Vastattu

ElisaViihteen tallenteet


Televisiosta ei näy tallenteet. Eli kohtaa mistä niitä voisi katsoa. Tv on ollut kesän kiinni ja nyt kun palasin kesän vietosta niin tallenteet ei näy tv.ssä. Tabletissa ja kännykässä näkyy että eivät ole täysin kadonneet mutta tv:stä en pääse katsomaan. Kesän aikana kai ollut joku päivitys. Osan kesästä on myös ollut johdot irti ukonilman pelossa. Osaako kukaan auttaa. Tulee syksy ja olisi ihan kiva jos voisi katsoa ohjelmia silloin kun itselle parhaiten sopii.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi punde 4 syyskuu 2018, 22:42

Voi olla mahdollista että beta-päivitys on mennyt väärään boksiin. Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pitäisi löytyä uusin toimiva normaali päivitys. (itellä ollut tää N7800 vasta viikon, kuulun betaryhmään enkä ole varma säilyikö "jäsenyys" boksin vaihdon yhteydessä)

Ja tehdasasetuksethan palautuu Asetukset -> Asetukset -> Lisäasetukset (tarvii PIN) -> palauta tehdasasetukset.
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Varmistetaan ensiksi, että katselet tv:stä oikeata sisäänmenoa johon Viihteen boksi on kytketty? Eli kun käynnistät boksin, näkyykö Viihteen päävalikko? Ja kun sammutat boksin kuva menee pimeäksi?

Niin... Olihan sinulla Viihteen digiboksi? 🙂
Käyttäjätaso 1
Äsken ei ainakaan reiluun varttiin toimineet uusimmat tallenteet. N7800 sekä Viihteen Android-sovellus jökki. Netissä ei vikaa. Pyöritti 0% ikuisuuteen jos mustasta ruudusta sinne asti edes eteni.

Nyt toimii taas. Joku tilapäinen häiriö, en ihan vielä vaadi rahoja takaisin 😉 Mut jos vielä vartiksi pimenee niin vaadin vähintää aitiota kuukaudeks.
On viihteen digiboxi. Päävalikko näkyy mutta ei vasemmalla talenteet kohtaa mikä pitäisi näkyä. Mitään en ole itse muuttanut sitten viime kevään mutta joku päivitys on kesällä ollut ja nyt ei näy tallenteet kohta enää.
Käyttäjätaso 1
HilmaAurora, joskus törmäsin bugiin jossain päivityksessä että tallenteet olivat siirtyneet valikossa kaikkein oikeimmanpuoleiseksi, asetukset valikon perään. Olipa vielä ton jortsu67:n postaus beta-alueella. https://i.imgur.com/30V1qi6.jpg
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
HilmaAurora, joskus törmäsin bugiin jossain päivityksessä että tallenteet olivat siirtyneet valikossa kaikkein oikeimmanpuoleiseksi, asetukset valikon perään. Olipa vielä ton jortsu67:n postaus beta-alueella. https://i.imgur.com/30V1qi6.jpg
Oho, enpä tuollaista edes muistanut! Tosin jos oikein muistelen, niin tuo taisi liittyä betaryhmän päivitykseen, jossa valikossa oli kaksi erillistä Tallenteet -valintaa.

Kannattaa varmaan palauttaa boksille tehdasasetukset, tainnut mennä bitti poikittain kun ei ole pitkään aikaan käytetty.
Käyttäjätaso 1
Voi olla mahdollista että beta-päivitys on mennyt väärään boksiin. Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pitäisi löytyä uusin toimiva normaali päivitys. (itellä ollut tää N7800 vasta viikon, kuulun betaryhmään enkä ole varma säilyikö "jäsenyys" boksin vaihdon yhteydessä)

Ja tehdasasetuksethan palautuu Asetukset -> Asetukset -> Lisäasetukset (tarvii PIN) -> palauta tehdasasetukset.
Tuon tehdasasetusten palautus ohjeen sain jo aikaisemmin mutta kun en osannut sitä tehdä. Mitä kautta se televisiossa tehdään??? Kun yritin niin pyysi käyttäjätunnusta missä isoja ja pieniä kirjaimia sekä numeroita. Kaukosäätimellä en osannut noita sitten laittaa niin homma loppui siihen. Onneksi sain kuitenkin tvn toimimaan normaalisti tuon kokeilun jälkeen. Pin koodi ei kelvannut tuohon kohtaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Digiboksin saa palautettua tehdasasetuksille painamalla laitteen virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin nopeassa tahdissa. Tämän jälkeen käyttöönotto samalla tapaa kuin ensimmäisellä käyttökerralla.

Mikäli tuo digiboksi on kuitenkin herännyt henkiin ja toimii normaalisti, ei tuota tehdasasetusten palautusta tarvitse tehdä.
Käyttäjätaso 2
Heippa HilmaAurora ja tervetuloa tänne OmaYhteisöön! 🙂

Tuossa jo Punde antoikin hyvät ohjeet, eli kannattaa boksille tehdä tässä vaiheessa tehdasasetusten palauttaminen sekä tarvittaessa myös sisäisen muistin alustus.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Täältä löydät tosi hyvät ohjeet, miten saat molemmat helposti tehtyä. 🙂 Jos sitten nämä toimenpiteet eivät auta niin meidän asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä. 🙂
Nyt selvisi syy: "Et ole tällä hetkellä yhteydessä internettiin." Yritin muodostaa yhteyttä mutt ei onnistu: "Langattoman verkon yhteyden muodostaminen epäonnistui" Piuhat olen tarkistanut moneen kertaan. Läppäri toimii langattoman yhteyden varassa ja ihan ok.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nyt selvisi syy: "Et ole tällä hetkellä yhteydessä internettiin." Yritin muodostaa yhteyttä mutt ei onnistu: "Langattoman verkon yhteyden muodostaminen epäonnistui" Piuhat olen tarkistanut moneen kertaan. Läppäri toimii langattoman yhteyden varassa ja ihan ok.

Onko sinulla siis digiboksin ja modeemin välissä johto vai ei? Mikäli modeemin ja digiboksin välissä on verkkokaapeli, sinun tulee digiboksin asetuksista muuttaa yhteystapa langalliseksi (Ethernet).

Sitten olisi ihan hyvä tietää, mikä modeemi sinulla on käytössä.

Anopilla Elisan digiboksi hävitti ensin langattoman verkkoyhteyden kokonaan eikä enää resetoinneista huolimatta suostunut yhdistämään langattomaan verkkoon. Elisan toimesta digiboksi vaihdettiin uuteen, mutta sama ongelma toistui myös uudella digiboksilla. Hänellä oli käytössä tuolloin Elisan toimittama ZyXEL VMG3925 -modeemi. Minä kiikutin anopille itselläni (toistaiseksi) tarpeettomana olleen Telewellin modeemin ja langaton verkko lähti toimimaan välittömästi. Syypää oli siis viallinen modeemi. Kun anoppi yritti vinkistäni soittaa Elisalle saadakseen uuden modeemin, oli Elisan aspan ystävällinen henkilö todennut, ettei voi tehdä asialle mitään ja piti ainoana vaihtoehtona soittoa OmaGurulle. Onneksi anoppi uskoo, mitä sanon ja jätti tuon puhelun soittamatta.
Modeemi on just tuo ZyXel modeemi. Digiboxin ja modeemin välillä ei ole kaapelia. Yritin taas kerran muodostaa nettiyhteyttä mutta ei onnistunut. Modeemi toimii ihan hyvin läppärin yhteydessä mutta eipä nyt enää tuossa telkkarissa. Normaalit ohjelmat televisiosta näen ihan ok mutta en siis tuota ElisaViihteen nettiyhteyttä. Otan huomenna yhteyttä Elisan asiakaspalveluun niin katsotaan mitä siellä sanovat. Kiitos näsitä neuvoista. Oma Guruun en siis soita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Modeemi on just tuo ZyXel modeemi. Digiboxin ja modeemin välillä ei ole kaapelia. Yritin taas kerran muodostaa nettiyhteyttä mutta ei onnistunut. Modeemi toimii ihan hyvin läppärin yhteydessä mutta eipä nyt enää tuossa telkkarissa. Normaalit ohjelmat televisiosta näen ihan ok mutta en siis tuota ElisaViihteen nettiyhteyttä. Otan huomenna yhteyttä Elisan asiakaspalveluun niin katsotaan mitä siellä sanovat. Kiitos näsitä neuvoista. Oma Guruun en siis soita.

Eli sinulla on sama tilanne kuin anopillani. Hänelläkin tietokone toimi langattomassa verkossa normaalisti. Vaadi Elisalta uusi modeemi tuon Zyxelin tilalle. Taitavat nykyään toimittaa Huawein laitetta, jonka kanssa vastaavia ongelmia ei ole ilmennyt.
Kiitos näistä neuvoista. Vaadin ilman muuta uuden modeemin. Toivottavasti osaan sen sitten asentaa toimivaksi.😁.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos näistä neuvoista. Vaadin ilman muuta uuden modeemin. Toivottavasti osaan sen sitten asentaa toimivaksi.😁.

Piuhat kiinni ja virrat päälle. Sitten vain määrität uuden langattoman verkon laitteille samaan tapaan kuin tuon Zyxelin kanssa. Sitten vain alat käyttää yhteyttä vanhaan malliin.
En ole itse asentanut tuota ensimmäistäkään mutta täytyy yrittää. Kai siinä on jonkinlaiset ohjeet mukana tuohon määrittämiseen .
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Modeemin takana tai pohjassa on tarra, jossa lukee modeemin luoman langattoman verkon nimi (SSID) sekä salasana (WPA/Wireless key). Eli valitset tietokoneella sekä Viihteen digiboksilla tuon modeemin luoman verkon ja annat tarrassa lukevan salasanan sellaisena kun se tarrassa on. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on merkitystä.

Itse olen aina napannut puhelimella kuvan tuosta tarrasta. Helpottaa ja nopeuttaa langattoman verkon käyttöönottoa.

Hyvin simppeli ja nopea toimenpide.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Varmistelisin että joko sait asian kuntoon vai vieläkö ongelmaa on? 🙂

Osallistu keskusteluun