Kysymys

Elisa Viihteen toimitusajat toimii ja palvelu on erinomainen!

  • 16 joulukuu 2009
  • 36 kommenttia
  • 5753 katselukerrat

22.12: Muokkasin otsikonkin, valitusvirteni oli turhaa. Nopea, toimiva palvelu; KIITOS ELISA, HYVÄÄ JOULUA!

Ääääääh! Elisa Viihteen tilaaminen on vaivalloista; miksi tästä ei ole osattu tehdä toimivaa!?

11.12. tilasin Elisa Viihteen Oman Elisan kautta. Jo tässä vaiheessa häiriöitä ilmeni, jouduin soittamaan myyntipalveluun ja sieltä sain tilauksen tehtyä. 11.12 minulle sanottiin, että saan kaapelilaitteet ennen joulua. Silloin myös kuulin, ettei minun kannata mennä mihinkään Elisa Shopit -liikkeeseen, sieltä ei laitteita mukaansa saa.

14.12 soitin kysyäkseni milloin nopeampi yhteys astuu voimaan. Silloin Elisan asiakaspalvelija sanoi, että Viihde-paketin laitteet saisi ennen joulua, mutta että itse liittymän vaihto onnistuisi vasta uuden vuoden paikkeilla (Elisan ADSL on ennestään).

Tänään, 16.12, olin yhteydessä ja nyt asiakaspalvelusta sanottiin, että Viihde-paketin laitteita saa vasta ensi vuonna, mutta että Elisan ShopIt -liikkeistä saisi heti laitteita mukaan. Menin ShopIt -liikkeeseen, missä ylimielisesti todettiin, että kaikki Viihde-paketin laitteet tulevat vain ja ainoastaan postitse ja että menee pitkälle ensi vuoteen ennenkuin niitä saa tilauksen tapahduttua.

😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 :P

Kyllä on ihme touhua kun oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee! Elisa, miksi jo palvelunne tilaaminen on näin pirun vaikeaa ja epäselvää? Eikö Elisalaisilla ole yhtenäistä ohjeistusta?

Miksi pirussa mainostatte isosti palvelua, mitä ei ole mahdollista saada järkevän ajan sisällä käyttöön!?

Kun tein tilauksen 11.12, minulle luvattiin toimitus ennen joulua. Täytynee purkaa kauppa, jos tämä ei toteudu ja ottaa selkeämpi palvelu kilpailijalta.

Upeaa toimintaa, Elisa!

36 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse hankin KaapeliViihteen 31.12.2009 Keravan Elisa pisteestä. Paketti tuli postitse torstaina 7.1. (postitettu hankintaa seuraavana arkipäivänä 4.1. myöhään illalla). Lykkäsin piuhat kiinni ja pelitti kuten kuului. Minusta ihan hyvä toimitusaika vuodenvaihteen pyhät huomioiden. No problem tuolta osin.

Jos olisi ollut Elisa pisteessä kaapelipaketteja hyllyssä, niin olisi tainnut samantien toimia, koska myyjä kirjasi kaikki valmiiksi.

**************
Edit: Tarkennettu postituspäivää. Elisa lähetti tekstiviestin.


Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse tein tilauksen 14.12.2009 ja sain vahvistuksen + viihde tunnukset, pin numerot yms.
Kun mitään ei kuulunut soitin aspaan 30.12 jolloin selvisi että tilaukseni ei ole "kirjautunut oikein" ja tilaus ei ole ollenkaan edennyt, laittoivat sitten tilauksen uudelleen jolloin se siirtyi sitten taas jonon hännille (mahtavaa asiakaspalvelua?)

Viime viikon lopulla soitin uudelleen kun tilausta/liittymää ei edelleenkään näy oma elisassa eikä tuosta ole tullut mitään kuittauksia mihinkään, tilaus oli kuulemma voimassa mutta edelleen lähettämättä, aspan neiti kertoi että karkea arvio tilauksen toimitukselle on tällä hetkellä noin viikko tilauksesta, eli saattaa tulla tällä viikolla tai sitten ei...
Kohta on kulunut kuukausi ensimmäisestä tilauksesta ja kaksi viikkoa siitä että tilaus aspassa uusittiin ja edelleen odotellaan laitteita!  Ymmärtäisin jos tämä vaatisi asennuksia yms, mutta kun kyse on pelkästään siitä että Elisa saisi laitteet toimitetua! >:(

Alkaa tulemaan pikku hiljaa mitta täyteen, Elisa saa kohta pitää systeeminsä ja käännän katseen taas johonkin muualle...tämän tilaus kun lähti liikkelle siitä että Sonera ei saanut joulukuun alun muuton yhteydessä siirrettyä adsl-linjaa sovitusti ja viivästys johti siten Soneran irtisanomiseen ja Elisan tilaukseen. Nyt on jo reilu kuukausi takana melkein netitöntä aikaa, kyllähän pankki yms jutut kännykkäyhteydellä hoitaa, mutta alkaa pikkuhiljaa jälkikasvukin jo hermostumaan kun joulupukin tuomia pelejä ei vieläkään pääse nettiin pelaamaan.

Jotain positiivistakin, kun vanhan operaattorin email osoitteet lakkasi toimimasta eikä Elistalta saanut vielä uusia, oli pakko keksiä jonkinlainen ratkaisu. No nyt on sitten käytössä oma domain-nimi ja siellä rajoittamattoman kokoiset email-laatikot koko perhelle, eipähän olla jatkossa sidoksissa enää operaattorin kanssa ja liittymän vaihtokin helpottuu jatkossa huomattavasti.  :)

Edit: Eilen asiat nytkähtivät sitten eteenpäin ja illalla puhelimeen tuli vihdoinkin se odotettu postin seurantanumero. Nyt ollaan siis jo voiton puolella, kiitokset aspalle että selvittivät ongelman nyt nopeasti! Tämähän saadaan toimimaan nopeammin kuin edellinen Soneran yhteys, joka vaati tilauksesta asennukseen päivää vajaa kuusi kuukautta, ja lähemmäs parikymmentä puhelua... (onneksi oli vielä vanha yhteys käytössä tuota tilausta odotellessa)



Hei,

hyvä kuulla, että olet nyt saanut seurantatunnuksen ja tilauksesi on kunnossa ja pääset sitä jo kohta käyttämäänkin.
Pahoittelut siitä, että tilaus prosessi on kohdallasi pitkittynyt noinkin paljon.
Elisa Viihteessä on tarkoituksena nimenomaan toimittaa yhteys sekä laitteet noin viikossa asiakkaalle ja noin pitkiä odotusaikoja ei kuuluisi syntyä.

Toivottavasti jatkossa Elisa Viihde palvelee sinua juuri sinun odotustesi sekä tarkoitustesi mukaan

Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????


Itse tein tilauksen 14.12.2009 ja sain vahvistuksen + viihde tunnukset, pin numerot yms.
Kun mitään ei kuulunut soitin aspaan 30.12 jolloin selvisi että tilaukseni ei ole "kirjautunut oikein" ja tilaus ei ole ollenkaan edennyt, laittoivat sitten tilauksen uudelleen jolloin se siirtyi sitten taas jonon hännille (mahtavaa asiakaspalvelua?)

Viime viikon lopulla soitin uudelleen kun tilausta/liittymää ei edelleenkään näy oma elisassa eikä tuosta ole tullut mitään kuittauksia mihinkään, tilaus oli kuulemma voimassa mutta edelleen lähettämättä, aspan neiti kertoi että karkea arvio tilauksen toimitukselle on tällä hetkellä noin viikko tilauksesta, eli saattaa tulla tällä viikolla tai sitten ei...
Kohta on kulunut kuukausi ensimmäisestä tilauksesta ja kaksi viikkoa siitä että tilaus aspassa uusittiin ja edelleen odotellaan laitteita!  Ymmärtäisin jos tämä vaatisi asennuksia yms, mutta kun kyse on pelkästään siitä että Elisa saisi laitteet toimitetua! >:(

Alkaa tulemaan pikku hiljaa mitta täyteen, Elisa saa kohta pitää systeeminsä ja käännän katseen taas johonkin muualle...tämän tilaus kun lähti liikkelle siitä että Sonera ei saanut joulukuun alun muuton yhteydessä siirrettyä adsl-linjaa sovitusti ja viivästys johti siten Soneran irtisanomiseen ja Elisan tilaukseen. Nyt on jo reilu kuukausi takana melkein netitöntä aikaa, kyllähän pankki yms jutut kännykkäyhteydellä hoitaa, mutta alkaa pikkuhiljaa jälkikasvukin jo hermostumaan kun joulupukin tuomia pelejä ei vieläkään pääse nettiin pelaamaan.

Jotain positiivistakin, kun vanhan operaattorin email osoitteet lakkasi toimimasta eikä Elistalta saanut vielä uusia, oli pakko keksiä jonkinlainen ratkaisu. No nyt on sitten käytössä oma domain-nimi ja siellä rajoittamattoman kokoiset email-laatikot koko perhelle, eipähän olla jatkossa sidoksissa enää operaattorin kanssa ja liittymän vaihtokin helpottuu jatkossa huomattavasti.  :)

Edit: Eilen asiat nytkähtivät sitten eteenpäin ja illalla puhelimeen tuli vihdoinkin se odotettu postin seurantanumero. Nyt ollaan siis jo voiton puolella, kiitokset aspalle että selvittivät ongelman nyt nopeasti! Tämähän saadaan toimimaan nopeammin kuin edellinen Soneran yhteys, joka vaati tilauksesta asennukseen päivää vajaa kuusi kuukautta, ja lähemmäs parikymmentä puhelua... (onneksi oli vielä vanha yhteys käytössä tuota tilausta odotellessa)
Kauankohan toi paketin toimitus kestää kun tilaus on tehty 20.12.2009 eikä ole mitään kuulunut ????
Täällä on sellainen meininki, että ElisaViihde sopimus on tehty 13.12. ADSL-laitteiston sisältävä laatikko saapui postiin 17.12.

Nyt on odoteltu 13 päivää, että jotain tapahtuisi. No, olihan tässä joulukin välissä, mutta..

Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?



Jatketaas juttua, tosin negatiivista taas.
Tänään 28.12 edelleen ilman laitteita.
23.12 asiakaspalvelusta soitti ystävällinen henkilö, joka oli selvittänyt tilannetta. Totesi että vanha on poissa ja pysyy. Ei pysty kytkemään takaisin vanhaa. Uuden toimitusaika 28.12. Hän kyllä tarjosi mokkulaa, jos kävisin hakemassa elisa shopitista. Mutta ei luvannut tuoda tolppaa lähemmäksi, jotta sais UMTS900 yhteyden tänne landelle. Täälä kun ei toimi kuin 156k gprs jotenkin.

26.12 tuli tekstiviesti, että "kytke laitteet verkkoon", että saa testattua. Ois vaan mitä kytkeä...

28.12 tuli tilausvahvistus postissa, päivätty 20.12 ja toimituspäivä 21.12. Siistii.

Postin seuranta kyllä väittäis jotain olevan liikkeellä. Mutta ei oo eka kerta (tässä kuussa) kun posti ryssii paketteja. Pitänee vaan ootella josko huomenna ois noutolappu laatikossa. Tai sit vaan mennä kyläpostiin kaivelemaan laatikoita. Sillai löyty viimeksikin kadonneet...

Jotain positiivistakin, muksut on lakannut kärkkymästä pätkivän mokkulan perään ja alkaneet tekeen palapelejä kun sataa vettä...

Onkohan kaapeliversion toimituksista lisää tietoa? Keskiviikkona 23. päivä katkeaa Soneran ADSL joten jos viikkoja joutuu vielä odottelemaan niin eipä hyvältä kuullosta. Tilaus tehty asiakaspalvelun kautta 9.12.


Vehkeet on asennettu ja hyvin toimii. Lappu tuli postissa. Olisi kai kannattanut kysyä koodi asiakaspalvelusta ja hakea jo eilen, niin ei olisi tarvinnut alkaa lumikenkiä tennismailoista virittelemään.  ;D

Toivottavasti molempien laitteiden toiminnot ajan myötä monipuolistuvat sillä pikakokeilun perusteella jatkan tv:n katselua kyllä vielä vanhalla digiboksilla jossa suosikkilistan kanavat saa siihen järjestykseen kuin haluan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Käsittääkseni tuo koskee ainoastaan liittymän toimittamisen myöhästymistä (joka Viihde Kaapelin laitepaketin viivästymisessä toki täytyy), mutta kannattaa varmistaa vielä asiakaspalvelun puolelta tarvittaessa. Sen lisäksi tuo vakiokorvaus on nimenomaan asiakkaan itse pyydettävä, sitä ei tarjota asiakkaalle, ellei asiakas erikseen siihen vetoa juuri niin kuin tarupi mainitsikin.
Käyttäjätaso 2


Eli jos Elisa Viihde palvelun toimitus myöhästyy luvatusta ajankohdasta, tuosta on mahdollista saada vakiokorvaus 15 EUR / alkava viikko, enintään 120 EUR. Eikö näin ole?

Maksetaanko korvaus automaattisesti vai pitääkö sitä hakea erikseen jotain kautta? Miten? Riittääkö yhteydenotto asiakaspalveluun?


Ei tule automaattisesti vaan pitää hakea. Itse sain 60 neljältä viikolta, jouduin kylläkin muistuttamaan asiakaspalvelua pykälän osalta, mutta kaikki sujui hyvin ja asiallisesti.
"Elisan yleiset sopimusehdot kuluttajille" kertoo

4.6.2 Jos viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt, asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Sen määrä on 15 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin enintään 120 euroa. Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos Elisa osoittaa viivästyksen johtuneen sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut välttää tai voittaa.

Asiasta on säädetty myös Viestintämarkkinalaissa 67 b § "Vakiokorvaus toimituksen viivästyksestä"
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060759

Eli jos Elisa Viihde palvelun toimitus myöhästyy luvatusta ajankohdasta, tuosta on mahdollista saada vakiokorvaus 15 EUR / alkava viikko, enintään 120 EUR. Eikö näin ole?

Maksetaanko korvaus automaattisesti vai pitääkö sitä hakea erikseen jotain kautta? Miten? Riittääkö yhteydenotto asiakaspalveluun?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :)

HIENOA, ELISA!

Joudun perumaan kaikki pahat puheeni Elisa Viihteen toimitusajoista.

Sain laitteet tänään, ennen joulua, niinkuin minulle 1. kerran luvattiin. Äärimmäisen helppo asentaa ja heti yhteydet käytössä ja toiminnassa: MAHTAVAA!

Anteeksi turha valitusvirsi!

Nyt videovuokraamoon...
;)



Viihdyttävää joulua! 😉
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :)

HIENOA, ELISA!

Joudun perumaan kaikki pahat puheeni Elisa Viihteen toimitusajoista.

Sain laitteet tänään, ennen joulua, niinkuin minulle 1. kerran luvattiin. Äärimmäisen helppo asentaa ja heti yhteydet käytössä ja toiminnassa: MAHTAVAA!

Anteeksi turha valitusvirsi!

Nyt videovuokraamoon...
😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Minkäslaisia toimitusaikoja on tällä hetkellä tilauksesta? ja toimitetaanko tuo seurauskoodi muuten kuin asiakaspalvelusta kysymällä?


Asiakaspalvelumme osaa sanoa tarkemmin tämän hetkisistä toimitusajoista, mutta seurantakoodi pitäisi tulla tekstiviestillä, jos asiakastiedoistasi löytyy yhteyspuhelinnumero. Mikäli seurantakoodia ei kuulu, sitä voi tiedustella asiakaspalvelustamme.
Käyttäjätaso 4
Minkäslaisia toimitusaikoja on tällä hetkellä tilauksesta? ja toimitetaanko tuo seurauskoodi muuten kuin asiakaspalvelusta kysymällä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?

Oma elisasta kun katsoin tietojani niin siellä ei ollut elisa viihteen puolella mitään, mutta jo katkaistusta narusta on lasku tammikuun loppuun...

WtF?


Kannattaa olla yhteydessä häiriöilmoituksiin 050 960 600, niin tilanne voidaan selvittää ja tarvittaessa vaihtaa nopeusprofiili sellaiseksi, jota vanha modeemisikin tukee jos laitteet eivät ole vielä postissa.
Multa katkaistiin eilen 21.12 vanha 2M/512 naru ja tekstiviestillä uusien toimitusaika 21.12. Tänäänkään 22.12 ei tullut laitteita ja vanha adsl purkki ei ilmeisesti toimi vaikka viihde ois kytkettynä. Kukahan tulee elisalta selittämään neljälle lapselleni, miksi eivät pääse joululomalla nettiin?

Oma elisasta kun katsoin tietojani niin siellä ei ollut elisa viihteen puolella mitään, mutta jo katkaistusta narusta on lasku tammikuun loppuun...

WtF?
kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, omat laitteet eilen postitettu mutta tuota seurantakoodia ei ole tullut.
Onkohan kaapeliversion toimituksista lisää tietoa? Keskiviikkona 23. päivä katkeaa Soneran ADSL joten jos viikkoja joutuu vielä odottelemaan niin eipä hyvältä kuullosta. Tilaus tehty asiakaspalvelun kautta 9.12.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Mitenkäs me joilla jo on tuo ilmeisesti "viallinen" kaapelimodeemi joka ei anna toivottua tulosta netin nopeuteen verrattuna?? oikeutta vaihtaa toimivaan modeemiin???


Laite ei ole viallinen vaan laitteessa esiasennettuna olevassa laitevalmistajan omassa ohjelmistossa havaittiin ongelmia. Tämä vaikuttaa ainoastaan siihen, kun modeemi nousee ensimmäistä kertaa verkkoon, joka ko. ongelmallisella ohjelmistolla on toisinaan hyvin hidasta ja kestää pitkään.

Kyseinen ongelma ei siis vaikuta yhteyden toteutumisnopeuteen, kun modeemi on jo saanut muodostettua yhteyden. Ts. jos yhteys toimii, mutta yhteys on hidas, ongelma jää muualle (kuten liian pitkään tai huonokuntoiseen antennijohtoon, T-haaroittimeen tai alueen verkon kapasiteettiin).

Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Mitenkäs me joilla jo on tuo ilmeisesti "viallinen" kaapelimodeemi joka ei anna toivottua tulosta netin nopeuteen verrattuna?? oikeutta vaihtaa toimivaan modeemiin???


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


No laitetaan omakin lusikka soppaan, omasta mielestäni vastauksesi oli valaiseva. Oli hyvä tietää, että viivästyksiin on olemassa hyvä syy - tekninen sellainen. Ei tuossa nyt mitenkään mielestäni asiakasta oikaistu, kerrottiin miten asiat ovat. Yksi mielenkiintoinen havainto mitä et tuonut edes kovin paljoa esiin oli se, että tämä viivästys on itseasiassa meidän asiakkaiden hyväksi; kun modeemien ohjelmisto päivitetään nyt jo Elisan toimesta niin aikanaan asiakkaat saamme sitten parempaa palvelua kun se modeemi ne taajuudet löytää paremmin. Otan siis mielelläni tuon viivästyksen vastaan nyt kun kerran se modeemi tulee toimimaan paremmin heti alusta eikä viivästystä tule silloin käyttöönoton yhteydessä.


Hyvä pointti tämäkin.

Pitääkö tässä jo alkaa nieleskelemään sanomisiaan!?  ;D

Tule jo Viihde, tule jo joulu!
Käyttäjätaso 1

Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


No laitetaan omakin lusikka soppaan, omasta mielestäni vastauksesi oli valaiseva. Oli hyvä tietää, että viivästyksiin on olemassa hyvä syy - tekninen sellainen. Ei tuossa nyt mitenkään mielestäni asiakasta oikaistu, kerrottiin miten asiat ovat. Yksi mielenkiintoinen havainto mitä et tuonut edes kovin paljoa esiin oli se, että tämä viivästys on itseasiassa meidän asiakkaiden hyväksi; kun modeemien ohjelmisto päivitetään nyt jo Elisan toimesta niin aikanaan asiakkaat saamme sitten parempaa palvelua kun se modeemi ne taajuudet löytää paremmin. Otan siis mielelläni tuon viivästyksen vastaan nyt kun kerran se modeemi tulee toimimaan paremmin heti alusta eikä viivästystä tule silloin käyttöönoton yhteydessä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


Kiitos siitä, eipä pitäisi antaa asian paisua, eihän tässä nyt elämästä ja kuolemasta ole kyse.

Mainonnan uhreina meitä on täällä iso joukko, joka kaipailee elämän ja maailman mullistavaa Viihde-pakettia!  ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille.


Toivomme ja teemme parhaamme, että Viihde löytäisi kaikkien halukkaiden koteihin jouluksi! 🙂



Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Nyt alkaa jo tökkimään Elisan asiakaspalvelu-asenne. Pitäisiköhän teidän mennä asiakaspalvelu-kursseille?

Ei juuri koskaan kannata lähteä väittelemään kiukustuneiden asiakkaiden kanssa tai oikomaan tulistuneiden asiakkaiden sanomisia.

Miksiköhän näitä omia johtopäätöksiä vedellään? Olisikohan siksi, että Elisalaiset puhuvat ristiin aika monessa kohtaa. Vaikka kuinka virheellisesti yrität, et pysty oikomaan kaikkien Elisalaisten sanomisia mieleisiksesi.

Edellä mainitsemastasi siansaksasta ei saa tavallinen ihminen selvää, puhukaa nyt selkokieltä!

Me MAHDOLLISET asiakkaat toivomme vain, että meille kerrottaisiin miten asiat ovat, ja jos ei tiedä, voisi rehdisti sanoa, ettei tiedä. Yksi elisalainen sanoo, että ennen joulua saa laitteet, toinen sanoo että vasta ensi vuonna eikä silloinkaan tiedä milloin. ISO ristiriita, mitä sinäkään et voi selitellä tai tulkita haluamallasi tavalla. Ja tällä tiedolla ON merkitystä asiakkaalle.

Tuo mahdollisia asiakkaita oikova asenteesi on surkea lähestymistapa. Saat itsellesi hetkellisen oikeassa olemisen tunteen, muta Elisa menettää tällä menolla asiakkaita.

Toivottavasti esimiehesi lukee näitä. En voi muuta kuin sanoa, että olen pettynyt Elisan asiakaspalveluun.


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.


Kiitos siitä, eipä pitäisi antaa asian paisua, eihän tässä nyt elämästä ja kuolemasta ole kyse.

Mainonnan uhreina meitä on täällä iso joukko, joka kaipailee elämän ja maailman mullistavaa Viihde-pakettia!  ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Tässä vedellään nyt jo hieman omiakin johtopäätöksiä ja virheellisiä tulkintoja asiakaspalvelun sanomisista. Vaikka asiakaspalvelija ei kertoisikaan sanatarkasti, mistä viivästyksessä on kyse, ei se muuta tilannetta että toimituksissa on tällä hetkellä viivettä eikä se tee asiakaspalvelijasta valehtelijaa. Ihmiset ilmaisevat ja tulkitsevat asioita eri tavoilla.

Tuo, että yksi asiakaspalvelija on kertonut laitteiden loppuneen ja toinen puhuu ruuhkasta, on totta siinä missä muutkin vastaukset. Uudet toimitukseen tulevat kaapelimodeemit ovat olleet ns. esipäivityksessä Elisan firmware-versioon, koska laitteessa esiasennettuna olleessa laitevalmistaja Bewanin geneerisessä perusohjelmistossa (joka laitteessa on ennen verkkoon pääsemistä) havaittiin ongelmia verkkoon nousemisen kanssa ja oikeiden taajuuksien löytämisessä (tästä käyty keskustelua täällä: http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,258.0.html) . Tämä on aiheuttanut ruuhkaa laitetoimituksiin, koska uusia tilauksia on tullut koko ajan sisään eikä laitteita ole pystytty toimittamaan sitä tahtia, kun tilauksia on saatu käsiteltyä. Toimitusnäkökulmasta laitteet ovat siis olleet tilapäisesti loppu.

Asia on niin kuin Katariina tuossa yllä jo mainitsikin, postittukset jatkuvat normaalisti lähipäivinä, se ei valitettavasti tarkoita että kaikki tilaajat saisivat laitteet lähipäivinä vaan ruuhkan vuoksi myöhempään tilauksen tehneillä tilaajilla laitetoimitus saattaa kestää jopa useampia viikkoja kuten asiakaspalvelustakin on kerrottu, koska tässä on joulun pyhät tulossa hidastavana tekijänä väliin myös. Toivotaan, ettei pahoja viivästyksiä kuitenkaan pääsisi syntymään ja pahoittelemme aiheutunutta viivettä.


Nyt alkaa jo tökkimään Elisan asiakaspalvelu-asenne. Pitäisiköhän teidän mennä asiakaspalvelu-kursseille?

Ei juuri koskaan kannata lähteä väittelemään kiukustuneiden asiakkaiden kanssa tai oikomaan tulistuneiden asiakkaiden sanomisia.

Miksiköhän näitä omia johtopäätöksiä vedellään? Olisikohan siksi, että Elisalaiset puhuvat ristiin aika monessa kohtaa. Vaikka kuinka virheellisesti yrität, et pysty oikomaan kaikkien Elisalaisten sanomisia mieleisiksesi.

Edellä mainitsemastasi siansaksasta ei saa tavallinen ihminen selvää, puhukaa nyt selkokieltä!

Me MAHDOLLISET asiakkaat toivomme vain, että meille kerrottaisiin miten asiat ovat, ja jos ei tiedä, voisi rehdisti sanoa, ettei tiedä. Yksi elisalainen sanoo, että ennen joulua saa laitteet, toinen sanoo että vasta ensi vuonna eikä silloinkaan tiedä milloin. ISO ristiriita, mitä sinäkään et voi selitellä tai tulkita haluamallasi tavalla. Ja tällä tiedolla ON merkitystä asiakkaalle.

Tuo mahdollisia asiakkaita oikova asenteesi on surkea lähestymistapa. Saat itsellesi hetkellisen oikeassa olemisen tunteen, muta Elisa menettää tällä menolla asiakkaita.

Toivottavasti esimiehesi lukee näitä. En voi muuta kuin sanoa, että olen pettynyt Elisan asiakaspalveluun.


Kiitos palautteestasi ja pahoittelen, että vastaukseni ei ollut haluamasi vastaus. Halusin kuitenkin oikaista tilannetta, koska sitä tässä viestiketjussa pyydettiin. Kerroin miten asiat ovat ja syitä viivästymiseen. Tarkoituksena ei ollut oikoa muiden sanomisia vaan yritys toimia tulkkina tässä välissä.

Osallistu keskusteluun