Itselläni on nyt sellainen tilanne että minulle kaupattiin elisa viihdettä puhelimitse 1.2 ja päätin ryhtyä käyttämään sitä. Myyjä sanoi että saan katsoa 2-viikkoa ilmaiseksi ja ei tarvitse tehdä mitään jos jätän laitteet kotiin. Tilasin 2-boxia/2-sopimusta jotta minä voin katsoa omia ohjelmia ja toiset omia ohjelmia. Nyt vajaan 2-viikon käytön jälkeen olen huomannut puutteet elisa viihteessä ja huomannut vielä elisa viihteen tulevan kalliimmaksi kuin canal digital niin päätin palauttaa laitteet pois ja ilmoittaa että en huoli. Nyt kuitenkin ensimmäisen viestin jälkeen jonka aspaan lähetin niin sain vastaukseksi että olen tehnyt kaupat elisan myymälässä, 14-vuorokauden perumisaikaa ei ole. Siis mitä v**tua. Minkähänlainen via dolorosa on odotettavissa irtisanomisen suhteen?. Sopimus on välittömästi määritelty määräaikaiseksi. Puheistani varmaankin kajasti into elisan viihdettä kohtaan???
Syyt miksi irtisanon on hinta. Canal Digitalilla voi jakaa kanavapaketin kahdella boxilla kun taas Elisalla pitää ostaa omat kanavapaketit jokaiseen boxiin erikseen, joka murentaa säästö haaveet ja tallentaa voi kaikkia kanavia ilman sopimusrajoituksia ja vielä HD-laadulla missä vain ja milloin vain.
Sivu 1 / 1
Jos teit kaupat puhelimitse, kyseessä on etämyynti, jossa on 14 päivän palautusoikeus. Tunnusomaista tälle on se, että puhelinmyyjä lähettää sinulle postitse etämyyntiasiakirjat ja saat myös ostamasi tuotteet postitse.
Sen sijaan jos marssit puhelun jälkeen Elisan myymälään, allekirjoitit sopimuksen siellä ja kannoit tuotteet kainalossasi kotiin, kyse ei ole etämyynnistä ja tekemäsi sopimus astuu voimaan heti. Yleinen sopimusoikeudellinen periaate on se, että se mitä sovitaan, siitä myös pidetään kiinni.
Se, että joku toinen tarjoaa samankaltaista palvelua edullisemmin tai paremmilla ominaisuuksilla, ei ole peruste purkaa kauppaa. Hinta ja ominaisuudet ei ole palvelussa oleva vika vaan asia, joka ostajan tulee arvioida ennen kaupan tekemistä. Yleensä purku tai hinnanalennus tulee kyseeseen silloin, jos palvelu ei vastaa sitä, mitä palveluehdoissa luvataan eikä palveluntarjoaja reklamaatiosta huolimatta kykene korjaamaan palvelua sovitun kaltaiseksi.
Etämyynnin 14 päivän palautusoikeus ei vaadi kaupan purkamiselle mitään perustelua. Jos asiakaspalvelussa on virheellinen tieto siitä, miten olet kaupat tehnyt, enpä usko että kummoinenkaan via dolorosa on tulossa. Eivätköhän he saa sen korjattua.
Sen sijaan jos marssit puhelun jälkeen Elisan myymälään, allekirjoitit sopimuksen siellä ja kannoit tuotteet kainalossasi kotiin, kyse ei ole etämyynnistä ja tekemäsi sopimus astuu voimaan heti. Yleinen sopimusoikeudellinen periaate on se, että se mitä sovitaan, siitä myös pidetään kiinni.
Se, että joku toinen tarjoaa samankaltaista palvelua edullisemmin tai paremmilla ominaisuuksilla, ei ole peruste purkaa kauppaa. Hinta ja ominaisuudet ei ole palvelussa oleva vika vaan asia, joka ostajan tulee arvioida ennen kaupan tekemistä. Yleensä purku tai hinnanalennus tulee kyseeseen silloin, jos palvelu ei vastaa sitä, mitä palveluehdoissa luvataan eikä palveluntarjoaja reklamaatiosta huolimatta kykene korjaamaan palvelua sovitun kaltaiseksi.
Etämyynnin 14 päivän palautusoikeus ei vaadi kaupan purkamiselle mitään perustelua. Jos asiakaspalvelussa on virheellinen tieto siitä, miten olet kaupat tehnyt, enpä usko että kummoinenkaan via dolorosa on tulossa. Eivätköhän he saa sen korjattua.
Yleisenä/teknisenä tarkennuksena vielä hyvään edelliseen vastaukseen, että kyseessä ei ole etämyynti, jos sopimus on tehty myymälässä. Vaikka tuotteet toimitettaisiinkin varastolta esimerkiksi Postin kautta.
? Tarkistin asiaa niin sinulle soitellaan asiakaspalvelusta tämän päivän aikana ja hoidetaan homma puhelimessa. 🙂
Myymälässä en tosiaankaan ole käynyt enkä mihinkään ole allekirjoitusta laittanut. Dokumentit tuli sähköpostitse niin kuin puhelinmyynnissä on tapana toimia. Minulla ei ollut minkäänlaista kuvaa elisa viihdettä ottaessa käyttöön että mitenkä tuo toimii, mitä rajoituksia siinä on ja mitä sen käyttö tulee käytännössä maksamaan. Nuo asiat selvisi kyllä vajaan 2-viikon aikana. Elisa viihde palvelu oli minulle pettymys kun totuus valkeni.
Hyvä kuitenkin, että asia varmaan päättyi tässä tilanteessa asiakaspalvelullisesti lopulta hyvin eikä jäänyt paha mieli? 🙂
Asia saatu onnellisesti päätökseen ilman hampaiden kiristystä. Erikoista oli että elisalla oli merkintä että olin helsingissä käynyt sopimuksen tekemässä. Töissä olin ja itseasiassa rauma olisi se paikka ollut jos olisi tarvinnut paikan päällä käydä. Mutta ei tästä tämän enempää. Piste tälle tarinalle.
Tuo myymälästä myyty tuote oli tosiaan meidän asiakaspalvelussa tapahtunut tulkintavirhe, joka johtui tilauksen tehneestä henkilöstä, joka pääosin työskentelee myymälässä. Inhimillinen väärinkäsitys ja siitä pahoittelut asiakaspalvelun ja omasta puolestani. Uusin silmin kun katsoi koko tilanteen läpi niin selvisi ja enpä itsekään ensivilkaisulla huomannut. 🙂
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Elisalaisten sisäänkirjautuminen Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi