Vastattu

ELISAn ns. "asiakaspalvelu" ja sen osaaminen

  • 10 elokuu 2016
  • 5 kommenttia
  • 576 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 874 kommenttia
Kävin tänään asioimassa Tampereella ELISAn Hallituskadun myymälässä. Muiden asioiden ohella myyjä kiinnitti huomiota käytössäni olevaan Viihde -palveluun.

Myyjä kertoi, että palveluni määräaikaisuus on päättynyt (jo vuosia sitten), ja hän ehdotti määräaikaisuuden uusimista. Täkynä hän kertoi muutamasta ilmaispalvelutarjouksesta, mutta sitten hän pudotti pommin. Myyjän mukaan laitteissa ei ole enää mitään takuuta, ja jos laitteet vikaantuvat, niitä ei vaihdeta veloituksetta toimiviin. Palstaa lukeneena en tietenkään tarttunut tarjoukseen.

Hämmästyttävää on, että tästä laitetakuusta on edelleen erilaisia näkemyksiä. Palstalla on moneen kertaan vakuutettu ja vannottu, että laitteet sisältyvät sopimukseen ja jos ne vikaantuvat, niin sopimuskautena ne vaihdetaan toimiviin (tai siis sellaisiin, joiden pitäisi toimia).

Miksi edelleen saa samasta asiasta täysin erilaista tietoa saman yrityksen eri toimijoilta?
Minkälaisia esimiehenkuvatuksia siellä ELISAn organisaatiossa oikein toimii, kun näin yksinkertaisesta asiasta edelleen riittää epäselvyyttä? Asiahan on palstallakin ollut esillä ainakin viisi vuotta.
Kuinka saamatonta on ELISAn johto, joka ei pysty saamaan organisaatiotaan toimimaan siten, että maksava asiakas saa oikeaa tietoa yrityksen asiakaspalvelijoilta?

Toinen asia liittyy Viihde -palvelun Netgem 7700:n lapsilukkoon. Tästä asiastahan on kirjoitettu palstalla näppäimistöt punaisina, ja ihmetelty sen pakollisuutta. Palstan "asiantuntijat" ovat voivotelleet tilannetta ja kertoneet lapsilukon poistamisen käytöstä olevan mahdotonta. Kun mainitsin tästä haitasta, niin asiakaspalvelija kertoi, että "...voin ottaa sen pois käytöstä...". Ihan tuosta vaan hän väitti poistaneensa sen käytöstä. Toivottavasti näin kävi. Hämmästyttää tässäkin on tietojen erilaisuus. Palsatalla kerrotaan ELISAn suulla, että lapsilukon poistaminen on mahdotonta, kun taas toimipisteessä se poistettiin ihan tuosta vaan... Ei hyvää päivää!!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 10 elokuu 2016, 19:31

@V12

Takuuasia ei ole muuttunut mihinkään, vaan edelleenkin Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Tuohon lapsilukko-asiaan toteaisin, että pakko olla kyse väärinymmärryksestä. Tietojeni mukaan digiboksin lapsilukkoa ei saa pois päältä. Sinulla kun on tosi vanha Viihde-soppari niin siihen kuuluvasta Elisa Tietoturvapalvelusta on 2 eri versiota, lapsilukollinen ja ilman, ehkä myyjä luullut sinun tarkoittavan sitä.

Laita Palstatiimille yksityisviestillä tiedot, milloin tuolla myymälässä suurinpiirtein ajallisesti kävit ja jos satut jopa muistamaan, että kuka sinua palveli, niin laitetaan palautetta menemään.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Näihin voisi joku Elisalainen vastata.

Eli miten on mahdollista että tätä takuu asiaa ei saada kaikkien työntekijöiden tietoon, ja mitä pahempi että tällä muka että ei olisi takuuta yritetään myydä uusia määräaikaisuuksia viihteeseen.

Sekä tähän lapsilukkoon pitäisi nyt vihdoin ja viimein saada muutakin vastausta kuin että toivetta poistamisesta välitetään eteenpäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@V12

Takuuasia ei ole muuttunut mihinkään, vaan edelleenkin Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Tuohon lapsilukko-asiaan toteaisin, että pakko olla kyse väärinymmärryksestä. Tietojeni mukaan digiboksin lapsilukkoa ei saa pois päältä. Sinulla kun on tosi vanha Viihde-soppari niin siihen kuuluvasta Elisa Tietoturvapalvelusta on 2 eri versiota, lapsilukollinen ja ilman, ehkä myyjä luullut sinun tarkoittavan sitä.

Laita Palstatiimille yksityisviestillä tiedot, milloin tuolla myymälässä suurinpiirtein ajallisesti kävit ja jos satut jopa muistamaan, että kuka sinua palveli, niin laitetaan palautetta menemään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@V12

Takuuasia ei ole muuttunut mihinkään, vaan edelleenkin Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Tuohon lapsilukko-asiaan toteaisin, että pakko olla kyse väärinymmärryksestä. Tietojeni mukaan digiboksin lapsilukkoa ei saa pois päältä. Sinulla kun on tosi vanha Viihde-soppari niin siihen kuuluvasta Elisa Tietoturvapalvelusta on 2 eri versiota, lapsilukollinen ja ilman, ehkä myyjä luullut sinun tarkoittavan sitä.

Laita Palstatiimille yksityisviestillä tiedot, milloin tuolla myymälässä suurinpiirtein ajallisesti kävit ja jos satut jopa muistamaan, että kuka sinua palveli, niin laitetaan palautetta menemään.


eli jos käytännöt eivät ole muuttuneet eli takuu kestää koko sopimuksen keston niin siittä vois myymälöihin tiedottaa myyjille ettei myyjät kerro vääriä tietoja asiakkaille
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin tämän palautteen sinne tiedoksi ja merkkasin merkkasin vastauksena noihin aloituksessa esitettyihin kysymyksiin tuon sakarialanteen postauksen. Pahoittelut myymälästä saaduista virhellisistä tiedoista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
@V12

Takuuasia ei ole muuttunut mihinkään, vaan edelleenkin Viihde-laitteiden takuu on voimassa koko sopimuskauden ajan. Sillä ei ole merkitystä, vaikka sopimuksen määräaikaisuus olisikin jo päättynyt ja sopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva.

Tuohon lapsilukko-asiaan toteaisin, että pakko olla kyse väärinymmärryksestä. Tietojeni mukaan digiboksin lapsilukkoa ei saa pois päältä. Sinulla kun on tosi vanha Viihde-soppari niin siihen kuuluvasta Elisa Tietoturvapalvelusta on 2 eri versiota, lapsilukollinen ja ilman, ehkä myyjä luullut sinun tarkoittavan sitä.

Laita Palstatiimille yksityisviestillä tiedot, milloin tuolla myymälässä suurinpiirtein ajallisesti kävit ja jos satut jopa muistamaan, että kuka sinua palveli, niin laitetaan palautetta menemään.


Mitä tulee tuohon kysymykseen sopimuksenaikaisesta takuusta, niin tämä sama kysymyshän on kummitellut täällä palstalla ainakin jo vuonna 2010, eli yli viisi vuotta sitten. Asiaa on käsitelty yli viisi vuotta, ja silti se sama ongelma esiintyy aina vaan. Tänä aikana tuohon ongelmaan on etsitty ja esitetty jos jonkinlaisia syitä, osaamattomuudesta ja kouluttamattomuudesta aina tahalliseen harhauttamiseen asti. Voiko olla mahdollista, että asiakkaistansa elantonsa saava ja olemassaolonsa oikeuttava yritys ei näin yksinkertaista asiaa saamaan toimivaksi viiden vuoden aikana jos siihen olisi halua, jääköön kunkin itsensä pohdittavaksi. Mitä tulee tuohon asiakassuhteiden hoitamisen kannalta ikävään asiaan, niin: Se kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja ui kuin ankka, niin mitä jos se onkin,... ankka?

Jos taas tuo lapsilukon tapaus oli asiakaspalvelijalta erehdys, niin ei sekään millään tapaa lisää luottamusta heidän osaamiseensa. Asiakaspalvelijan kysyessä kokemuksiani Viihteestä, hän myös kysyi onko minulla käytössäni tuo Netgemin 7700 boksi, joka oli siinä pöydällä esillä. Kerrottuani heikkouksista tallennuksissa, monikanavaäänissä ja lapsilukosta hän kertoi poistavansa lapsilukon käytöstä. Me molemmat puhuimme samasta boksista, mutta jos hän ei tuntenut palveluitanne tai järjestelmiänne ja niiden toimintaa (joita hän siis myy asiakkaille koko ajan), niin voi, voi...

Osallistu keskusteluun