Vastattu

Eroon viihteestä

  • 29 elokuu 2012
  • 37 kommenttia
  • 7517 katselukerrat

Ennen kuin lähden moneksi tunniksi jonottelemaan Elisan palvelunumeroon, niin kyselen taustatietoja täältä.

Viimeksi kun soitin Elisan palvelunumeroon niin jonotus kesti 2h30min.

Taustaa

Viikko sitten puhelinsoiton perusteella otin sitten Elisa Viihteen ja se olikin sitten heti kytkettynä kun olin vanha Saunalahden asiakas. Tohkeissani sitten odottelin postia ja hain ison laatikon postista.

Laitteet kiinni ja eikun menoksi viihteen pariin!

Kanavien haku... Mitä v. Pitääkö tähän laittaa tavallinen antennikaapelikin että näkee normi kanavat. No laitetaan ja niin rupes peruskanavatkin näkymään. Olin ymmärtänyt että kaikki tulee verkosta.

10minuuttia ja purkki jumissa. Virtajohto hetkeksi irti ja uusi käynnistys. No nyt taas toimi hetken mutta tahmaa sen minkä ehtii. Ei siis mitään järkeä. Tässä vlissä lähdin surffailemaan koneelta apua ja tämä foorumi löytyi.

Tein tehdasasetusten palautukset ja nyt rupes pelittää. Kaatui vasta kun siirryin lisäkanavien puolelle ja kaatuu siis aina jos niitä kanavia vaihtaa liian nopeasti tai ei pelkkä kanavien vaihtokin riittää ja joskus ihan itekseenkin tuo laite menee odottavaan tilaan. Välillä palaa vihreä valo ja joskus taas ei. Useimmiten käytön aikana vilkuttelee keltaista valoa ja ruudulla tiimalasin kuva.

Noniin taas päästään vauhtiin.

Kokeillaan miten 3D materiaali tulee vuokraamosta. Ei kuvaa vaan pelkkää mustaa... Niin oli sitten aivan kaikki antennistakin tulevat kanavat pelkkää mustaa... Omat tallennuksetkin pelkkää mustaa... Tehdasasetusten palautus ja nyt näkyy niin kanavat kuin vuokravideot. 3D moodissa se aikapalkkikin siellä ylhäällä kannattais olla vastaavassa formaatissa kuin itse data, nyt siitä aikapalkista ei ota elävä erkkikään selvää 3D leffoissa.  Itse videohan toimi oikein, mutta valikko ei.

Joku TV kanava jäi päälle ja kävin syömässä. Ruutu oli musta kun saavuin takaisin telkkarin ääreen... Taas kaikki kanavat pimeinä. Ei kun taas kaikki alusta...

Nyt kanavat näkyy mutta esim Yle:n kanavia ei voi aikasiirtää. Tulee joku ilmoitus ettei kyseiselle kanavalle se ole mahdollista. Ruudulla kuva kyllä pysähtyy ja jos koittaa kelailla tms niin tulee tuntematon virhe. Ei auta edes tehdasasetusten palautus. TV-opaskaan ei näytä Ylen kanavilta mitään tietoa kuin vasta seuraavalle päivälle. Miten ihmeessä voin tallentaa mitään tällä? Koneella tai puhelimella tietty, mutta en nyt konettakaan olkkariin aio tuoda että saisin tallennettua ohjelmia.

Eri audioraidat ei toimi tallenteissa. Tervetuloa kivikaudelle.

Netin takia en tuota hankkinut vaan tuon viihdepaketin takia ja se ei siis kertakaikkiaan toimi.

En tosiaankaan tilannut mitään tällaista tehdasasetusten palautusta ja virtajohtojen nyppimispalvelua jonka joutuu vielä tekemään itse joka päivä ja monta kertaa.

Olin yhteydessää myyjäänkin. Alkuperäisen tilasupuhelun aikana vakuutti että jos homma ei toimi niin saa peruuttaa ja nyt vastauksessa oli pelkkä elisan palvelunumeron yhteystiedot...

Onko tietoa että pääsenkö eroon viihteestä kuinka helposti tuonne palvelunumeroon soittamalla?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi N A 29 elokuu 2012, 13:03

Sopimusehtojen mukaan etämyyntinä hankitun Elisa Viihteen tilauksen voi perua 14 päivän kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

Sinun tapauksessasi tilauksen peruminen onnistunee siis helposti, kunhan vetoat tuohon 14 päivän palautusoikeuteen.
Katso alkuperäinen viesti

37 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:
NA kirjoitti:
mikalin kirjoitti:
^^Ei ole edelleenkään kyse tuotteesta, vaan palvelusta.

Ai niin, olisi pitänyt lukea aiemmat viestit muistin virkistämiseksi.

Elisa Viihteen sopimusehdoissa kuitenkin kerrotaan, että asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus. Sopimusehdoissa ei ole mitään mainintaa peruutusoikeuden rajoituksista.

Mitä alla olevista toimista Elisa Viihteen tilaaja saa tehdä tuon 14 päivän aikana ilman peruutusoikeuden raukeamista?

a) Testata Internet-yhteyttä omalla modeemillaan?
b) Testata Internet-yhteyttä Elisa Viihteen mukana tulleella modeemilla?
c) Kirjautua elisaviihde.fi-sivustolle?
d) Ajastaa ja katsoa ohjelmia elisaviihde.fi-sivustolla?
e) Testata digiboksia ilman Internet-yhteyttä?
f) Ajastaa ja katsoa ohjelmia digiboksilla?
g) Vuokrata elokuvia digiboksilla?

Elisa Viihteen 14 vuorokauden peruutusoikeuden aikana palvelua saa kokeilla, eli laitteet saa purkaa paketistaan ja asentaa paikoilleen.

Tämä on siis poikkeus, normaalistihan etämyynnissä laitteiden käyttöönotto aiheuttaa peruutusoikeuden mitätöitymisen. Laitteiden tulee olla kuitenkin olla edelleen uudenveroisia palautettaessa, samoin pakettien ym.

Ylläolevasta listasta siis saa kaikkea tehdä, tietysti on otettava huomioon että vuokravideoiden katsominen on maksullista, joten jos sitä kokeilee, lasku kyllä tulee perässä.

Tämäkö nyt koskee vain etämyyntiä, vai myös Shopitista haettua? Ja myös jo kytkettyä ADSL(tai vast) Viihdettä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Peruutusoikeus koskee Suomessa ainoastaan etämyytyjä tuotteita. Elisa Shopit -liikkeestä ostetuilla tuotteilla ei tuota oikeutta ole.
En oikein ymmärtänyt tuota "jo kytkettyä Viihdettä", tarkoititko vanhoja tilauksia vai jotain muuta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:
NA kirjoitti:
mikalin kirjoitti:
^^Ei ole edelleenkään kyse tuotteesta, vaan palvelusta.

Ai niin, olisi pitänyt lukea aiemmat viestit muistin virkistämiseksi.

Elisa Viihteen sopimusehdoissa kuitenkin kerrotaan, että asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus. Sopimusehdoissa ei ole mitään mainintaa peruutusoikeuden rajoituksista.

Mitä alla olevista toimista Elisa Viihteen tilaaja saa tehdä tuon 14 päivän aikana ilman peruutusoikeuden raukeamista?

a) Testata Internet-yhteyttä omalla modeemillaan?
b) Testata Internet-yhteyttä Elisa Viihteen mukana tulleella modeemilla?
c) Kirjautua elisaviihde.fi-sivustolle?
d) Ajastaa ja katsoa ohjelmia elisaviihde.fi-sivustolla?
e) Testata digiboksia ilman Internet-yhteyttä?
f) Ajastaa ja katsoa ohjelmia digiboksilla?
g) Vuokrata elokuvia digiboksilla?

Elisa Viihteen 14 vuorokauden peruutusoikeuden aikana palvelua saa kokeilla, eli laitteet saa purkaa paketistaan ja asentaa paikoilleen.

Tämä on siis poikkeus, normaalistihan etämyynnissä laitteiden käyttöönotto aiheuttaa peruutusoikeuden mitätöitymisen. Laitteiden tulee olla kuitenkin olla edelleen uudenveroisia palautettaessa, samoin pakettien ym.

Ylläolevasta listasta siis saa kaikkea tehdä, tietysti on otettava huomioon että vuokravideoiden katsominen on maksullista, joten jos sitä kokeilee, lasku kyllä tulee perässä.

Täyttykin kysellä useammalta ELISAlaiselta tätäkin asiaa, että saa mieleisensä vastauksen. Vielä Elokuussa 2012 peruutusajankohdan laskenta aloitettiin tilausvahvistuksen saamisesta. Laitteiden saapumisajankohdalla ei ollut tuolloin mitään merkitystä peruutusokeuden ajankohtaan. Elokuussa (31.8.2012) palstan moderaattori kirjoitti tässä samassa ketjussa:

"...Nyt asia on varmistettu useammalta taholta ja lopputulos on sama kuin edellämainittu. Elisa Viihde - palvelun 14 vuorokauden peruutusoikeus alkaa siis tilausvahvistuksen vastaanottohetkestä. Kiitos kaikille aktiivisuudesta ja pahoittelut virheestä...".

Tuolloisen ja tämän tulkinnan mukaan etämyynnistä hankittuja laitteita saa kokeilla, jos kokeilun pystyy tekemään 14 pv:n aikan tilausvahvistuksen saapumisesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Scarpia kirjoitti:
Peruutusoikeus koskee Suomessa ainoastaan etämyytyjä tuotteita. Elisa Shopit -liikkeestä ostetuilla tuotteilla ei tuota oikeutta ole.
En oikein ymmärtänyt tuota "jo kytkettyä Viihdettä", tarkoititko vanhoja tilauksia vai jotain muuta?

Tarkoitin:

Tilaan tänään-->Tilausvahvistus tulee huomenna-->Yhteys kytketään viikon päästä esim ADSL-liittymänä johon tarvitsee tehdä ihan oikeita kytkentöjäkin vert vaikka kaapelimodeemi. Asiakas voi edelleen kokeilla viikon ajan ja palauttaa jollei ole tyytyväinen?

Entä jos liittymä kytketäänkin vasta kuukauden kuluttua alkaako silti 14pvä tilausvahvistuksesta, eikä palveluita oikeasti pystykkään testaamaan?

Vai kuten tuolla jo aiemmin oli palvelun peruuttamisoikeudesta:

Palveluiden peruuttamisoikeus ei koske mm.:

  • palveluita, joiden toimitus sähköisesti on ostajan luvalla aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja peruuttamisoikeuden puuttumisesta on ilmoitettu tilausvahvistuksessa (esim. mobiilisisältöpalvelut, maksu-tv-palvelut sekä puhelin- ja laajakaistaliittymät). Peruuttamisoikeus siis päättyy, kun esimerkiksi liittymä on kytketty ja avattu.
Jo kytketyllä siis tarkoitin loppuun asti toimitettua, kaikkine kytkentöineen, jotta palvelua voi testata vaikka katsomalla PACE:lla tallenteita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
mikalin kirjoitti:
Scarpia kirjoitti:
Peruutusoikeus koskee Suomessa ainoastaan etämyytyjä tuotteita. Elisa Shopit -liikkeestä ostetuilla tuotteilla ei tuota oikeutta ole.
En oikein ymmärtänyt tuota "jo kytkettyä Viihdettä", tarkoititko vanhoja tilauksia vai jotain muuta?

Tarkoitin:

Tilaan tänään-->Tilausvahvistus tulee huomenna-->Yhteys kytketään viikon päästä esim ADSL-liittymänä johon tarvitsee tehdä ihan oikeita kytkentöjäkin vert vaikka kaapelimodeemi. Asiakas voi edelleen kokeilla viikon ajan ja palauttaa jollei ole tyytyväinen?

Entä jos liittymä kytketäänkin vasta kuukauden kuluttua alkaako silti 14pvä tilausvahvistuksesta, eikä palveluita oikeasti pystykkään testaamaan?

Vai kuten tuolla jo aiemmin oli palvelun peruuttamisoikeudesta:

Palveluiden peruuttamisoikeus ei koske mm.:

  • palveluita, joiden toimitus sähköisesti on ostajan luvalla aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja peruuttamisoikeuden puuttumisesta on ilmoitettu tilausvahvistuksessa (esim. mobiilisisältöpalvelut, maksu-tv-palvelut sekä puhelin- ja laajakaistaliittymät). Peruuttamisoikeus siis päättyy, kun esimerkiksi liittymä on kytketty ja avattu.
Jo kytketyllä siis tarkoitin loppuun asti toimitettua, kaikkine kytkentöineen, jotta palvelua voi testata vaikka katsomalla PACE:lla tallenteita.

Ei meinaa millään jaksaa pidättää hengitystä pidempään.
Käyttäjätaso 2
Vielä tarkennusta, koska asiasta on liikkunut meidänkin osalta hieman ristiriitaista tietoa:

Viihteen osalta peruutusoikeutta on jatkettu poikkeuksellisesti niin, että tuo 14 vuorokautta lähtee etenemään siitä, kun palvelun käyttö on teknisesti mahdollista. Eli käytännössä, kun kytkentä on valmis.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Spysnake kirjoitti:
Vielä tarkennusta, koska asiasta on liikkunut meidänkin osalta hieman ristiriitaista tietoa:

Viihteen osalta peruutusoikeutta on jatkettu poikkeuksellisesti niin, että tuo 14 vuorokautta lähtee etenemään siitä, kun palvelun käyttö on teknisesti mahdollista. Eli käytännössä, kun kytkentä on valmis.

Tämä tuntuu oikeudenmukaiselta. Ei puutu enää kuin ohjeistus kaikille myyntihenkilöille ja samat tiedot laitteen myyntipakkaukseen 😉
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Myös sopimusehdot kannattaisi laittaa ajan tasalle, koska niiden mukaan 14 päivän peruutusoikeus alkaa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.
Taloyhtiössä vaihtui liittymätyyppi vdsl:ksi jolloin Elisa Viihteestä tuli toimimaton ja sainkin sen lopetettua kesken sopimuskauden. Laskujen tulo ei loppunut kunnes huomasin että laitteet on palauttamatta.

Päättyykö laskutus vasta kun laitteet on taas Elisalla vai onko tässä tapahtunut virhe? Pitääkö nuo "rästissä" olevat laskut maksaa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
mara_p kirjoitti:
Taloyhtiössä vaihtui liittymätyyppi vdsl:ksi jolloin Elisa Viihteestä tuli toimimaton ja sainkin sen lopetettua kesken sopimuskauden. Laskujen tulo ei loppunut kunnes huomasin että laitteet on palauttamatta.

Päättyykö laskutus vasta kun laitteet on taas Elisalla vai onko tässä tapahtunut virhe? Pitääkö nuo "rästissä" olevat laskut maksaa?

Jos kerran Elisa on suostunut lopettamaan sopimuksesi , niin laskutuksen pitäisi päättyä myös sen kuukauden loppuun , jolloin irtisanominen on tapahtunut tai sitä seuraavan kuun viimeistään.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja selvitä laskutushämminki. Mielestäni laitteiden palautuksella ja laskutuksella ei ole tekemistä toistensa kanssa , mutta selvitäpä samalla pitääkö laitteet palauttaa. Jos määräaikaisuus on jo ohi , niin silloin laitteet ovat asiakkaan omaisuutta.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Laitteet lähetin viime viikon perjantaina, mutta edelleen näkyy oma elisassa rästilaskut.

Täytyy soittaa asiakaspalveluun, jos sieltä tällä kertaa saisi faktatietoa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
mara_p kirjoitti:

Taloyhtiössä vaihtui liittymätyyppi vdsl:ksi jolloin Elisa Viihteestä tuli toimimaton ja sainkin sen lopetettua kesken sopimuskauden. Laskujen tulo ei loppunut kunnes huomasin että laitteet on palauttamatta.

Päättyykö laskutus vasta kun laitteet on taas Elisalla vai onko tässä tapahtunut virhe? Pitääkö nuo "rästissä" olevat laskut maksaa?


Laitteet tosiaan tulee palauttaa Elisalle, mikäli sopimus puretaan kesken sopimuskauden, ja Viihde -palvelu päätetään laitepalautuksen yhteydessä. Noista laskuista voisit olla asiakaspalveluun yhteydessä, kuten papparainen ystävällisesti ehtikin jo neuvomaan 🙂

Osallistu keskusteluun