Enia Oy:n myymä Elisa viihde

  • 27 helmikuu 2018
  • 17 kommenttia
  • 2051 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Tänään mulle soitti Lauri / Enia Oy Oulu mulle ja puhui että Saunalahti on Elisaa ja myi mulle Elisa Viihde palvelun ILMAN että kysyttiin multa mitään. Toki sain aition puoli vuotta maksutta ja Viihteestä veloitetaan vain puolet ja postikuluja ei tarvii maksaa. Ja sopimus on 24 kk määräaikainen. Sit mulle luvattiin S-ryhmän lahjakortti.

Mulle jäi tosta hieman olo et tossa tyrkytettiiin ja huijattiin koska mulle vain myytiin se. Myyjä meni heti asiaan kun vastasin puheluun. Tosin en halua peruttaakaan tota koska aito on 6 kk ilmainen ja mun tarvii maksaa viihteestä vain puolet. Ja mua kiinnostaa saada se S-ryhmän lahjakortti. Mut jotenki mun mielest tos taidettiin ehkä rikkoa lakia vaikka en ole täysin varma. Mitä mielt muut on ja onko kohtalon tovereita?

17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tänään mulle soitti Lauri / Enia Oy Oulu mulle ja puhui että Saunalahti on Elisaa ja myi mulle Elisa Viihde palvelun ILMAN että kysyttiin multa mitään. Toki sain aition puoli vuotta maksutta ja Viihteestä veloitetaan vain puolet ja postikuluja ei tarvii maksaa. Ja sopimus on 24 kk määräaikainen. Sit mulle luvattiin S-ryhmän lahjakortti.

Mulle jäi tosta hieman olo et tossa tyrkytettiiin ja huijattiin koska mulle vain myytiin se. Myyjä meni heti asiaan kun vastasin puheluun. Tosin en halua peruttaakaan tota koska aito on 6 kk ilmainen ja mun tarvii maksaa viihteestä vain puolet. Ja mua kiinnostaa saada se S-ryhmän lahjakortti. Mut jotenki mun mielest tos taidettiin ehkä rikkoa lakia vaikka en ole täysin varma. Mitä mielt muut on ja onko kohtalon tovereita?


Saisinko kysyä vähän tarkennusta, että miksi uskot ettei tässä noudatettu lakia? Tai mistä tarkemmin jäi se huono fiilis?
Sulla on 28 päivää aikaa peruutella tuo sopimus vedoten etämyynnin palautusoikeuteen, joten ehdit kyllä testata ja päättää sitten haluatko sopimusta pitää. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Minkä viihteen tilasit ja paljonko hinnaksi sanottiin?

Tuskin ainakaan laajakaistallinen on kyseessä.
Käyttäjätaso 5
Juuri sen takia että se niinku mulle myytiin ilman et mult kysyttiin mitään. Niinku pakko ottaa toi ku ei oo muita vaihtoehtoja. Ei kysyttiin mitään että haluatko ottaa vai ei. Tuli vaan semmonen fiilis et mua huijattiin ja toi et Elisa viihdettä on alettu pakkomyymään. Ja mun profiilis lukee asiakasnumero niin sieltä voi katsoa tarkemmin. Mua kyl kiinostaa tietää siis millasen se teki ku se jäi hieman epäselväks.

Ja noi Enian myyjät voisi aina puhelun sanoa että ne on Enia Oy:sta eikä menisi heti asiaan. Kuten Elisan asiakaspalveluun soittaessa sieltä vastataan Elisan asiakaspalvelu tai tekninen tuki. Soittaja voisi tietää kuka sieltä soittaa. Ja myyjä voi kertoa oman nimensä kans mut ei oo pakko. Tämä olisi asiakasystävällisempää ja osaisi tunnistaa myyjän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juuri sen takia että se niinku mulle myytiin ilman et mult kysyttiin mitään. Niinku pakko ottaa toi ku ei oo muita vaihtoehtoja. Ei kysyttiin mitään että haluatko ottaa vai ei. Tuli vaan semmonen fiilis et mua huijattiin ja toi et Elisa viihdettä on alettu pakkomyymään. Ja mun profiilis lukee asiakasnumero niin sieltä voi katsoa tarkemmin. Mua kyl kiinostaa tietää siis millasen se teki ku se jäi hieman epäselväks.

Ja noi Enian myyjät voisi aina puhelun sanoa että ne on Enia Oy:sta eikä menisi heti asiaan. Kuten Elisan asiakaspalveluun soittaessa sieltä vastataan Elisan asiakaspalvelu tai tekninen tuki. Soittaja voisi tietää kuka sieltä soittaa. Ja myyjä voi kertoa oman nimensä kans mut ei oo pakko. Tämä olisi asiakasystävällisempää ja osaisi tunnistaa myyjän.


Yleensä sieltä kyllä nimi kerrotaan ja usein vielä että mistä päin soitteleekin. 🙂 Pahoittelut jos sulle on jäänyt tuollainen kuva.
Mitään sopimusta ei tietenkään tarvitse hyväksyä jos ei tahdo. 🙂 Puhelun voi vaikka ihan katkaista, jos ei kehtaa kieltäytyä.
Ja peruutusoikeus tosiaan voimassa jos tilaus kaduttaa.
Sehän palautuu ihan postiltakin jos sitä ei nouda. 🙂
Käyttäjätaso 5
Minkä viihteen tilasit ja paljonko hinnaksi sanottiin?

Tuskin ainakaan laajakaistallinen on kyseessä.


OmaElisan mukaan Elisa viihde olisi 19.90 €/kk ja sit on Elisa Viihde online 0 €/kk jossa lisäpalveluna on Elisa Aitio 9.90 €/kk. Mut myyjä sano et toi on halvempi ja aitio olisi maksuton 6 kk.
Käyttäjätaso 7
Juuri sen takia että se niinku mulle myytiin ilman et mult kysyttiin mitään. Niinku pakko ottaa toi ku ei oo muita vaihtoehtoja. Ei kysyttiin mitään että haluatko ottaa vai ei.

Siis tuohan on ihan mahdotonta. Myyjän on ollut pakko saada sinusta irti jonkin sortin myöntävä vastaus, ei sitä muuten voi tilaukseksi katsoa.

Jatkossa opettele sanomaan puhelinmyyjille "En tilaa mitään" ja puhelu poikki. Tämä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa puhelua. Jos siis ylipäätään on pakko vastata siihen myyjän puheluun.

" Tosin en halua peruttaakaan"

Eli siis kumminkin haluat sen tilauksen?

"Ja mua kiinnostaa saada se S-ryhmän lahjakortti."

Oikeesti, hei cmoon. Tuolla perusteellako teet tilauksia? Mikään ihme jos puhelinmyyjät vedättää sua ihan miten sattuu.
Käyttäjätaso 5
Juuri sen takia että se niinku mulle myytiin ilman et mult kysyttiin mitään. Niinku pakko ottaa toi ku ei oo muita vaihtoehtoja. Ei kysyttiin mitään että haluatko ottaa vai ei. Tuli vaan semmonen fiilis et mua huijattiin ja toi et Elisa viihdettä on alettu pakkomyymään. Ja mun profiilis lukee asiakasnumero niin sieltä voi katsoa tarkemmin. Mua kyl kiinostaa tietää siis millasen se teki ku se jäi hieman epäselväks.

Ja noi Enian myyjät voisi aina puhelun sanoa että ne on Enia Oy:sta eikä menisi heti asiaan. Kuten Elisan asiakaspalveluun soittaessa sieltä vastataan Elisan asiakaspalvelu tai tekninen tuki. Soittaja voisi tietää kuka sieltä soittaa. Ja myyjä voi kertoa oman nimensä kans mut ei oo pakko. Tämä olisi asiakasystävällisempää ja osaisi tunnistaa myyjän.


Yleensä sieltä kyllä nimi kerrotaan ja usein vielä että mistä päin soitteleekin. 🙂 Pahoittelut jos sulle on jäänyt tuollainen kuva.
Mitään sopimusta ei tietenkään tarvitse hyväksyä jos ei tahdo.


Okei, mut pystytkö tarkistamaan millasen sopimuksen myyjä antoi mulle? Profiilistani löytyy asiakasnumeroni.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Just sellainen kun kuvailitkin:) Ja vahvistus on tullut myös sun sähköpostiin.
Eli 19,9e/kk Viihde (ei laajakaistaa). 2kk -50%, Aitio 6kk maksutta.
Käyttäjätaso 5
Juuri sen takia että se niinku mulle myytiin ilman et mult kysyttiin mitään. Niinku pakko ottaa toi ku ei oo muita vaihtoehtoja. Ei kysyttiin mitään että haluatko ottaa vai ei.

Siis tuohan on ihan mahdotonta. Myyjän on ollut pakko saada sinusta irti jonkin sortin myöntävä vastaus, ei sitä muuten voi tilaukseksi katsoa.

Jatkossa opettele sanomaan puhelinmyyjille "En tilaa mitään" ja puhelu poikki. Tämä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa puhelua. Jos siis ylipäätään on pakko vastata siihen myyjän puheluun.

" Tosin en halua peruttaakaan"

Eli siis kumminkin haluat sen tilauksen?

"Ja mua kiinnostaa saada se S-ryhmän lahjakortti."

Oikeesti, hei cmoon. Tuolla perusteellako teet tilauksia? Mikään ihme jos puhelinmyyjät vedättää sua ihan miten sattuu.


Ei mulle myyjät pysty soittamaan koska numeroni on salainen. Tuo Enia Oy:n myyjä voi soittaa koska tuo on osa Elisan konseria ja olen Elisan asiakas josta ne o saanu numeroni. Noh, kieltämättä oon kuullu vaan hehkutuksia ja kehuja Elisa viihteestä niin ajattelin et vois itsekkin testata. Senhän voi toki sanoa irti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Just sellainen kun kuvailitkin:) Ja vahvistus on tullut myös sun sähköpostiin.
Eli 19,9e/kk Viihde (ei laajakaistaa). 2kk -50%, Aitio 6kk maksutta.


Itse en kuvailuista löydä 2kk rajoitusta tarjoushinnalle.
Käyttäjätaso 3
Soittelivat ilmeisesti samasta asiasta minullekin. Ovelasti tyrkytettiin vain televisioon kytkettävää lisälaitetta jolla näkee mm. Ruudun ja Katsomon ja ilmaisia kanavia. Hinnasta ei puhuttu mitään. No, onneksi ei kiinnostanut niin oli helppo kieltäytyä vaikka jatkoikin tyrkyttämistä. Pitääkö operaattori minkäänlaista listaa noista soitetuista puheluista/asiakkaan kommenteista? Meinaan vaan kun noin kerran kuussa tyrkytetään tuota Viihdettä, enkä sitä kuitenkaan tilaa. Ja jos jostain syystä haluaisin sen niin varmaan osaisin itse tilata sen netin kautta...
Käyttäjätaso 7
Pitääkö operaattori minkäänlaista listaa noista soitetuista puheluista/asiakkaan kommenteista?

Todennäköisesti ainakin jonkinlaista kyllä. Itse en yleensä edes vastaa operaattorien/kultakauppiaiden/gallupintekijöiden/tms (kyllä Fonecta Caller tietää) puheluihin, ja niihinkin joihin vastaan, vastaus on selkeä ei. Elisalta / Enialta ei tullut pitkään aikaan yhden ainutta puhelua. Niin että kun tässä joku aika sitten Elisan nimissä yritettiin tavoitella moneen kertaan peräkkäisinä päivinä, niin olihan siihen lopulta "pakko" vastata ja kuunnella mitä asiaa siellä oli (olisihan se voinut olla jotain oikeaakin asiaa). No, vastaus oli jälleen sen verran selkeä ei, että toivottavasti saa olla taas rauhassa muutaman vuoden...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Just sellainen kun kuvailitkin:) Ja vahvistus on tullut myös sun sähköpostiin.
Eli 19,9e/kk Viihde (ei laajakaistaa). 2kk -50%, Aitio 6kk maksutta.
Itse en kuvailuista löydä 2kk rajoitusta tarjoushinnalle.
Niinpä, eli ei ihan "just sellainen kuin kuvailitkin"...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Pitääkö operaattori minkäänlaista listaa noista soitetuista puheluista/asiakkaan kommenteista?

Puhelinmyynnissä on minun mielestä ollu jonkinlaiset listat niin kauan kuin konttoreihin on tietokoneet ostettu hommaa helpottaan. Kuullu monestakin suunnasta, että alueittain on ihmiset ja puh. numerot listalla ja kun yhdelle soitetaan sen kohdalla värit yms. muuttuu ja näin ei mene sekaisin kelle kaupattu ja kelle ei. Se, että mitä mahdollinen asiakas sanoo takaisin niin tuskin sitä saa ottaa talteen. Asia muuttuu siinä vaiheessa kun itse soitat esim. aspaan niin voidaan nauhoittaa. Mutta sehän mainitaan jo puhelun alussa.
Käyttäjätaso 2
Kyllähän minullekkin Elisa on yrittänyt Viihde-palvelua ja siihen liittyvää elektroniikkaromua kaupata monella eri tavalla. Yleensä on kaupustelu on aloitettu puhumalla tv-palvelusta, ei Viihde-palvelusta. Viimeisin myyjä suorastaan valehteli kun kysyin ja haastoin myyjää vähän. Lopuksi yritti vielä tuota matolaatikkoa kaupata käytännössö ilmaiseksi nettiyhteyden osana. Epätoivoista kaupustelua.
Käyttäjätaso 5
Onneksi en ole siis ainut jolle on näin tapahtunu. Näköjään löytyi kohtalon tovereit 🙂 Onkos viel lisää kohtalon tovereit?
Työtään ne myyjät vain tekevät, mutta ainakin minä olen huono asiakas, kun en osaa tarpeeksi napakasti kerralla tehdä ei-sanojani uskotuksi, vaan myyjä joutuu selittämään minulle moneen kertaan tuotteensa tarpeellisuutta juuri minun elämääni, enkä sittenkään osta sitä. :)

Puhelinmyyntiä Enian kautta tulee ja ne päättyvät aina selkeästi siihen, että myyjä ainakin esittää olevansa pettynyt. Joskus myös työpaikkani avokonttorissa työskentelevät saavat ylimääräistä huvia kuunnellessaan puhelujani. Meillä ei edes hyvällä katsota sitä, että puhuu yksityispuhelujaan työaikana.

Tiedän, että olen tehnyt elisan kanssa sopimuksen joko puhelinliittymän tai laajakaistan, johon olen rastittanut noiden markkinointipuhelujen luvallisuuden. Siinä mielessä minulla ei ole syytä valittaa.

Kävipä kerran näin. Sain elisalta tekstiviestin, jotta tule hakemaan modemi veloitetuksetta elisan myymälästä. Tulin myymälään ja näytin puhelimestani tuon tekstarin myyjälle. Myyjä otti esiin mustan, noin 14 cm x 14 cm neliskanttisen laatikon, jolla oli korkeutta n. 2-3 senttiä. Sitten alkoi puhe jostain televisioon liittyvästä aiheesta. Siinä minä hiljaisena seisoin ja kuuntelin ja ajattelin: ovatko ne modemit nykyään tuon näköisiä. No, kai se sitten näin on. Juttu jatkui ja minä päätin kysyä, jotta kerro nyt ihan rehellisesti, mihin minä sitoudun, jos tuon otan. No, sitten tuli selostusta kuukausihinnoista. Minä ajattelin sitten, että ei se modemi varmaan ilmainen ollutkaan. Päättelin sitten, että ehkä tuo laite ei kuitenkaan ole se modemi -eikä ollutkaan, vaan jokin viihdelaite. No, sain ihan oikean modemin viimein.

Osallistu keskusteluun