Kysymys

Elisa Viihde-toimitus siirtyy ja surkea asiakaspalvelu

  • 7 syyskuu 2011
  • 23 kommenttia
  • 3469 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Saimme kotiimme kirjeen Elisalta, jonka mukaan taloomme asennetaan kuitukaapeli VIIMEISTÄÄN 8.7.
Lopetimme tämän perusteella nettisopimuksemme.
Sain Elisalta tekstiviestin, jossa kerrottiin toimituksen siirtyvän syyskuun alkuun. Laitteet tulivat postiin ja odottelimme saavamme viihteen auki.
Liittymän piti olla jo toiminnassa, kun sain Elisalta tekstiviestin, jossa kerrottiin toimituksen viivästyvän ja arvioitu päivämäärä on nyt 15.11!
Olen ollut Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta yhteydessä yhteensä reilut 2 tuntia ja olen puhunut noin 9-10 eri henkilön kanssa. Kaikki tuntuvat vaan yhdistävän uuteen jonoon ja mitään apua tuolta ei saa. Miksei Elisan sivuilta lähetettäviin kaavakkeisiin vastata?
Miksei viihdettä voi avata tavaalisella kaapelilla tai ADSL-yhteydellä?  ???

Mitenköhän tässä pitäisi toimia? Ilman nettiliittymää en tietenkään voi olla.  >:(

23 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Saimme kotiimme kirjeen Elisalta, jonka mukaan taloomme asennetaan kuitukaapeli VIIMEISTÄÄN 8.7.
Lopetimme tämän perusteella nettisopimuksemme.
Sain Elisalta tekstiviestin, jossa kerrottiin toimituksen siirtyvän syyskuun alkuun. Laitteet tulivat postiin ja odottelimme saavamme viihteen auki.
Liittymän piti olla jo toiminnassa, kun sain Elisalta tekstiviestin, jossa kerrottiin toimituksen viivästyvän ja arvioitu päivämäärä on nyt 15.11!
Olen ollut Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta yhteydessä yhteensä reilut 2 tuntia ja olen puhunut noin 9-10 eri henkilön kanssa. Kaikki tuntuvat vaan yhdistävän uuteen jonoon ja mitään apua tuolta ei saa. Miksei Elisan sivuilta lähetettäviin kaavakkeisiin vastata?
Miksei viihdettä voi avata tavaalisella kaapelilla tai ADSL-yhteydellä?  ???

Mitenköhän tässä pitäisi toimia? Ilman nettiliittymää en tietenkään voi olla.  >:(



Hei KLC!

Pahoitteluni, että kuidun asennus on viivästynyt noinkin pitkälle. Suosittelen sinua kuitenkin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun numeroon 050 950 500 jossa voidaan osoitteesi perusteella tarkistaa onko saatavuus enää esimerkiksi kaapeli yhteydelle joka olisi heti toiminnassa oikeilla laitteilla. Kytkentään saakka voisi myös Mobiililaajakaista olla vaihtoehtoinen tuote, ettei ihan ilman laajakaistaa jäisi.

Tätä kautta asiaa on hankala lähteä purkamaan tietoturva syistä.

Hei KLC!

Pahoitteluni, että kuidun asennus on viivästynyt noinkin pitkälle. Suosittelen sinua kuitenkin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun numeroon 050 950 500 jossa voidaan osoitteesi perusteella tarkistaa onko saatavuus enää esimerkiksi kaapeli yhteydelle joka olisi heti toiminnassa oikeilla laitteilla. Kytkentään saakka voisi myös Mobiililaajakaista olla vaihtoehtoinen tuote, ettei ihan ilman laajakaistaa jäisi.

Tätä kautta asiaa on hankala lähteä purkamaan tietoturva syistä.

Moi Helinä.
Kysyin jo asiakaspalvelusta, että voidaanko netti avata toisella tekniikalla ja ei kuulemma onnistu. Nykyinen(tai siis jo suljettu) nettiliittymäni toimii kaapelilla.
Mobiililaajakaista ei käy tilalle, sillä kämpässä on  useampi läppäri+pari pelikonetta ja nettiradio.  :)

Sain kuitenkin tänään aamulla tekstiviestin, jossa sanotaan liittymän aukeavan 9.9. Tiedä sitten millä tekniikalla liittymä mahtaa aueta  ???

Auttoikohan tänne viestittely, sillä en ole edelleenkään saanut vastausta asiakaspalveluun lähettämiini viestihin.

Sain kuitenkin tänään aamulla tekstiviestin, jossa sanotaan liittymän aukeavan 9.9. Tiedä sitten millä tekniikalla liittymä mahtaa aueta  ???

Auttoikohan tänne viestittely, sillä en ole edelleenkään saanut vastausta asiakaspalveluun lähettämiini viestihin.

Hohhoijjaa. Eihän se netti ole yllättäen tänään auennut.
Vastasin Elisalta tulleeseen tekstiviestiin, johon pyydettiin vastaamaan, kun modeemi on kunnossa. Ei Elisalla näytä toimivan yhtään mikään!
Eikä toimi vieläkään.  😠
Alla omakohtainen kokemus liittymän toimituksesta.
Kesällä 2010 uudisrakennuksen tietoliikenne kaapelit vedetty verkonhaltijan liityntäpisteeseen.
15.5.2011 Elisa Viihteen (ADSL) siirto tilattu.
16.5.2011 aspa vahvisti siirron tapahtuvan 01.07.2011
01.07.2011 asentaja kävi toteamassa ettei kytkentää voida tehdä, koska liityntäpisteitä ei ole riittävästi. Kiinteistön verkko kunnossa.
01.07.2011 tx jossa kehotettiin soittamaan aspaan, soitin. Kerroin vian kuvauksen.
06.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 17.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
07.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 10.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
11.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
18.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
21.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne. Tarjosivat mobiililaajakaistaan veloituksetta käyttöön. Noudin saman tien Elisa Shopitista.
25.07.2011 aspasta soitettiin ja kyseltiin missä vika? Järjestelmään ei ollut kirjattu juurikaan tietoja. Selitin jälleen tilanteen.
27.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan.
Heinäkuu 2011 naapurin Elisa Viihde palvelu irtisanottu operaattorin toimesta. Tilalle tarjottu perus ADSL yhteys. Osti normaalin digibox tilalle.
10.08.2011 liittymä asennettu ja samoin naapurin etanakaista.
24.08.2011 korvauspyyntö lähetetty sähköpostilla. Vaadittu viestintämarkkinalain mukaisia korvauksia.
26.08.2011 aspa vastasi, vetoavat palveluehtoihin.
28.08.2011 vastattu.
02.09.2011 pyydetty aspaa vastaamaan sähköpostiin.
06.09.2011 aspa vastasi. Kaikkiin edellisen viestini kohtiin ei ollut vastattu. Jäi olo ettei viestiä edes ollut luettu kunnolla. Vastauksessa selkeitä asiavirheitä.
07.09.2011 lähetin vastauksen.
12.09.2011 aspasta soiteltiin. Keskusteltiin asiasta hyvässä hengessä, mutta emme päässeet yksimielisyyteen korvauksista. Meillä eri näkemys viestintämarkkinalain tulkinnasta. Puhelun jälkeen siirsin oman osuuteni kolmannen osapuolen hoitoon.
15.09.2011 Elisa Viihde irtisanottu.

Pyysin myös uutta määräaikais tarjousta. Hinta sama ja 10 vapaalippua Elisa Viihteen videovuokraamoon tai Elisa HD teräväpiirtokanavapaketin kolmeksi kuukaudeksi veloituksetta. En jostain syystä pidä tarjousta minään.

Asiakaspalvelu oli aina asiallista, tosin siellä ei tiedetty mistään mitään. Usein yhdistettiin etten päin  tai soitettiin takaisin. Heiltä löytyi vähän enemmän tietoa.

Jään odottelemaan miten kolmas osapuoli näkee asian.
Kunniamerkki

Alla omakohtainen kokemus liittymän toimituksesta.
Kesällä 2010 uudisrakennuksen tietoliikenne kaapelit vedetty verkonhaltijan liityntäpisteeseen.
15.5.2011 Elisa Viihteen (ADSL) siirto tilattu.
16.5.2011 aspa vahvisti siirron tapahtuvan 01.07.2011
01.07.2011 asentaja kävi toteamassa ettei kytkentää voida tehdä, koska liityntäpisteitä ei ole riittävästi. Kiinteistön verkko kunnossa.
01.07.2011 tx jossa kehotettiin soittamaan aspaan, soitin. Kerroin vian kuvauksen.
06.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 17.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
07.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 10.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
11.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
18.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
21.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne. Tarjosivat mobiililaajakaistaan veloituksetta käyttöön. Noudin saman tien Elisa Shopitista.
25.07.2011 aspasta soitettiin ja kyseltiin missä vika? Järjestelmään ei ollut kirjattu juurikaan tietoja. Selitin jälleen tilanteen.
27.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan.
Heinäkuu 2011 naapurin Elisa Viihde palvelu irtisanottu operaattorin toimesta. Tilalle tarjottu perus ADSL yhteys. Osti normaalin digibox tilalle.
10.08.2011 liittymä asennettu ja samoin naapurin etanakaista.
24.08.2011 korvauspyyntö lähetetty sähköpostilla. Vaadittu viestintämarkkinalain mukaisia korvauksia.
26.08.2011 aspa vastasi, vetoavat palveluehtoihin.
28.08.2011 vastattu.
02.09.2011 pyydetty aspaa vastaamaan sähköpostiin.
06.09.2011 aspa vastasi. Kaikkiin edellisen viestini kohtiin ei ollut vastattu. Jäi olo ettei viestiä edes ollut luettu kunnolla. Vastauksessa selkeitä asiavirheitä.
07.09.2011 lähetin vastauksen.
12.09.2011 aspasta soiteltiin. Keskusteltiin asiasta hyvässä hengessä, mutta emme päässeet yksimielisyyteen korvauksista. Meillä eri näkemys viestintämarkkinalain tulkinnasta. Puhelun jälkeen siirsin oman osuuteni kolmannen osapuolen hoitoon.
15.09.2011 Elisa Viihde irtisanottu.

Pyysin myös uutta määräaikais tarjousta. Hinta sama ja 10 vapaalippua Elisa Viihteen videovuokraamoon tai Elisa HD teräväpiirtokanavapaketin kolmeksi kuukaudeksi veloituksetta. En jostain syystä pidä tarjousta minään.

Asiakaspalvelu oli aina asiallista, tosin siellä ei tiedetty mistään mitään. Usein yhdistettiin etten päin  tai soitettiin takaisin. Heiltä löytyi vähän enemmän tietoa.

Jään odottelemaan miten kolmas osapuoli näkee asian.


Ihan mielenkiinnosta kerrothan meillekkin mitä kolmas osapuoli näkee asian, kuhan asia on selvä.

Alla omakohtainen kokemus liittymän toimituksesta.
Kesällä 2010 uudisrakennuksen tietoliikenne kaapelit vedetty verkonhaltijan liityntäpisteeseen.
15.5.2011 Elisa Viihteen (ADSL) siirto tilattu.
16.5.2011 aspa vahvisti siirron tapahtuvan 01.07.2011
01.07.2011 asentaja kävi toteamassa ettei kytkentää voida tehdä, koska liityntäpisteitä ei ole riittävästi. Kiinteistön verkko kunnossa.
01.07.2011 tx jossa kehotettiin soittamaan aspaan, soitin. Kerroin vian kuvauksen.
06.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 17.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
07.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 10.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
11.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
18.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne.
21.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan ja selitetty tilanne. Tarjosivat mobiililaajakaistaan veloituksetta käyttöön. Noudin saman tien Elisa Shopitista.
25.07.2011 aspasta soitettiin ja kyseltiin missä vika? Järjestelmään ei ollut kirjattu juurikaan tietoja. Selitin jälleen tilanteen.
27.07.2011 tx ja uusi asennus päivä 01.07.2011. Soitettu aspaan.
Heinäkuu 2011 naapurin Elisa Viihde palvelu irtisanottu operaattorin toimesta. Tilalle tarjottu perus ADSL yhteys. Osti normaalin digibox tilalle.
10.08.2011 liittymä asennettu ja samoin naapurin etanakaista.
24.08.2011 korvauspyyntö lähetetty sähköpostilla. Vaadittu viestintämarkkinalain mukaisia korvauksia.
26.08.2011 aspa vastasi, vetoavat palveluehtoihin.
28.08.2011 vastattu.
02.09.2011 pyydetty aspaa vastaamaan sähköpostiin.
06.09.2011 aspa vastasi. Kaikkiin edellisen viestini kohtiin ei ollut vastattu. Jäi olo ettei viestiä edes ollut luettu kunnolla. Vastauksessa selkeitä asiavirheitä.
07.09.2011 lähetin vastauksen.
12.09.2011 aspasta soiteltiin. Keskusteltiin asiasta hyvässä hengessä, mutta emme päässeet yksimielisyyteen korvauksista. Meillä eri näkemys viestintämarkkinalain tulkinnasta. Puhelun jälkeen siirsin oman osuuteni kolmannen osapuolen hoitoon.
15.09.2011 Elisa Viihde irtisanottu.

Pyysin myös uutta määräaikais tarjousta. Hinta sama ja 10 vapaalippua Elisa Viihteen videovuokraamoon tai Elisa HD teräväpiirtokanavapaketin kolmeksi kuukaudeksi veloituksetta. En jostain syystä pidä tarjousta minään.

Asiakaspalvelu oli aina asiallista, tosin siellä ei tiedetty mistään mitään. Usein yhdistettiin etten päin  tai soitettiin takaisin. Heiltä löytyi vähän enemmän tietoa.

Jään odottelemaan miten kolmas osapuoli näkee asian.

Kyllä tässä on vähän samanlaisia piirteitä, kun omassa tapauksessani.
Tarjosivat minullekin tuota mobiililaajakaistaa, mutta ei sillä varmaankaan oikein 3 läppärin+2 pelikoneen ja nettiradion nettiyhteyksiä pyöritetä.
Pyysin asiakaspalvelulta jotain suoraa sähköpostiosoitetta, jotta vastauksia ei tarvitsisi aina odottaa päiväkausia-ei onnistu. Eivät ilmeisesti pysty myöskään soittamaan tännepäin, vaan pitäisi taas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joutua jonotuksiin ja henkilöltä toiselle pompotuksiin.

On se hieman kyseenalaista mainontaa, että kotiin tulee mainos, jossa hehkutetaan mahtavaa Elisa Viihdttä ja kuinka sen saa nyt taloomme kuitukaapelilla HEINÄKUUN alusta alkaen.
Tartuin tarjoukseen ja lopetin silloisen nettiliittymän luullen toki saavani Elisa Viihteen ajallaan auki. Nyt mainoksen ilmoittamasta päivästä oikeaan aukeamispäivään on reilusti yli 4 kuukautta.

Miksiköhän Viihdettä ei voi avata meille tilapäisesti ADSL-yhteydellä tai kaapeliyhteydellä?
Pitkän odottelun jälkeen netti on ollut toiminnassa muutaman viikon ja onglemia löytyy:
Netti antoi WLAN-nopeudeksi ensin noin 29-30, vaikka pitöisi olla 100 megaa. Soitin vikapalveluun ja he sanoivat modeemin olevan jotenkin viallinen.
Sain uuden modeemin ja nopeudet ovat edelleen 32-34 megaa. Piuhan kanssa nopeudet ovat kuitenkin 93-95 megaa.
Olen koittanut vaihtaa WLAN-kanavia, mutta tästä ei ole apua. Onko modeemi edelleen viallinen?

Ensimmäinen modeemi oli pystymalli ja uusi on ZXDSL 931-series.

Muita ongelmia:kuvanlaatu on heikohko. Ostin uuden telkkarin ja olen pettynyt Elisa Viihteen kuvanlaatuun.
Digiboxi on ollut huono. Laite jumittuu jatkuvasti.
Tukeeko modeemi ja wlan laitteet N-standardia. Jos ei niin käytössä on g-standardin nopeudet, jonka teoreettinen maksimi on 54 Mbitiä. Ainoastaan jos sekä modeemi, että laite tukevat 300 Mbitin n-standardia voit käyttää täyttä 100 Megan yhteyttösi langattomasti.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Vaakamallin ZTE 931 tukee kyllä N-wlania vaikka nopeustestit eivät ko. lukemia näyttäisikään. Speedtest sun muut antavat vain 30-40Mbit/s nopeuksia mutta käytännön tiedonsiirtonopeudet kertovat aivan toista. Lisäksi läppärikin näyttää keskustelevan 144Mbit/s nopeudella tuon ZTE:n kanssa.

Vaakamallin ZTE 931 tukee kyllä N-wlania vaikka nopeustestit eivät ko. lukemia näyttäisikään. Speedtest sun muut antavat vain 30-40Mbit/s nopeuksia mutta käytännön tiedonsiirtonopeudet kertovat aivan toista. Lisäksi läppärikin näyttää keskustelevan 144Mbit/s nopeudella tuon ZTE:n kanssa.

Kyllä tuo käytännön nopeus on piuhan kanssa aivan eri luokkaa, kuin langattomana.
5 eri testerillä testattu nopeus ja se on reilut 30.

Jotain häikkää tässä täytyy olla.
Eikös tuota WLAN-nopeutta oikeasti saa millään keinolla paremmaksi? 100 megainen netti ja nopeus langattomana 30 megaa  >:(
Kokeiltu on 2 eri Elisan modeemilla. Koitin laittaa reitittimeksi jonkun vanhan boxin, mutta eihän siitä mitään tullut...
Kummallista, että mainostetaan 100 megan nettiä ja sitten laitteisto ei vastaa tätä lupausta.
Käyttäjätaso 1
Löytyykö samalla kanavalla olevia wlan-verkkoja ja mitä salausta käytät?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Onko muut laitteet varmasti N-luokan WLAN:a tukevia?

Löytyykö samalla kanavalla olevia wlan-verkkoja ja mitä salausta käytät?

Olen vaihdellut wlan-kanavia ja tästä ei ole apua. Lähettyviltä löytyy vain 1 toinen verkko ja sekin on ilmestynyt ihan lähipäivinä. Nyt käytössä kanava 11.
Salaus on nyt mixed WPA2/WPA-PSK. Kokeilin ilman salaustakin ja ei tästäkään ollut apua.


Onko muut laitteet varmasti N-luokan WLAN:a tukevia?

Kyllä on. Tämä kone on 2.4GHz n-luokkaa ja toinen muistaakseni 5GHz n-luokkaa. Eikös noiden maksiminopeuksien silloin pitöisi olla 150 ja 300?
edit:ja etäisyys reitittimeen on noin metri, kentät excellent.

Kiitoksia Tuttelille ja Fiiulle vastauksista.  :)
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Millä nopeudella nuo laitteet yhdistävät? Näkyykö yli 100Mbit yhteyttä langattomassa?

Millä nopeudella nuo laitteet yhdistävät? Näkyykö yli 100Mbit yhteyttä langattomassa?

Tällä koneella 150.

Kokeilin ottaa kaikki muuta laitteet pois verkosta, mutta ei siitäkään ollut apua.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Näkyykö nuo ongelmat vain Speedtestissä? Mulla nimittäin näkyy yhtä vajaita nopeuksia (kuten näyn aiemminkin maininneeni :)) mutta käytännössä tuo WLAN kyllä pelittää täydellä teholla, lähiverkossakin siirtyy nimittäin noin 11MB/s parhaimmillaan verkkolevylle.

Näkyykö nuo ongelmat vain Speedtestissä? Mulla nimittäin näkyy yhtä vajaita nopeuksia (kuten näyn aiemminkin maininneeni :)) mutta käytännössä tuo WLAN kyllä pelittää täydellä teholla, lähiverkossakin siirtyy nimittäin noin 11MB/s parhaimmillaan verkkolevylle.

Enpä tiedä, olen testaillut varmaan 10 eri testerillä. Netin nopeus on langallisena kyllä selkeästi nopeampi ja testereiden mukaan 95.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tuo on kyllä hyvinkin erikoista, kuten on myös se että nuo testerit antavat poikkeuksetta heikkoja tuloksia myös minulla langattoman yli kokeiltaessa. Valitettavasti en osaa tämän enempää auttaa näin äkkiseltään. Tuossa saattaa ehkä ainoana vaihtoehtona olla hankkia erillinen langaton reititin.

Tuo on kyllä hyvinkin erikoista, kuten on myös se että nuo testerit antavat poikkeuksetta heikkoja tuloksia myös minulla langattoman yli kokeiltaessa. Valitettavasti en osaa tämän enempää auttaa näin äkkiseltään. Tuossa saattaa ehkä ainoana vaihtoehtona olla hankkia erillinen langaton reititin.

Kiitoksia kuitenkin yrityksestä jeesata  :)
Tosiaan aika kummallinen ongelma tämä on. Tämä on vielä toinen modeemi, sillä Elisa lähetti ensimmäisten valitusten jälkeen uuden ja erilaisen modeemin.
Erillistä reititintä tosiaan yritin asennella, mutta en osannut, tai sitten reititin ei ollut oikeanlainen.

Kummallista kyllä asiakaspalvelunkin toiminta. Vikapalvelusta kaveri sanoi, että on samaa mieltä kanssani siitä, että Elisan pitäisi toimittaa riittävät laitteet. Mitään muuta hänkään ei tilanteelle osannut tehdä ja asiakaspalvelusta annetaan vain ohje soittaa vikapalveluun.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Mikä tuossa erillisen reitittimen asennuksessa meni pieleen?

Mikä tuossa erillisen reitittimen asennuksessa meni pieleen?

En siis yksinkertaisesti saanut yhteyttä nettiin.
Yritin asennusta näiden ohjeiden avulla:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/19910.29/zte-zxdsl-931-wiia-ja-ver2e-siltaaminen/

Osallistu keskusteluun