Elisa viihdteen tallennuksia ei pääse katsomaan

  • 9 kesäkuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 368 katselukerrat

Missä vika jotta en pääse juuri nyt katsomaan tallenteitani.Herjas alkuun yhteys virhettä ja nyt ollut pidemmän aikaa jotta palvelu ei saatavilla.Eikä tämä mitään,mutta ongelma ollut nyt pienen ajan sisään toistuva?Oon bootannut laitteet ja ei auta.Aikas vihanen asiakas täällä nyt.....:@:@:@

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saitko jo tuon toimimaan? :(
Toimiiko muut netin kautta tulevat palvelut? Saatko jonkun herjan kun avaat sen tallenne-kansion?
Oletko palauttanut tehdasasetuksia digiboksille?
Eilen myöhemmin illasta alko toimimaan sitten taas,Ihmetyttää vaan jotta ei tästä ole kauan ,kun oli sama vika.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Tuollainen ongelma yleensä viittaa vikaan nettiyhteydessä, tai yhteysongelmaan modeemin ja digiboksin välillä. Toisinaan kyse voi olla myös ihan laitteen jumitilanteesta jolloin kannattaa lähteä liikenteeseen tehdasasetusten palautuksella. Jos vika toistuu eikä nuo laitteiden nollaukset auta, laita meille yksityisviesti http://elisa.fi/palstatiimi , niin lähdetään selvittämään mikä siellä kiristää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuollainen ongelma yleensä viittaa vikaan nettiyhteydessä, tai yhteysongelmaan modeemin ja digiboksin välillä.

Tarkentavia kysymyksiä ja vinkkejä tähän liittyen:

Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa? Mikäli käytät langatonta verkkoa, voi se olla syypää tähän ongelmaan. Jos modeemisi käyttää samaa tai viereistä WLAN -kanavaa naapureiden kanssa, voi tuo aiheuttaa langattoman verkon pätkimistä, mikä voi näkyä kuvaamanasi ongelmana. Jos käytät langatonta verkkoa, kokeile langallista verkkoa.

Mikäli käytät Windows -pohjaista konetta, voit tarkastella naapureiden käyttämiä WLAN -kanavia avaamalla komentokehotteen ja kirjoittamalla sinne komennon netsh wlan show all ja painamalla enteriä. Komentokehote listaa langattoman verkon tietoja ja listan lopussa on näkyvät langattomat verkot sekä niiden käyttämät kanavat, myös oma verkkosi näkyy tällä listalla. Toinen vaihtoehto on käyttää Wifi Analyzer -nimistä sovellusta, mikä on saatavilla myös mobiililaitteille. Wifi Analyzer on siinä mielessä hyvä, että se näyttää myös käyttämäsi WLAN -kanavan ruuhkaisuuden / laadun. Jos oma WLAN -kanava on ruuhkainen tai laadultaan huono, kannattaa vaihtaa WLAN -kanava toiseen.

Jos käytät langallista verkkoa ja tällaisia ongelmia ilmenee, kannattaa kokeilla vaihtaa tuo verkkokaapeli modeemissa toiseen porttiin ja testata uudelleen. Tässä tapauksessa vika voi olla joko digiboksissa itsessään ja/tai modeemissa.

Silloin kun yhteys katkeaa tai pätkäisee, tapahtuuko modeemin valoissa mitään muutoksia?

Minkälainen laajakaista sinulla on käytössä? ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili...? Mitä modeemia käytät?

Osallistu keskusteluun