Vastattu

Elisa viihde tallenteet ei näy tv:ssä


  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
Elisa viihteen tallenteet näkyy puhelimessa, tabletilla ja läppärillä, mutta ei tv:ssä. Missä vika?

Yhteysvirhe yritä hétkenkuluttua uudelleen (401)
Vapaana olevan tilan hakemiisessa tapahtui virhe, Jäljellä olevaa tilaa ei voida näyttää.

Tallenteiden haussa tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudelleen.

Käytössä Netgem N7700 -digiboksi ja Mobiilireititin 4G E589
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 16 elokuu 2017, 18:03

Vastaavien ongelmien ilmetessä kannattaa tehdä seuraavat hommat järjestyksessä:

1. Tarkista että digiboksi on suoraan verkkojohdolla (RJ45) kiinni modeemissa, modeemin porttia 4 tulee välttää, portit 1-3 ok. Langatonta yhteyttä voi toki käyttää jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista.

2. Sammuta digiboksi ja modeemi. Kytke modeemiin virrat, ja resetoi se painamalla "reset"-nappia 20 sekuntia. Katso että laite väläyttää valoja resetin merkiksi.

3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua. Tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä.

4. Kun kuva palautuu normaaliksi, paina digiboksin virtanappia nopeasti viisi kertaa peräkkäin palauttaaksesi sille tehdasasetukset (jos sinulla on valkoinen Pace-digiboksi, palauta sille tehdasasetukset valikon kautta).

Mikäli nämä eivät auttaneet, voimme tutkia tarkemmin mikäli lähetät meille yksityisviestin asiakasnumerosi kera, tästä: https://elisa.fi/palstatiimi.
Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Alkaa mennä hermot tämän asian kanssa. Nyt siinä pisteessä etten enää sano pahasti vaan hyvästi, jos tähän asiaan ei saa vastausta, joka oikeasti auttaa.
Siis tämä jatkuu edelleen ihan samana vaikka nyt on vaihdettu mobiilireitin.

Onko tähän ongelmaan olemassa joku ratkaisu? Eihän tämä Elisa Viihde ole vielä ollut edes 5 vuotta käytössä ja kertaakaan ei ole voinut tallenteita katsoa tv:stä!

Elisa viihteen tallenteet näkyy puhelimessa, tabletilla ja läppärillä, mutta ei tv:ssä. Missä vika?

Yhteysvirhe yritä hétkenkuluttua uudelleen (401)
Vapaana olevan tilan hakemiisessa tapahtui virhe, Jäljellä olevaa tilaa ei voida näyttää.

Tallenteiden haussa tapahtui virhe. Yritä hetken kuluttua uudelleen.

Käytössä Netgem N7700 -digiboksi ja Mobiilireititin 3G/4G MF286
Kaikki mainitut temput tehty ja moneen kertaan. Ei ole mikään auttanut eli tallenteet ei näy tv:sta.
Arvaa, montako kertaa näitä tarkistuksia on tehty? Nyt oli kyllä ensimmäinen kerta, kun kukaa Elisalta ehdottaa päivtysten hakua/lataamista. Eilen tekninen tukenne ehdotti, että kävisin kaupasta ostamassa uuden modeemin - vanhastahan onkin sopivasti takuu loppunut... Modeemin resetointi auttoi - muutamaksi tunniksi - että kai siellä kaupassa on käytävä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Vastaavien ongelmien ilmetessä kannattaa tehdä seuraavat hommat järjestyksessä:

1. Tarkista että digiboksi on suoraan verkkojohdolla (RJ45) kiinni modeemissa, modeemin porttia 4 tulee välttää, portit 1-3 ok. Langatonta yhteyttä voi toki käyttää jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista.

2. Sammuta digiboksi ja modeemi. Kytke modeemiin virrat, ja resetoi se painamalla "reset"-nappia 20 sekuntia. Katso että laite väläyttää valoja resetin merkiksi.

3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua. Tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä.

4. Kun kuva palautuu normaaliksi, paina digiboksin virtanappia nopeasti viisi kertaa peräkkäin palauttaaksesi sille tehdasasetukset (jos sinulla on valkoinen Pace-digiboksi, palauta sille tehdasasetukset valikon kautta).

Mikäli nämä eivät auttaneet, voimme tutkia tarkemmin mikäli lähetät meille yksityisviestin asiakasnumerosi kera, tästä: https://elisa.fi/palstatiimi.
Samaa herkkua täällä - tekeekö Elisa mitään asioiden korjaamiseksi?
Olen palauttanut tehdasasetukset. Vielä muuta en ole tehnyt boxille. Tehdasasetusten palautus ei auttamut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Edelleen tilanne on boksilla siis sama, ja muilla laitteilla toimii ok? Ootko kokeillut vielä tehdä boksille mitään toimenpiteitä? Suosittelisin ainakin kokeilemaan sisäisen muistin alustuksen (asetukset > lisäasetukset > sisäisen muistin alustus), tämän jälkeen ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua (tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä). Kun kuva palautuu normaaliksi niin palauta vielä tehdasasetukset painamalla boksin etupaneelin virtanappia 5 kertaa peräkkäin.

Jos ei auta niin lisäähän asiakasnumerosi profiiliisi sille varattuun kenttään niin päästään katsomaan tarkemmin.
Nyt kaikki tallenteet siirretty kansioihin ja suurin osa poistettu, Jäljelle jäi vain 40 tallennetta 2% tallennustilasta. Ei auttanut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko sinulla kaikki tallenteet "juuressa", vai oletko tehnyt alikansioita ? Itselläni tulee mieleen, että jos tallenteita on "liikaa" samassa juurikansiossa, voisi digiboksin jossain laskurissa tulla raja vastaan.

Jos näin on, suosittelen tekemään muutaman kansion www.elisaviihde.fi näkymässä ja siirtelemään tallenteita niihin. Auttoiko ?
Toimii Yle Areena ja lisäkanavat
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Toimiiko digiboksilla muut internetin yli tulevat palvelut? Elisa viihteen lisäkanavat? Ohjelmakirjasto, esim. Yle Areena?

Osallistu keskusteluun