Häviääkö elokuvat vuokraamosta

  • 27 toukokuu 2016
  • 14 kommenttia
  • 427 katselukerrat

Yritin hakea elokuvaa vuokraamosta. Ennen viimeistä päivitystä elokuva löytyi mutta nyt kun olisin sen katsonut, sitä ei yllättäen löytynytkään. Kyseessä on Roger Watersin The Wall. Lisäksi ihmettelin miksei enää voi hakea elokuvia nimen perusteella, vaan täytyy selata koko kansio läpi. Tämän Wallin olin lisännyt suosikkeihini mutta suosikkikansio tyhjeni päivityksessä.

14 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Pertti, ja tervetuloa palstalle!

Elokuvavalikoima muuttuu ajan kuluessa. Haitko digiboksin vuokraamosta tuota leffaa? Oliko sinulla käytössä musta Netgem 7700-digiboksi? En nyt pääse suoraan testaamaan tuota hakua, täytyy kokeilla jahka pääse boksin ääreen. Ominaisuus on saattanut poistua päivityksen myötä, joko tarkoituksella tai vahingossa. Selvitellään jos näin on.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kyllä noissa elokuvissa on sellainen "parasta ennen päivä", jonka jälkeen elokuva ei enää ole katseltavissa. Joku leffa on vuosikaudet listalla, joku varsin lyhyenkin aikaa vain.
Hei Pertti, ja tervetuloa palstalle!

Elokuvavalikoima muuttuu ajan kuluessa. Haitko digiboksin vuokraamosta tuota leffaa? Oliko sinulla käytössä musta Netgem 7700-digiboksi? En nyt pääse suoraan testaamaan tuota hakua, täytyy kokeilla jahka pääse boksin ääreen. Ominaisuus on saattanut poistua päivityksen myötä, joko tarkoituksella tai vahingossa. Selvitellään jos näin on.


Käytössä on kyseinen digiboxi ja digiboxin vuokraamosta yritin leffaa hakea.
Minulla olis ollut juurikin kysymys tuohon elokuvavuokraamon hakuun, kun en löytänyt sitä mistään. En ole aikaisemmin tuota vuokraamoa käyttänyt mutta oletin että voisi hakea nimen perusteella tai sitten eri tekijöiden perusteella leffaa. Nyt niiden plaraamisessa menee niin kauan aikaa että katselufiilis kerkiää menemään ohi moneen kertaan.
Siis mulla on käytössä musta Netgem 7700 boxi.

Toinen kyssäri vuokraamosta:
Kun on näitä "Elisa TArjoaa" leffoja eli maksuttomia. Niin onko nyt niin että ne on käytännössäkin maksuttomia ?
Alennuskoodilla kaksi aikaisempaa kertaa olen katsonut, niin niistä on tullut lasku, toisesta jopa tuplalasku. Hyvitettiin mutta aina sai selittää ja selvittää.
En haluaisi taas joutua samaan rumbaan.

Lisäksi mulla näkyy ellujen kohdalla, missä kysytään alennuslippua sulkeissa on "jäljellä 1 kpl). Mistähän tuon alennuslipun tiedot sitten saisin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin kyselyä tuosta vuokraamohausta, ei tosiaan ole olemassa enää tässä versiopäivityksessä.

"Elisa Tarjoaa"-kategorian elokuvat ovat maksuttomia, sarjojen ollessa kyseessä ensimmäinen jakso on yleensä maksuton, ja loput maksullisia. Alennuslipun tietoja ei näe mistään, vaan järjestelmä ehdottaa lipun käyttämistä jos sellaisia asiakkaalla on. Jos ei ole, ei alennuslippu-vaihtoehtoa ilmesty kun yrittää vuokrata elokuvaa.
Alennuslipun tietoja ei näe mistään, vaan järjestelmä ehdottaa lipun käyttämistä jos sellaisia asiakkaalla on. Jos ei ole, ei alennuslippu-vaihtoehtoa ilmesty kun yrittää vuokrata elokuvaa.

Oikein kiva sitten tämäkin. Minulle ehdotetaan tuota lipun käyttämistä eli minulla sellainen on yksi kappale, mutta sen tietoja sitten eli koodia ei näe mistään. Okei...
Eli tämä on vähän sama vedätys juttu, kun sekin kun pakkotilasin Ruutu+ Viihde &urheilu kanavapaketin mutta en saanut tilauskoodia sen käyttämiseksi esim. kännykällä. Sanottiin vaan että se olisi lähetetty. Mutta se ei auta, kun sellaista en ole saanut.
Eli aina annetaan ymmärtää että saa palveluja, mutta käytännössä niitä ei pysty hyödyntämään mitenkään. Pääasia operaattorilla näkyy olevan että kunhan ulospäin näytettäisiin mahdollisimman hyvältä ja että laskutusperuste hoituu - vaikka vähän kyseenalaisilla keinoilla - vaikka oltaiskin sitten silkkoa sisältä. Asiakkaan palvelulla sitten ei olekaan niin väliä.

Vielä noin puolisen vuotta sitten olin täysin tyytyväinen Elisaan ja Saunalahteen, mutta nämä palveluilla vedättämiset ovat nyt jatkuneet vähän liian kauan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mitä sinä, RiepuParka, tekisit niillä tarkemmalla tiedoilla alennuslipusta?

En oikein ymmärrä nyt lainkaan tuota tilitystäsi. Tai ymmärrän tuon esimerkiksi antamasi aiemman kokemuksen, mutta eihän nyt ole mistään sellaisesta kyse.

Sinulla on yksi lunastamaton alennuslippu, ja sitä tarjotaankin vaihtoehtona maksutavaksi aina, kun jotain olet tilaamassa. Eikö se nyt riitä, että alennuslippusi on sjantasalla? Miksi tarvitsisit tarkempia tietoja?

Tuntuu taas vähän siltä, että ko. hlö on taas käynyt itkemään ihan vain siitä syystä, kun nyt itkettämään vaan taas sattui.
Mitä sinä, RiepuParka, tekisit niillä tarkemmalla tiedoilla alennuslipusta?

Sinulla on yksi lunastamaton alennuslippu, ja sitä tarjotaankin vaihtoehtona maksutavaksi aina, kun jotain olet tilaamassa. Eikö se nyt riitä, että alennuslippusi on sjantasalla? Miksi tarvitsisit tarkempia tietoja?

Ihan vaan tiedoksi sullekin, että jos haluaa tuon alennuslipun käyttää, niin täytyy olla se alennuslipun koodi. Pelkkä tieto siitä että lippu on olemassa ei riitä sen käyttämiseen. Selkiskö ?

Muut aiheettomat kommenttisi jätän huomioimatta. Sorry siitä. Tämä on kysymysten ja palautteen antamiseen tarkoitettu palsta tietääkseni, eikä toisten käyttäjien mollaamiseen tarkoitettu. Suosittelisin kirjoituksesi perusteella hakeutumaan Suomi24 sivustolle, sieltä löydät vertaistukea.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vaikka ei itsestä siltä heti tuntuisikaan, niin jos kaksi viestiä putkeen, kahdelta eri lähettäjältä, menee yli ymmärryksen tai tuntuu kirjoitetun sinua henkilökohtaisesti loukkaamaan, niin kannattaa silloin varmaan ennemmin edes vilkaista sinne peiliin, kuin käydä valittamaan näistä kirjoittajista ja heidän viesteistään.
Vaikka ei itsestä siltä heti tuntuisikaan, niin jos kaksi viestiä putkeen, kahdelta eri lähettäjältä, menee yli ymmärryksen tai tuntuu kirjoitetun sinua henkilökohtaisesti loukkaamaan, niin kannattaa silloin varmaan ennemmin edes vilkaista sinne peiliin, kuin käydä valittamaan näistä kirjoittajista ja heidän viesteistään.

En tarkoita muuta kun sinun kommenttejasi, sorry vaan.
Ei auta yhtään, vaikka kuinka painaisit "tykkää" nappia omiin kommentteihisi.
Useimmat onneksi osaa käyttäytyä ja vastata asiallisesti kun osaa ja kommentoida vain kun osaa.

Miten tuon muuten voisi ymmärtää kun pyrkimyksenä henkilökohtaisesti loukkaamaan tai provosoimaan ?:
"Tuntuu taas vähän siltä, että ko. hlö on taas käynyt itkemään ihan vain siitä syystä, kun nyt itkettämään vaan taas sattui. "
Tuntuuko tutulta ?

Tämä on sen laatuinen ketju että en jaksa.
Ihan vakaa pyrkimykseni ja aito oli kysellä asioita mistä en tiedä, mutta valitettavasti tämänkin varmasti hyvää tarkoittavan Palstan tarkoitus on mennyt vähän pieleen. Täytyy siis yrittää itse etsiä jostain muualta ratkaisua. Sen sijaan että yritettäisiin edes vastaamaan, niin kirjoitetaan ja kommentoidaan vaikka ei ole vastausta antaa.
Mutta ehkä siihenkin tulee parannus, ainakin yritän osani. Viestisi on ilmoitettu ylläpidolle.

Harmi kun Palstakin on mennyt tällaiseksi temmellyskentäksi.
Palaan sitten, kun eräänlaiset häiriköt on siivottu pois ja Palsta on jälleen se, miksikä se on tarkoitettu.
kannattaa varmaan ennemmin edes vilkaista sinne peiliin, kuin käydä valittamaan näistä kirjoittajista ja heidän viesteistään.

Kiitos samoin. En ole valittanut kenenkään asiallisista vastauksista tai edes yrityksestä vastata.
Itsehän tässä valitit minun kysymyksestäni. Ei ole minun syy, jos et tiedä vastausta. Silloin ei tarvitsisi kommentoida mitään. Joskus tekee hyvää olla vaan ihan hiljaa.

Käy se helle muidenkin hermoille, mutta aikuisten (??) ihmisten pitäisi pystyä silti anonyymistikin jonkinlaiseen käytökseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
:)

Jospa nyt on puhkuttu tarpeeksi.
Pari pitkää puhallusta ulos, niin olo rauhoittuu kummasti. Toimii meillä kaikilla.

En tiedä, miten voisin itseäni ilmaista selvemmin, kuin jo viestissäni tein, jotta ymmärtäisit asiani kuin oli tarkoitettu. Siitäkin huolimatta, ettei nyt ymmärrys kohdannut kirjoitettua tekstiä, tuntui se kuitenkin kovastikin menneen tunteisiin. Jos tosiaan minun kirjoitukseni aiheutti kaiken tuon tuohtumuksen, niin pahoittelut osaltani siitä.

Puolustuksekseni sanon kuitenkin, että nämä peräti parikin viestiäsi, jotka tähän tuohtumustasi nyt viimeiseksi purkasit, puhuu pitkälti sen puolesta, että olet ymmärtänyt minun viestini melko lailla väärin. Mutta kuten todettu; pari puhallusta ulos, ja annan asian olla.

Peace :8
Käyttäjätaso 3
Jatketaan nyt siis asiallisella linjalla alkuperäistä keskustelua 🙂 N7700-boksin vuokraamossa ei ole tosiaan hakutoimintoa. Oliko ketjun aloittaja merkannut siis useampia leffoja suosikiksi ja kaikki kadonneet?

Osallistu keskusteluun