei voi katsoa.
    Kunniamerkki +3
  • ? Laitoin sinulle yksityisviestiä asiaan liittyen. 🙂
  • Osallistu keskusteluun