Kysymys

Elisa Viihteen toimitusajat toimii ja palvelu on erinomainen!

  • 16 joulukuu 2009
  • 36 kommenttia
  • 5753 katselukerrat

22.12: Muokkasin otsikonkin, valitusvirteni oli turhaa. Nopea, toimiva palvelu; KIITOS ELISA, HYVÄÄ JOULUA!

Ääääääh! Elisa Viihteen tilaaminen on vaivalloista; miksi tästä ei ole osattu tehdä toimivaa!?

11.12. tilasin Elisa Viihteen Oman Elisan kautta. Jo tässä vaiheessa häiriöitä ilmeni, jouduin soittamaan myyntipalveluun ja sieltä sain tilauksen tehtyä. 11.12 minulle sanottiin, että saan kaapelilaitteet ennen joulua. Silloin myös kuulin, ettei minun kannata mennä mihinkään Elisa Shopit -liikkeeseen, sieltä ei laitteita mukaansa saa.

14.12 soitin kysyäkseni milloin nopeampi yhteys astuu voimaan. Silloin Elisan asiakaspalvelija sanoi, että Viihde-paketin laitteet saisi ennen joulua, mutta että itse liittymän vaihto onnistuisi vasta uuden vuoden paikkeilla (Elisan ADSL on ennestään).

Tänään, 16.12, olin yhteydessä ja nyt asiakaspalvelusta sanottiin, että Viihde-paketin laitteita saa vasta ensi vuonna, mutta että Elisan ShopIt -liikkeistä saisi heti laitteita mukaan. Menin ShopIt -liikkeeseen, missä ylimielisesti todettiin, että kaikki Viihde-paketin laitteet tulevat vain ja ainoastaan postitse ja että menee pitkälle ensi vuoteen ennenkuin niitä saa tilauksen tapahduttua.

😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 :P

Kyllä on ihme touhua kun oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee! Elisa, miksi jo palvelunne tilaaminen on näin pirun vaikeaa ja epäselvää? Eikö Elisalaisilla ole yhtenäistä ohjeistusta?

Miksi pirussa mainostatte isosti palvelua, mitä ei ole mahdollista saada järkevän ajan sisällä käyttöön!?

Kun tein tilauksen 11.12, minulle luvattiin toimitus ennen joulua. Täytynee purkaa kauppa, jos tämä ei toteudu ja ottaa selkeämpi palvelu kilpailijalta.

Upeaa toimintaa, Elisa!

36 kommenttia

Jos todella toimitusajat ovat nyt noin pitkiä että tämänvuoden puolella ei laitteita saa on sopimuksen purkaminen ajankohtaista,
tähän jos joku asiasta paremmin tietävä osaisi faktatietoa antaa niin mielellään sitä vastaan ottaisin. Ennen joulua tuon nyt ainakin olisi tultava
laitteineen perille.

Itse 8pv tilanneena odottelen edelleen
edes postitse tulevan tilausvahvistuksen saapumista.Asiakaspalvelusta ei eilen ainakaan sanottu minulle mitään muuta kuin että meillä on hieman ruuhkaa toimituksissa eli ota tuosta nyt selvää.

Jos todella toimitusajat ovat nyt noin pitkiä että tämänvuoden puolella ei laitteita saa on sopimuksen purkaminen ajankohtaista,
tähän jos joku asiasta paremmin tietävä osaisi faktatietoa antaa niin mielellään sitä vastaan ottaisin. Ennen joulua tuon nyt ainakin olisi tultava
laitteineen perille.

Itse 8pv tilanneena odottelen edelleen
edes postitse tulevan tilausvahvistuksen saapumista.Asiakaspalvelusta ei eilen ainakaan sanottu minulle mitään muuta kuin että meillä on hieman ruuhkaa toimituksissa eli ota tuosta nyt selvää.


Uskon, että meitä jouluksi tlanneita on melkoisen paljon. Tulee Elisalle mietinnän paikka, miten aikoo uudet asiakkaat pitää...
myös näin

http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,331.0.html

Ääääääh! Elisa Viihteen tilaaminen on vaivalloista; miksi tästä ei ole osattu tehdä toimivaa!?

11.12. tilasin Elisa Viihteen Oman Elisan kautta. Jo tässä vaiheessa häiriöitä ilmeni, jouduin soittamaan myyntipalveluun ja sieltä sain tilauksen tehtyä. 11.12 minulle sanottiin, että saan kaapelilaitteet ennen joulua. Silloin myös kuulin, ettei minun kannata mennä mihinkään Elisa Shopit -liikkeeseen, sieltä ei laitteita mukaansa saa.

14.12 soitin kysyäkseni milloin nopeampi yhteys astuu voimaan. Silloin Elisan asiakaspalvelija sanoi, että Viihde-paketin laitteet saisi ennen joulua, mutta että itse liittymän vaihto onnistuisi vasta uuden vuoden paikkeilla (Elisan ADSL on ennestään).

Tänään, 16.12, olin yhteydessä ja nyt asiakaspalvelusta sanottiin, että Viihde-paketin laitteita saa vasta ensi vuonna, mutta että Elisan ShopIt -liikkeistä saisi heti laitteita mukaan. Menin ShopIt -liikkeeseen, missä ylimielisesti todettiin, että kaikki Viihde-paketin laitteet tulevat vain ja ainoastaan postitse ja että menee pitkälle ensi vuoteen ennenkuin niitä saa tilauksen tapahduttua.

😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 :P

Kyllä on ihme touhua kun oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee! Elisa, miksi jo palvelunne tilaaminen on näin pirun vaikeaa ja epäselvää? Eikö Elisalaisilla ole yhtenäistä ohjeistusta?

Miksi pirussa mainostatte isosti palvelua, mitä ei ole mahdollista saada järkevän ajan sisällä käyttöön!?

Kun tein tilauksen 11.12, minulle luvattiin toimitus ennen joulua. Täytynee purkaa kauppa, jos tämä ei toteudu ja ottaa selkeämpi palvelu kilpailijalta.

Upeaa toimintaa, Elisa!


Tosiaan olet tuossa saanut laitteiston noudosta virheellistä tietoa ja pahoittelut tästä.
Laitteiston saa ElisaShopitista vain silloin, jos itse tilaus tehdään liikkeessä ja liikkeessä laitteita on.
Puhelimitse, oma.elisan tai kotisivujen kautta tehdyt tilaukset toimitetaan aina toimitusmyyntinä postitse ja tilauksen teon jälkeen laitteita ei pysty mistään noutamaan.

Viihteen kaapeliversion tilauksen ovat viivästyneet ohjelmistossa havaitun virheen vuoksi, jonka korjaamme ennen toimitusta jatkamista.
Virhettä korjataan parhaillaan ja postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä.
Kiitoksia vastauksesta, asiakkaan kannalta olisi suotavaa että toimittaja ilmoittaisi mahdollisista viivästymisistä välittömästi ja selkeästi eikä vasta
useiden kyselyiden jälkeen, tuo kieltämättä ihmetyttää että eri ihmiseltä asiakaspalvelusta saa erillaista tietoa. Varsinkin tuo että toinen sanoo laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta ja vielä kolmas teknisestä viasta jota korjataan, kyllähän nuo laitteet olisi silti aiheellista toimittaa ajallaan että ne saisi heti käyttöön kun vika korjaantuu!

Tosiaan olet tuossa saanut laitteiston noudosta virheellistä tietoa ja pahoittelut tästä.
Laitteiston saa ElisaShopitista vain silloin, jos itse tilaus tehdään liikkeessä ja liikkeessä laitteita on.
Puhelimitse, oma.elisan tai kotisivujen kautta tehdyt tilaukset toimitetaan aina toimitusmyyntinä postitse ja tilauksen teon jälkeen laitteita ei pysty mistään noutamaan.

Viihteen kaapeliversion tilauksen ovat viivästyneet ohjelmistossa havaitun virheen vuoksi, jonka korjaamme ennen toimitusta jatkamista.
Virhettä korjataan parhaillaan ja postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä.


Kiitos vastauksesta! Kumpa saisi yhtä selkeitä ja yhdenmuikaisia vastauksia muiltakin Elisalaisilta!  ;)

Mikäli asiat sovitusti etenevät, lupaan vuodattaa keskustelupalstalle myös myönteisen kokemukseni! Toivotaan parasta, joululomahan on oikeaa aikaa ihmetellä Viihde-pakettia.


Ääääääh! Elisa Viihteen tilaaminen on vaivalloista; miksi tästä ei ole osattu tehdä toimivaa!?

11.12. tilasin Elisa Viihteen Oman Elisan kautta. Jo tässä vaiheessa häiriöitä ilmeni, jouduin soittamaan myyntipalveluun ja sieltä sain tilauksen tehtyä. 11.12 minulle sanottiin, että saan kaapelilaitteet ennen joulua. Silloin myös kuulin, ettei minun kannata mennä mihinkään Elisa Shopit -liikkeeseen, sieltä ei laitteita mukaansa saa.

14.12 soitin kysyäkseni milloin nopeampi yhteys astuu voimaan. Silloin Elisan asiakaspalvelija sanoi, että Viihde-paketin laitteet saisi ennen joulua, mutta että itse liittymän vaihto onnistuisi vasta uuden vuoden paikkeilla (Elisan ADSL on ennestään).

Tänään, 16.12, olin yhteydessä ja nyt asiakaspalvelusta sanottiin, että Viihde-paketin laitteita saa vasta ensi vuonna, mutta että Elisan ShopIt -liikkeistä saisi heti laitteita mukaan. Menin ShopIt -liikkeeseen, missä ylimielisesti todettiin, että kaikki Viihde-paketin laitteet tulevat vain ja ainoastaan postitse ja että menee pitkälle ensi vuoteen ennenkuin niitä saa tilauksen tapahduttua.

😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 :P

Kyllä on ihme touhua kun oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee! Elisa, miksi jo palvelunne tilaaminen on näin pirun vaikeaa ja epäselvää? Eikö Elisalaisilla ole yhtenäistä ohjeistusta?

Miksi pirussa mainostatte isosti palvelua, mitä ei ole mahdollista saada järkevän ajan sisällä käyttöön!?

Kun tein tilauksen 11.12, minulle luvattiin toimitus ennen joulua. Täytynee purkaa kauppa, jos tämä ei toteudu ja ottaa selkeämpi palvelu kilpailijalta.

Upeaa toimintaa, Elisa!


Tosiaan olet tuossa saanut laitteiston noudosta virheellistä tietoa ja pahoittelut tästä.
Laitteiston saa ElisaShopitista vain silloin, jos itse tilaus tehdään liikkeessä ja liikkeessä laitteita on.
Puhelimitse, oma.elisan tai kotisivujen kautta tehdyt tilaukset toimitetaan aina toimitusmyyntinä postitse ja tilauksen teon jälkeen laitteita ei pysty mistään noutamaan.

Viihteen kaapeliversion tilauksen ovat viivästyneet ohjelmistossa havaitun virheen vuoksi, jonka korjaamme ennen toimitusta jatkamista.
Virhettä korjataan parhaillaan ja postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä.


Elisan sekava, kirjava viestitys jatkuu:
Sain äsken vastauksen sähköiseen yhteydenottopyyntööni, minkä laitoin Elisan sivujen kautta. Suora lainaus Elisan vastauksesta:
"Elisa Viihde -palvelun toimituksissa kaapeliyhteydellä on hieman viivettä. Liittymän toimitus voi kestää useamman viikon"
HIEMAN!? SIIS ALOITETAANKO TOIMITUS LÄHIPÄIVINÄ VAI KESTÄÄKÖ TOIMITUS USEAMMAN VIIKON!? KERTOKAA NYT ELISALAISET MITEN ASIA ON VAI ETTEKÖ ITSEKÄÄN TIEDÄ!?
Ei todellakaan ole yhtenäistä linjaa edes näissä vastauksissa aspan suunnalta, joka toiselle kerrotaan toista aivan miten sattuu.
Minulle vastattiin tänään näin "Elisa Viihde tilaus on saapunut ja tällä hetkellä laitetoimituksissa on jonkin verran. Elisa Viihde laitteet pyritään toimittamaan kuitenkin ennen joulua."

Tottakai se tilaus nyt on saapunut kun 8pv tilattu :D
Selvästikkään elisalta ei taida kukaan oikeaa tilannetta tietää ja vastaukset ovat mitä sattuu.
Ottakaa joku selvää mikä on asian oikea laita ja informoikaa asiakkaitanne asiasta suoraa kiertelemättä ilman epämääräisiä selityksiä jotka vaihtelevat senmukaan kuka vastaa ja kenelle !

Ei todellakaan ole yhtenäistä linjaa edes näissä vastauksissa aspan suunnalta, joka toiselle kerrotaan toista aivan miten sattuu.
Minulle vastattiin tänään näin "Elisa Viihde tilaus on saapunut ja tällä hetkellä laitetoimituksissa on jonkin verran. Elisa Viihde laitteet pyritään toimittamaan kuitenkin ennen joulua."

Tottakai se tilaus nyt on saapunut kun 8pv tilattu :D
Selvästikkään elisalta ei taida kukaan oikeaa tilannetta tietää ja vastaukset ovat mitä sattuu.
Ottakaa joku selvää mikä on asian oikea laita ja informoikaa asiakkaitanne asiasta suoraa kiertelemättä ilman epämääräisiä selityksiä jotka vaihtelevat senmukaan kuka vastaa ja kenelle !


Ihan uskomatonta! Onko se vain niin, että Elisalla ei oikeasti tiedetä missä mennään!? Uusi tuote isosti lanseerattu, mikä on nyt ilmeisesti viallinen, keskeneräinen!? Ja sitten asiakaspalvelun ihmiset yrittää peittää tietämättömyyttään kertomalla ihan mitä sattuu, vain selvitäkseen tilanteesta...!?

Toivottavasti Elisa saa tilaukset hoidettua, olen jo selvitellyt Soneran tarjouksen. Lupaavat toimituksen viikossa...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.

Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Nyt alkaa jo tökkimään Elisan asiakaspalvelu-asenne. Pitäisiköhän teidän mennä asiakaspalvelu-kursseille?

Ei juuri koskaan kannata lähteä väittelemään kiukustuneiden asiakkaiden kanssa tai oikomaan tulistuneiden asiakkaiden sanomisia.

Miksiköhän näitä omia johtopäätöksiä vedellään? Olisikohan siksi, että Elisalaiset puhuvat ristiin aika monessa kohtaa. Vaikka kuinka virheellisesti yrität, et pysty oikomaan kaikkien Elisalaisten sanomisia mieleisiksesi.

Edellä mainitsemastasi siansaksasta ei saa tavallinen ihminen selvää, puhukaa nyt selkokieltä!

Me MAHDOLLISET asiakkaat toivomme vain, että meille kerrottaisiin miten asiat ovat, ja jos ei tiedä, voisi rehdisti sanoa, ettei tiedä. Yksi elisalainen sanoo, että ennen joulua saa laitteet, toinen sanoo että vasta ensi vuonna eikä silloinkaan tiedä milloin. ISO ristiriita, mitä sinäkään et voi selitellä tai tulkita haluamallasi tavalla. Ja tällä tiedolla ON merkitystä asiakkaalle.

Tuo mahdollisia asiakkaita oikova asenteesi on surkea lähestymistapa. Saat itsellesi hetkellisen oikeassa olemisen tunteen, muta Elisa menettää tällä menolla asiakkaita.

En voi muuta kuin sanoa, että olen pettynyt Elisan asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Nyt alkaa jo tökkimään Elisan asiakaspalvelu-asenne. Pitäisiköhän teidän mennä asiakaspalvelu-kursseille?

Ei juuri koskaan kannata lähteä väittelemään kiukustuneiden asiakkaiden kanssa tai oikomaan tulistuneiden asiakkaiden sanomisia.

Miksiköhän näitä omia johtopäätöksiä vedellään? Olisikohan siksi, että Elisalaiset puhuvat ristiin aika monessa kohtaa. Vaikka kuinka virheellisesti yrität, et pysty oikomaan kaikkien Elisalaisten sanomisia mieleisiksesi.

Edellä mainitsemastasi siansaksasta ei saa tavallinen ihminen selvää, puhukaa nyt selkokieltä!

Me MAHDOLLISET asiakkaat toivomme vain, että meille kerrottaisiin miten asiat ovat, ja jos ei tiedä, voisi rehdisti sanoa, ettei tiedä. Yksi elisalainen sanoo, että ennen joulua saa laitteet, toinen sanoo että vasta ensi vuonna eikä silloinkaan tiedä milloin. ISO ristiriita, mitä sinäkään et voi selitellä tai tulkita haluamallasi tavalla. Ja tällä tiedolla ON merkitystä asiakkaalle.

Tuo mahdollisia asiakkaita oikova asenteesi on surkea lähestymistapa. Saat itsellesi hetkellisen oikeassa olemisen tunteen, muta Elisa menettää tällä menolla asiakkaita.

Toivottavasti esimiehesi lukee näitä. En voi muuta kuin sanoa, että olen pettynyt Elisan asiakaspalveluun.


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.



Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Nyt alkaa jo tökkimään Elisan asiakaspalvelu-asenne. Pitäisiköhän teidän mennä asiakaspalvelu-kursseille?

Ei juuri koskaan kannata lähteä väittelemään kiukustuneiden asiakkaiden kanssa tai oikomaan tulistuneiden asiakkaiden sanomisia.

Miksiköhän näitä omia johtopäätöksiä vedellään? Olisikohan siksi, että Elisalaiset puhuvat ristiin aika monessa kohtaa. Vaikka kuinka virheellisesti yrität, et pysty oikomaan kaikkien Elisalaisten sanomisia mieleisiksesi.

Edellä mainitsemastasi siansaksasta ei saa tavallinen ihminen selvää, puhukaa nyt selkokieltä!

Me MAHDOLLISET asiakkaat toivomme vain, että meille kerrottaisiin miten asiat ovat, ja jos ei tiedä, voisi rehdisti sanoa, ettei tiedä. Yksi elisalainen sanoo, että ennen joulua saa laitteet, toinen sanoo että vasta ensi vuonna eikä silloinkaan tiedä milloin. ISO ristiriita, mitä sinäkään et voi selitellä tai tulkita haluamallasi tavalla. Ja tällä tiedolla ON merkitystä asiakkaalle.

Tuo mahdollisia asiakkaita oikova asenteesi on surkea lähestymistapa. Saat itsellesi hetkellisen oikeassa olemisen tunteen, muta Elisa menettää tällä menolla asiakkaita.

Toivottavasti esimiehesi lukee näitä. En voi muuta kuin sanoa, että olen pettynyt Elisan asiakaspalveluun.


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


Kiitos siitä, eipä pitäisi antaa asian paisua, eihän tässä nyt elämästä ja kuolemasta ole kyse.

Mainonnan uhreina meitä on täällä iso joukko, joka kaipailee elämän ja maailman mullistavaa Viihde-pakettia!  ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


Kiitos siitä, eipä pitäisi antaa asian paisua, eihän tässä nyt elämästä ja kuolemasta ole kyse.

Mainonnan uhreina meitä on täällä iso joukko, joka kaipailee elämän ja maailman mullistavaa Viihde-pakettia!  ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille.


Toivomme ja teemme parhaamme, että Viihde löytäisi kaikkien halukkaiden koteihin jouluksi! 🙂
Käyttäjätaso 1

Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


No laitetaan omakin lusikka soppaan, omasta mielestäni vastauksesi oli valaiseva. Oli hyvä tietää, että viivästyksiin on olemassa hyvä syy - tekninen sellainen. Ei tuossa nyt mitenkään mielestäni asiakasta oikaistu, kerrottiin miten asiat ovat. Yksi mielenkiintoinen havainto mitä et tuonut edes kovin paljoa esiin oli se, että tämä viivästys on itseasiassa meidän asiakkaiden hyväksi; kun modeemien ohjelmisto päivitetään nyt jo Elisan toimesta niin aikanaan asiakkaat saamme sitten parempaa palvelua kun se modeemi ne taajuudet löytää paremmin. Otan siis mielelläni tuon viivästyksen vastaan nyt kun kerran se modeemi tulee toimimaan paremmin heti alusta eikä viivästystä tule silloin käyttöönoton yhteydessä.


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


No laitetaan omakin lusikka soppaan, omasta mielestäni vastauksesi oli valaiseva. Oli hyvä tietää, että viivästyksiin on olemassa hyvä syy - tekninen sellainen. Ei tuossa nyt mitenkään mielestäni asiakasta oikaistu, kerrottiin miten asiat ovat. Yksi mielenkiintoinen havainto mitä et tuonut edes kovin paljoa esiin oli se, että tämä viivästys on itseasiassa meidän asiakkaiden hyväksi; kun modeemien ohjelmisto päivitetään nyt jo Elisan toimesta niin aikanaan asiakkaat saamme sitten parempaa palvelua kun se modeemi ne taajuudet löytää paremmin. Otan siis mielelläni tuon viivästyksen vastaan nyt kun kerran se modeemi tulee toimimaan paremmin heti alusta eikä viivästystä tule silloin käyttöönoton yhteydessä.


Hyvä pointti tämäkin.

Pitääkö tässä jo alkaa nieleskelemään sanomisiaan!?  ;D

Tule jo Viihde, tule jo joulu!

Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Mitenkäs me joilla jo on tuo ilmeisesti "viallinen" kaapelimodeemi joka ei anna toivottua tulosta netin nopeuteen verrattuna?? oikeutta vaihtaa toimivaan modeemiin???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Mitenkäs me joilla jo on tuo ilmeisesti "viallinen" kaapelimodeemi joka ei anna toivottua tulosta netin nopeuteen verrattuna?? oikeutta vaihtaa toimivaan modeemiin???


Laite ei ole viallinen vaan laitteessa esiasennettuna olevassa laitevalmistajan omassa ohjelmistossa havaittiin ongelmia. Tämä vaikuttaa ainoastaan siihen, kun modeemi nousee ensimmäistä kertaa verkkoon, joka ko. ongelmallisella ohjelmistolla on toisinaan hyvin hidasta ja kestää pitkään.

Kyseinen ongelma ei siis vaikuta yhteyden toteutumisnopeuteen, kun modeemi on jo saanut muodostettua yhteyden. Ts. jos yhteys toimii, mutta yhteys on hidas, ongelma jää muualle (kuten liian pitkään tai huonokuntoiseen antennijohtoon, T-haaroittimeen tai alueen verkon kapasiteettiin).
Onkohan kaapeliversion toimituksista lisää tietoa? Keskiviikkona 23. päivä katkeaa Soneran ADSL joten jos viikkoja joutuu vielä odottelemaan niin eipä hyvältä kuullosta. Tilaus tehty asiakaspalvelun kautta 9.12.
kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, omat laitteet eilen postitettu mutta tuota seurantakoodia ei ole tullut.
Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?

Oma elisasta kun katsoin tietojani niin siellä ei ollut elisa viihteen puolella mitään, mutta jo katkaistusta narusta on lasku tammikuun loppuun...

WtF?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?

Oma elisasta kun katsoin tietojani niin siellä ei ollut elisa viihteen puolella mitään, mutta jo katkaistusta narusta on lasku tammikuun loppuun...

WtF?


Kannattaa olla yhteydessä häiriöilmoituksiin 050 960 600, niin tilanne voidaan selvittää ja tarvittaessa vaihtaa nopeusprofiili sellaiseksi, jota vanha modeemisikin tukee jos laitteet eivät ole vielä postissa.
Käyttäjätaso 4
Minkäslaisia toimitusaikoja on tällä hetkellä tilauksesta? ja toimitetaanko tuo seurauskoodi muuten kuin asiakaspalvelusta kysymällä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Minkäslaisia toimitusaikoja on tällä hetkellä tilauksesta? ja toimitetaanko tuo seurauskoodi muuten kuin asiakaspalvelusta kysymällä?


Asiakaspalvelumme osaa sanoa tarkemmin tämän hetkisistä toimitusajoista, mutta seurantakoodi pitäisi tulla tekstiviestillä, jos asiakastiedoistasi löytyy yhteyspuhelinnumero. Mikäli seurantakoodia ei kuulu, sitä voi tiedustella asiakaspalvelustamme.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :)

HIENOA, ELISA!

Joudun perumaan kaikki pahat puheeni Elisa Viihteen toimitusajoista.

Sain laitteet tänään, ennen joulua, niinkuin minulle 1. kerran luvattiin. Äärimmäisen helppo asentaa ja heti yhteydet käytössä ja toiminnassa: MAHTAVAA!

Anteeksi turha valitusvirsi!

Nyt videovuokraamoon...
😉

Osallistu keskusteluun