Kysymys

Elisa Viihteen kyselytunti to 11.6. klo 13-15



Näytä ensimmäinen kirjoitus

178 kommenttia

Käyttäjätaso 2
kaisa_m kirjoitti:
Arkisto (ent. Catch-up) tarjoaa mahdollisuuden katsoa maksukanavien ohjelmia myös jälkikäteen, palvelua tullaan jatkossakin kehittämään tähän suuntaan :)

Elisa on nyt naimisissa tuon verkkotallenuksensa kanssa ja se ei todellakaan palvele kaikkien asiakkaiden tarpeita. Minun niin vähän, että peruin Elisa Viihteeni. Onko siellä teidän puljussa joku arvoasteikossa korkealla tasolla oleva tehnyt periaatepäätöksen, että Elisa Viihde ei sitten tule tarjoamaan koskaan, ei vaikka asiakkaat maksaisivat mitä, mitään tallentavaa digiboksia, vaan "Me täällä Elisassa kehitämme palvelua Verkkoon, kun se on niin hienoa nykyaikaa" ? Ja sitä arvoasteikossa korkealla taholla olevaa ei uskalleta vastustaa? Eikö asiakkaille voisi tarjota vaihtoehtoja? Heidän haluamiinsa vaihtoehtoja? Varsinkin kun pahat kielet maailmalla antavat ymmärtää, että koko IPTV-ala ja varsinkin verkkotallennus on joutumassa mm.  tekijänoikeuksien takia vaikeuksiin. Ja siihen ei auta se, vaikka laittaisitte kuinka useita ja suuria hymiöitä noihin Catch-upista kertoviin kommentteihinne.
 
V12 kirjoitti:
  • Miksi vuokraelokuvien tiedoissa ei anneta riittävää tietoa, kuten tekstitykset, ääniraidan kieli, ääniraidan tyyppi (2.0 vai 5.1)?
Tekstitykset löytyvät ulkomaisten leffojen tapauksessa aina suomeksi, Pacella löytyy joissain tapauksissa myös muita kielivalintoja (esim. ruotsi), mutta näin on vain osalla toimittajista joten lähtökohtaisesti siihen ei kannata luottaa. Ääniraidan kieltä ja tyyppiä ei ole meillä metatiedoissa, joten sitä ei valitettavasti ole voitu tuoda näkyville vuokraamoon. Tämä on kieltämättä selkeä puute. Yleensä elokuvasta ääniraidan kieli on pääteltävissä (kotimaiset suomeksi, muut pääosin englanniksi), mutta kieltämättä esim. ranskankielisiä tms. ei suoraan näe. Lastenelokuvien tapauksessa kielitieto pyritään aina merkitsemään kuvauksen alkuun (esim. PUHUMME SUOMEA), jottei tule yllätyksiä suuntaan tai toiseen.
monk3y kirjoitti:
- Onko tulevaisuudessa mahdollisuutta saada kaikkialle Viihde-palvelu, jolla kaikki kanavat näkyvät IPTV:n kautta?

Joskus tulevaisuudessa aivan varmasti. Toistaiseksi lähetysten vastaanottaminen virittimen kautta antaa vielä paljon etuja ja tällä hetkellä kaikkien kanavien jakelu digibokseille IPTV:n kautta ei ole suunnitelmissa.
V12 kirjoitti:
  • Miksi asiakaspalvelu on tehty moniportaiseksi?
Uskomme, että asiakkaamme haluavat selvittää asiansa mahdollisimman pian, ja suuri osa kysymyksistä saakin vastauksen heti "ensimmäisellä portaalla". Mikäli asia ei kuitenkaan selviä, voidaan soittajalle antaa arvio jonotusajasta, ja mikäli aika tuntuu soittajalle liian pitkältä, voidaan sopia yhdessä parempi aika, jolloin soitamme takaisin 🙂 Ikävää, mikäli tämä ei ole palvellut sinua tilanteissa, joissa olet ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse.
V12 kirjoitti:
  • Miksi ELISAlle ei ole mahdollista tehdä maksutta reklamaatiota tilanteessa, jossa tietoverkkoyhteys ei toimi?
Kun verkkoyhteys ei toimi, voi vikailmoituksen ja reklamaation jättää puhelimitse. Kun verkkoyhteys on saatu taas toimimaan, voi reklamaation jättää myös kirjallisesti yhteydenottolomakkeemme kautta: http://asiakastuki.elisa.fi/yhteystiedot/#otayhteytta.
V12 kirjoitti:
  • Miksi ELISAn palveluita myyvät henkilöt suoranaisesti valehtelevat asiakkaille (tallennusmahdollisuudet, käytettävyys yhteyden laadun vuoksi käyttökohteessa...)?
Olen pahoillani, mikäli kohdallasi on käynyt näin. Tallennusmahdollisuuksien osalta uskon kuitenkin, että kyse on väärinkäsityksestä tai tiedonkulun katkoksesta sisäisessä viestinnässämme. Yhteyden laadussa ilmenee joskus ongelmia vasta, kun yhteys otetaan käyttöön. Mikäli ongelmia ei jostain syystä pystytä poistamaan eikä palvelun käyttö ole mahdollista, on palvelu varmasti parasta irtisanoa. Kaikki palaute myyntitilanteista on aina äärimmäisen tervetullutta, ja palautteet välitetään eteenpäin asian selvittämiseksi. Ei missään nimessä ole kenenkään etujen mukaista, että myyjämme tuottavat huonoja kokemuksia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
kaisa_m kirjoitti:
V12 kirjoitti:
  • Miksi asiakaspalvelu on tehty moniportaiseksi?
Uskomme, että asiakkaamme haluavat selvittää asiansa mahdollisimman pian, ja suuri osa kysymyksistä saakin vastauksen heti "ensimmäisellä portaalla". Mikäli asia ei kuitenkaan selviä, voidaan soittajalle antaa arvio jonotusajasta, ja mikäli aika tuntuu soittajalle liian pitkältä, voidaan sopia yhdessä parempi aika, jolloin soitamme takaisin 🙂 Ikävää, mikäli tämä ei ole palvellut sinua tilanteissa, joissa olet ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse.

No miksi se ensimmäinen porras ei tiedä mitään hyödyllistä vikatilanteissa? Miksi ei vikatilanteille ole omaa asiakaspalvelua?
nistop kirjoitti:
Miksi asiakaspalvelijat vertaavat Viihteen ongelmia omiin kokemuksiinsa ja yrittävät saada asiakkaan hyväksymään ongelmat, koska hekin niin tekevät?

Uskoisin, että kyse tämän kaltaisessa tilanteissa on siitä, että koska tiedämme, ettei johonkin tiettyyn ominaisuuteen ole tulossa muutosta (esim. maksukanavien vapaa tallennus verkkoon), ainakaan heti, niin ei jäljelle jää muuta vaihtoehtoa kuin palautteen välittäminen eteenpäin.

Omien kokemuksien tarjoamisella pyritään ehkä kertomaan että ongelma koskettaa kaikkia käyttäjiä, myös meitä työntekijöitä ja tavoitteena on tarjota "vertaistukea" asiakkaalle. Mielipahan aiheuttanutta ominaisuutta ei tämä vertaistuki tietenkään korvaa, mutta mikäli muutosta tilanteeseen ei ole tulossa, on palautteen kirjaaminen ja vertaistuki ainoa, mitä siinä tilanteessa voidaan tehdä.
Kekkulix kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä, kun katsoo Elisa Viihteen maksukanavilta (esim. ShowTime, Silver jne...) jotain hyvää elokuvaa, jota on kovasti odottanut ja tulee pissahätä?*)  Mahdollisuuksia on mielestäni viisi, joista yksikään ei ole kovin hyvä, mutta joista on nyt pakko valita:

1) ...

Vaikeita ja osin epämiellyttäviä valintoja! Kollegani onkin jo tähän vastaamassa, mutta vuokraamosta vastaavana pitää sivusta huikata kutosvaihtoehdoksi (Pampersien sijaan), että vuokraleffat ja ohjelmakirjastojen sisällöt saa kätevämmin paussille. Itselleni on jopa käynyt niin, että HBOta ahkerasti katsovana on vaikea enää katsoa telkkua kun ei saa paussittaa mielin määrin. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuleeko jatkossa viihteen kautta live konsertteja yms.? Joku Elisa studio oli joskus, ellen väärin muista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
kaisa_m kirjoitti:
V12 kirjoitti:
  • Miksi ELISAlle ei ole mahdollista tehdä maksutta reklamaatiota tilanteessa, jossa tietoverkkoyhteys ei toimi?
Kun verkkoyhteys ei toimi, voi vikailmoituksen ja reklamaation jättää puhelimitse. Kun verkkoyhteys on saatu taas toimimaan, voi reklamaation jättää myös kirjallisesti yhteydenottolomakkeemme kautta: http://asiakastuki.elisa.fi/yhteystiedot/#otayhteytta.

Miksi tällaisia hyödyttömiä, maksavaa asiakasta halveksivia vastauksia annetaan? Kun kysyn mahdollisuudesta tehdä maksuttoman häiriöilmoituksen vikatilanteessa kun verkkoyhteys ei toimi, niin miksi siihen maksuttomuuteen ei vastata? Maksuttoman reklamaation tekeminen palvelusta, joka johtuu palvelun tuottajasta, on määritetty lainsäädännössä.
monk3y kirjoitti:
Moro!

- Milloin/onko Viihde-sovellukselle on tulossa mahdollisuus katsoa suoria lähetyksiä peruskanavilta?

Moi!

Tämä on useasti toivottu ominaisuus, ja otamme tämänkin (implisiittisen : ) toiveen huomioon sovelluksen tulevia ominaisuuksia suunniteltaessa. Kuten muidenkin jatkokehitysideoiden osalta, en voi antaa varmaa toteutusta tai aikataulua, vaan julkistetaan sitten jos tällainen ominaisuus tulee. Maksukanavien livekatseluhan on jo hetken aikaa ollut Androidilla betassa ja iOS:lla eilisestä alkaen.
nistop kirjoitti:
Miksi asiakaspalvelijat vertaavat Viihteen ongelmia omiin kokemuksiinsa ja yrittävät saada asiakkaan hyväksymään ongelmat, koska hekin niin tekevät?

Uskoisin, että kyse tämän kaltaisessa tilanteissa on siitä, että koska tiedämme, ettei johonkin tiettyyn ominaisuuteen ole tulossa muutosta (esim. maksukanavien vapaa tallennus verkkoon), ainakaan heti, niin ei jäljelle jää muuta vaihtoehtoa kuin palautteen välittäminen eteenpäin.

Omien kokemuksien tarjoamisella pyritään ehkä kertomaan että ongelma koskettaa kaikkia käyttäjiä, myös meitä työntekijöitä ja tavoitteena on tarjota "vertaistukea" asiakkaalle. Mielipahan aiheuttanutta ominaisuutta ei tämä vertaistuki tietenkään korvaa, mutta mikäli muutosta tilanteeseen ei ole tulossa, on palautteen kirjaaminen ja vertaistuki ainoa, mitä siinä tilanteessa voidaan tehdä.

Miksi sitten panostatte verkkotallennukseen, mikä on rajoitettu tekijänoikeuksiin. Tämän voisi kokonaan korvata muulla tavalla ja silti ohjelmia pystyisi katsomaan mobiilista yms.
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Uusimman päivityksen jälkeen tallenteet katsottavissa myöhemmin kuin vanhalla softalla?

Jos tarkoitat digiboksin firmware-päivitystä, niin sillä ei ole mitään yhteyttä tallenteiden valmistumiseen.
V12 kirjoitti:
  • Miksi esim. laitevaihtoja tehtäessä, se mitä on sovittu asiakaspalvelijan kanssa, ei pidäkään paikkaansa (vanhan laitteen toimivuus verkossa estetään ennen kuin uusi laite on edes asiakkaalle lähetetty)?
Pahoittelut, mikäli näin on päässyt käymään. Missään nimessä ei ole tarkoituksenmukaista estää vanhan laitteen käyttöä ennen kuin uusi laite on saapunut käyttöösi, vaan kyseessä on valitettava virhetilanne, jota pyrimme kaikin keinoin välttämään. Normaalitilanteessa vanha laite suljetaan verkossa vasta siinä vaiheessa kun asiakas on kytkenyt uuden laitteen käyttöönsä.
nistop kirjoitti:
Miksi asiakaspalvelun suhtautuminen Viihde-ongelmiin on ensisijaisesti se että vika on asiakkaan päässä? Vaikka kyseessä olisikin yleisesti tiedetty/tunnettu vika esim. palstalla.

Mikäli kyseessä on jokin asia, josta on runsaasti keskustelua Palstalla, on kyse mitä ilmeisimmin sisäisen tiedonkulkumme katkoksista, jolloin esimerkiksi meillä tuotekehityksessä tiedossa ollutta asiaa ei ole saatu riittävän tehokkaasti viestittyä puhelinpalvelumme henkilökunnalle. Tämä on valitettavaa, mutta ei missään nimessä tavoittelemamme tilanne. Pyrimme jatkuvasti kehittämään sisäistä viestintäämme tehokkaammaksi, pahoittelen ettemme ole tässä nyt kohdallasi onnistuneet.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
hana kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Hei.

Tekijänoikeusjärjestöt ovat ajamassa lakimuutosta, joka on jo voimassa ja sen mukaan operaattori ei saa enää rajattomasti pitää tallenteita palvelimillaan, tämän lisäksi mainoksien kelaus tulee mahdottomaksi tai ainakin saanemme katsoa erillisiä pakkomainoksia. Lisäksi operaattorin on jatkossa maksettava Viihde-palvelun tallennekäytöstä ohjelmaperusteisesti, jos siis loppukäyttäjä katsoo jakson sarjaa, Elisan on maksettava siitä oikeudenhaltijoille. Ja muutenkin IPTV:n olemassaolosta liittymässä, vaikkei käyttäisi digiboksia lainkaan Viihteessä.

Mitä vaikutusta näillä muutoksilla on Elisan Viihde-palvelun hintaan tai toimintaan tulevaisuudessa?

Lähde: http://www.digilelut.fi/2015/04/tuleeko-pakkomainokset-elisa-viihteeseen-ja-muihin-iptv-palveluihin/


... Elisa maksaa jatkossa tekijänoikeuskorvausta tekijöille (näyttelijät, ohjaajat, musiikin tekijät) ja tuotantoyhtiöille. Nykyasiakkaiden Elisa Viihde -palvelun hinta ei tässä yhteydessä muutu. ...

Kiitos kattavasta vastauksesta! Tarkoittaako tuo sitä, että hinta nousee tulevaisuudessa vain uusille Viihde-tilaajille? Nyt siis kannattaa tilata Viihde-palvelu, jos haluaa saada sen ikuisesti 39,90 € hintaan?
Käyttäjätaso 2
hana kirjoitti:
 Elisa Viihteen asiakkaana voit entistä vapaammin valita missä ja miten haluat TV-ohjelmia katsoa. Elisa Viihde -sovellus on aina mukanasi kännykässä tai tabletissa, ja TV-ohjelmien tallentaminen ja tallenteiden katsominen on entistäkin helpompaa. 

Kaikki asiakkaanne eivät halua katsoa ohjelmia liikkeellä ollessaan. Minä katson televisiota vain kotonani, mökkiä minulla ei ole, joten eipä mainospuheesi minuun paljon vaikuta, varsinkin kun ohjelmien kotona katsominen miellyttävällä tavalla on mahdotonta: ei ajansiirtoa, ei kaikkien kanavien tallennusta _omaan digiboksiin_...Joten empä eilisen jälkeen enää asiakkaanne olekaan, joten eipä kai mielipiteelläni ole enää teille mitään vaikutusta, kun en ole Viihteen osalta enää maksava asiakkaanne. Vastoin väitettäsi esimerkiksi maksukanavien tallentaminen ei ole entistä helpompaa, vaan se on mahdotonta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
PekkaPalin kirjoitti:

Moi,

olen erittäin tyyttyväin Elisa Viihteen asiakas, hyvää viihdettä ja riittävästi tallennustilaa.

Mutta, minulla on yksi iso ongelma, johon olen jo pidempään hakenut apua: saamani kappale digiboksia (se sininen jossa valkoinen reuna) on huono, joudun buuttaamaan sen keskiarvossaan varmaan kerran viikossa ja suutahdan aika usein kun ryhdyn katsomaan jotakin, istun alas, ja sitten joudunkin buuttaamaan = odottamaan.

Olen soittanut asiakaspaveluun useita kertoja ja ainakin 2 kertaa olen saanut korvaukseksi vuokraamoon leffavouchereita..joka ei ole oikeastaan se mitä olen halunnut...vaan olen puheluissa edottanut että eikö vaihdettaisi vain parempaan kappaleeseen niin kaikki ovat tyytyväisempiä?

en usko että Elisan talous kaatuu yhteen digilaitteeseen, ja minähän maksan toimivasta palvelusta, en tietystä boksista.

eli voidaanko vaihtaa??

ja kertauksen vuoksi - palvelu on oikein hyvä kunhan vaihdatte boksini uudempaan

palaan tähän kello 13 katsomaan mitä vastasitte


Eiköhän tämä voida järjestää! Minä pyydän jotain Palstan moderaattoreista soittamaan sinulle vielä tänään, ja katsotaan tilannettasi tarkemmin 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
ErnoO kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Uusimman päivityksen jälkeen tallenteet katsottavissa myöhemmin kuin vanhalla softalla?

Jos tarkoitat digiboksin firmware-päivitystä, niin sillä ei ole mitään yhteyttä tallenteiden valmistumiseen.

No miksi tallenteet valmistuu nykyään miten sattuu? Viimeksi eilen 'hyvät ja huonot uutiset' tuli katseltavaksi 50 minuuttia ohjelman päättymisen jälkeen.
hana kirjoitti:
 Elisa Viihteen asiakkaana voit entistä vapaammin valita missä ja miten haluat TV-ohjelmia katsoa. Elisa Viihde -sovellus on aina mukanasi kännykässä tai tabletissa, ja TV-ohjelmien tallentaminen ja tallenteiden katsominen on entistäkin helpompaa. 

Kaikki asiakkaanne eivät halua katsoa ohjelmia liikkeellä ollessaan. Minä katson televisiota vain kotonani, mökkiä minulla ei ole, joten eipä mainospuheesi minuun paljon vaikuta, varsinkin kun ohjelmien kotona katsominen miellyttävällä tavalla on mahdotonta: ei ajansiirtoa, ei kaikkien kanavien tallennusta _omaan digiboksiin_...Joten empä eilisen jälkeen enää asiakkaanne olekaan, joten eipä kai mielipiteelläni ole enää teille mitään vaikutusta, kun en ole Viihteen osalta enää maksava asiakkaanne. Vastoin väitettäsi esimerkiksi maksukanavien tallentaminen ei ole entistä helpompaa, vaan se on mahdotonta.

Elisa Viihde ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi kehittynyt ja tuskin tulee tukemaan noita ominaisuuksia vielä 5-10 vuoteen. TiVo tänne niin mietin uudestaan tilannetta. Ainakaan itse tule hommaamaan Elisa Viihdettä juuri tuon kehittymättömyyden takia.
Kaikki asiakkaanne eivät halua katsoa ohjelmia liikkeellä ollessaan. Minä katson televisiota vain kotonani, mökkiä minulla ei ole, joten eipä mainospuheesi minuun paljon vaikuta, varsinkin kun ohjelmien kotona katsominen miellyttävällä tavalla on mahdotonta: ei ajansiirtoa, ei kaikkien kanavien tallennusta _omaan digiboksiin_...Joten empä eilisen jälkeen enää asiakkaanne olekaan, joten eipä kai mielipiteelläni ole enää teille mitään vaikutusta, kun en ole Viihteen osalta enää maksava asiakkaanne. Vastoin väitettäsi esimerkiksi maksukanavien tallentaminen ei ole entistä helpompaa, vaan se on mahdotonta.
Elisa Viihde ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi kehittynyt ja tuskin tulee tukemaan noita ominaisuuksia vielä 5-10 vuoteen. TiVo tänne niin mietin uudestaan tilannetta. Ainakaan itse tule hommaamaan Elisa Viihdettä juuri tuon kehittymättömyyden takia.
damstas kirjoitti:
Metadata? Ohjelmien kuvat, tiedot, näyttelijät yms?

Toimme vastikään Netgem N7700:n vuokraamoon leffojen näyttelijätietoja ja muuta metadataa, ja mahdollisuuden löytää sen kautta esim. muita saman näyttelijän elokuvia. Toivottavasti pääsemme laajentamaan tätä tulevaisuudessa myös laajemmin palvelussa.
Käyttäjätaso 2
jokkebk kirjoitti:
Kekkulix kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä, kun katsoo Elisa Viihteen maksukanavilta (esim. ShowTime, Silver jne...) jotain hyvää elokuvaa, jota on kovasti odottanut ja tulee pissahätä?*)  Mahdollisuuksia on mielestäni viisi, joista yksikään ei ole kovin hyvä, mutta joista on nyt pakko valita:

1) ...

Vaikeita ja osin epämiellyttäviä valintoja! Kollegani onkin jo tähän vastaamassa, mutta vuokraamosta vastaavana pitää sivusta huikata kutosvaihtoehdoksi (Pampersien sijaan), että vuokraleffat ja ohjelmakirjastojen sisällöt saa kätevämmin paussille. Itselleni on jopa käynyt niin, että HBOta ahkerasti katsovana on vaikea enää katsoa telkkua kun ei saa paussittaa mielin määrin. :)

Katos perhana! Keksit kuudennen vaihtoehdon! Minä en vaikka kuinka yritin. Pisteet sulle siitä.
damstas kirjoitti:
Metadata? Ohjelmien kuvat, tiedot, näyttelijät yms?

Toimme vastikään Netgem N7700:n vuokraamoon leffojen näyttelijätietoja ja muuta metadataa, ja mahdollisuuden löytää sen kautta esim. muita saman näyttelijän elokuvia. Toivottavasti pääsemme laajentamaan tätä tulevaisuudessa myös laajemmin palvelussa.

Niin VUOKRAAMOSSA, mutta TV-ohjelmille? Kyllähän Netflixissäkin on metadata. 

Osallistu keskusteluun