Kysymys

Elisa Viihteen toimitusajat toimii ja palvelu on erinomainen!

  • 16 joulukuu 2009
  • 36 kommenttia
  • 5753 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

36 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :)

HIENOA, ELISA!

Joudun perumaan kaikki pahat puheeni Elisa Viihteen toimitusajoista.

Sain laitteet tänään, ennen joulua, niinkuin minulle 1. kerran luvattiin. Äärimmäisen helppo asentaa ja heti yhteydet käytössä ja toiminnassa: MAHTAVAA!

Anteeksi turha valitusvirsi!

Nyt videovuokraamoon...
;)



Viihdyttävää joulua! 😉
"Elisan yleiset sopimusehdot kuluttajille" kertoo

4.6.2 Jos viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt, asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Sen määrä on 15 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin enintään 120 euroa. Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos Elisa osoittaa viivästyksen johtuneen sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut välttää tai voittaa.

Asiasta on säädetty myös Viestintämarkkinalaissa 67 b § "Vakiokorvaus toimituksen viivästyksestä"
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060759

Eli jos Elisa Viihde palvelun toimitus myöhästyy luvatusta ajankohdasta, tuosta on mahdollista saada vakiokorvaus 15 EUR / alkava viikko, enintään 120 EUR. Eikö näin ole?

Maksetaanko korvaus automaattisesti vai pitääkö sitä hakea erikseen jotain kautta? Miten? Riittääkö yhteydenotto asiakaspalveluun?
Käyttäjätaso 2


Eli jos Elisa Viihde palvelun toimitus myöhästyy luvatusta ajankohdasta, tuosta on mahdollista saada vakiokorvaus 15 EUR / alkava viikko, enintään 120 EUR. Eikö näin ole?

Maksetaanko korvaus automaattisesti vai pitääkö sitä hakea erikseen jotain kautta? Miten? Riittääkö yhteydenotto asiakaspalveluun?


Ei tule automaattisesti vaan pitää hakea. Itse sain 60 neljältä viikolta, jouduin kylläkin muistuttamaan asiakaspalvelua pykälän osalta, mutta kaikki sujui hyvin ja asiallisesti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Käsittääkseni tuo koskee ainoastaan liittymän toimittamisen myöhästymistä (joka Viihde Kaapelin laitepaketin viivästymisessä toki täytyy), mutta kannattaa varmistaa vielä asiakaspalvelun puolelta tarvittaessa. Sen lisäksi tuo vakiokorvaus on nimenomaan asiakkaan itse pyydettävä, sitä ei tarjota asiakkaalle, ellei asiakas erikseen siihen vetoa juuri niin kuin tarupi mainitsikin.

Onkohan kaapeliversion toimituksista lisää tietoa? Keskiviikkona 23. päivä katkeaa Soneran ADSL joten jos viikkoja joutuu vielä odottelemaan niin eipä hyvältä kuullosta. Tilaus tehty asiakaspalvelun kautta 9.12.


Vehkeet on asennettu ja hyvin toimii. Lappu tuli postissa. Olisi kai kannattanut kysyä koodi asiakaspalvelusta ja hakea jo eilen, niin ei olisi tarvinnut alkaa lumikenkiä tennismailoista virittelemään.  ;D

Toivottavasti molempien laitteiden toiminnot ajan myötä monipuolistuvat sillä pikakokeilun perusteella jatkan tv:n katselua kyllä vielä vanhalla digiboksilla jossa suosikkilistan kanavat saa siihen järjestykseen kuin haluan.

Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?



Jatketaas juttua, tosin negatiivista taas.
Tänään 28.12 edelleen ilman laitteita.
23.12 asiakaspalvelusta soitti ystävällinen henkilö, joka oli selvittänyt tilannetta. Totesi että vanha on poissa ja pysyy. Ei pysty kytkemään takaisin vanhaa. Uuden toimitusaika 28.12. Hän kyllä tarjosi mokkulaa, jos kävisin hakemassa elisa shopitista. Mutta ei luvannut tuoda tolppaa lähemmäksi, jotta sais UMTS900 yhteyden tänne landelle. Täälä kun ei toimi kuin 156k gprs jotenkin.

26.12 tuli tekstiviesti, että "kytke laitteet verkkoon", että saa testattua. Ois vaan mitä kytkeä...

28.12 tuli tilausvahvistus postissa, päivätty 20.12 ja toimituspäivä 21.12. Siistii.

Postin seuranta kyllä väittäis jotain olevan liikkeellä. Mutta ei oo eka kerta (tässä kuussa) kun posti ryssii paketteja. Pitänee vaan ootella josko huomenna ois noutolappu laatikossa. Tai sit vaan mennä kyläpostiin kaivelemaan laatikoita. Sillai löyty viimeksikin kadonneet...

Jotain positiivistakin, muksut on lakannut kärkkymästä pätkivän mokkulan perään ja alkaneet tekeen palapelejä kun sataa vettä...
Täällä on sellainen meininki, että ElisaViihde sopimus on tehty 13.12. ADSL-laitteiston sisältävä laatikko saapui postiin 17.12.

Nyt on odoteltu 13 päivää, että jotain tapahtuisi. No, olihan tässä joulukin välissä, mutta..
Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????

Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse tein tilauksen 14.12.2009 ja sain vahvistuksen + viihde tunnukset, pin numerot yms.
Kun mitään ei kuulunut soitin aspaan 30.12 jolloin selvisi että tilaukseni ei ole "kirjautunut oikein" ja tilaus ei ole ollenkaan edennyt, laittoivat sitten tilauksen uudelleen jolloin se siirtyi sitten taas jonon hännille (mahtavaa asiakaspalvelua?)

Viime viikon lopulla soitin uudelleen kun tilausta/liittymää ei edelleenkään näy oma elisassa eikä tuosta ole tullut mitään kuittauksia mihinkään, tilaus oli kuulemma voimassa mutta edelleen lähettämättä, aspan neiti kertoi että karkea arvio tilauksen toimitukselle on tällä hetkellä noin viikko tilauksesta, eli saattaa tulla tällä viikolla tai sitten ei...
Kohta on kulunut kuukausi ensimmäisestä tilauksesta ja kaksi viikkoa siitä että tilaus aspassa uusittiin ja edelleen odotellaan laitteita!  Ymmärtäisin jos tämä vaatisi asennuksia yms, mutta kun kyse on pelkästään siitä että Elisa saisi laitteet toimitetua! >:(

Alkaa tulemaan pikku hiljaa mitta täyteen, Elisa saa kohta pitää systeeminsä ja käännän katseen taas johonkin muualle...tämän tilaus kun lähti liikkelle siitä että Sonera ei saanut joulukuun alun muuton yhteydessä siirrettyä adsl-linjaa sovitusti ja viivästys johti siten Soneran irtisanomiseen ja Elisan tilaukseen. Nyt on jo reilu kuukausi takana melkein netitöntä aikaa, kyllähän pankki yms jutut kännykkäyhteydellä hoitaa, mutta alkaa pikkuhiljaa jälkikasvukin jo hermostumaan kun joulupukin tuomia pelejä ei vieläkään pääse nettiin pelaamaan.

Jotain positiivistakin, kun vanhan operaattorin email osoitteet lakkasi toimimasta eikä Elistalta saanut vielä uusia, oli pakko keksiä jonkinlainen ratkaisu. No nyt on sitten käytössä oma domain-nimi ja siellä rajoittamattoman kokoiset email-laatikot koko perhelle, eipähän olla jatkossa sidoksissa enää operaattorin kanssa ja liittymän vaihtokin helpottuu jatkossa huomattavasti.  :)

Edit: Eilen asiat nytkähtivät sitten eteenpäin ja illalla puhelimeen tuli vihdoinkin se odotettu postin seurantanumero. Nyt ollaan siis jo voiton puolella, kiitokset aspalle että selvittivät ongelman nyt nopeasti! Tämähän saadaan toimimaan nopeammin kuin edellinen Soneran yhteys, joka vaati tilauksesta asennukseen päivää vajaa kuusi kuukautta, ja lähemmäs parikymmentä puhelua... (onneksi oli vielä vanha yhteys käytössä tuota tilausta odotellessa)


Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse tein tilauksen 14.12.2009 ja sain vahvistuksen + viihde tunnukset, pin numerot yms.
Kun mitään ei kuulunut soitin aspaan 30.12 jolloin selvisi että tilaukseni ei ole "kirjautunut oikein" ja tilaus ei ole ollenkaan edennyt, laittoivat sitten tilauksen uudelleen jolloin se siirtyi sitten taas jonon hännille (mahtavaa asiakaspalvelua?)

Viime viikon lopulla soitin uudelleen kun tilausta/liittymää ei edelleenkään näy oma elisassa eikä tuosta ole tullut mitään kuittauksia mihinkään, tilaus oli kuulemma voimassa mutta edelleen lähettämättä, aspan neiti kertoi että karkea arvio tilauksen toimitukselle on tällä hetkellä noin viikko tilauksesta, eli saattaa tulla tällä viikolla tai sitten ei...
Kohta on kulunut kuukausi ensimmäisestä tilauksesta ja kaksi viikkoa siitä että tilaus aspassa uusittiin ja edelleen odotellaan laitteita!  Ymmärtäisin jos tämä vaatisi asennuksia yms, mutta kun kyse on pelkästään siitä että Elisa saisi laitteet toimitetua! >:(

Alkaa tulemaan pikku hiljaa mitta täyteen, Elisa saa kohta pitää systeeminsä ja käännän katseen taas johonkin muualle...tämän tilaus kun lähti liikkelle siitä että Sonera ei saanut joulukuun alun muuton yhteydessä siirrettyä adsl-linjaa sovitusti ja viivästys johti siten Soneran irtisanomiseen ja Elisan tilaukseen. Nyt on jo reilu kuukausi takana melkein netitöntä aikaa, kyllähän pankki yms jutut kännykkäyhteydellä hoitaa, mutta alkaa pikkuhiljaa jälkikasvukin jo hermostumaan kun joulupukin tuomia pelejä ei vieläkään pääse nettiin pelaamaan.

Jotain positiivistakin, kun vanhan operaattorin email osoitteet lakkasi toimimasta eikä Elistalta saanut vielä uusia, oli pakko keksiä jonkinlainen ratkaisu. No nyt on sitten käytössä oma domain-nimi ja siellä rajoittamattoman kokoiset email-laatikot koko perhelle, eipähän olla jatkossa sidoksissa enää operaattorin kanssa ja liittymän vaihtokin helpottuu jatkossa huomattavasti.  :)

Edit: Eilen asiat nytkähtivät sitten eteenpäin ja illalla puhelimeen tuli vihdoinkin se odotettu postin seurantanumero. Nyt ollaan siis jo voiton puolella, kiitokset aspalle että selvittivät ongelman nyt nopeasti! Tämähän saadaan toimimaan nopeammin kuin edellinen Soneran yhteys, joka vaati tilauksesta asennukseen päivää vajaa kuusi kuukautta, ja lähemmäs parikymmentä puhelua... (onneksi oli vielä vanha yhteys käytössä tuota tilausta odotellessa)



Hei,

hyvä kuulla, että olet nyt saanut seurantatunnuksen ja tilauksesi on kunnossa ja pääset sitä jo kohta käyttämäänkin.
Pahoittelut siitä, että tilaus prosessi on kohdallasi pitkittynyt noinkin paljon.
Elisa Viihteessä on tarkoituksena nimenomaan toimittaa yhteys sekä laitteet noin viikossa asiakkaalle ja noin pitkiä odotusaikoja ei kuuluisi syntyä.

Toivottavasti jatkossa Elisa Viihde palvelee sinua juuri sinun odotustesi sekä tarkoitustesi mukaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse hankin KaapeliViihteen 31.12.2009 Keravan Elisa pisteestä. Paketti tuli postitse torstaina 7.1. (postitettu hankintaa seuraavana arkipäivänä 4.1. myöhään illalla). Lykkäsin piuhat kiinni ja pelitti kuten kuului. Minusta ihan hyvä toimitusaika vuodenvaihteen pyhät huomioiden. No problem tuolta osin.

Jos olisi ollut Elisa pisteessä kaapelipaketteja hyllyssä, niin olisi tainnut samantien toimia, koska myyjä kirjasi kaikki valmiiksi.

**************
Edit: Tarkennettu postituspäivää. Elisa lähetti tekstiviestin.

Osallistu keskusteluun