Kysymys

Hallinnoi Internetpalveluita

  • 10 joulukuu 2009
  • 17 kommenttia
  • 4524 katselukerrat

Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 913 kommenttia
Tuolla oma elisa sivuilla on tuo hallinnoi internetpalveluita, jos sitä klikkaa nin saa aina vain ilmoituksen että( Laajakaistatietosi päivittyvät Oma Elisa palveluun muutaman vuorokauden viiveellä. Yritäthän myöhemmin uudelleen.)

Montakohan viikkoa tähän menee, vai tuleeko tomimaan ollenkaan, eikös tuota kautta pitäisi päästä hallinnoimaan sähköposti osoitteitaan.?

17 kommenttia

Asian korjaamiseksi kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme 050 950 500. Mahdollisesti hetu tai muu vastaava tieto ei ole oikein järjestelmässämme ja linkitys tietoihisi ei toimi. Luultavasti Oma Elisa ongelma ei korjaannu itsestään muuten.
Kunniamerkki

Asian korjaamiseksi kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme 050 950 500. Mahdollisesti hetu tai muu vastaava tieto ei ole oikein järjestelmässämme ja linkitys tietoihisi ei toimi. Luultavasti Oma Elisa ongelma ei korjaannu itsestään muuten.


Ok, kiitos

Asian korjaamiseksi kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme 050 950 500. Mahdollisesti hetu tai muu vastaava tieto ei ole oikein järjestelmässämme ja linkitys tietoihisi ei toimi. Luultavasti Oma Elisa ongelma ei korjaannu itsestään muuten.


Ei se auta vaikka soittaa asiakaspalveluun. Laitoin yli viikko sitten vikailmoituksen ja tänään soittelin aspaan.
Vastaukseksi sain, että ongelmia on, eivätkä tiedä kauanko kestää saada Oma Elisan hallinnoi internetpalveluita toimimaan.
Että näin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaiden internetpalveluiden hallinnassa (sähköposti, kotisivutila jne.) on havaittu yleinen ongelma Oma Elisassa, joka ilmenee niin, että Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaat eivät pääse kyseiseen osioon luomaan internetpalveluitaan. Ongelma on selvityksessä ja ilmoitan tässä viestiketjussa heti, kun ongelma on saatu korjattua.

Sitä odotellessa jos käyttöönotolla on kiire, sähköpostiosoitteet ja kotisivutilan saa toki käyttöönsä pyytämällä haluamansa osoitteet asiakastukemme häiriöilmoitusnumerosta 050 960 600, jossa ne voidaan luoda käyttäjän puolesta ja lähettää tunnukset toimitusvahvistuksen muodossa kirjepostitse.
Kunniamerkki

Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaiden internetpalveluiden hallinnassa (sähköposti, kotisivutila jne.) on havaittu yleinen ongelma Oma Elisassa, joka ilmenee niin, että Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaat eivät pääse kyseiseen osioon luomaan internetpalveluitaan. Ongelma on selvityksessä ja ilmoitan tässä viestiketjussa heti, kun ongelma on saatu korjattua.

Sitä odotellessa jos käyttöönotolla on kiire, sähköpostiosoitteet ja kotisivutilan saa toki käyttöönsä pyytämällä haluamansa osoitteet asiakastukemme häiriöilmoitusnumerosta 050 960 600, jossa ne voidaan luoda käyttäjän puolesta ja lähettää tunnukset toimitusvahvistuksen muodossa kirjepostitse.


Onko tämäm vian korjaamisesta annettu mitään aikataulua.!!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaiden internetpalveluiden hallinnassa (sähköposti, kotisivutila jne.) on havaittu yleinen ongelma Oma Elisassa, joka ilmenee niin, että Elisa Viihde Kaapeli -asiakkaat eivät pääse kyseiseen osioon luomaan internetpalveluitaan. Ongelma on selvityksessä ja ilmoitan tässä viestiketjussa heti, kun ongelma on saatu korjattua.

Sitä odotellessa jos käyttöönotolla on kiire, sähköpostiosoitteet ja kotisivutilan saa toki käyttöönsä pyytämällä haluamansa osoitteet asiakastukemme häiriöilmoitusnumerosta 050 960 600, jossa ne voidaan luoda käyttäjän puolesta ja lähettää tunnukset toimitusvahvistuksen muodossa kirjepostitse.


Onko tämäm vian korjaamisesta annettu mitään aikataulua.!!!


http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,421.0.html
En viitsinyt uutta aihetta tehdä kun koskee samaa asia joten herätetään tämä henkiin.

Eli itselläni ADSL viihde käytössä nyt about kolmatta viikkoa. Yrittänyt koko ajan päästä hallinoimaan sähköposteja etc. Oma Elisasta mutta herjaa koko ajan, uusin on "Laajakaistan tietojen lataus ei onnistunut. Yritä myöhemmin uudestaan." Tulee niin Viihteen alaisesta Hallinnoi internetpalveluja valikosta kuin normi Laajakaista täpän alta. Soitin aspaan ja kertoivat että ei ollut päivittynyt sopimusta näille, sanoivat korjaavansa. Se oli viime viikon torstaina, vieläkään ei mitään pysty tekemään.

Mitenhän noihin pääsis nyt sitten käsiksi?
Käyttäjätaso 5

En viitsinyt uutta aihetta tehdä kun koskee samaa asia joten herätetään tämä henkiin.

Eli itselläni ADSL viihde käytössä nyt about kolmatta viikkoa. Yrittänyt koko ajan päästä hallinoimaan sähköposteja etc. Oma Elisasta mutta herjaa koko ajan, uusin on "Laajakaistan tietojen lataus ei onnistunut. Yritä myöhemmin uudestaan." Tulee niin Viihteen alaisesta Hallinnoi internetpalveluja valikosta kuin normi Laajakaista täpän alta. Soitin aspaan ja kertoivat että ei ollut päivittynyt sopimusta näille, sanoivat korjaavansa. Se oli viime viikon torstaina, vieläkään ei mitään pysty tekemään.

Mitenhän noihin pääsis nyt sitten käsiksi?


Itse olen odottanut tietojen päivittymistä nyt varmaan 4 kuukautta, joten käsittääkseni tuon ei ole tarkoituskaan toimia tai se on ominaisuus. Kolmesti soitin aikoinani asiakaspalveluun ja aina luvattiin homma hoitaa. Enään en jaksa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


En viitsinyt uutta aihetta tehdä kun koskee samaa asia joten herätetään tämä henkiin.

Eli itselläni ADSL viihde käytössä nyt about kolmatta viikkoa. Yrittänyt koko ajan päästä hallinoimaan sähköposteja etc. Oma Elisasta mutta herjaa koko ajan, uusin on "Laajakaistan tietojen lataus ei onnistunut. Yritä myöhemmin uudestaan." Tulee niin Viihteen alaisesta Hallinnoi internetpalveluja valikosta kuin normi Laajakaista täpän alta. Soitin aspaan ja kertoivat että ei ollut päivittynyt sopimusta näille, sanoivat korjaavansa. Se oli viime viikon torstaina, vieläkään ei mitään pysty tekemään.

Mitenhän noihin pääsis nyt sitten käsiksi?


Itse olen odottanut tietojen päivittymistä nyt varmaan 4 kuukautta, joten käsittääkseni tuon ei ole tarkoituskaan toimia tai se on ominaisuus. Kolmesti soitin aikoinani asiakaspalveluun ja aina luvattiin homma hoitaa. Enään en jaksa.


Laitatteko molemmat asiakastietojanne tulemaan yksityisviestillä, niin katson huomenna missä näiden kanssa kohdallanne mennään.

Ei ole kyseessä ominaisuus, vaan todennäköisesti asiakastiedot ovat taustajärjestelmissä puutteelliset kohdallanne, sillä Oma Elisan sopimuslinkitys perustuu henkilötunnukseen. Jos henkilötunnus puuttuu internet-lisäpalvelusopimukselta tai on puutteellinen (esim. loppuosa puuttuu), sopimusta ei pystytä Oma Elisassa automaattisesti yhdistämään asiakkaaseen ja syntyy kuvatun kaltaisia tilanteita.

Ongelman korjaaminen ei ole mitään tähtitiedettä, joten joko kyse on vain ruuhkasta ongelmia korjaavilla tahoilla tai väärinkäsityksestä.
Taitaa jonkinlaista ruuhkaa siis olla 🙂 Noh, odotellaan vielä.
Olisikohan tämäkin enemmän ominaisuus kuin vika? Menin suureksi epäonnekseni tilaamaan Elisa Viihteen ja Elisa Vahdin kolme viikkoa sitten. Tällä hetkellä MIKÄÄN tilaamistani palveluista ei toimi niin kuin pitäisi. Oman Elisan sivuilta ei löydy mitään Viihteeseen, Internet-liittymään tai paketin mukana tulevaan tietoturvaan liittyviä tietoja.

Edellisen Internet-liittymäni (=Saunalahden) tietoturvan piti aasiakaspalvelun mukaan toimia kesäkuun loppuun asti - tämä tuli selville, kun ihmettelin tuolloin kolme viikkoa sitten, miksi Saunalahden tietoturva toimii yhä, mutta Oma Elisassa ei ole uuden tietoturvapaketin tietoja.

Suureksi yllätyksekseni tietoturvapalvelu oli loppunut jossain vaiheessa lauantai-päivää (=30.6.2012), ja kone oli ollut nettiyhteys auki hyvän tovin, ennenkuin tämä huomattiin. Saunalahdella taisi kesäkuu loppua aikaisemmin kuin meillä muilla? Oman Elisan sivuilla ei tietenkään ollut (eikä edelleenkään ole) tietoturvapaketin tietoja. En enää kyllä tiedä, mahtaako se nettiyhteyskään enää toimia, kun mitään tietoja ei tosiaan ole tuolla Oman Elisan sivuilla.

Mikä muu ei sitten toimi? Elisa-viihde ei toimi, koska digiboksi ei anna hakea kanavia manuaalisesti. Ja taloyhtiössämme käytössä olevan antennihässäkän takia (qam-jotakin) peruskanavia ei löydy muuten kuin manuaalisella haulla. Elisan aasiakaspalvelu tarjoaa vaihtoehdoksi sisäantennia (jee, jokaisen naisen sisustusunelma johtoviidakon lisäksi); lisäksi aasiakaspalvelu toteaa että Elisa ei sopimuksen mukaan edes tarjoa peruskanavia, joten peruskanavien näkymättömyys ei ole sopimuksen purun peruste. Kiva. Pitäisikö meidän katsoa peruskanavat sitten naapurissa? Eikö aasiakaspalvelu tajua, että asiakas yleensä haluaa katsoa sen yhden ja ainoan digiboksi kautta niin peruskanavat kuin muutkin mahdollisest lisäkanavat; ilman sisäantenneja tai toista telkkari-digiboksi-yhdistelmää? Palvelua tilatessani kysyin, mahtaako talomme hämärästä antennijärjestelmästä aiheutua haittaa kanavahaussa, mutta myyjän mukaan ongelmia ei pitänyt tulla, koska "kyse on erillisistä järjestelmistä" (tms.). Just näin.

Kun mikään tilatuista järjestelmistä ei toimi, ei tosiaankaan siis toimi Elisa Vahtikaan. Kameran saa toimimaan vain ja ainoastaan siten, että kamera on lan-piuhalla kiinni keskusyksikössä. Näppärää ja käytännöllistä. Langaton toiminta on siis vain mainoskikka, eikä oikeasti käytössä oleva ominaisuus. Taas lisää johtoviidakkoa kotiin, laskutus juoksee, mikään ei toimi, tuhannet kiitokset Elisa!!!
Kyllä ne peruskanavat kuuluvat Viihteeseen:

"Elisa Viihde Palvelukuvaus 30.6.2011
Elisa Viihde laitteineen mahdollistaa antenni- ja kaapeliverkon maksuttomien peruskanavien katselun.."

Kyllä tämän pitäisi olla tarvittaessa sopimuksen purkuperuste.

Eiköhän Elisalta vielä löytyisi vielä Netgem-boksi, jossa on manuaalinen kanavanhaku, mutta niidenkin kanssa on ollut ongelmia:

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Elisa-Viihde-ja-QAM-j%C3%A4rjestelm%C3%A4-kanavat-hukassa/m-p/29039#M4149

Ps.

Tämä on kyllä vähän mennyt otsikosta sivuraiteille.
Jep, täytyy myöntää että syöksyin alkuperäisestä otsikosta kauas pois  - tuo Oman Elisan toimimattomuus oli jotenkin vaan se viimeinen pisara.. ja samalla tuli sitten kaikki muukin samaan viestiin. Jos intoa enää riittää, siirrän osan tästä muuhun keskusteluun. Kun vaan joku "palveluista" alkaisi joskus toimia..
Käyttäjätaso 6
Voilier kirjoitti:

Olisikohan tämäkin enemmän ominaisuus kuin vika? Menin suureksi epäonnekseni tilaamaan Elisa Viihteen ja Elisa Vahdin kolme viikkoa sitten. Tällä hetkellä MIKÄÄN tilaamistani palveluista ei toimi niin kuin pitäisi. Oman Elisan sivuilta ei löydy mitään Viihteeseen, Internet-liittymään tai paketin mukana tulevaan tietoturvaan liittyviä tietoja.

Edellisen Internet-liittymäni (=Saunalahden) tietoturvan piti aasiakaspalvelun mukaan toimia kesäkuun loppuun asti - tämä tuli selville, kun ihmettelin tuolloin kolme viikkoa sitten, miksi Saunalahden tietoturva toimii yhä, mutta Oma Elisassa ei ole uuden tietoturvapaketin tietoja.

Suureksi yllätyksekseni tietoturvapalvelu oli loppunut jossain vaiheessa lauantai-päivää (=30.6.2012), ja kone oli ollut nettiyhteys auki hyvän tovin, ennenkuin tämä huomattiin. Saunalahdella taisi kesäkuu loppua aikaisemmin kuin meillä muilla? Oman Elisan sivuilla ei tietenkään ollut (eikä edelleenkään ole) tietoturvapaketin tietoja. En enää kyllä tiedä, mahtaako se nettiyhteyskään enää toimia, kun mitään tietoja ei tosiaan ole tuolla Oman Elisan sivuilla.

Mikä muu ei sitten toimi? Elisa-viihde ei toimi, koska digiboksi ei anna hakea kanavia manuaalisesti. Ja taloyhtiössämme käytössä olevan antennihässäkän takia (qam-jotakin) peruskanavia ei löydy muuten kuin manuaalisella haulla. Elisan aasiakaspalvelu tarjoaa vaihtoehdoksi sisäantennia (jee, jokaisen naisen sisustusunelma johtoviidakon lisäksi); lisäksi aasiakaspalvelu toteaa että Elisa ei sopimuksen mukaan edes tarjoa peruskanavia, joten peruskanavien näkymättömyys ei ole sopimuksen purun peruste. Kiva. Pitäisikö meidän katsoa peruskanavat sitten naapurissa? Eikö aasiakaspalvelu tajua, että asiakas yleensä haluaa katsoa sen yhden ja ainoan digiboksi kautta niin peruskanavat kuin muutkin mahdollisest lisäkanavat; ilman sisäantenneja tai toista telkkari-digiboksi-yhdistelmää? Palvelua tilatessani kysyin, mahtaako talomme hämärästä antennijärjestelmästä aiheutua haittaa kanavahaussa, mutta myyjän mukaan ongelmia ei pitänyt tulla, koska "kyse on erillisistä järjestelmistä" (tms.). Just näin.

Kun mikään tilatuista järjestelmistä ei toimi, ei tosiaankaan siis toimi Elisa Vahtikaan. Kameran saa toimimaan vain ja ainoastaan siten, että kamera on lan-piuhalla kiinni keskusyksikössä. Näppärää ja käytännöllistä. Langaton toiminta on siis vain mainoskikka, eikä oikeasti käytössä oleva ominaisuus. Taas lisää johtoviidakkoa kotiin, laskutus juoksee, mikään ei toimi, tuhannet kiitokset Elisa!!!


QAM-tekniikalla toteutetuissa taloyhtiöissä on kiinteistössä yksi antennivastaanotin (mahdollisesti myös sateliittilautasantenneja), josta moduloidaan T-signaali C-signaaliksi kiinteistön talouksiin. Moduloitu signaali toimii taajuuksilla, joita Viihteen Netgem-digiboksi ei pysty virittämään. Tällöin peruskanavia ei saa toimimaan Viihde-digiboksilla tällä tekniikalla.

Pacen digiboksi pystyy virittämään myös symbolitaajuuden 4000 jolloin peruskanavat toimivat QAM-talouksissa sillä. Jotkin satelliittikanavat ovat kuitenkin myös Pacen taajuusalueiden ulkopuolella

Vaihtoehtoisena ratkaisuna asiakas voi hankkia oman sisäantennin (esim. ProCaster tai vastaava). Sisäantennissa on oltava oma virtalähde, sillä digiboksi ei pysty virtaa antennille tuottamaan. Antennihankintaa voidaan tulla Elisalta vastaan mieliharmihyvityksellä. Sisäantennien kanssa on kuitenkin huomioitava antenniverkon kuuluvuus asiakkaan talouteen. Kuuluvuuteen vaikuttavat talon ja maaston rakenteet, sekä etäisyys lähetysmastosta.

Muut Viihde-palvelut kuten IPTV-kanavat, vuokraelokuvat ja tallenteet kuitenkin toimivat

Jos erillinen sisäantenni ei ole toimiva vaihtoehto asiakkaalle, on tämä oikeutettu irtisanomaan Viihde-palvelun.

Suosittelen sinua olemaan vielä yhteydessä asiakaspalveluumme joko osoitteessa https://www.elisa.fi/yhteydenotto/ tai puhelimitse numeroon 050 950 500(mpm/pvm), niin voimme tarkistaa, miksei Oma Elisasta löydy Viihteestä ollenkaan tietoa, ja muutenkin voimme tarkistaa, että sinulla on tilaamasi palvelut käytössäsi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Miten voin vaihtaa salasanaa elisa viihde mobiilisovellukseen?
Käyttäjätaso 3
Elisa Viihteen mobiilisovelluksen salasana on sama kuin elisaviihde.fi -sivuston salasana. Salasanan vaihto onnistuu Oma Elisassa. Salasanan vaihto onnistuu avaamalla Viihde-välilehdeltä kohta "Elisa Viihde TV-palvelu" ja valitsemalla tältä kohdan Web- ja mobiilitunnukset.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Niin arvelin, mulla on oma.elisa vielä tyhjää täynnä. Laajakaista kytkentä vasta 18.7, toki muut mm. tallennus jo käytössä toista päivää.

Osallistu keskusteluun